Pages

Moh Follow ANAK JATI MALAYA

AMARAN ANAK JATI MALAYA

~Penulisan, foto, grafik dan lain-lain imej yang dipaparkan dalam blog ANAK JATI MALAYA ini adalah merupakan pandangan peribadi sebagai rakyat Malaysia yang bebas bersuara dan tidak mewakili mana-mana pihak

~Pengurusan blog tidak akan bertanggungjawab atas sebarang tuntutan, kerugian, kelemahan dan ketidakpuashatian mana-mana pihak yang bakal terjadi disebabkan artikel yang disiarkan di sini.
Terima Kasih.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
© ΘRIGINAL AJM PRΘFILE
✔ Verified Θfficial by BLOGGER
© Profile Θriginal & Θfficial®
Real ██████████ 1ΘΘ%

Wednesday, 30 January 2013

Neelofa Kalah pada Shasha Mendoza dan Sharifah Zohra

Neelofa Kalah pada Shasha Mendoza dan Sharifah Zohra

Memang diluar dugaan bila Neelofa Kalah pada Shasha Mendoza dan Sharifah Zohra. Walaupun ia bukan pertandingan Artis Paling Kontroversi 2012 atau Wanita Malaysia Popular, namum kekalahan keyword Neelofa kepada Shasha Mendoza dan Sharifah Zohra di Hootoh Blog membuktikan Lofa Pengacara Sensasi Meletop kurang popular diawal tahun 2013 ini. 

Seterusnya SINI

Kecoh ,Perang besar akan berlaku Tak Lama lagi ???


Biar betul wei,Anak Jati ada menerima berita tentang perang ni...Hee entah lah kan,kalau betul jadi tak tahu lah kan...hehehe.....Adui,Kalau mengkome nak tahu perang apa yang akan berlaku tu,Ce kome klik #HB1M ni.Kalau kome tk klik kome tak tahu...heee... 

Kisah Kematian Siti Hajar..Siapa Siti Hajar ??


Kematian Siti Hajar memberikan impak yang sangat besar kepada keluarga dan sahabat handai. Marilah kita bersama-sama menjadikan kisah pemergian beliau sebagai renungan dan marilah kita sedekahkan Al-fatihah kepada Allayahamah Siti Hajar.

Semoga kita semua bermuhasabah dan beringat bahawa kematian itu tidak mengenal batas usia. Maha suci Engkau ya Allah tuhan segala makhluk.

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang. Assalamualaikum wbt.

Alhamdulillah, segala puji-pujian dirafakkan ke hadrat Allah swt. Blog yang telah lama saya tidak update akhirnya diminta isi dengan suatu hikmah yang besar dari seorang mujahidah yang telah pergi ke alam sana.

Hasil penulisan ini sesungguhnya ditulis oleh ibunya yang tercinta, ibu kepada al marhumah Siti Hajar Binti Ahmad Sabir (al-fatihah).

Semoga kita memperoleh manfaat yang besar dari perkongsian ini.

Selamat membaca.

6 Jan 2013 (Ahad)
Kami dapat panggilan telefon mengatakan Hajar kemalangan. Segera bergegas ke Hospital Besar Melaka. Ramai pelajar UTEM sedia menunggu berita kemalangan itu.

7 Jan 2013 (Isnin)
Hajar dimasukkan ke wad ICU Mawar. Pegawai HEPA UTEM mula membuat lawatan. Doktor mencadangkan pembedahan segera dilakukan. Masalah kewangan mula berbangkit, wang kami tidak mencukupi’

8 Jan 2013 (Selasa)
Gerakan mengumpul derma utk pembedahan Hajar berjalan lancar. Pembedahan dilakukan pada pukul 1 tengahari. Pukul 6 ptg, pembedahan selesai.

9 Jan 2013 (Rabu)
Kesihatan Hajar baik sebelah pagi tapi merosot sedikit menjelang petang. Tekanan darah mula turun, lalu ubat untuk menaikkan tekanan darah segera diberikan. Muka dan badan mula sembab sebab dah 2 hari hanya drip air tanpa makanan. Sebelah petang, susu disalurkan ke perutnya melalui tiub. Walaupun tulang belakang telah di betulkan kedudukannya, saraf tunjang tetap telah tercedera dan kita menunggu dan berharap kekuasaan Allah ke atas Hajar berkat doa semua sahabat di dalam dan di luar negara.

10 Jan 2013(Khamis)
Selepas Subuh tadi, kami lawat dia dan bacakan ayat2 suci dan syifa’. Dia tenang je. Kami berbual. Memang dia tak gelak tapi matanya lebih bermaya. Kami ceritakan tentang kawan2 yang datang, yang berkirim salam dan sebagainya. Memang dia tak dapat lawan bergurau, ketawa besar macam biasa tapi dia dengar kami tu pun dah cukup. Langsung tak tunjuk airmata pada dia. Kami usap tangannya, usap pipi dan dahi berkali2 dan bercakap dengan nada yang ceria juga. Tak boleh nak pandang dia dengan mata sayu, cakap dengan suara sebak..tak boleh. Kalau kita positif, kita ceria, aura kita berpindah kepadanya.

Ramai yang bersimpati dengannya lalu mencadangkan pelbagai bentuk rawatan pemulihan. Ada yang mencadangkan pergi kepada sekian-sekian dukun patah jika Hajar telah keluar dari Hospital nanti. Ada juga peniaga air yang menawarkan sebotol air pada harga RM25, dan menjanjikan penyembuhan dalam 10 minit sahaja. Hajar senyum. Pesannya, dia tidak mahu apa-apa rawatan yang menggunakan perantaraan jin dan hanya mahukan perubatan Islam. Dia rela lumpuh seumur hidup atau sanggup mati, asalkan tidak mensyirikkan Allah.

Artikel Penuh One News Hub

Kurang Senang Ada Pihak Cetuskan Provokasi??


 Pelakon Tasha Shilla berasa hairan dengan sikap segelintir pihak yang terus mencetuskan pelbagai isu bagi membangkitkan kemarahannya termasuklah melakukan provokasi.

Tasha atau nama sebenarnya Natashasheila Abdul Razak, 26, berkata, walaupun dia tidak pernah melayan atau melenting dengan isu-isu yang timbul sepanjang tahun lalu, senario itu masih berlanjutan sehingga kini.

“Saya sendiri berasa hairan kenapa orang terus berusaha melakukan provokasi menerusi pelbagai isu semata-mata untuk melihat saya melenting?

Artikel Penuh :Mstar

Penduduk Islam Maut bertempur dengan tentera


YANGON 30 Jan. - Tentera Myanmar menembak mati seorang penduduk dalam satu rusuhan melibatkan penduduk Islam di wilayah bergolak Rakhine, kata pegawai kerajaan Myanmar, semalam.

Insiden itu berlaku, kelmarin, di kawasan majoriti etnik Rohingya yang beragama Islam.

“Sebanyak 20 penduduk Rohingya cuba menyerang tentera. Mangsa cedera selepas tentera melepaskan tembakan, namun meninggal dunia dalam perjalanan ke hospital," kata pegawai yang enggan mendedahkan namanya itu. - AFP

Utusan

JIN IFRIT PECAH RAHSIA IBLIS DAN DAJJAL!



Sila tonton video diatas.Ketika sedang di-ruqyah (mengubat kerasukan jin secara Islam), tiba-tiba seekor jin dari golongan Ifrit telah terlepas cakap kerana kesombongan. Lalu telah menceritakan beberapa perkara ghaib (rahsia) antaranya: bagaimana syaitan dan iblis merosakkan anak Adam, bagaimana golongan jin sendiri ditipu, dan pengakuan bahawa projek illuminati adalah ‘brainchild’ Iblis untuk menyambut al-Masih ad-Dajjal.

Sifat sombong jin berbangsa Ifrit telahpun disebut dlm al-Quran: Berkatalah Ifrit dari golongan jin: “Aku akan membawakannya kepadamu sebelum engkau bangun dari tempat dudukmu, dan sesungguhnya aku amatlah kuat gagah untuk membawanya, lagi amanah”. (27:30)
Kerana mereka sering bersikap sombong kepada manusia, akhirnya jin tersebut telah “berkongsi” beberapa hal besar, dan membenarkan hadith dan ayat-ayat Quran tentang sifat dan kerja-kerja syaitan dan Iblis.

Semoga dapat dijadikan iktibar, dan meningkatkan iman.

Youtube

Bayi ditemui dalam beg


SABAK BERNAM: Seorang bayi lelaki berusia seminggu ditemui di luar warung kopi di Parit 7, Sungai Leman, Sekinchan di sini, hari ini.

Bayi yang dibaluti kain batik dan diletak di dalam sebuah beg pakaian itu ditemui pemilik warung, Khairuddin Hassan, 51, kira-kira 7 pagi ketika ingin memulakan perniagaan.
Khairuddin berkata apabila tiba di depan warungnya, beliau ternampak sebuah beg pakaian di atas tanah di tepi meja lalu membukanya untuk mengetahui isi kandungan beg itu.

"Selepas membuka zip beg, saya terkejut melihat seorang bayi yang masih tidur di dalamnya. Tiada barang ditinggalkan bersama bayi itu," katanya di sini, hari ini.

Artikel penuh;Hmetro

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget