Pages

Moh Follow ANAK JATI MALAYA

AMARAN ANAK JATI MALAYA

~Penulisan, foto, grafik dan lain-lain imej yang dipaparkan dalam blog ANAK JATI MALAYA ini adalah merupakan pandangan peribadi sebagai rakyat Malaysia yang bebas bersuara dan tidak mewakili mana-mana pihak

~Pengurusan blog tidak akan bertanggungjawab atas sebarang tuntutan, kerugian, kelemahan dan ketidakpuashatian mana-mana pihak yang bakal terjadi disebabkan artikel yang disiarkan di sini.
Terima Kasih.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
© ΘRIGINAL AJM PRΘFILE
✔ Verified Θfficial by BLOGGER
© Profile Θriginal & Θfficial®
Real ██████████ 1ΘΘ%

Sunday, 16 December 2012

~TUN M lg kacak berbanding Shah!!!siapa shah???~


kita tengok sendiri k mana lagi kacak n ensem...muka yg sentiasa senyum walaupun byk yang disimpannya...

~gambar yg jarang keluar didada akhbar pembangkang~


mana ada penah kan gambar macam ni kuar kat paper dorang kan...hehehe...

~konsert bersama Awie~


malam ni jangan lupa k  warga batu gajah.Dijemput hadir ke program hiburan santai bersama awie...di katakan beberapa artis tempatan turut hadir...

tentatif:
jam:9:00 malam
tempat :arena square

~bola punya pasal....perangai mcm keldai~



apa kes ni ...sanggup buat macam ni...lepas tu mula lar kata kene hack lar...kene itu lar kene ini lar...ce citer apa punca sebenornya...heee sabo je lar...

~NGO SOKONG BN!!!PUNAHLER PR~

Walaupun pernah merasakan kekesalan terhadap parti komponen Barisan Nasional yang mewakili kaum Cina (MCA) yang pernah mengeluarkan kenyataan yang agak menyinggung orang orang Melayu, Pertubuhan Pribumi Perkasa atau PERKASA hari ini mengeluarkan kenyataan melalui Presiden NGO tersebut yang meminta semua ahli supaya menyokong semua calon calon Barisan Nasional walau pun daripada MCA. 

Perkasa yang mengadakan Perhimpunan Agung Tahunan Ketiga hari ini, yang terakhir menjelang Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13), menyeru ahlinya sekitar 300,000 orang agar menyokong parti komponen Barisan Nasional (BN) khususnya MCA meskipun pernah mengeluarkan kenyataan-kenyataan yang menyinggung kaum Melayu dan umat Islam. 

Ini nampaknya akan membuatkan pembangkang lebih gelisah kerana pertubuhan bukan kerajaan itu dilihat kini amat aktif dalam usaha untuk menyatukan orang orang Melayu di Malaysia. 

Dalam ucapan dasarnya, Presiden Perkasa, Datuk Ibrahim Ali berkata, walaupun hatinya terguris dengan kenyataan-kenyataan MCA sebelum ini, namun kemenangan parti komponen BN itu diperlukan dalam PRU13. 

MCA pernah melabel Perkasa sebagai rasis, dan akan menyumbang kepada kekalahan BN dalam PRU13. 

Ini juga menunjukkan bahawa selain daripada menjaga kepentingan orang Melayu, PERKASA juga dilihat seperti menjaga semua kaum berdasarkan kerana menginginkan kedamaian dari semua sudut termasuklah sosioekonomi negara. 



~gempar!!!DAP Tidak Beri Orang Melayu Bertanding..!!!~


DAP mahu tambahan 13 kerusi iaitu tiga bagi kawasan Parlimen dan 10 bagi Dewan Undangan Negeri (DUN) pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU-13).

Setiausaha Agung DAP, Lim Guan Eng berkata begitu anggkuh untuk menambah 13 kerusi atas dasar semangat setiakawan dan tulus kepada Pas dan Parti Keadilan Rakyat (PKR).

"Kita (DAP) telah terbukti menjadi rakan yang setia dan tulus kepada Pas dan PKR. DAP berharap bahawa kesetiaan kita ini diiktiraf dengan membenarkan DAP bertanding lebih banyak kerusi pada PRU nanti.

Adakah kerusi yang DAP tambah itu ada orang melayu yang akan bertanding??

"Kita menyasarkan tiga tambahan kerusi untuk Parlimen dan 10 kerusi untuk DUN di Semenanjung Malaysia manakala Sabah dan Sarawak sedang mengendalikan rundingan kerusi mereka sendiri," katanya.

Pada pilihan raya umum 2008, DAP bertanding bagi 47 kerusi Parlimen dan 102 kerusi DUN

sumber:http://malaydelima.blogspot.com/2012/12/dap-tidak-beri-orang-melayu-bertanding.html

~BERITA HANGIT!!WAJIB BACA AHLI SABOTAJ PARTI~





Sabotaj mengsabotaj dalam parti menjelang pilihanraya bukanlah sesuatu yang asing bagi mana-mana parti politik pun.Selagi namanya politik dan manusia,selagi itulah perkara begini wujud.Namun,walaupun ianya berlaku dalam hampir semua parti politik di dunia,saya menjangkakan sabotaj paling buruk dalam parti PKR menjelang PRU ini.Parti PKR adalah parti sampah,iaitu parti yang dipenuhi ahli politik yang kotor lagi berkarat dan bergelumang maksiat serta rasuah yang telah dibuang,terbuang atau membuang diri dari UMNO.Bermula dari kepalanya,iaitu Anwar Ibrahim sehinggalah yang menurutinya dibelakang termasuk yang baru saja menyertainya seperti Kadir Sheikh Fadzir semuanya terkenal dengan ‘bau busuknya’.Pemilihan parti PKR yang lepas sahaja sudah cukup untuk memperlihatkan kita betapa kotornya parti ini sehinggakan habis berserakan kerusi meja kerana bergaduh dan habis comot lantai dengan peluh malah ada juga yang berdarah.Semua ini berlaku bukan kerana orang bawahan yang gila kuasa tetapi kepimpinan atasan sendiri, yang sudah berkuasa dan menggunakan kuasa itu untuk memastikan orang-orang pilihan mereka sahaja yang terpilih ke jawatan tertinggi.Jika yang di bawah yang membuat onar bolehlah diadili oleh jawatankuasa disiplin atau yang sewaktu dengannya tetapi jika yang di atas sendiri yang bersifat korup, siapa pula yang boleh memantau dan mengadili mereka sedangkan mereka sendiri yang melantik jawatankuasa disiplin itu ??? 

Kerana itu,sampah-sampah ini mendapati diri mereka tidak sesuai berada di dalam BN kerana BN sentiasa mencari jalan untuk membersihkan parti dari unsur-unsur ini.Maka,PKR lah tempat mereka bergelumang sesama sendiri.Justeru,kenyataan Setiausaha Agung PKR,Saifuddin Nasution mengenai kemungkinan berlaku sabotaj dalam parti itu menjelang PRU mungkin sebenarnya merujuk kepada dirinya sendiri dan kepimpinan atasan parti itu.Beliau pastinya lebih mengenali siapa dirinya dan siapa kawan-kawan dan pemimpinnya dan apa yang mereka mampu lakukan untuk berkuasa.Konon PKR sudah bersedia dengan langkah pro-aktif untuk menghadapi kemungkinan ini adalah satu kenyataan yang kelakar.Apa yang pasti langkah pro-aktif yang bakal diambil hanyalah untuk memastikan Anwar,keluarga dan inner-circlenya terus menguasai tempat tertinggi parti dengan tiada kompromi.PKR adalah parti anak beranak dan sahabat handai dan ia akan dipastikan akan terus kekal begitu oleh kepimpinan tertinggi dengan apa jua cara termasuk mengsabotaj pilihan ahli-ahli sendiri.Perkara ini juga berlaku di dalam DAP yang juga menghadapi masalah yang sama pada konvensyen mereka hari ini.Dari desas desus yang kedengaran,terdapat dua tiga atau lebih kem yang berebut jawatan dan kawasan secara bersungguh-sungguh kerana percaya PRU ini adalah peluang terbaik mereka untuk ke Putrajaya.

~MISTERI IKAN DUYUNG!!!TERBONGKAR AKHIRNYA~


LOS ANGELES: Persoalan sama ada ikan duyung wujud atau tidak ditamatkan baru-baru ini apabila sebuah agensi saintifik Amerika Syarikat mengesahkan makhluk laut itu tidak wujud.

Pentadbiran Lautan dan Atmosferik Kebangsaan Amerika mengesahkan tidak ada bukti menunjukkan makhluk separuh manusia separuh ikan itu wujud.

Agensi berkenaan mengeluarkan kenyataan minggu lalu untuk menjelaskan bahawa spesies laut itu tidak wujud selepas menerima beberapa panggilan berikutan tayangan oleh saluran Animal Planet berjudul: Mermaid: The Body Found yang mengelirukan beberapa penonton.

Selepas siaran rancangan fiksyen itu, yang direka untuk mempunyai format sama dengan sebuah dokumentari, beberapa penonton menelefon agensi berkenaan untuk mengetahui lebih banyak mengenai makhluk itu.

Agensi itu mengeluarkan kenyataan menerusi bahagian Fakta Lautan, mengakhiri teori kewujudan ikan duyung.

Kenyataan itu berbunyi: “Adakah ikan duyung wujud? Tidak ada bukti menunjukkan ia pernah ditemui.”

Kenyataan itu seterusnya menerangkan bagaimana makhluk feminin itu ditemui pertama kali pada lukisan di gua kira-kira 30,000 tahun lalu.

Agensi terbabit menggabungkan kenyataan itu menerusi maklumat yang sudah sedia diperoleh untuk orang awam kerana ia tidak mempunyai program yang khusus untuk mengkaji ikan duyung, kata jurucakapnya, Carol Kavanagh kepada Perbadanan Penyiaran Britain (BBC).

Kenyataan itu dikeluarkan selepas Pusat Kawalan dan Pencegahan Wabak mengeluarkan kenyataan bulan lalu bahawa zombi tidak wujud.

Pusat berkenaan membuat kenyataan itu berikutan tersebar khabar angin kononnya seorang lelaki, Rudy Eugene, 31, ditembak mati oleh polis ketika mukanya berubah seperti zombi. 

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget