Pages

Moh Follow ANAK JATI MALAYA

AMARAN ANAK JATI MALAYA

~Penulisan, foto, grafik dan lain-lain imej yang dipaparkan dalam blog ANAK JATI MALAYA ini adalah merupakan pandangan peribadi sebagai rakyat Malaysia yang bebas bersuara dan tidak mewakili mana-mana pihak

~Pengurusan blog tidak akan bertanggungjawab atas sebarang tuntutan, kerugian, kelemahan dan ketidakpuashatian mana-mana pihak yang bakal terjadi disebabkan artikel yang disiarkan di sini.
Terima Kasih.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
© ΘRIGINAL AJM PRΘFILE
✔ Verified Θfficial by BLOGGER
© Profile Θriginal & Θfficial®
Real ██████████ 1ΘΘ%

Wednesday, 3 April 2013

Terkini !! Hidup Matinya Nasib Melayu di Tangan Pengundi ???


Hari ini Najib Razak dengan rasa tawadhuk mengumumkan parlimen Malaysia dibubarkan secara rasminya. Maka ada yang berteriak, ada yang berdebar dan ada yang tidak ambil tahu pun tentang pembubaran ini.

Apapun reaksi rakyat, yang jelas Parlimen telah dibubarkan dan rakyat akan berhadapan dengan pilihanraya untuk menentukan nasib negara.

Dengan demikian, setiap parti yang akan bertanding telah mengatur langkah dan strategi masing-masing untuk pastikan kemenangan berpihak kepada mereka.

DAP sudah pasti akan mendapatkan bantuan sepenuhnya dari Singapura untuk mengukuhkan kedudukan mereka. PKR sudah pasti akan berpaut pada US untuk apa sahaja bantuan seperti yang didedahkan di sini.

UMNO/BN? Siapa yang akan bantu mereka kalau bukan mereka sendiri. Sejak dari dulu sampai sekarang BN hanya melangkah sendiri dengan gabungan parti komponen untuk meraih undi rakyat. Ternyata semangat juang BN selama ini telah memberi kemenangan kepada mereka.

4 tahun Najib Razak cuba buktikan kepada rakyat bahawa BN mampu membawa perubahan kepada negara. Walaupun ada pihak yang cuba membuat rusuhan serta kacau bilau, namun tidak sedikit pun melemahkan semangat Najib Razak untuk terus melangkah bersama rakan-rakan.

Hari penentuan semakin hampir. Najib Razak sudah melaksanakan tugas beliau sebagai seorang pemimpin selama 4 tahun. Kini semuanya bergantung pada rakyat untuk menentukan untung nasib BN.

Apakah PRU13 ini adalah penentuan hidup atau mati BN? Ataupun ianya penentuan hidup mati bangsa Melayu? 

Seawal kita merdeka, bangsa Melayu cukup jauh ketinggalan samada dari segi pendidikan mahupun perniagaan. Tetapi BN telah buktikan dengan ruang serta peluang yang diwujudkan untuk orang Melayu, hari ini Melayu sudah boleh berdiri teguh dengan jawatan dan aset yang dimiliki.

Owh.. ada orang kata semua itu rezeki yang datang dari Allah.. semua ini bukannya datang dari BN.. Mungkin yang berkata begitu adalah orang yang tidak pernah dengar ayat Quran yang bermaksud "Tidak akan Aku ubah nasib sesuatu kaum itu melainkan kaum itu mengubahnya".

Baca Lagi SINI

VIDEO PANAS BERAPI! CHANDRA MUZAFFAR DEDAH KISAH DALAMAN KONFLIK ANWAR IBRAHIM!


Ini video sangat menarik sebab Chandra Muzaffar menceritakan Anwar dari zaman dia pelajar dulu, video ini agak panjang maka korang ken aluangkan masa dan kenali siapa Anwar ini sebenarnya. ku tau kita semua dah tahu siapa al jubs ni sebenarnya cuma ini kira inside story la. Selamat menonton.

Tonton Video Klik SINI

Zambry Umum Kejutan Buat Rakyat Perak !!!


Menteri Besar Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir hari ini mengumumkan pemberian insentif tambahan sebanyak RM500 kepada setiap penjawat awam kerajaan negeri.

Beliau berkata pemberian yang akan dimasukkan dalam pembayaran gaji bulan ini melibatkan lebih 8,000 penjawat dengan peruntukan RM7.5 juta.

Ia sebagai menghargai usaha penjawat awam ekoran peningkatan hasil kerajaan negeri tahun lepas, katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat exco kerajaan negeri.

"Kerajaan negeri menjangka kutipan hasil RM865 juta bagaimana kita berjaya mencapai RM905 juta," katanya.

Antara penjawat awam yang bakal menerima insentif itu ialah yang berkhidmat di Pejabat Tanah dan Galian, Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri dan Pihak Berkuasa Tempatan yang merangkumi Majlis Daerah serta Majlis Perbandaran.

Zambry turut menyangkal pemberian itu sebagai 'gula-gula' pilihan raya.Beliau berkata tahun sebelum ini, kerajaan negeri juga memberi insentif tambahan.

Sementara itu beliau berkata mesyuarat exco hari ini merupakan yang terakhir sebelum Dewan Undangan Negeri (Dun) dibubarkan.

Beliau dijadual mengadap Pemangku Raja Perak Raja Dr Nazrin Shah petang ini untuk memohon perkenan pembubaran Dun. - Bernama

Gempar !!!Penyangak Azimuddie Si Pelarian dan Pengecut!!


LAHAD DATU - Pasukan keselamatan tidak menolak kemungkinan saki-baki puak pengganas Sulu yang dianggarkan kurang daripada 10 orang sudah keluar dari kawasan operasi penggeledahan dan pembersihan.

Panglima Angkatan Tentera, Tan Sri Zulkifeli Mohd. Zin berkata, usaha untuk menjejaki kumpulan musuh itu kini giat dijalankan dengan menggunakan taktik risikan.

"Kita akan mendapatkan maklumat daripada orang ramai selain menggunakan kepakaran risikan pasukan kita untuk menjejaki saki-baki musuh yang ada," katanya pada sidang akhbar di sini semalam.

Turut hadir, Timbalan Pengarah Jabatan Keselamatan Dalam Negeri dan Ketenteraman Awam (KDNKA), Datuk Abdul Rahman Hussin.

- KOSMO

[Video ] Wajib Tonton Oleh Semua Bakal Pengundi !!!



Mari la mari ,Kita mengundi.. Heheheh

Tarikh Pengundian Telah Didedahkan ???




najib pru13
YAB Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak mengumumkan bahawa Yang Di Pertuan Agong telah memperkenan permohonannya untuk membubarkan Parlimen pada hari ini. Adalah dijangkakan kesemua Ketua Menteri dan Menteri Besar termasuk dari Pakatan Rakyat, kecuali Negeri Sembilan yang telah bubar pada minggu lalu, akan mengadap Sultan dan Yang Di Pertua Negeri.


Sekiranya semua negeri telah membubarkan, Suruhanjaya Pilihan Raya akan mengadakan mesyuarat bagi menentukan tarikh penamaan calon dan pengundian.

Adalah dijangkakan pengundian akan diadakan pada 1 Mei 2013 iaitu sempena cuti Hari Pekerja. Ini bermakna tiada majikan boleh menghalang pekerja dari menunaikan tanggungjawab sebagai pengundi.

Apa Yang Zulkifli Noordin Mengarut??



Lokasi : Kg Permatang, Kuala Selangor, Selangor

Acara : Ceramah Isu Semasa

Tarikh : 31/3/2013 @ 10.00 pm


Ini baru satu yang Zul Noordin dedahkan. Ada 12 perkara lagi yang belum didedahkan. Mana dia tahu semua ini? Kenapa dia perlu mengambarkan suasana huru hara yang boleh menakutkan pengundi? Tontoni lah klip video dibawah ini dan buat lah andaian sendiri..

Tonton Video SINI

Kisah Anwar syok pada Saiful depan Dr Sidek Baba???








Mana sumber, The Unspinners tak mahu britahu tapi ini kebenaran. Siapa ada peluang untuk tanya Saiful dan Dr Sidek Baba,  tanyalah...

Anwar jumpa Saiful Bahari buat pertama kali di hadapan dan disaksikan Dr Sidek Baba, orang ABIM yang kuat menyokongnya hinggalah berlaku kejadian Saiful di hadapan.

Yang menjadi Sidek Baba sedar adalah tak berapa hari kemudian, Anwar telah mengambil Saiful kerja sebagai pembantu untuk di bawa ke Sabah dan seterusnya ke Hong Kong.

Apabila kes lwiat Saiful berlaku, dan Saiful memberitahu dibawa ke Hong Kong, itu telah menimbulkan kesedaran Sidek baba akan masaalah moral Awnar, akan politik pragmatik tak kira apa asal jadi PM.

Dia mula menyedari pelbagai akibat dari politik yang dibawa pada anwar dan akibatnya pada Melayu dan Islam.



Selama ini dia mengikuti Anwar hingga dia tak sedar dia sanggup lakukan pelbagai perkara salah dan fitnah untuk menaikkan Anwar dalam UMNO, penjara dan PKR. 

Hari ini ABIM secara rela menyokong Anwar tanpa mempedulikan salahlaku anwar dan pegangan Anwar yang bercanggah dengan Islam.

Serami 40 orang ahli ABIM akan bertanding atau dijanjikan akan bertanding, maka mereka ingat Anwar hanya halalkan cara untuk dapatkan kuasa dahulu sebelum agenda Islam menyusul.

Sebenarnya mereka diguna Anwar yang sebenarnya sedar PAS tak akan bantu Anwar jadi PM dan ahu letakkan seorang pemimpin lama UMNO tapi pemimpin tersebut nahu dimintak dan dijunjung atas persada bertatahkan emas permata dan dia mahu lihat kekuatan UMNO.


Anwar mahu perlihatkan kepada PAS bahawa dia masih dengan agenda Islam walaupun tak dengan memabwa puak-puak ABIM ini.

ABIM nampaknya nekad akan musnah jika kalah dan sedia sokong Anwar.

Mereka tak tahu bahawa PAS pun akan bergolak dan puak Anwarinas akan ditolak ketepi oleh Anwar dan diganti satu puak lain. Hehehe mungkin puak ulamak tua genyut tapi mungkin yang lain .... hehehe. DIam sajalah dahulu.  

NAMEWEE NIE MEMANG SIAL, BAGI LAGI MUKA KAT BABI NIE.................?





Memang sial tahap gaban siapa yang memanggil anak haram nie pergi ke Sarawak tempohari. Siap dibagi bermacam-macam lagi tapi adakah pemberian itu semua dibalas dengan baik. Bodoh punya mangkok-mangkok jamban yang dok puja anak haram nie. Tak kira lu punya status menteri atau apa yang dok puja babi nie!!!! Nak balun MKP tetap balun memang sengal punya Menteri....


Keharmonian serta kesopanan Negeri Sarawak telah tercemar setelah NAMEWEE (Wee Meng Chee) berlaku biadap ketika beliau menghadiri Majlis Makan Malam Festival Filem Asean (Aseans International Films festival & Awards) di BCCK, Kuching Sarawak pada 30 Mac 2013 yang lepas.

Beliau tampil dengan pakaian menghina agama Kristian dimana beliau menghadiri majlis tersebut menggunakan pakaian yang menggambarkan seorang "sister gereja" sedang menghisap ganja/candu. 

Perbuatan ini telah menimbulkan ketidakpuashatian pelbagai lapisan masyarakat di Sarawak terutama rakyat Sarawak yang beragama Kristian.

Baca Lagi SINI

Terkini !!! bukti kuat Pengganas Kebal Didedahkan!!

Perkembangan Lahad Datu: Bukti pengganas kebal
Baju yang tiada darah mengukuhkan lagi bukti
DAKWAAN ramai pihak yang mengatakan pengganas Kiram mengamalkan ilmu kebal ketika bertempur dengan pasukan keselamatan negara mungkin tidak boleh dipercayai kerana merasakan ia mustahil berlaku.

Kemungkinan besar dalam kalangan kita juga tidak mempercayainya kerana tidak melihat sendiri di hadapan mata dan juga menganggap ia perbuatan syirik.

Tetapi itulah yang terjadi dan diceritakan sendiri oleh beberapa anggota polis dan tentera yang terlibat dalam Op Daulat kepada wartawan Sinar Harian sejak kami menjejakkan kaki di sini.

Ramai antara mereka berkata, pengganas Kiram masih boleh melarikan diri walaupun ratusan peluru mengenai badan mereka sehingga pakaian tertanggal dan tubuh berasap.

Namun, kekebalan pengganas Kiram sedikitpun tidak menggentarkan pasukan keselamatan negara, malah ia memberi semangat yang lebih untuk menghapuskan musuh ini dari bumi Sabah.

“Kami berperang dengan syaitan. Seperti filem zombie, kami mesti tembak di kepala barulah pengganas ini rebah,” kata salah seorang anggota polis kepada Sinar Harian.

Akhirnya, bukti kekebalan pengganas Kiram kami temui semasa masuk ke Kampung Tanjung Batu semalam. Sepasang baju dan seluar tentera yang pernah digunakan pengganas menjadi bukti kepada cerita-cerita yang disampaikan anggota keselamatan kepada kami.

Di belakang baju tersebut, terdapat lambang keris Sulu dan bulan sabit, serta warna hijau, putih dan kuning.

Kami difahamkan oleh penduduk kampung lambang itu adalah lambang Tentera Diraja Sulu, entiti yang pernah diisytiharkan oleh individu yang menabalkan dirinya Sultan Sulu, Jamalul Kiram ketika awal pencerobohan Februari lalu.

Memeriksa baju itu, kami mendapati ia dipenuhi kesan peluru. Robek di sana sini. Namun amat menghairankan apabila tiada langsung kesan darah.

Penduduk, Darwin Abd Rajin, 45, berkata, pakaian tentera itu memang sudah ada di hadapan rumahnya sejak dia kembali pada Ahad lalu.

Katanya lagi, dia tidak berani menyentuh pakaian itu kerana bimbang disalahtafsir sebagai bersubahat dengan pengganas Kiram.

“Saya sudah melihat baju ini sejak pulang ke rumah. Saya tidak berani pegang kerana ia baju pengganas,” katanya.

Ditanya sama ada baju di rumahnya hilang kerana pengganas mahu menyamar menjadi penduduk kampung, kata Darwin, memang banyak baju lelaki di rumahnya lesap.

“Ya, baju saya banyak yang hilang. Kemungkinan mereka gunakan untuk menyamar,” katanya.

Kelmarin, Pengarah Keselamatan Dalam Negeri dan Ketenteraman Awam Polis Diraja Malaysia (PDRM), Datuk Seri Salleh Mat Rashid menasihati penduduk kampung melaporkan terus kepada pihak berkuasa jika ada orang asing masuk ke kampung mereka.

Katanya, ia kerana pengganas Kiram disyaki sudah menyamar menjadi orang awam selepas  pihak berkuasa bertindak segera dalam melumpuhkan kegiatan pengganas.SH

Terkini !!!Bekas Penyokong PR terima duit 'berkat' bersama surat ugutan !!


Md Rashid BAGAN SERAI - Tindakan nekad seorang bekas penyokong tegar Pakatan Rakyat (PR) menyertai Umno Januari lalu akhirnya mendatangkan ancaman keselamatan kepadanya apabila menerima sepucuk surat berbaur ugutan daripada individu tidak bertanggungjawab, baru-baru ini.

Mangsa, Md Rashid Ibrahim, 68, berkata, dia menerima sepucuk surat berbaur ugutan keselamatan terhadapnya dan keluarga yang diletakkan di dalam sampul ketika mengadakan majlis kenduri perkahwinan anaknya di Permatang Pasir, Alor Pongsu.

Menurutnya, surat ugutan itu tertulis ancaman yang bakal mereka sekeluarga hadapi sekiranya masih terus kekal bersama parti Umno.

“Selesai majlis kenduri, saya dan isteri mengambil kesempatan mengira duit ‘berkat’ yang diberikan tetamu yang hadir sepanjang majlis berlangsung.

“Bagaimanapun, saya terkejut apabila salah satu sampul berisi wang disertakan sepucuk surat berbaur uguta mengancam keselamatan kami sekeluarga sekiranya tidak kembali menyokong PR,” katanya.

Md Rashid menegaskan pihaknya enggan menuduh mana-mana pihak, bagaimanapun kesal keputusannya menyertai Umno tidak dihormati segelintir pihak.

“Saya percaya ia perbuatan individu tidak bertanggungjawab yang bertindak mewakilkan seseorang untuk menyampaikan sampul ini tanpa pengetahuan individu itu sendiri.

“Keputusan saya keluar dari PR adalah secara ikhlas tanpa sebarang paksaan disebabkan saya kecewa dengan sikap segelintir kepimpinan PR yang lari daripada perjuangan asal mereka untuk mempertahankan bangsa dan agama, ”katanya.

Sementara itu, Adun Alor Pongsu, Datuk Sham Mat Sahat maklum dengan kejadian ugut ke atas keluarga Md Rashid dan menganggap tindakan tidak bertanggungjawab itu hanya sia-sia kerana ia tidak mampu mengubah keputusan Md Rashid kekal bersama Umno.

“Md Rashid merupakan salah seorang daripada ramai penyokong PR yang kini ‘berubah angin’ untuk menyertai Umno disebabkan mereka sudah hilang kepercayaan terhadap PR.

“Saya percaya ramai akan berubah kerana janji-janji yang ditaburkan PR selama ini tidak ditunaikan sebaliknya pelbagai bantuan disalurkan kerajaan,” katanya.

Villa Terapung satu Tarikkan Baru Negeri Perak..


villa terapung
IPOH – Resort terapung dengan pelaburan berjumlah RM200 juta akan dibina di Damai Laut, yang akan menjadikan kawasan itu sebagai destinasi pelancongan paling menarik berasaskan mesra alam yang terletak di Mukim Laut, Manjung.


Menteri Besar, Datuk Seri Dr Zambry Abd kadir berkata, sebanyak 300 unit villa terapung akan dibangunkan melalui projek tersebut di lokasi berhadapan Swiss Garden Golf Resort & Spa Damai Laut.

“Projek ini diberi nama Sea Villa dan berkonsepkan villa terapung dengan bentuk kelapa sawit, ia dijangka siap pada 2016 dan apabila siap nanti ia akan menjadi destinasi pelancongan baru Perak.

“Ia akan menjadi pelengkap kepada matlamat menjadikan negeri Perak sebagai destinasi yang unggul dan terkemuka di rantau ini,” katanya kepada pemberita selepas menyaksikan majlis menandatangani perjanjian antara Kerajaan Negeri diwakili
Setiausaha Kerajaan Negeri, Datuk Abdul Puhat Mat Nayan dan Damai Laut Golf Resort Sdn Bhd diwakili oleh Timbalan Pengarah Urusannya, Andrew Wong.

Pelancong yang bakal menginap di Sea Villa bakal merasai pengalaman penginapan unik kerana ia dilengkapi dengan kemudahan spa, gimnasium, kolam renang serta aktiviti rekreasi yang lain.

Daerah Manjung terkenal dengan jolokan Bandar Pelancongan dan Maritim kerana keadaan topografinya yang berbukit dan berhutan paya dengan flora dan fauna menjadi antara aset pelancongan penting daerah ini.

Dengan deretan kira-kira 43 produk pelancongan yang meliputi sumber alam semula jadi, sumber buatan, sejarah, sumber pertanian dan sukan serta rekreasi, daerah ini menjadi antara pilihan utama pelancong dari dalam dan luar negara.

Sah Parlimen Bubar


Sah Parlimen Bubar

Parlimen dibubarkan oleh YAB Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkuatkuasa pada hari ini untuk memberi laluan kepada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13) berkuatkuasa pada 3 April 2013. Pengumuman dibuat pada jam 11.30 pagi.

Pm jangka UMUM Bubar Parlimen Jam 11:30 Pagi Ini


Gambar Terkini dari Sumber Facebookers Abu Ubaid


BREAKING NEWS : KERETA YAB PM KELUAR DARI ISTANA NEGARA SELEPAS MENGADAP SPBYDP AGONG.


PEJABAT PM KELUARKAN KENYATAAN RASMI BAHAWA YAB PM AKAN BERUCAP SECARA LANGSUNG JAM 11.30. SIARAN LANGSUNG DI TV 1.

PRU 13 ibu segala PRU!!!


KRONOLOGI :

9.05 pagi : Mengadap SPBYDP AGONG

10.30 pagi : MESY KABINET

11.30 pagi : Siaran Langsung Pembubaran Parlimen???


Terkini !!!op daulat: Saksi Lihat Tangan Anggota Ditetak Bertubi-tubi!!


Kuantan: “Saya lihat sendiri bagaimana pengganas digelar imam itu menetak tangan seorang anggota polis berkali-kali walaupun badannya ditembak bertalu-talu anggota keselamatan.

“Bot yang kami naiki juga menjadi sasaran peluru kumpulan pengganas sehingga kami tidak boleh menghampiri tempat kejadian untuk membantu rakan lain,” kata anggota polis marin, Koperal Kuan Gin Ching, 35, menceritakan pengalamannya ketika menyertai Op Daulat di Semporna, Sabah.

Menurutnya, dia bersama beberapa anggota dari Unit Gempur Marin (UNGERIN) ditugaskan untuk mengawal pesisir pantai dengan menaiki bot di Kampung Simunul, Semporna beberapa hari selepas insiden serangan hendap yang mengorbankan enam anggota polis.

Katanya, ketika membuat rondaan dia tiba-tiba mendengar bunyi tembakan dan mendapati pasukan polis sedang berbalas tembakan dengan beberapa pengganas, namun ketika pasukannya cuba menghampiri perkampungan air itu mereka turut dihujani peluru.

“Saya dapat melihat imam itu bagaikan dirasuk dan menetak tangan anggota polis menggunakan barong walaupun ketika itu dia ditembak bertalu-talu.

Terkini !!! Fasa Ketiga Ops Daulat !!!

LAHAD DATU 2 April - Selepas 28 hari dilancarkan, Operasi Daulat yang membabitkan gerakan ofensif disusuli penggeledahan dan pembersihan kini memasuki fasa untuk menstabilkan keadaan.

Panglima Angkatan Tentera, Jeneral Tan Sri Zulkifeli Mohd. Zin berkata, fasa itu yang secara rasminya bermula semalam akan menyaksikan anggota keselamatan 'berkampung' bersama penduduk.

Beliau berkata, pendekatan tersebut dilihat dapat membantu meningkatkan keyakinan penduduk untuk meneruskan aktiviti harian seperti biasa.

"Selain unit dan anggota keselamatan ditempatkan bersama orang kampung, kumpulan keselamatan ini juga akan berada dalam kawasan ladang kelapa sawit yang berdekatan," katanya dalam sidang akhbar di sini hari ini.

Yang hadir sama, Timbalan Pengarah Jabatan Keselamatan Dalam Negeri dan Ketenteraman Awam (KDNKA), Datuk Abdul Rahman Hussin.

Zulkifeli berkata, seiring dengan Strategi Lautan Biru Nasional, kawalan pasukan keselamatan dalam fasa itu juga akan diperkukuhkan dengan penglibatan Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) dan Agensi Penguatkuasa Maritim Malaysia (Maritim Malaysia).

Menurutnya, kedua-dua agensi terbabit akan bertindak mengawasi keselamatan nelayan yang turun ke laut.

Tambah beliau, semua pendekatan diambil itu bertujuan meningkatkan keyakinan mereka dalam memulakan kehidupan di lokasi yang pernah menjadi medan pertempuran pihak keselamatan dengan kumpulan pengganas Kiram.

"Biarpun Ops Daulat sudah memasuki fasa ketiga, namun kekuatan ketenteraan di daerah ini masih dikekalkan.

"Kawalan akan dilakukan secara bergilir oleh pasukan keselamatan, malah kenderaan berperisai akan turut membuat rondaan pada sebelah malam," katanya.

Sehubungan itu, orang ramai tidak perlu risau terhadap keselamatan diri, keluarga dan harta benda kerana jaminan keselamatan menjadi keutamaan pasukan keselamatan ketika ini.



Terkini !!! Lagi Scandal Pemimpin didedahkan???




Tahun 2010 seorang wanita Kemboja yang mengaku dirinya isteri kedua ADUN PAS Melor di Kelantan telah membawa kes tuntutan mutaah ke Mahkamah Tinggi Syariah Kota Bharu. Dalam tuntutan itu wanita berkenaan menuntut RM 3 juta daripada bekas suaminya. 

Perbicaraan kes tersebut menjadi bualan umum di Kelantan dan seluruh negara kerana ia melibatkan seorang ADUN PAS. Dalam masa yang sama mencemarkan reputasi PAS. Walaupun tiga tahun telah berlalu timbul persoalan kenapa kes berkenaan senyap begitu sahaja sehingga kini ?

Rupa-rupanya kes berkenaan telah ditarik balik dan tuntutan bekas isteri kedua adun berkenaan diselesaikan luar mahkamah. Difahamkan wanita berkenaan berjaya mendapat RM 3 juta yang dituntut dari bekas suaminya hasil bantuan kawasan balak yang dianugerahkan oleh Nik Aziz. 

Atas alasan menjaga air muka tok guru dan PAS Kelantan Nik Aziz telah menganugerahkan kawasan balak kepada adun berkenaan yang mana kawasan berkenaan kemudiannya dijual dan wang digunakan untuk membayar tuntutan wanita berkenaan. 

Banyak sebab yang membuatkan PAS Kelantan takut jika perbicaraan itu diteruskan. Kerana itulah mereka memilih untuk tidak meneruskan perbicaraan dan cari jalan untuk selesaikan luar mahkamah bagi mengelak PAS diaibkan. Namun begitu bangkai gajah mana mungkin ditutup dengan daun pisang. Sebijak-bijak PAS hendak menutup kisah berkenaan akhirnya terbongkar jua.

Jika kes tersebut dibicarakan di mahkamah tiga rahsia besar akan terbongkar.

1 - Jumlah harta yang dimiliki oleh Adun Pas berkenaan.
2 - Siapa jurunikah, saksi dan tempat bernikah.
3 - Surat nikah palsu

Pertama, ketika perbicaraan sebelum kes ditarik balik wanita berkenaan memberitahu mahkamah bahawa beliau yakin bekas suaminya mempunyai harta yang melebihi RM 3 juta - malaysia insider 29 sept 2010.
Jika perbicaraan diteruskan maka akan terbongkarlah kekayaan seorang ADUN PAS yang sering mengaku mereka miskin, dan dari mana datangnya hasil kekayaan itu. 

Baca Lagi SINI

Terkini !!! 100 Rahsia Najib Didedahkan ???

Aku pon terkejut jugak sebenarnya .Apa Yang rahsia sangat ni yew.Cube kome tengok dibawah ni ..Heee Yang sebenarnya aq nak tunjukkan pada korang semua tentang  pembaharuan yang dibawa dan pencapaian yang dilakar Datuk Seri Najib Tun Razak sepanjang empat tahun berkhidmat sebagai Perdana Menteri keenam Malaysia, sejak dilantik pada 3 April 2009:




1. KESEJAHTERAAN RAKYAT/ PRODUK 1MALAYSIA

* 5 April 2009 - Memperkenal konsep 1Malaysia: Rakyat Didahulukan Pencapaian Diutamakan.

* 11 Julai 2009 - Sempena genap 100 hari menjadi perdana menteri, Najib umum11 langkah mesra rakyat antaranya penubuhan Tabung Amanah Saham 1Malaysia.

* 7 Jan 2010 - Menubuhkan Klinik 1Malaysia untuk golongan berpendapatan rendah menjalani rawatan dengan bayaran RM1.

* 31 Jan 2010 - Menubuhkan Tabung Penyelenggaraan Satu Malaysia (TP1M) dengan peruntukan RM37.6 juta.

* 28 Jan 2010 - Memperkenal Program 1AZAM (Akhiri Zaman Miskin) bertujuan membina keupayaan golongan ini dan mewujudkan peluang pekerjaan melalui gabungan pekerjaan dan keusahawanan.

* 19 Feb 2011 - Lancar Program Transformasi Kedai Runcit Kecil (Tukar) sebagai usaha memodenkan peruncit kecil dan sekaligus membantu mereka meningkatkan daya saing.

* 22 Jun 2011 - Membangunkan Kedai Rakyat 1Malaysia (sehingga 28 Feb 2013, terdapat 87 KR1M dan kerajaan menyasarkan 90 lagi KR1M beroperasi tahun ini).

* 7 Okt 2011 - Dalam pembentangan Belanjawan 2012, Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) sebanyak RM500 diberi kepada isi rumah berpendapatan RM3,000 sebulan ke bawah.



* 4 Julai 2011 - Mengilhamkan Projek Perumahan Rakyat 1Malaysia (PR1MA).

* 7 Julai 2011 - Menu Rakyat 1Malaysia diperkenal dengan harga siling RM2 dan juadah tengah hari pada harga RM4 (Sebanyak 3,572 premis menawarkan menu itu).

* 7 Julai 2011 - Lancar projek My Rapid Transit (MRT), kaedah pengangkutan utama Malaysia ke arah memperkukuh sistem pengangkutan awam negara.

* 19 Dis 2011 - Lancar televisyen Internet dan mobil pertama negara, 1Malaysia TV.

* 18 Feb 2012 - Menubuhkan Pusat Transformasi Luar Bandar (RTC) pertama di Gopeng, Perak dan beberapa lagi dibuka di Kelantan, Melaka dan Pahang.

* 23 Jun 2012 - Lancar Pusat Transformasi Bandar (UTC) pertama di Melaka dan pada 22 Sept tahun yang sama,sebuah lagi UTC dibuka di Pudu Sentral.

* 24 Jun 2012 - Lancar program Teksi Rakyat 1Malaysia (TR1Ma) dengan insentif hampir RM35 juta untuk golongan pemandu teksi.

* 7 Julai 2012 - Memperkenal Pelan Induk Perusahaan Kecil Sederhana (PKS) bagi membawa pembangunan PKS ke peringkat lebih tinggi menerusi peningkatan produktiviti.

* 14 Julai 2012 - Lancar Kedai Kain Rakyat 1Malaysia (KKR1M) sebagai usaha berterusan kerajaan membantu meringankan beban rakyat.



* 15 Julai 2012 - Lancar 1Malaysia For Youth (1M4U), program kesukarelawan dalam kalangan rakyat berbilang kaum berteraskan gagasan 1Malaysia.

* 7 Ogos 2012 - Memperkenal kad '1Malaysia Privilege Card' khusus buat 241,000 anggota dan pegawai polis dan tentera.

* 28 Sept 2012 - Melaksanakan pemberian pusingan kedua Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) dan diperluas kepada individu bujang berumur 21 tahun ke atas.

* 12 Nov 2012 - Memperkenal Pusat Panggilan 1Malaysia (1MOCC) yang beroperasi 24 jam sehari bagi melonjakkan perkhidmatan awam ke tahap bitara.

* 15 Feb 2013 - Lancar Program Kebajikan Rakyat 1Malaysia (KARISMA @Hati Rakyat) inisiatif terbaharu bagi membantu rakyat berpendapatan rendah dan miskin dengan peruntukan sebanyak RM50 juta diagihkan kepada 200,000 penerima.

* 19 Mac 2013 - Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) dijadikan inisiatif tahunan.

* 16 Mac 2013 - Mini UTC pertama dibuka di Kompleks Perniagaan dan Komuniti Bandar Baru Sentul, Kuala Lumpur.


2. HAK ASASI DAN KESELAMATAN NEGARA

* 3 April 2009 - Mengumumkan pembebasan 13 tahanan Akta Keselamatan Dalam Negeri serta membuat kajian semula akta itu. (dalam perutusan sulungnya menerajui kerajaan)

* Pada tarikh yang sama, Najib mengumumkan kerajaan menarik balik larangan penerbitan akhbar Harakah dan Suara Keadilan yang digantung sebulan sebelum itu.

* 9 Julai 2009 - Tidak membenarkan negara dan sistem perbankannya digunakan bagi transaksi pencambahan senjata nuklear.

* 15 Sept 2011 (Sempena Hari Malaysia 16 Sept)- Memansuhkan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) selain mengkaji semula secara komprehensif Akta Mesin Cetak dan Penerbitan 1984 serta Seksyen 27 Akta Polis 1967.

* 5 Okt 2011 - Memansuhkan Akta Buang Negeri 1959 (Akta 79) setelah tidak diguna pakai sejak 34 tahun lepas, mansuh Akta Kediaman Terhad 1933, umum pembebasan serta merta kesemua 125 individu yang ditahan mengikut akta itu, lebih 200 waran yang belum diserahkan, dibatalkan.

* 24 Nov 2011 - Membentang Rang Undang-undang Perhimpunan Aman 2011 di Dewan Rakyat yang antara lain keperluan untuk mendapatkan lesen perhimpunan akan dihapuskan.

* 24 Nov 2011 - Mansuh tiga Proklamasi Darurat 1966, 1969 dan 1977. Bebaskan 36 tahanan di bawah Ordinan Darurat.

* 19 April 2012 - Pindaan Seksyen 15 Akta Universiti dan Kolej Universiti (AUKU) 1974 diluluskan di Dewan Rakyat, yang memberi kelonggaran kepada mahasiswa mencapai usia 21 tahun untuk berpolitik.

* 28 Sept 2012 - Ketika pembentangan Belanjawan 2013, kerajaan bersetuju menubuhkan 1,000 Unit Rondaan Bermotosikal (URB) dengan peruntukan RM20 juta.

* 28 Sept 2012 - Pemberian sumbangan RM1,000 secara sekali bayar kepada bekas tentera yang bersara kurang daripada 21 tahun perkhidmatan serta tidak berpencen. Seramai 224,000 bekas tentera mendapat manfaat.

* 15 Dis 2012 - Memperkenal Program Pengiktirafan Veteran 1Malaysia untuk kebajikan Angkatan Tentera Malaysia (ATM).



* 7 Mac 2013 - Perdana menteri beri amaran kepada penceroboh Sulu yang masih bersembunyi di Sabah bahawa mereka tiada pilihan lain selain meletak senjata dan menyerah diri.

* 11 Mac 2013 - Penyerataan pangkat-pangkat dalam perkhidmatan Angkatan Tentera Malaysia (ATM) dan Polis Diraja Malaysia dengan Perkhidmatan Awam Am.

* 25 Mac 2013 - Mewujudkan Zon Selamat Sabah Timur (ESSZONE) meliputi 10 daerah sebagai memberi asas perundangan kepada Eastern Sabah Security Command (ESSCOM).

* 30 Mac 2013 - Najib umum penambahan 1,000 lagi unit URB.


3. PENTADBIRAN


* 9 April 2009 - Najib memperkenal Petunjuk Prestasi Utama (KPI) bagi menilai prestasi anggota kabinetnya -- menteri dan timbalan Menteri - dalam mencapai matlamat pentadbirannya "Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan".

* 18 Julai 2009 - Melakukan pembaharuan dalam sektor perkhidmatan awam dengan cadangan jawatan utama sektor itu dibuka kepada sektor swasta dan Syarikat Berkaitan Kerajaan (GLC) selain Perkhidmatan Tadbir dan Diplomatik (PTD).

* 27 Julai 2009 - Memperkenal Penunjuk Prestasi Utama (KPI) enam teras Bidang Keberhasilan Utama Negara (NKRA) dan melantik Datuk Idris Jala sebagai Ketua Eksekutif (CEO) Unit Pengurusan Prestasi dan Penyampaian (Pemandu). (Bidang utama pada KPI itu ialah - mengurangkan jenayah, membanteras rasuah, membuka luas peluang pendidikan yang termampu dan berkualiti, meningkatkan taraf kehidupan masyarakat miskin, menambah baik infrastruktur di luar bandar dan menambah baik pengangkutan awam)

* 27 Jan 2010 - Perdana menteri lancar pelan induk pelaksanaan GTP yang berkaitan dengan enam NKRA.

* 8 Feb 2010 - Najib garis empat tonggak utama untuk dilaksanakan oleh pentadbiran awam bagi menjayakan agenda negara sepanjang tahun itu, iaitu Ggagasan 1Malaysia, Rakyat Didahulukan, Pencapaian Diutamakan; Program Transformasi Kerajaan (GTP); Model Ekonomi Baharu dan Rancangan Malaysia Ke-10 (RMK10).

* 23 Feb 2010 - Umum peruntukan sebanyak RM3.4 bilion kepada Sarawak menerusi NKRA bagi merancakkan semua projek pembangunan di negeri itu terutamanya di kawasan luar bandar.

* 23 Feb 2010 - Umum peruntukan khas RM35 juta untuk tiga projek memajukan kehidupan rakyat di empat skim penempatan semula Kawasan Pemerintah Keselamatan Rajang (Rascom) di Sibu Sarawak.

* 4 April 2011 - Perdana menteri mahu setiap anggota pentadbiran awam terap empat elemen penting yang terkandung dalam 'Strategi Lautan Biru Kebangsaan' dalam pengurusan tugas mereka, iaitu 'mengurang', 'menghapus', 'mewujud' dan 'menambah peluang'.

* 28 Sept 2012 - Tambahan bonus sebulan gaji bagi penjawat awam yang bayaran pertama akan dibuat pada Disember 2012, manakala sebulan lagi pada Januari 2013 dan bayaran RM500 kepada pesara kerajaan.

* 26 Ogos 2012 - Memperkenal Strategi Lautan Biru Kebangsaan 7 (NBOS 7) iaitu inisiatif menghubungkan antara UTC dan RTC supaya melaluinya produk makanan dan hasil pertanian boleh dibawa ke bandar secara berskala besar.

* 19 Mac 2013 - Pembentangan laporan tahunan Program Transformasi Negara (sebahagian besar matlamat GTP dan ETP berjaya dicapai)



* 25 Mac 2013 - Meluluskan tuntutan Dana Pencen, imbuhan tetap perumahan, pembayaran sagu hati tamat perkhidmatan dan enyelarasan caruman Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) kepada tujuh agensi Badan Berkanun yang Diasingkan Saraan BBDS).


4. EKONOMI DAN KEWANGAN

* 10 Mac 2009 - Mengumumkan Pakej Rangsangan Ekonomi Kedua dan mekanisme pelaksanaannya.

* 22 Apr 2009 - Melakukan liberalisasi ke atas 27 sub sektor perkhidmatan.

* 27 Apr 2009 - Mengumumkan liberalisasi sektor kewangan negara.

* 27 Apr 2009 - Malaysia menjadi negara pertama mempunyai institusi kewangan Islam mega dengan modal berbayar sekurang-kurangnya AS$1 bilion.

* 15 Mei 2009 - Sebuah institut jaminan kewangan, Danajamin Nasional Berhad ditubuhkan bagi memudahkan syarikat mendapat akses lebih baik kepada pasaran bon Malaysia.

* 24 Jun 2009 - Najib syor supaya diwujudkan entiti Baitulmal di peringkat kebangsaan bagi menyelaras harta milik orang Islam Malaysia.

* 30 Jun 2009 - Najib mengumumkan garis panduan pelaburan secara komprehensif iaitu Garis Panduan Pelabur Asing (FIC).

* 1 Julai 2009 - Perdana menteri lancar Felda Global Ventures (Felda Global) yang menjadi jentera komersil bersepadu tunggal kumpulan Felda.

* 23 Okt 2009 - Najib buat pertama kali membentangkan Bajet 2010 di Dewan Rakyat yang bertemakan `1Malaysia, Kemakmuran ersama' dengan peruntukan RM191.5 bilion.

* 23 Dis 2009 - Memperkenal semula Cukai Keuntungan Hartanah Sebenar (RPGT) dari jualan hartanah tanpa mengira tahun hartanah itu dibeli.

* 30 Mac 2010 - Mengumumkan Model Ekonomi Baharu (MEB) yang menggariskan lapan inisiatif pembaharuan strategik.

* 10 Jun 2010 - Membentangkan Rancangan Malaysia Ke-10 (RMK10).

* 25 Okt 2010 - Lancar Program Transformasi Ekonomi (ETP) dengan 18 projek permulaan (EPP).

* 11 Jan 2011 - Umum 19 lagi EPP yang akan menjana pelaburan hampir RM67 bilion.


5. LUAR NEGARA

* 10 April 2009 - Mengetuai delegasi Malaysia sebagai Perdana Menteri ke Sidang Kemuncak Asean ke-14 dan Sidang Kemuncak berkaitan, di Pattaya, Thailand

* 3 Jun 2009 - Pemimpin negara luar pertama diberi penghormatan berucap di Great Hall of the People, Beijing, China sempena lawatan rasmi.

* 6 Okt 2009 - Merupakan pemimpin Malaysia pertama dalam sejarah hubungan Malaysia dengan Unesco selama 50 tahun yang menyampaikan ucaptama pada sesi pembukaan persidangan Unesco di Paris, France.

* 30 Sept 2009 - Najib umum kerjasama ekonomi antara Malaysia dan Arab Saudi menerusi penubuhan syarikat usaha sama yang bermodalkan AS$2.5 bilion (RM8.65 bilion) bagi mengendalikan aliran pelaburan langsung asing (FDI) dari Asia Barat serta membuat pelaburan strategik dalam projek berimpak tinggi di negara ini.

* 26 Okt 2009 - Perjanjian Perdagangan Bebas (FTA) antara Malaysia dan New Zealand dimeterai.

* 12 April 2010 - Mengadakan pertemuan empat mata dengan Presiden Barack Obama di Pusat Konvensyen Walter E.Washington i Washington, Amerika Syarikat.

* 27 Sept 2010 - Pada ucapan sulungnya di Perhimpunan Agung Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (PBB) di New York, Amerika Syarikat, Najib menggesa semua negara supaya "memilih kesederhanaan dan menolak ekstremism".

* 12 Julai 2011 - Mengadakan lawatan rasmi ke United Kingdom, dan telah menjemput ketua-ketua industri negara tersebut untuk meneroka peluang pelaburan di Malaysia.

* 18 Mei 2011 - Menghadiri "Invest Malaysia New York 2011" di New York, Amerika Syarikat dengan menarik pelaburan baru antara RM5 dan RM6 bilion pelaburan.

* 15 Okt 2012 - Menjadi saksi kepada acara bersejarah permeteraian perjanjian damai antara kerajaan Filipina dan Barisan embebasan Islam Moro (MILF) di Manila, Filippina.

* 22 Jan 2013 - Merupakan perdana menteri Malaysia pertama menjejak kaki di bumi Palestin sempena lawatan kemanusiaannya ke Gaza.




6. TEKNOLOGI DAN INOVASI

* 24 Julai 2009 - menubuhkan Majlis Teknologi Hijau bagi mempromosi teknologi hijau dan amalannya.

* 15 Sept 2009 - mengumumkan Pasukan F1 1Malaysia yang dikendalikan anak tempatan dalam bidang pemotoran.

* 28 Okt 2009 - Umum kajian semula Dasar Automotif Nasional (NAP) membabitkan 18 langkah baharu termasuk mewajibkan kenderaan penumpang berusia lebih 15 tahun membuat pemeriksaan di Pusat Pemeriksaan Kenderaan Berkomputer (Puspakom) sebagai syarat memperbaharui cukai jalan mulai tahun depan, memansuhkan sepenuhnya permit import (AP) terbuka kenderaan terpakai mulai 2016 dan AP francais menjelang 2021.

* 29 Okt 2009 - Pusat Inovasi Negara (MyNIC) dan rangkaian Pusat Kecemerlangan Inovasi (iCoE) diwujudkan bagi menggalakkan kegiatan kreatif dan inovasi sebagai sumber komersial baru negara.

* 17 Dis 2009 - Najib mengumumkan komitmen Malaysia mengguna pakai petunjuk bagi pengurangan secara sukarela pelepasan arbon atau gas rumah hijau sehingga 40 peratus daripada intensiti Keluaran Dalam Negara Kasar (KDNK) menjelang 2020 berbanding tahap 2005 pada Persidangan Perubahan Iklim Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu 2009 (COP 15) di Denmark.

* 26 Jan 2010 - melancarkan Skim Pembiayaan Teknologi Hijau (SPTH) yang merupakan komitmen kerajaan dalam memajukan sektor itu. Ia sejajar dengan akujanji Kuala Lumpur pada Sidang Kemuncak Perubahan Iklim, bagi mengurangkan pelepasan karbon dan gas rumah hijau sekali gus membantu memulihara persekitaran untuk generasi akan datang.

* 24 Mac 2010 - Umum empat insentif dalam Inisiatif Jalur Lebar Negara (NBI) untuk mentransformasi Malaysia daripada negara berpendapatan sederhana kepada negara maju.

* 10 November 2010 - Kerajaan mengumumkan langkah untuk meningkatkan nilai KDNK dengan menambah kadar penggunaan jalur lebar di negara ini sehingga mencapai tahap 50 peratus menjelang akhir tahun depan daripada hanya 24 peratus ketika ini.

* 8 Sept 2011 - Lancar Rangka Kerja dan Sistem Penilaian Bandar Raya Rendah Karbon bertujuan mengurangkan 40 peratus enghasilan karbon dioksida di bandar menjelang 2020.

* 7 Julai 2011 - Memperkenal Kelestarian Yang Dicapai Melalui Kecekapan Tenaga dengan pemberian rebat tunai RM200 kepada engguna domestik yang membeli pendingin hawa dan peti sejuk yang diberi taraf 5-bintang.

7. POLITIK

* 26 Mac 2009 - Diisytihar sebagai presiden Umno yang baharu, tanpa bertanding, pada Perhimpunan Agung Umno 2008 di Dewan erdeka, Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC).

* 24 April 2009 - Dilantik sebagai pengerusi Badan Perhubungan Umno Selangor.

* 15 Ogos 2011 - Mengumumkan pembentukan Jawatankuasa Pemilih Parlimen yang dianggotai wakil kerajaan BN dan parti pembangkang bagi membincangkan reformasi pilihan raya.

* 29 Nov 2012 - Melancarkan buku bertajuk 'Transformasi Politik:Mendaulatkan Hak Asasi Serta Demokrasi Pemerintahan Rakyat untuk Rakyat', yang memperinci kewajaran setiap transformasi dilaksana kerajaan.

* 20 Feb 2013 - Menandatangani Ikrar Integriti Pilihan Raya Transparency International dan memperteguh komitmen beliau dalam memerangi rasuah terutama dalam pilihan raya umum ke-13.

8. PENGIKTIRAFAN DUNIA KEPADA MALAYSIA DI BAWAH PENTADBIRAN NAJIB

* Laporan Kemudahan Menjalankan Perniagaan 2011 oleh Bank Dunia, Malaysia tersenarai dalam kedudukan 20 teratas dan berkongsi kedudukan pertama di dunia dari segi kemudahan mendapatkan pinjaman perniagaan. BACA SINI

* Kajian Global Peace Index (GPI) 2011 mendapati Malaysia ialah negara ke-19 paling selamat daripada 153 negara di seluruh unia. Malaysia juga diletakkan sebagai negara paling aman di Asia Tenggara dan keempat di Asia Pasifik selepas New Zealand, Jepun dan Australia.

* Laporan World Economic Forum 2012 menyaksikan Malaysia naik lima anak tangga dalam senarai daya saing ekonomi dunia erbanding tahun sebelumnya, menjadikan Malaysia antara 21 buah negara paling kompetitif ekonominya di dunia.

* Syarikat perunding A.T Kearney iktiraf Malaysia sebagai negara 10 teratas dalam Indeks Keyakinan Pelaburan Langsung Asing bagi tahun 2012.

* World Bank Ease of Doing Business Report 2013 meletakkan Malaysia negara ke-12 paling mesra perniagaan di dunia.

* Laporan World Competitiveness Yearbook 2012/2013 mendapati Malaysia negara ke-14 paling berdaya saing. BACA SINI

* Malaysia sebagai negara ke-10 bagi destinasi menarik pelaburan langsung dalam Indeks Keyakinan Pelaburan Langsung Asing 2012.

9. PENDIDIKAN

* 25 Jan 2010 - 20 daripada 10,000 sekolah dipilih sebagai Sekolah Berprestasi Tinggi (SBT).

* 7 Okt 2011 - Memperuntuk bantuan tunai RM100 buat semua pelajar sekolah dan RM200 baucar buku untuk pelajar universiti. - Bernama

SUMBER:Mat Kilau Penang

Gempar !!! Laknat nya sumpah Saiful Bukhari???


Lafaz sumpah itu adalah saperti berikut:

"Saya Mohd. Saiful Bukhari Azlan, Kad Pengenalan No. 850706-01-5687 pada hari ini bersumpah dengan lafaz Bismillah hirrohmanirrohim, Wallahi, Watallahi, Wabillahi, bahawa sesungguhnya saya telah diliwat oleh Dato' Seri Anwar Ibrahim pada 26 Jun 2008 iaitu pada tarikh tersebut Dato' Seri Anwar Ibrahim telah memasukkan zakarnya kedalam lubang dubur saya. Jika saya berdusta atas pengakuan ini, maka saya berdusta terhadap ALLAH swt dan saya sanggup menerima azab, dilaknat dan kutukan daripada ALLAH swt sehingga ke kiamat".

Lafaz sumpah laknat itu disaksikan oleh Imam Masjid Wilayah Ustaz Romlan Porigi. Turut hadir menemani Saiful dengan baju Melayu muda bersamping kotak ialah ayah Saiful sendiri Azlan Mohd. Lazim. Selepas mendengar dengan setia lafaz sumpah laknat itu, Azlan Mohd. Lazim bersalaman dengan anaknya Saiful, kemudian memeluk Saiful dengan penuh erat tanda sokongan dan keredhaan!

Hampir lima tahun berlalu! Tau-tau  hari Jumaat 08 Mac 2008, genap 5 tahun PRU 12, Azlan Mohd. Lazim membuat kenyataan menyatakan bahawa "saya percaya anak saya Saiful telah dipergunakan oleh pihak tertentu yang tidak bertanggungjawab termasuk pegawai khas YAB PM Khairil Annas Jusoh. Mereka inilah merupakan dalang kepada semua fitnah liwat yang dilakukan terhadap Anwar Ibrahim yang melibatkan anak saya".

Azlan seterusnya membuat permohonan maaf kepada Anwar Ibrahim. Agak memusykilkan kerana sidang media Azlan hanya dihadiri media pro-pembangkang. Media arus perdana langsung tidak kelihatan. Mengikut maklumat yang diberi, media arus perdana tidak dijemput.

Dan bertambah menimbulkan persoalan ialah kehadiran orang kanan Anwar iaitu Datuk Johari Abdul, Ahli Parlimen PKR (Sg. Petani). Apatah lagi kenyataan Azlan Mohd. Lazim dibuat setelah hampir 5 tahun berlalu, dan dibuat dalam keadaan PRU 13 sudah begitu hampir.

Dalam keadaan negara berdepan dengan kemelut pencerobohan dan serangan penjenayah Kiram III daripada Filipina sehingga melakukan pembunuhan kejam terhadap pasukan keselamatan Malaysia, dan pencerobohan itu dikaitkan dengan pimpinan pembangkang Malaysia saperti yang didedahkan oleh media Filipina sendiri.

Baca Lagi SINI

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget