Pages

Moh Follow ANAK JATI MALAYA

AMARAN ANAK JATI MALAYA

~Penulisan, foto, grafik dan lain-lain imej yang dipaparkan dalam blog ANAK JATI MALAYA ini adalah merupakan pandangan peribadi sebagai rakyat Malaysia yang bebas bersuara dan tidak mewakili mana-mana pihak

~Pengurusan blog tidak akan bertanggungjawab atas sebarang tuntutan, kerugian, kelemahan dan ketidakpuashatian mana-mana pihak yang bakal terjadi disebabkan artikel yang disiarkan di sini.
Terima Kasih.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
© ΘRIGINAL AJM PRΘFILE
✔ Verified Θfficial by BLOGGER
© Profile Θriginal & Θfficial®
Real ██████████ 1ΘΘ%

Friday, 29 June 2012

~Mana Satu Hudud Pas ni?~

hahahha...ni lar hudud-hudud versi pas ...
kesian modalnya hanya satu hudud je....ish aq malas nk citer lar bnda2 cmni karang kera2 lebai pas kata ni sume fitnah umno n yg paling penting salah umno...

pas pis pus

berikut ada lah kata-kata dan komen Nik Aziz dan Karpal Sink....(owh dengan kafir bolh bekerjasama tp dengan islam sendiri berbagai dan beribu alasan dicipta bg meraih sokongan...pelik!!!!)

ish ish ish tak boleh laksana cari seribu alasan.kata-kata seorang pemimpin kanan PAS..


"langkah mayat sy dulu lar "karpal sink

 
kih kih kih

 korang tak percaya ckp aq kn nah ambil lar.....

lagi kata-kata Hadi Awang

hah sekarang aq nak tunjuk kat korang semua inilar kata-kata dari mulut pemimpin Pas sendiri nk salah UMNO lg kew....(kadang-kadang rasa kesian dengan lebai2 pas ni.... :( (sedih konon) )








~Lagi isu rakyat ditipu oleh seorang penasihat sebuah parti di Malaysia...siapakah dia????!!

eh bersilat ke apa nih...kih kih kih....
ni sume salah umno ler ni ajar aq bersilat plk...hahahaha...
18/6/2012 - Skandal RM3billion: Murad Khalid sedia beri kerjasama
Bekas Penolong Gabenor Bank Negara Malaysia, Datuk Abdul Murad Khalid, bersedia memberikan kerjasama kepada pihak berkuasa, jika dikehendaki, berhubung dengan pengendalian akaun-akaun sejumlah RM3 bilion yang beliau percaya melibatkan Datuk Seri Anwar Ibrahim.
Abdul Murad dalam satu kenyataan pada Isnin yang diperolehi Bernama mengesahkan bahawa beliau pernah membuat akuan bersumpah pada tahun 1999 berhubung dengan pengendalian akaun-akaun itu.
 
Bagi menjawab pertanyaan-pertanyaan dari akhbar baru-baru ini, Abdul Murad berkata: "Saya telah memberi keterangan-keterangan yang diminta oleh pihak berkuasa.
 
"Dan saya juga bersedia untuk memberi kerjasama kepada pihak berkuasa, jika dikehendaki."
 
Dalam pendedahannya pada kira-kira 13 tahun lepas itu, Abdul Murad dilaporkan mendakwa Anwar mengawal sebanyak 20 akaun induk membabitkan aset, saham dan wang yang keseluruhannya bernilai lebih RM3 bilion.
 
Pelbagai pihak terutamanya di kalangan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) dilaporkan mendesak Anwar memberi penjelasan berhubung dakwaan Abdul Murad itu.- 18/6/2012
20/6/2012 - Isu RM3 billion: Minta tunjuk bukti akaun, Anwar merapu soal curi dan rogol...

Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan senang hati adakan sidang media dilobi Parlimen pada Rabu sebab tiga kali cabarannya dalam Dewan Rakyat minta ahli parlimen BN bangun ulang tuduhan beliau memiliki aset RM3 bilion tidak disahut.
Ketua Pembangkang itu kata semua itu mainan media UMNO, TV3, RTM dan Utusan.
“Itu semua fitnah jahat dan tidak boleh dipertahanan. Mereka guna media jadi saya tidak boleh jawab sebab saya tidak ada ruang untuk jawab,” ujarnya.
Beliau sekali lagi bangkitkan soal akuan bersumpah pegarah siasatan BPR (kini SPRM)  Abdul Razak Idirs yang siasat kes itu ketika beliau dalam penjara Sungai Buloh.
Anwar mengulangi sedia disiasat berhubung kes itu termasuk meminta siasatan serupa terhadap akaun Perdana Menteri dan Timbalannya.
Perkara sama turut dinyatakan Anwar ketika dalam Dewan Rakyat sebelum sidang media tersebut.
Soal siasat (semula) saya tak halang, saya akan beri kerjasama. Tapi yang saya kesalkan ialah isu ini dikitar semula.
"Kalau ada bukti lain yang dikemukakan, saya tak ada masalah. Kita boleh berbeza politik...tapi ini (fitnah) tak perlu," katanya pada sesi perbahasan di Dewan Rakyat.
Sementara itu menerusi sidang media di lobi Parlimen, Anwar sekali lagi menegaskan dakwaan terhadap pemilikan aset sejumlah RM3 bilion itu tidak berasas.
Bagaimanapun ketika sidang media itu, Anwar yang ditanya Agendadaily, sama ada beliau sedia membuktikan penyata akaun miliknya bagi menafikan dakwaan tersebut, Anwar sebaliknya mencabar pihak yang membuat dakwaan agar berbuat demikian.
"Kalau saya tuduh anda curi wang, adakah anda yang kena cari bukti? Saya lah yang kena buktikan..inilah hukum UMNO.     
"Sekarang ini BPR kata tak ada asas...pergi tanya BPRlah (bukti). Anda rogol orang, adakah anda kena cari bukti anda rogol siapa?," katanya sambil menunding jari kepada wartawan Agendadaily.
Anwar macam biasa naik angin dan lepas geram pada Agendadaily dengan berkata,” soalan itu reflek UMNO mentaliti..please ...sekian, Wasalamualaikum!,”.
Beliau kemudian bangun meninggalkan sidang media itu hanya selepas soalan pertama Agendadaily.– 20/6/2012 - OLEH ROSLAN BIAN
26/6/2012 - Scandal RM3 Billion Anwar - Jawapan KP SRPM 

Sejak isu RM3 bilion babitkan Datuk Seri Anwar Ibrahim didedahkan Perkasa dan Umi Hafilda Ali mengemukakan bukti-bukti terbaru selain pengakuan bekas pengarah siasatan Badan Pencegah Rasuah (BPR), agensi itu yang kini dikenali SPRM terus ‘tutup mulut’.
Ketua Pembangkang itu sudah menyatakan sedia disiasat berhubung dakwaan mempunyai 20 akaun itu ketika beliau jadi Timbalan Perdana Menteri.
Kemunculan Ketua Pesuruhjaya SPRM Datuk Seri Abu Kassin Mohamed di bangunan Parlimen, Rabu jadi tumpuan petugas media untuk bertanya soalan mengenai siasatan agensi itu terhadap Anwar.
Bagaimapun, Abu Kassim tidak cepat melatah kena jolok dengan wartawan sebaliknya hanya memaklumkan SPRM akan siasat isu itu jika ada bukti kukuh.
Katanya, setakat ini SPRM tidak bercadang atau mengeluarkan apa-apa kenyataan meminta Anwar hadir untuk membantu siasatan.
Abu Kassim enggan mengulas lebih lanjut isu itu sebaliknya mahu media fokus kepada tujuan sidang media hari ini.
Beliau sebelum itu menyerahkan Laporan Tahunan SPRM 2011 kepada Pengerusi Jawatankuasa Khas Mengenai Rasuah (JKMR), Datuk Seri Mohd Radzi Sheikh Ahmad.
Radzi pula meminta isu rasuah jangan dipolitikkan kerana perbuatan rasuah adalah jenayah.
Selain itu katanya, cadangan kuasa pendakwaan supaya diletakkan di bawah kuasa SPRM akan dibincangkan semula dalam mesyuarat jawatankuasa berkenaan.
Menurut Radzi,  pihaknya sebelum ini telah mencadangkan mengenai perkara itu tetapi ditolak oleh kerajaan.
"Kita sudah mencadangkannya sebanyak dua kali tetapi tidak berjaya.
"Kita akan tengok sekali lagi selepas melihat laporan tahunan SPRM (2011) agar ia (cadangan) dipertimbangkan (semula)," katanya.
Katanya, JKMR akan bermesyuarat dan menyiapkan laporan lengkap mengenainya dan akan diserahkan kepada Perdana Menteri, yang akan dibentang dalam sidang Parlimen akan datang.
Kerajaan dalam sidang Dewan Rakyat baru-baru ini tidak bercadang untuk meminda Perlembagaan Persekutuan bagi memberi kuasa kepada SPRM memulakan pendakwaan kes rasuah secara penuh tanpa merujuk Peguam Negara.
Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz dalam sidang Dewan Rakyat pada 18 Jun lalu berkata, sekiranya SPRM diberi kuasa untuk membuat keputusan mendakwa, maka tidak wujud unsur pemikiran yang bebas dalam mempertimbangkan fakta dan keterangan sesuatu kes secara objektif.
JKMR ditubuhkan di bawah Akta SPRM yang bertujuan untuk menasihati dan memantau perjalanan SPRM dalam menangani masalah rasuah di negara ini.
Seramai tujuh anggota dalam JKMR yang terdiri daripada Mohd Radzi selaku pengerusi, Datuk Abdul Rahman Dahlan (BN-Kota Belud), Dr Tan Seng Giaw (DAP-Kepong), Salahuddin Ayub (PAS- Kubang Kerian), Datuk Ismail Abdul Muttalib (BN-Maran), Yusmadi Yusof (PKR-Balik Pulau) dan Timbalan Speaker Dewan Negara, Senator Datuk Doris Sophia 27/6/2012- OLEH ROSLAN BIAN

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget