Pages

Moh Follow ANAK JATI MALAYA

AMARAN ANAK JATI MALAYA

~Penulisan, foto, grafik dan lain-lain imej yang dipaparkan dalam blog ANAK JATI MALAYA ini adalah merupakan pandangan peribadi sebagai rakyat Malaysia yang bebas bersuara dan tidak mewakili mana-mana pihak

~Pengurusan blog tidak akan bertanggungjawab atas sebarang tuntutan, kerugian, kelemahan dan ketidakpuashatian mana-mana pihak yang bakal terjadi disebabkan artikel yang disiarkan di sini.
Terima Kasih.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
© ΘRIGINAL AJM PRΘFILE
✔ Verified Θfficial by BLOGGER
© Profile Θriginal & Θfficial®
Real ██████████ 1ΘΘ%

Wednesday, 10 October 2012

~ blogger PCT Daeng Selili:INILAH PADAH SALAH PILIH KUASA~


sebelum kita ke cerita sebenar nya mari kita layan lagu nih....kekekeke...


hah apa macam korang semua...mesti gelak sampai kering gusi kan ...kekeke...hah skrg ni Anak Jati Malaya nak dedahkan pada pengikut setia blog ini berhubung dengan satu cerita iaitu salah satu cerita "cakap tak serupa bikin"...
siapakah dia..????

Ahmad Zaini Bin Abdul Rahim seorang guru (Ahli pas) dari MAAHAD AL YAHYAWIYAH (PADANG RENGAS,PERAK) telah menyampaikan konsep BERKEBAJIKAN puak-puak pemerintahan PAS diatas usaha Guru ini selama 50 tahun sebagai guru yang berkhidmat di MAAHAD AL YAHYAWIAH...Perilaku seperti "BELANDA RAMPAS TANAH" pihak pengurusan sekolah tersebut yang didalangi  sendiri oleh :

- Haji Mohd Yazid B. Yeop Baharuddin (PENGERUSI LEMBAGA PENGURUSAN)
- YB. Hj. Zainuddin B. Mohd Yusof (ADUN PAS LUBUK MERBAU)
- Haji Mohd Radhi B. Petah (PENGETUA & AKTIVITIS PAS PADANG RENGAS )
- Azizi B. Riduan (GURU & AKTIVITIS PAS PADANG RENGAS )
- Mohd Fuad B. Hj. Hussin (GURU & AKTIVITIS PAS PADANG RENGAS )

  

inilah adalah bukti lampiran yang dipetik dari laman web blog ini:
http://daengselili.blogspot.com/2012/10/aktivitis-pas-salah-guna-kuasa.html




menurut sumber yang dipetik blogger tersebut telah menerima surat daripada saudara Ahmad Zaini B. Abdul Rahim, Surat perintah dari pihak MAAHAD AL YAHYAWIYAH agar sedara Ahmad Zaini mengosongkan rumah/tanah (REZAB JKR DAN MASIH DI BAWAH URUS TADBIR PERTADBIRAN TANAH DAN DAERAH KUALA KANGSAR) dalam tempoh 1 bulan setengah iaitu sebelum 30 november 2012 berhampiran MAAHAD AL YAHYWIYAH untuk pembinaan SURAU kononnya. Sedangkan saya dimaklumkan dikawasan berhampiran tersebut telah sedia ada 2 surau yang berdekatan, yang lebih memeritkan lagi keadaan hanya wang sagu hari berjumlah RM1000 diberikan kepada saudara Ahmad Zaini untuk memberi kerjasama@menurut perintah Pengurusan MAAHAD AL YAHYAWIYAH yang bersendikan BERKEBAJIKAN kononnya. Dan saya diberitahu TIDAK ADA PERUNTUKAN yang tersedia untuk pembinaan surau berkenaan TETAPI pihak Pengurusan MAAHAD AL YAHYAWIYAH berlaku KEJAM DAN TIDAK BERPERIKEMANUSIAAN terhadap seorang guru yang 50 tahun bersama membangunkan MAAHAD AL YAHYAWIYAH.



berikut adalah laporan polis yang telah dibuat kepada pihak berkuasa Polis Cawangan Kuala Kangsar Perak.







ini lah agaknya prinsip negara berkebajikkan yang sering diwar2 kan pimpinan mereka...apa nak jadi ...hanya pandai berjanji tapi apa pon tak boleh...geram,marah,semua ada....bukti semua dah ada ,sekarang macam mana...Anak Jati Malaya harap tindakkan tegas dapat diambil pada si pembuat...

inilah adalah diantara janji2 beliau:

kepada ADUN LUBUK MERBAU yang paling sepi di PERAK Selepas heboh janji 100 hari Pakatan, rakyat Lubuk Merbau khasnya pimpinan dan ahli PAS sendiri sedang menagih janji yang ditabur oleh Hj Zainuddin semasa kempen PRU 12.


Jika janji ini tidak dipenuhi menjelang PRU 13, diyakini aktivis PAS tidak akan bekerja membantu jentera pilihanraya pada PRU 13. Menurut mereka untuk Padang Rengas khasnya DUN Lubuk Merbau nasib Pakatan hanya bergantung kepada jentera PAS.

DAP dan PKR hakikatnya tidak pernah wujud sama sekali. Antara yang mereka tuntut ialah :-

1. Sebuah bank di Pekan Padang Rengas

2. Pemberhentian Operasi Kilang Simen

3. Sistem perparitan baru untuk seluruh Lubuk Merbau

4. Pemberhentian Operasi Kilang Kayu Kuala Dal

5. Tempat parking lori bagi penduduk sekitar Perumahan Awam dan Taman Permai

6. Sumbangan RM1000.00 untuk anak pengundi yang dapat buat ijazah dan RM 500.00 untuk diploma

7. Bantuan sara hidup RM300.00 untuk warga emas

8. Bantuan RM 500.00 untuk setiap kematian pengundi/tanggungan di DUN Lubuk Merbau

9. Sumbangan RM 500.00 untuk perkahwinan anak/pengundi

10. Seekor lembu setiap kampung pada setiap kali Hari Raya Korban

Permintaan ini agak melampau. Tapi dia orang kata ini bukan permintaan tetapi janji YB Zainuddin sendiri khusus untuk orang Lubuk Merbau.

" Inilah janji yang menyebabkan kami kerja setengah mati untuk dia pada tahun 2008 ", kata salah seorang daripada mereka.



utk cerita selanjutnya bolehlah berkunjung di laman web rasmi daeng selili :http://daengselili.blogspot.com/2012/10/aktivitis-pas-salah-guna-kuasa.html

~ucapan YB ZUL di Majlis Tibai~

jom kita dengar serba sedikit apa yang diceritaka  YB Zul..insyallah moga penjadi pengajaran buat semua..


sama2 kita jadi kan ia iktibar buat semua...jgn lupa prgram di sg rokam ye...

boleh rujuk di link ini:

~Tanjung vs. Permatang Pauh REVISITED~


GelagatAnwar-Speech by  Parliamentary Opposition Leader, DAP Secretary-General and MP for  Tanjong, Lim Kit Siang, in the Dewan Rakyat (Malaysian Parliament) on  the Royal Address debate on Monday, April 11, 1994
 

Bank Negara’s forex losses in the past two years could total as high as RM30 billion, making it the biggest financial scandal in Malaysia as well as a world-class financial scandal.


There was in fact a conspiracy of disinformation and misinformation to ‘cover up’ the real nature, cause and magnitude of Bank Negara forex losses in the past two years which I will show in the course of my speech could  total as high as RM30 billion. It is not only the greatest financial  scandal in Malaysia, but has reached the standing to be a world-class  financial scandal!
  • In the special  DAP motion on the Bank Negara forex losses in Parliament last April, the Finance Minister, Datuk Seri Anwar Ibrahim strenuously denied that Bank Negara had “speculated” or “gambled” in foreign exchange.
  • Anwar said that as Finance Minister, he was “fully satisfied with the  reasons” goven by Tan Sri Jaffar Hussein for the Bank Negara’s forex  losses.

However, truth cannot be concealed forever, as it would always find some way of declaring itself.

  • There are two other reasons why Anwar Ibrahim must bear personal responsibility for Bank Negara’s forex losses.
  • Anwar Ibrahim said last week that he had directed Bank Negara to stop forward foreign exchange trading when he discovered its forex losses 18 months  ago. If Bank Negara had followed his instructions to stop forward forex  trading in 1992, then how could Bank Negara suffer RM5.7 billion losses  in 1993, on top of the RM10.1 billion to RM13.1 billion losses in 1992?
  • Furthermore, Anwar Ibrahim had misled Parliament last July when I questioned him  whether Bank Negara had suffered more forex losses. Anwar said that this was not true as he had been monitoring the Bank Negara’s forex dealings weekly.
  • On July 19, 1993, I asked  Anwar Ibrahim a supplementary question during question time as to  whether at that date, Bank Negara’s provision of Rm2.7 billion  contingent liability for forward forex trading in the 1992 Bank Negara  accounts had not only been confirmed, but even more forex losses had  been incurred.

This is Anwar’s reply, from the Hansard of 19th July 1993(p. 28):
  • “Dato Seri Anwar bin Ibrahim: Tua Yang di-Pertua, dukacita saya memaklumkan  ini satu berita yang kurang baik bagi Yang Berhormat dari Tanjong.  Kerugian yang dimaksudkan itu tidak berlaku dan tidak bertambah. Yang  Berhormat mahu percaya atau tidak, tetapi saya ada maklumat yang sebenar tentang keadaan tersebut. Saya juga meneliti tiap-tiap minggu  perkembangan kerana masalah yang dihadapi sebelum ini…. Saya ingin  member jaminan kepada Yang Berhormat bagi Tanjong bahawa perkara ini  kita teliti lebih dekat dan kita lebih waspada kerana pengalaman yang  lalu.”
  • If Anwar Ibrahim claims that he had directed  Bank Negara to stop forward forex trading 18 months ago, and that “there are no new trading arrangements” last year as the central bank unwound  its forward positions in the market last year (Business Times April 6,  1994), then Bank Negara should not have incurred RM5.7 billion when its  contingent liability provision for such forward forex trading in end- 1992 was RM2.7 billion.
  • Anwar’s  claim that there were no new forward forex trading by Bank Negara in  1993 had been contradicted by Tan Sri Jaffar Hussein, who said in his  press conference on March 31 as well in his foreword to the 1993 Bank  Negara report:

Yang perlu kita fikir?

  • Kenapa DAP tiba-tiba sangat berminat dengan isu FOREX ini? Ada kawan-kawan yang kata, ini strategi untuk memastikan Anwar tidak mendapat rating yang baik; dan DAP dapat lebih kerusi dalam PRU yang akan datang? FOREX BNM ini memang kerja Anwar. Fast money.
  • Apakah keperluan nak bangkitkan isu ini ketika rating Anwar/PKR dikatakan melebihi DAP?
  • Kenapa Rafizi/PKR senyap dalam isu FOREX ini?
  • Ada usaha SABOTAJ sama sendiri dalam PR?
  • Kenapa TS Nor tidak berdepan dengan media dalam isu ini? Keluarlah!
  • Apakah Anwar comfortable dengan usaha DAP main isu FOREX ini?
  • Sediakah Anwar buka semula cerita lama – bagaimana ABRAR FUND juga dijadikan syarikat sandaran untuk finance politik dirinya?


Read more: http://www.pisau.net/2012/10/tanjung-vs-permatang-pauh-revisited.html#ixzz28rpkXdhJ

~TIBAI DI SG ROKAM IPOH~


PADA SESIAPA YANG MASIH MUSYKIL TENTANG SIAPA ANWAR YANG SEBENARNYA DIHARAP DAPAT MENGHADIRKAN DIRI DI CERAMAH " TIBAI BONGKAR RAHSIA ".



PARA PENCERAMAH ADALAH MERUPAKAN BEKAS ORANG KUAT ANWAR IBRAHIM SENDIRI.
DATANG BERAMAI-RAMAI... 



TARIKH : 14 OKTOBER
HARI : AHAD 
WAKTU : 9 MALAM
TEMPAT : DEWAN DATO AHMAD SAID, KAMPUNG SUNGAI ROKAM, IPOH.

~Senarai Lokasi Pemasangan Kamera Perangkap Had Laju Automatik.~


“Dengan mengetahui lokasi pemasangan kamera AES, pengguna jalan raya akan lebih berhati-hati dalam mereka memandu mengikut undang-undang.


Ini juga dapat mengurangkan jumlah kematian serta objektif kami adalah untuk memastikan keselamatan pengguna jalan raya tercapai dan bukannya bagi memberikan kuasa lebih besar kepada JPJ mengeluarkan saman,”
Katanya papan tanda di setiap lokasi kamera AES yang mengesan had laju dapat dilihat antara jarak 2 hingga 3 kilometer sebelum lokasi kamera berkenaan.

Dalam pada itu bagi lokasi kamera yang mengesan pesalah trafik lampu isyarat, ia akan diletakkan antara 50 sehingga 500 meter daripada persimpangan lampu isyarat berkenaan.
Solah berkata imej yang akan dirakam kamera AES dihantar secara automatik ke pusat kawalan AES dan nombor pendaftaran kenderaan tersebut akan direkodkan dalam pangkalan data JPJ, sebelum saman dikeluarkan kepada pemilik kenderaan terbabit.
Menurut Solah proses semakan mengenal pasti kesalahan serta pengeluaran notis saman akan dibuat oleh pegawai JPJ terlatih yang ditempatkan di pusat kawalan AES.
“Jika imej yang ditangkap melalui kamera tidak sepadan dengan nombor pendaftaran kenderaan dalam pangkalan data JPJ, maka siasatan lanjut akan dijalankan. Ini adalah untuk memastikan saman yang dikeluarkan mengikut undang-undang serta dapat mengelakkan saman kepada pihak yang tidak bersalah,”
Jelas beliau notis saman yang telah diproses akan dihantar kepada pemilik kenderaan dalam tempoh 5 hari daripada tarikh kesalahan dan imej kenderaan yang dirakamkan. “Bagaimanapun, jika pemilik berdaftar bukan pemandu kenderaan tersebut sewaktu kesalahan direkodkan, mereka boleh mengemukakan butiran pemandu berkenaan kepada JPJ setelah tempoh 30 hari daripada tarikh menerima notis saman mereka.

Katanya untuk kesalahan yang direkodkan di Perak, pemandu yang menerima notis saman AES boleh menghubungi pusat kawalan AES menerusi talian 03-78464400, manakala kesalahan yang direkodkan di Selangor, Putrajaya serta Kuala Lumpur mereka boleh menghubungi talian 03-7628 8268. - Sumber

~Tu Dia !!! Taman Rekreasi Jadi Port Bercumbu Di Tampin. ~


Azahar Kasim
Pasangan yang duduk berdua-duaan di Taman Rekreasi Tampin.
TAMPIN – Memalukan. Itulah luahan orang awam berikutan lokasi riadah pada waktu petang dicemari dengan segelintir pasangan muda memadu kasih di situ.Tindakan pasangan berkenaan bukan saja melangkaui batasan agama, malah menunjukkan contoh kurang sopan kepada golongan kanak-kanak, lebih-lebih lagi kawasan itu menjadi tumpuan keluarga. 
Itulah situasi yang berlaku di Taman Rekreasi Tampin, di sini, seolah-olah tiada pemantauan pihak berkenaan. 
Penduduk tempatan, Azahar Kasim, 40-an berkata, dia sering menghabiskan waktu petangnya di taman berkenaan untuk berjoging. 
Azahar mengakui sering ternampak pasangan kekasih muda atau mungkin masih di bangku sekolah berkelakuan tidak sopan di sebalik pokok besar di taman berkenaan. 
“Mula-mula memang saya terperanjat dan malu kerana budaya ini tidak sepatutnya berlaku di negara ini. 
“Namun, apabila ia semakin berleluasa, rasa malu saya bertukar menjadi marah dan berharap agar pihak berkenaan segera buat pemantauan," katanya kepada Sinar Harian. 
Tinjauan Sinar Harian juga mendapati, lokasi terbabit dicemari 'drama' segelintir pasangan seawal 2 petang di lokasi terlindung daripada orang ramai. 
Seorang penduduk yang hanya ingin dikenali sebagai Rahmat, 50-an berkata, dia kesal kerana taman rekreasi itu disalahgunakan golongan muda. 
“Jika pasangan terbabit beri alasan mahu berehat di sini, kelakuan mereka tetap salah kerana duduk dengan pasangan bukan muhrim dalam keadaan mencurigakan," katanya. 
Sementara itu, Yang Dipertua Majlis Daerah Tampin (MDT), Razali Bakar berkata, taman rekreasi itu adalah kemudahan yang terdapat berhampiran pusat bandar bagi membolehkan masyarakat beriadah dalam usaha membudayakan cara hidup sihat. 
“Bagaimanapun, sekiranya perkara ini berlaku iaitu kelakuan tidak senonoh pasangan di lokasi tersembunyi di taman ini, diharap pihak berkenaan dapat memantau aktiviti tidak bermoral ini," katanya. - SH

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget