Pages

Moh Follow ANAK JATI MALAYA

AMARAN ANAK JATI MALAYA

~Penulisan, foto, grafik dan lain-lain imej yang dipaparkan dalam blog ANAK JATI MALAYA ini adalah merupakan pandangan peribadi sebagai rakyat Malaysia yang bebas bersuara dan tidak mewakili mana-mana pihak

~Pengurusan blog tidak akan bertanggungjawab atas sebarang tuntutan, kerugian, kelemahan dan ketidakpuashatian mana-mana pihak yang bakal terjadi disebabkan artikel yang disiarkan di sini.
Terima Kasih.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
© ΘRIGINAL AJM PRΘFILE
✔ Verified Θfficial by BLOGGER
© Profile Θriginal & Θfficial®
Real ██████████ 1ΘΘ%

Saturday, 1 June 2013

WAJIB BACA !!! SEBAB UTAMA Nurul Izzah Tak Dapat Masuk SABAH ??!!!

Ekoran isu pengusirannya dari memasuki negeri Sabah pada Khamis semalam, Ahli Parlimen Lembah Pantai Nurul Izzah Anwar dikatakan sedang menimbang tindakannya untuk mencabar larangan masuk ke negeri itu yang dibuat oleh pihak Imigresen atas arahan Pejabat Ketua Menteri Sabah ke mahkamah.

Jika benar itu tindakannya sebagai tindakbalas terhadap keputusan pihak kerajaan negeri Sabah itu maka ini bermakna ianya pertama kali dalam sejarah negara ini seorang Ahli Parlimen Malaysia mahu mencabar salah satu perkara daripada 18/20 perkara di dalam perjanjian Sarawak/Sabah yang telah termaktub di dalam Perlembagaan Persekutuan Malaysia yang memberi hak keistimewaan kepada kedua-dua negeri berkenaan.

Perkara 6 Akta Imigresen dalam perjanjian 18/20 perkara bagi Sarawak/Sabah yang cuba dicabar oleh Nurul Izzah berbunyi "Kawalan ke atas Imigresen ke dalam mana-mana bahagian di Malaysia dari luar harus dipikul oleh Kerajaan Pusat tetapi kemasukkan ke Borneo (Sarawak/Sabah) yang perlu juga mendapat kelulusan Kerajaan Negeri. Kerajaan Persekutuan tidak seharusnya mampu untuk VETO kemasukkan orang-orang ke dalam Borneo (Sarawak/Sabah) untuk tujuan Kerajaan Negeri kecuali atas bidang keselamatan. Borneo (Sarawak/Sabah) harus mempunyai kuasa sepenuhnya ke atas pergerakkan orang lain dari bahagian-bahagian lain di Malaysia ke Borneo (Sarawak/Sabah).

Perkara ini jelas dan telahpun dipersetujui oleh semua pihak sebelum berlakunya pembentukkan Malaysia pada 16 September 1963. Dan apa yang penting ialah 18/20 perkara dalam Perjanjian Sarawak dan Sabah merupakan lambang kuasa autonomi yang diberikan oleh Kerajaan Persekutuan kepada kedua-dua negeri ini yang tidak boleh lagi dipertikaikan oleh mana-mana pihak.

Inilah kuasa autonomi yang akan menjadi hak milik kekal Sarawak/Sabah sejak bersama-sama Semenanjung Tanah Melayu dan Singapura membentuk negara Malaysia yang membolehkan kedua-dua negeri membentuk barisan kabinet negeri masing-masing serta harus dipertahankan sampai bila-bila oleh Sarawak/Sabah dan amat tidak wajar sama sekali bagi orang lain seperti Nurul Izzah untuk mencabar kuasa istimewa yang dimiliki oleh kedua-dua negeri Malaysia Timur ini di mahkamah.sumber 

Memang patut pun si anak papa ni di tahan malah tindakan pihak terbabit yang mengarahkan si anak papa keluar dan kembali ke ibu negara cukup menarik.

Maksudnya di sini jangan main-main dengan undang-undang !!

VIDEO PANAS !!! WANITA MUSLIM DIPERKOSA OLEH PUAK SYAITON




Umat Islam di Malaysia sepatutnya sedar akan pentingnya bersatu demi keamanan sejagat Islam dan Melayu. Tiada bangsa lain di dunia ini yang mana bangsanya sudah meletakkan dia Islam.

Bersatulah andai kita tidak mahu ditindas seperti mereka ini. Tahu mengapa jadi begini? Kerana Islam tidak bersatu malahan wujud talibarut yang buat apa sahaja demi kuasa tidak kira jika ianya memerlukan maruah dan keutuhan agama dipergadaikan.

Hati-hati kerana semakin ramai puak pemecah belah Islam wujud di kalangan kita.

KJ MULA TUNJUK KEJANTANNANNYA ??FAM KENA LAGI !!! TAK PATUT FAM NIH !!!! ROMBAK FAM !!!!



Khairy JamaluddinMENTERI Belia dan Sukan, Khairy Jamaluddin mempertikaikan keputusan Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) memberi hak tuan rumah kepada Persatuan Bola Sepak Pahang (PBNP) bagi perlawanan tertunda separuh akhir kedua Piala FA antara Pahang dan Johor Darul Takzim di Stadium Nasional Bukit Jalil, esok.

Ini kerana, katanya persatuan itu telah gagal menjamin keselamatan pada perlawanan yang sepatutnya berlangsung di Stadium Darul Makmur, Selasa lepas.

"Kutipan hasil yang patut diberikan kepada Pahang sebagai tuan rumah tak boleh lebih daripada kapasiti Stadium Darul Makmur iaitu 10,000 sedangkan kapasiti di Stadium Nasional Bukit Jalil adalah lebih besar iaitu 80,000.

"Pahang tidak layak mendapat hasil kutipan jualan tiket lebih dari 10,000 kerana mereka telah dikenakan tindakan denda tapi FAM bagi keuntungan lebih kepada PBNP. Ini tidak masuk akal," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas melakukan lawatan rasmi bersama Timbalannya, Datuk M.Saravanan ke Majlis Sukan Negara (MSN) di Bukit Jalil hari ini.

Khairy juga menyifatkan sebagai tindakan kurang tegas FAM terhadap PBNP ekoran kekecohan melibatkan penyokong kedua-dua pasukan di Stadium Darul Makmur, Kuantan pada Selasa lalu, menyebabkan perlawanan terpaksa ditunda dan diadakan di gelanggang berkecuali.

Jawatankuasa Tatatertib FAM mendenda PBNP sebanyak RM100,000 manakala Persatuan Bola Sepak Negeri Johor (PBNJ) didenda RM20,000 ekoran kekecohan itu.

"Kita tidak tahu kenapa terlalu ramai penonton boleh berada di stadium sedangkan tiket perlu dijual mengikut kapasiti stadium," katanya.

Menurutnya insiden tersebut tidak sepatutnya berlaku dan FAM perlu segera menyiasat dan mencari jawapan kerana ianya telah mencemarkan nama baik bola sepak negara.

"Saya sebagai Menteri Belia dan Sukan amat kecewa dengan PBNP kerana mereka gagal menjalankan tugas dan tanggungjawab sebagai tuan rumah," katanya.

Khairy turut meminta agar FAM bertindak menjatuhkan hukuman yang setimpal terhadap pesuruhjaya perlawanan kerana gagal menyelaraskan semua aspek perlawanan termasuk soal keselamatan dan tiket. - Bernama

TERKINI !!! identiti Tentera Red Bean Army DAP hasut guling kerajaan telah dikenalpasti POLIS !!



Polis telah mengenal pasti identiti beberapa individu yang bertanggungjawab merancang menggulingkan kerajaan menerusi pergerakan pasukan tentera siber Red Bean Army.

Menurut sumber, sebanyak 30 individu telah dikesan menjadi orang upahan pihak pembangkang untuk melancarkan serangan ke atas kerajaan Barisan Nasional (BN) menerusi blog, laman sosial dan YouTube.

"Identiti lima atau enam daripada jumlah itu telah dikenal pasti sejak lebih seminggu lalu dan pasukan keselamatan percaya akan menangkap mereka dalam tempoh terdekat untuk menghapuskan kegiatan kumpulan ini yang diwujudkan bertujuan memburuk-burukkan kerajaan," katanya kepada Utusan Malaysia hari ini.

Sumber berkata, walaupun pada awalnya beratus-ratus akaun Facebook dikesan menjalankan kegiatan itu sehingga menimbulkan kebimbangan rakyat Malaysia, tetapi siasatan polis mendapati itu hanya akaun palsu yang dimiliki oleh 30 individu yang terlibat.

Red Bean Army difahamkan bergerak secara siber yang mempunyai misi menggulingkan kerajaan dengan dibantu oleh pihak tertentu dalam memberi dana dan bantuan kepada mereka.

Untuk rekod, sebelum ini akhbar melaporkan berita mengenai Red Bean Army adalah tentera siber yang dipercayai ditaja oleh DAP yang ditugaskan menyerang mana-mana tokoh politik, perniagaan, ikon hiburan serta sesiapa sahaja yang dilihat mesra BN melalui media alternatif seperti blog, Facebook, Twitter dan YouTube bagi membangkitkan kebencian pengundi Cina.

Selain itu, Red Bean Army didakwa ditubuhkan untuk mencipta penipuan dan memanipulasi fakta dan menyuntik kebencian terhadap kerajaan oleh ahli yang diberi latihan oleh DAP serta dibayar gaji tetap sebanyak RM3,000 sebulan sejak enam tahun lalu.

Penglibatan syarikat elektronik Taiwan disiasat


Sebuah syarikat elektronik terbesar di Taiwan yang dimiliki seorang rakyat Malaysia sedang disiasat pihak berkuasa negara ini kerana dikenal pasti mempunyai hubungan dengan kegiatan tentera siber Red Bean Army.

Syarikat elektronik itu juga dipercayai mempunyai hubungan yang 'agak rapat' dengan kerajaan DAP Pulau Pinang kerana mempunyai cawangan kilang syarikat tersebut di negeri itu sejak beberapa tahun lalu.

Menurut sumber, siasatan pihak berkuasa akan turut menjurus kepada latar belakang Red Bean Army yang dipercayai menerima dana yang disalurkan oleh syarikat elektronik tersebut.

"Kita percaya pengasas syarikat tersebut terlibat secara langsung menyalurkan dana dan bantuan kewangan kepada kumpulan tersebut. Malah gambarnya bersama Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng pernah tersebar di portal propembangkang, Malaysiakini baru-baru ini.

"Gambar tersebut memperlihatkan individu yang dikaitkan dengan syarikat elektronik itu bersama Guan Eng di atas pentas memberi ceramah ketika kempen pilihan raya umum yang lalu," kata sumber itu lagi.

Menurut sumber, pemilik syarikat itu merupakan graduan di sebuah universiti di Taiwan mempunyai pengalaman bekerja di syarikat elektronik terbesar di negara itu sebelum memutuskan untuk membuka cawangan di Malaysia.

"Dia membuka cawangan syarikat tersebut di Pulau Pinang selepas mendapat bantuan dan kelulusan kerajaan di bawah Barisan Nasional (BN) kira-kira tiga tahun lalu tetapi akhirnya menyokong pergerakan Red Bean Army yang dipercayai diatur oleh pihak pembangkang," tambah sumber itu.

TERKINI !!! PENGHIANAAN PALING BIADAP OLEH KAUM RASIST DAP KPD YDP AGUNG!!!SEBARKAN !!


Ini adalah satu contoh kebiadapan terbaru kaum Cina DAP yang mempermainkan ucapan YDP Agong semperna Hari Keputeraan Baginda hari ini (Rujuk laman sosial Facebook https://www.facebook.com/melissagooi). Dengan kebiadapan demi kebiadapan serta sikap kurang ajar yang ditunjukkan oleh Masyarakat Cina di Malaysia, masih ada pemimpin-pemimpin UMNO yang masih mahu menjadikan Barisan Nasional sebagai Parti Tunggal. Apakah pemimpin-pemimpin ini mahu menghapuskan UMNO sebagai pemimpin Melayu. Sedarkah mereka UMNO adalah parti dominan di Malaysia. 

Seperti kata Perdana Menteri, UMNO memenangi 88 kerusi Parlimen, hanya satu kerusi kurang daripada gabungan parti PKR-PAS-DAP yang mempunyai 89 kerusi Parlimen. Kenapa hendak memansuhkan UMNO untuk mengambil hati majoriti kaum Cina berkelakuan seperti di atas? Seorang Cina atas nama Hun Keat Wong, seperti di atas boleh didakwa atas Akta Hasutan dan memfitnah atas tuduhan YDP Agong menerima duit di dalam Akaun Swiss. Perlu diingat Kepercayaan Kepada Raja dan Negara adalah salah satu Prinsip Rukunegara. Cina-Cina DAP di luar sana jangan kurang ajar dan jangan bermain api. Jangan cuba memijak maruah Melayu.

Read more at http://khairulryezal.blogspot.com/2013/06/kebiadapan-terbaru-kaum-cina-dap-ke.html#djFPmhcbKzkrrKZC.99 

HOT Gambar Telanjang Siapa Pula Yang Tersebar ??!!! 18SX++



Kalut gambar siapa pula ni ?? Yang pasti gambar ni tanpa sebarang pakaian yang melekat di batang tubuh dan ianya kini sudah tersebar.Apakah ianya ada kaitan dengan mana-mana ahli politik dalam Malaysia atau ianya ada kaitan dengan kisah ahli politik yang suka mencari onar di luar negara ??

Untuk makluman semua ianya bukanlah gambar sebenar tetapi merupakan sebuah lukisan yang di hasilkan oleh seorang pelukis dari Mexico bernama Omar Aritz.


Nampak macam orang betul kan ???





MMI suka seninya kerana bukan mudah untuk kita menghasilkan sebuah lukisan yang nampak hidup seperti ini.Macam tu jugalah dalam dunia politik hari ini , sudah ada pihak tertentu bijak menghasilkan lukisan mereka mengikut acuan sendiri.Kita sebagai orang biasa perlu benar-benar meneliti sejauh mana lukisan yang mereka tunjukkan kepada kita itu benar-benar asli.


Yang penting jangan jadi macam mamat poyo kat atas ni , terlalu fokus kepada kerja sampaikan diri sendiri telanjang pun dah tak sedar.Ingat orang lain sedar pada ketika kita tidak sedar.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget