Pages

Moh Follow ANAK JATI MALAYA

AMARAN ANAK JATI MALAYA

~Penulisan, foto, grafik dan lain-lain imej yang dipaparkan dalam blog ANAK JATI MALAYA ini adalah merupakan pandangan peribadi sebagai rakyat Malaysia yang bebas bersuara dan tidak mewakili mana-mana pihak

~Pengurusan blog tidak akan bertanggungjawab atas sebarang tuntutan, kerugian, kelemahan dan ketidakpuashatian mana-mana pihak yang bakal terjadi disebabkan artikel yang disiarkan di sini.
Terima Kasih.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
© ΘRIGINAL AJM PRΘFILE
✔ Verified Θfficial by BLOGGER
© Profile Θriginal & Θfficial®
Real ██████████ 1ΘΘ%

Wednesday, 11 July 2012

~Mana Satu Betul ni ..???? #PASerabut.~@monmon_aka_kery

PELIK BIN AJAIB ...
Hahaha....biasalar sudah puas mencanang satu Malaysia kononya PAS akan dilaksanakan di Malaysia Jika berjaya memenangi PRU 13 ni...
bagi AJM PAS ada hati nak laksanakan hukum HUDUD di Malaysia tetapi apabila di sergah sendiri oleh rakan sekutu kuat dalam pakatan rakyat iaitu DAP...terus tunduk dan biasalah HUDUD akan dimainkan dan dijadikan manifesto untuk meraih sokongan lebai2 PAS yang telah di setkan otaknya dari awal lagi...teman nak tergelak pun ada... kononnya salah UMNO apabila kerajaan pusat tidak meluluskan kerajaan negeri Kelantan untuk melaksanakn HUDUD...

Sekarang @AJM akan tunjukkan pada semua satu artikel yang berkaitan dengan jumlah kerusi parlimen antara PAS sendiri dan kawan baik rapat dalam pakatan iaitu DAP sendiri....kome jangan terkejut plak artikel ni....artikel ni adalah artikel salah seorang pemimpin kanan PAS sendiri yang kata iaitu Hadi Awang...hehe...


Karpal Sinki sendiri dalam ucapan nya mengaskan kembali "jangan MEMASANG angan2 terlalu tinggi untuk menunjangi Pakatan Rakyat Bagi merealisasikan impian penubuhan negara Islam "
sah2 lar HUDUD pon dorang tolak macam tu jew kan...



dan yang paling menarik yang dikeluarkan sendiri dalam UTUSAN MALAYSIA yang menerbitkan dalam laman utama muka suratnya ....

eh macam mana pulak ni ...td pum pam pum pam  nak laksana HUDUD, tapi DAP sendiri bertanding lebih kerusi berbanding dengan PAS....cuba saudara semua bayangkan apa akan jadi apabila DAP menang besar selepas PRU-13 ni....Cube bayangkan HUDUD PAS mcm mana...boleh laksana atau tidak sedangkan kuasa majoriti terletak pada siapa sekarang?  DAP....sedarlah lebai2 PAS...HUDUD PAS hanya mainan atau manifesto untuk meraih sokongan kaum melayu yang beragama Islam sendiri....untuk lebih info  KLIK SINI...


sekarang jom kita tengok sendiri satu kabinet bayangan jika Pakatan Rakyat berjaya memenangi PRU 13 ini...jom semua...

kabinet bayangan PAKATAN RAKYAT


Prime Minister: Anwar Ibrahim (PKR, Permatang Pauh MP)

1. Deputy Prime Ministers:
a. Lim Kit Siang (DAP, Ipoh Timur MP)
b. Abdul Hadi Awang (PAS, Marang MP)
c. One seat for either a Sabahan or a Sarawakian who will be looking after East Malaysian affairs. (There are names of candidates but this columnist was instructed not to reveal it.)

2. Finance Ministry:
a. Tony Pua (DAP, Petaling Jaya Utara MP)
b. Rafizi Ramli (PKR, currently not a MP, will contest in the coming polls)
c. Nizar Jamaluddin (PAS, Bukit Gantang MP)

3. Education Ministry:
a. Dzulkefly Ahmad (PAS, Kuala Selangor MP)
b. S Kulasegaran (DAP, Ipoh Barat MP)
c. Chong Eng (DAP, Bukit Mertajam MP)

4. Home Ministry:
a. Azmin Ali (PKR, Gombak MP)
b. Mahfuz Omar (PAS, Pokok Sena MP)
c. M Manogaran (DAP, Teluk Intan MP)
(Knowledge and expertise can also be gained by consulting PAS member Fauzi Shaari, retired from CID, Bukit Aman.)

5. Defence Ministry:
a. Dr Hatta Ramli (PAS, Kuala Krai MP)
b. Liew Chin Tong (DAP, Bukit Bendera MP)
c. Tian Chua (PKR, Batu MP)
(Knowledge and technical know-how can be gained from PAS member First Admiral (retired) Mohamad Imran Abd Hamid.)

6. Law Ministry:
a. Karpal Singh (DAP, Bukit Gelugor MP)
b. Gobind Singh (DAP, Puchong MP)
c. William Leong (PKR, Selayang MP)
d. R Sivarasa (PKR, Subang MP)
e. Hanipa Maidin (PAS, non-MP who acts for PAS on many legal matters)

7. Health Ministry:
a. Dr Lee Boon Chye (PKR, Gopeng MP)
b. Dr Tan Seng Giaw (DAP, Kepong MP)
c. Dr Siti Mariah Mahmood (PAS, Kota Raja MP)
d. Dr Michael Jeyakumar (PSM, Sg. Siput MP)

8. Transport Ministry:
a. Khalid Samad (PAS, Shah Alam MP)
b. Tan Kok Wai (DAP, Cheras MP)
c. Baru Bian (state assemblyman for Ba’Kelalan)
Baru Bian can look into improving transport into the interiors of Sarawak.

9. International Trade and Industry Ministry:
a. Khalid Ibrahim (PKR, state Assemblyman for Ijok, Selangor Menteri Besar)
b. Teresa Kok (DAP, Seputeh MP)
c. Husam Musa (PAS, state assemblyman for Salor)

10. Agriculture Ministry:
a. Salahuddin Ayub (PAS, Kubang Kerian MP but this time will be leaving Kelantan to contest in Johor)
b. Ng Suee Lim (DAP, state assemblyman for Sekinchan, he champions the padi farmers)
(For Felda matters, Mazlan Aliman of PAS is at the forefront in fighting for the rights of the settlers and highlighting Felda issues.)

11. Foreign Ministry:
a. Kamarudin Jaffar (PAS, Tumpat MP)
b. Lim Guan Eng (DAP, state assemblyman for Ayer Puteh, Penang Chief Minister)
c. Elizabeth Wong (PKR, state assemblyman for Bukit Lanjan)

12. Federal Territories and Urban Wellbeing Ministry:
a. Lim Lip Eng (DAP, Segambut MP)
b. Nurul Izzah Anwar (PKR, Lembah Pantai MP)

13. Environment Ministry:
a. Fuziah Salleh (PKR, Kuantan MP)
b. Che Rosli Che Mat (PAS, Hulu Langat MP)
c. Nga Kor Ming (DAP, Taiping MP)

14. Women Ministry:
a. Zuraida Kamaruddin (PKR, Ampang MP)
b. Fong Po Kuan (DAP, Batu Gajah MP)
c. Siti Zailah Mohd Yusof (PAS, Rantau Panjang MP)
Currently, Prime Minister Najib Tun Razak is in charge of this ministry. Is there no capable woman in BN who can take over this post from Sharizat Abdul Jalil who stepped down on April 8?

15. Race Relations and Inter-Faith Dialogue Ministry:
a. Nik Aziz Nik Mat (PAS, state assemblyman for Chempaka, Kelantan menteri besar)
b. Mujahid Yusof Rawa (PAS, Parit Buntar MP)
c. Mohd Nur Manuty, (PKR, at the moment not an MP)
d. Ngeh Koo Ham (DAP, Beruas MP)
e. V Sivakumar (DAP, state assemblyman for Tronoh)

The Ministry for Race Relations and Inter-Faith Dialogue will be a place for discussions on thorny issues so that solutions can be sought without acrimony. (klik di sini untuk sumber).

Rumusan :
22 Menteri/Timbalan Menteri Melayu
17 Menteri/Timbalan Menteri Cina
8   Menteri/Timbalan Menteri India

Rumusan Pecahan Parti
PKR : 13 Jawatan
PAS : 15 Jawatan
DAP : 18 Jawatan

dalam hal ni apa yang AJM boleh simpulkan bahawasanya walaupon jumlah melayu yang paling ramai memegang tampuk kuasa...tetapi cube semua lihat siapa yang memegang kuasa majoriti...sah sah Dap...

HEHEHE...JANGAN TERASA UDAHLER...

Pisang mas dibawa belayar,
Masak sebiji diatas peti,
Puak PAS perlu banyak belajar,
Jangan kena tipu Anuwar smpai mati...

Sedap sungguh buah berangan,
Beli berangan dikedai pak yaya,
Pakatan PAS/PKR/DAP banyak berangan-angan,
Jangan harap nak jejak kaki di Putrajaya.....




LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget