Pages

Moh Follow ANAK JATI MALAYA

AMARAN ANAK JATI MALAYA

~Penulisan, foto, grafik dan lain-lain imej yang dipaparkan dalam blog ANAK JATI MALAYA ini adalah merupakan pandangan peribadi sebagai rakyat Malaysia yang bebas bersuara dan tidak mewakili mana-mana pihak

~Pengurusan blog tidak akan bertanggungjawab atas sebarang tuntutan, kerugian, kelemahan dan ketidakpuashatian mana-mana pihak yang bakal terjadi disebabkan artikel yang disiarkan di sini.
Terima Kasih.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
© ΘRIGINAL AJM PRΘFILE
✔ Verified Θfficial by BLOGGER
© Profile Θriginal & Θfficial®
Real ██████████ 1ΘΘ%

Monday, 11 March 2013

Terkini!!!Cikgu kurang sekupang Menghina Pejuang Lahad Datu !!!


Tak Sedar dek untung dengan keamanan dan keselamatan negara yang dinikmati selama ini. Dah tu makan gaji pula dengan kerajaan. Patutlah semakin ramai anak murid yang rosak akhlak dan membenci anggota keselamatan kita!!!

Mohon pihak Kementerian Pelajaran Malaysia khususnya Tan Sri Muhyiddin Yassin tidak terlepas pandang isu macam ni!!!

Jangan jadikan generasi baru kami rosak disebabkan cikgu sebegini.

Gua Tunggu Kenyataan Rasmi KPM dan TPM!!!!!!!!


LAGI Berita Penuh [SINI]

Terkini!!!Bapa Saiful Bukhari Azlan telah disahkan menghidap...


Jawapan itu agak menghairankan kerana Azlan pernah membawa anaknya untuk melakukan sumpah yang sama bagi membuktikan kebenaran Saiful diliwat oleh Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.


Azlan berkata demikian dalam sidang media ringkas yang diadakan di Ibu Pejabat Parti Keadialan Rakyat (PKR) di Petaling Jaya pagi tadi.

Beliau juga menafikan menerima duit daripada Anwar berhubung dakwaan terbarunya.

Sementara itu, sidang media pagi ini dipendekan oleh pihak PKR yang kurang senang dengan soalan-soalan yang ditanya oleh para pemberita.

Tidak sampai 20 minit sidang media itu berlangsung, Ahli Parlimen Machang, Saifuddin Nasution menamatkanya dan membawa Azlan pergi ke tingkat lain.

Ramai wartawan yang benggang kerana inikah kebebasan media yang dilaungkan PKR…kebebasan mengikut keuntungan sendiri.

Lebih menarik, seorang blogger pembangkang kemudian bangun dan memarahi wartawan kerana bertanya isu sumpah laknat.

Dia berkata; MELAYU MACAM AWAK SEMUA BODOH!

Mungkin kerana blogger yang tidak dikenali itu tahu kalau Azlan tidak mahu melakukan sumpah laknat seperti yang pernah dibuat anaknya dihadapannya sendiri, sudah tentu dia akan dilihat sebagai menipu bila mendakwa anaknya menjadi mangsa konspirasi dalam Liwat II

Terkini!!!22 mayat dijumpai???



Pasukan keselamatan mengeluarkan kira-kira 22 lagi mayat pengganas Sulu dari kawasan pertempuran di Kampung Tanjung Batu dan Semporna serta seorang lagi pengganas Sulu ditembak mati, kata Pesuruhjaya Polis Sabah, Datuk Hamza Taib pada Isnin.

Beliau berkata, kesemua mayat itu dihantar ke Hospital Tawau dan Lahad Datu untuk siasatan forensik dan bedah siasat.

Lelaki tersebut ditembak mati di Kampung Tanjung Batu pada Ahad selepas dua anggota polis cedera dalam insiden berbalas tembakan.

Jumlah anggota keselamatan yang cedera kini meningkat kepada lima orang.

Hamza berkata, enam lagi individu yang dipercayai ada kaitan dengan kumpulan pengganas itu ditahan, menjadikan jumlah tahanan kini 97 orang.

Kesemua mereka ditahan di bawah Seksyen 130 (c) Kanun Keseksaan dan Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-Langkah Khas) 2012.

Sementra itu, seramai 125 individu lagi turut ditahan kerana cuba memasuki kawasan operasi.

Hamza berkata, operasi menggeledah di Kampung Tanduo telah selesai dan pasukan keselamatan kini berada pada peringkat akhir untuk mengesan saki-baki pengganas Sulu.


- sumber Terengganu Today

Kisah Lahad Datu:Diacu Pisau Di Leher!!



“Saya ingat saya akan mati kerana pengganas mengacukan pisau pada leher saya,” kata Azmain Mahmood, 32, penduduk Kampung Tanjung Batu yang berjaya meloloskan diri daripada kumpulan pengganas terbabit. 


Menurutnya, dalam kejadian jam 8 malam Ahad lalu, dia menonton televisyen apabila pintu rumahnya diketuk.

Sebaik membuka pintu, dia terkejut mendapati sekumpulan lelaki bersenjata yang terus menyerbu masuk ke dalam rumahnya.

“Mereka mengacu pisau pada leher saya sambil bertanya sama ada saya yang memberitahu kedudukan mereka kepada anggota keselamatan Malaysia.

“Saya yang sangat takut ketika itu terus menjawab ‘bukan saya, kamu salah orang’. Pengganas terbabit terus mengarahkan kami keluar ke kawasan lapang di luar rumah.

“Kumpulan pengganas berkenaan kemudian meminta pelbagai barang, termasuk makanan dan keperluan harian daripada penduduk kampung,” katanya ketika ditemui di Dewan Fajar Harapan, semalam.

Menurutnya, seorang daripada pengganas terbabit bertanya siapa boleh keluar membeli beras untuk mereka dan dia terus menawarkan diri untuk membantu.

“Saya sengaja menawarkan diri dan apabila dibenarkan keluar dari kampung, saya terus melarikan diri.

“Ketika itu sekurang-kurangnya 50 pengganas menawan hampir 100 penduduk Kampung Tanjung Batu dan sebahagiannya dibawa ke Kampung Tanduo dengan berjalan sejauh tiga kilometer sebelum dibebaskan secara berperingkat-peringkat beberapa hari kemudian,” katanya.

Beliau berkata, semua penduduk yang dibebaskan kumpulan pengganas itu tidak dicederakan sepanjang berada di Kampung Tanduo. - myMetro

Benarkah!!!Remaja Ditembak Mati Dalam Operasi Di Tanjung Batu, John Doe?


KUALA LUMPUR, March 10 – An unidentified teenage boy was shot dead by Malaysian security forces this morning, raising the Sulu siege death toll to 62, Inspector-General of Police (IGP) Tan Sri Ismail Omar confirmed today.


The boy, believed to be aged between 12 and 15, was killed when security personnel stopped to question five individuals – three men and two women – at Kampung Sungai Bilis during their Ops Daulat sweep at about 9.45am this morning.

According to The Star Online, the security team saw movements in some nearby bushes and opened fire, reacting to the possibility of coming under attack from the Sulu invaders.

Upon checking later, the team found they had killed the youth and injured a man in his 30s in the leg.

In Malaysiakini’s report on the incident, Ismail (picture) said the police were still trying to determine the identities of the duo, including the five individuals who were being questioned earlier.

“They did not have any documents so we are investigating where were they from and what they were doing there,” he was quoted as saying in the news portal.

“After we were informed of this incident, our tactical command centre immediately deployed a military medical team in an armoured vehicle to the location and the seven detained including injured and dead were successfully extracted,” he added.

A total of 62 people have been killed so far since Friday, including 53 Sulu militants, eight Malaysian policemen and the unidentified teenager.

Today is the sixth day of the Ops Daulat crackdown that kicked off on Tuesday, and the 29th day since the group of over 200 armed rebels from the Sulu province in the Philippines landed in the coastal Lahad Datu district to lay claim over Sabah.

The group claims to be members of the “royal security force” of the Sulu Sultanate and followers of the self-proclaimed Sulu Sultan Jamalul Kiram III, an ailing 74-year-old Filipino Muslim who currently stays in Taguig City, Philippines.

The rebel group, led by Jamalul’s brother, Agbimuddin Kiram, encountered their first clash with Malaysian police last Friday and subsequent skirmishes over the weekend saw eight Malaysian lives claimed and over 20 Filipino militants.

Earlier today, police confirmed that a total of 85 individuals have been arrested in connection with the Sulu group’s siege on Sabah.

IGP Ismail said this afternoon that another five were arrested in Semporna, a district two hours outside of Lahad Datu, this morning, Malaysiakini reported.

The five were detained on suspicion that they were involved in the ambush on Malaysian forces over the weekend, which resulted in the deaths of six policemen.

They will be investigated under the Securities Offenses (Special Measures) Act and Section 130(c) of the Penal Code concerning acts of terrorism, Malaysiakini reported. - themalaysianinsider.com

Tapi kalau baca dari laporan ni, ( macam yang aku highlight ) remaja tu masih belum dikenal pasti identitinya.. Yang membuat aku bingung ni sekarang, dari mana pula munculnya nama John Doe ni? Ke atau aku yang terlepas berita terkini?

Lagi Penghinaan Kepada Polis?! [Video]



lah ni dia muka anak pompuan si nuar, apa yg dia tahu operation gerak khas, yg sekarang berlaku di lahad datu ,adakah dia ni mahir ,kutuk sana sini yg dia mahir ,yg tekorban mana ada dia simpati, dasar anak beranak yg x ada hati perut bah kan bapak dia pun sama LOBANG BELAKANG BEDAL kalau yg ini pula hina dan caci pihak keselamatan

Ini baru ganyang stail...goyang inul izzah!!
Bakal Adik Ipar Dajal Kiram 3 Yahudi...
Perempuan ini kalau dapat pada kaum Sulu....lembekkkk
Bapak borek anak rintik..nk buat camane...

SUMBER

Gambar Ngeri Mayat Komando Yang Patut Tian Chua Tengok! Sandiwara Hotak Kau!



Gambar atas adalah gambar mayat anggota keselamatan negara yang dibunuh dengan kejam oleh pengganas Sulu. Ditawan dan dipenggal kepala tanpa ada berperikemanusiaan. Pengganas Sulu ini lah yang mahu dipertahankan oleh Tian Chua Celaka! Mayat anggota keselamatan negara yang disiat-siat macam binatang, masih lagi mendakwa Insiden Berdarah Lahad Datu sebagai sandiwara UMNO. Kepala HOTAKKKK KAUUU!!!! 

Elok tangkap Tian Chua dan hantar pergi Lahad Datu jadi umpan pengganas Sulu. Kita tengok macamana pengganas Sulu siat-siat daging Tian Chua untuk dimakan...Hingga menjilat jari...ptuiiii!!!!

Sebab-sebab Kenapa British Gerun Kepada Malaysia Dulu?



1. Tun Dr. Mahathir adalah seorang pemimpin yang cintakan agama, bangsa dan Negara. Setiap tindakan beliau adalah demi kepentingan Negara. Kepentingan Negara diutamakan melebihi kepentingan peribadi.

2. Atas keperibadian inilah, beliau marah dengan tindakan Britain yang telah menaikkan yuran pengajian di United Kingdom sebanyak 3 kali ganda bagi pelajar luar [New Straits Time, 27 May 1981]. Britain merupakan destinasi pengajian tinggi yang utama bagi Malaysia dan pelajar Malaysia merupakan pelajar asing paling ramai di United Kingdom pada masa itu. Beliau menganggap tindakan ini menjejaskan hubungan sebagai sebuah Negara commonwealth.

3. Beliau juga marah dengan tindakan Britain yang tidak memberi hak pendaratan tambahan kepada Malaysia Airlines di lapangan terbang Heathrow.

4. Selain daripad itu, beliau juga telah mengarahkan rancangan untuk mengambil alih Guthrie dari Britain supaya tanah-tanah pertanian ini kembali menjadi hakmilik rakyat Malaysia. Hasilnya, melalui operasi `Dawn Raid’ atau serangan subuh, Malaysia sebagai sebuah Negara yang kecil telah berjaya mengambil alih syarikat Guthrie melalui pasaran terbuka dengan permainan mereka.

5. Tindakan beliau ini mengundang kemarahan Britain dan mereka (Guthrie, London Stock Exchange dan Kerajaan Britain) telah melemparkan pelbagai tuduhan dan mengaitkan tindakan `Dawn Raid’ ini sebagai satu tindakan yang bersifat nasionalisme. London Stock Exchange (LSE) pula kemudianya menukar kod pengambilalihan (takeover code) untuk mengelakkan Malaysia mengambilalih syarikat-syarikat lain.

Artikel Penuh [SINI]

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget