Pages

Moh Follow ANAK JATI MALAYA

AMARAN ANAK JATI MALAYA

~Penulisan, foto, grafik dan lain-lain imej yang dipaparkan dalam blog ANAK JATI MALAYA ini adalah merupakan pandangan peribadi sebagai rakyat Malaysia yang bebas bersuara dan tidak mewakili mana-mana pihak

~Pengurusan blog tidak akan bertanggungjawab atas sebarang tuntutan, kerugian, kelemahan dan ketidakpuashatian mana-mana pihak yang bakal terjadi disebabkan artikel yang disiarkan di sini.
Terima Kasih.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
© ΘRIGINAL AJM PRΘFILE
✔ Verified Θfficial by BLOGGER
© Profile Θriginal & Θfficial®
Real ██████████ 1ΘΘ%

Thursday, 28 March 2013

Gempar !!! Luahan Seorang warga China Tentang DAP???

Luahan seorang warga Veteren dari bangsa China.Apa Agaknya komen Anda tentang isi hati beliau yang telah dicatatkan pada sekeping kertas untutk tontonan Umum.Adakah ini satu sandiwara lagi???heee agak2 le kome pon.


Mungkin beliau adalah orang lam dalam Dap yang berkata sedemikan.Siapa cakap semua orang cina sokong Dap?Rakyat yang bijak, rasional dan sayangkan Malaysia masih tetap bersama BN.Gambar diatas adalah luahan dari hati Apek Tua Yang Jujur Dan Ikhlas serta Bersandarkan Fakta Sebenar Yang Telah Berlaku..

SUMBER

Terkini !!!Wajah Pengganas Lahad Datu Didedahkan...


Seorang lagi anggota kanan pengganas Sulu yang menceroboh Sabah, Datu Piah, salah seorang daripada adik-beradik kepada Jamalul Kiram III kini dipercayai berada di daerah ini.

Menurut satu sumber, lelaki yang berusia lewat 60-an itu dipercayai sedang menyembunyikan diri kerana takut menerima nasib yang sama seperti Menteri Pertahanan Sulu, Datu Amirbahar Hushin Kiram yang ditangkap pasukan keselamatan pada Sabtu lalu.

"Datu Piah juga dipercayai salah seorang daripada orang kanan yang terlibat dalam proses rundingan dengan pasukan keselamatan sebelum 1 Mac lalu," kata sumber tersebut di sini semalam.

Rundingan antara pihak berkuasa Malaysia dengan pengganas terbabit yang diketuai Azzumuddie Kiram dan turut disertai Datu Piah itu bagaimanapun menemui jalan buntu.

Sumber itu berkata, sebagai ahli keluarga kepada Jamalul Kiram, dia juga dipercayai mempunyai peranan besar dalam kes pencerobohan di Lahad Datu.

"Sebelum 0ps Daulat dilancarkan pada 5 Mac lalu, Datu Piah dan Amirbahar dipercayai sempat melarikan diri ke Semporna dan cuba menggerakkan kumpulan pengganas di daerah ini dengan melakukan kekacauan," kata sumber itu lagi.

Untuk Rekod Ops Daulat Setakat ini, pasukan keselamatan kita telah berjaya menembak mati seorang Jeneral, menangkap hidup-hidup seorang Komander berstatus Menteri Pertahanan dan melumpuhkan pasukan penembak tepat pengganas Sulu.

"Semporna adalah ibu pejabat pengganas dan di Lahad Datu pula 'medan permainan' mereka," katanya.

"Sejurus selepas berlaku pertempuran pada 1 Mac lalu, Datu Piah menghilangkan diri, tetapi dipercayai masih berada di negeri ini," katanya.

Datu Piah Datu Kiram kini menjadi orang buruan utama pasukan keselamatan dalam usaha melumpuhkan terus pergerakan saki-baki kumpulan pengganas yang menceroboh Sabah sejak 12 Februari lalu.

Menurut sumber, dia yang dipercayai ada hubungan keluarga dengan Jamalul Kiram yang mendakwa dirinya Sultan Sulu, dikatakan antara individu yang menyertai kumpulan pengganas terbabit membuat rundingan dengan pasukan keselamatan, Februari lalu.

Gempar !! Pengundi hantu dan Pemberian IC didedahkan???


Mereka ini datang ke Malaysia untuk bekerja di sektor pembangunan dan banyak juga di sektor perniagaan.. Kenapa menghukum kerajaan? Seharusnya rakyat Malaysia sedar bahawa kita terlalu mementingkan jenis pekerjaan itu.. Kita sudah jauh kehadapan dan mempunyai pekerjaan yang jauh lebih baik dari itu.. Tidak ada rakyat Malaysia yang berpendidikan cita-citanya bermula di bangku sekolah ingin menjadi seorang buruh bangunan, ingin menjadi pembantu rumah, pembantu restoran dan lain-lain.. Sayangnya, masih banyak rakyat Malaysia yang malas bekerja tidak kurang pula anak-anak muda khususnya melayu yang menganggur dan ikut geng dan membuat onar di luar.. Lebih baik mereka ini kerja.. Yang mereka tahu adalah protes sana sini.. Mahu itu ini tapi malas bekerja..

Soal pengundi hantu dan pemberian IC juga adalah satu tuduhan yang tidak berasas.. Sepanjang pilihanraya, jika anda merasakan ada satu pembohongan, pihak anda boleh menyediakan pasukan khas yang memantau ketika proses pengundian berlaku.. Menahan sesiapa yang dikhuatiri bukan warganegara Malaysia.. Jika punya IC, tanyalah mereka mengikut pertanyaan yang sesuai mengikut prosedur yang ditetapkan oleh kerajaan bagi permohonan kerakyatan Malaysia.. Pemberian kerakyatan harus mengiikuti prosedur.. Apakah orangnya layak menjadi warganegara Malaysia.. Kita terlalu agresif dan terpancing dengan hasutan pihak tertentu yang sebenarnya sudahpun merancang untuk menimbulkan elemen kebencian terhadap kerajaan namun hanya beredar di media sosial dan kita terpengaruh.. Hal ini menjadi serius sehingga kita tidak berfikir bahawa ia bukan salah sebelah pihak tapi salah semuanya..
Negara kita adalah negara membangun, bukan bererti harus menambah masuk warga luar tapi negara memerlukan tenaga kerja untuk membangun.. Apakah kita (warga Malaysia) mahu untuk bekerjasama membangunkan negara?

Negara kita dilimpahi dengan penuh kenikmatan yang sukar didapatkan di negara-negara lain.. Rakyatnya berpendidikan dan mendapat sokongan hasil kebijaksanaan pemerintah mengatasi seluruh aspek sehingga kita menjadi seseorang.. Namun malang, kita tidak sedar dan lupa diri bahawa disatu ketika kita lah yang akan meneruskan agenda yang sudah lama dijalankan.. Harapan semua untuk menggantikan kepimpinan yang ada, memperbaharui sistem yang ada, memperbaiki kelemahan yang ada.. Semua ini tidak berlaku seperti yang diharapkan.. Yang ada adalah perasaan dendam dan benci.. Jauh sekali perasaan 'Berterima Kasih' apa lagi ingin 'Membalas Budi'.. Mereka lupa sejarah.. Hak mereka untuk berkata apa-apa, tapi budaya Melayu masih ada, bukan berharap tapi kita perlukan pertolongan dan sokongan untuk membaik-pulih, memperbaharui dan mengemaskini dengan pengetahuan yang kita dapatkan, kepakaran yang kita ada dan sebagainya.. Semuanya untuk kelangsungan di hadapan.. Kita hanya hebat mengkritik tapi kita sendiri lupa kenapa perkara sedemikian berlaku dan tidak mahu mencari solusi yang tepat untuk menyelesaikannya..

Banyak perkara yang kita terlepas pandang... Bukan semua tindakan pemerintah itu benar, tapi itulah gunanya kita yang berpendidikan dan mempunyai kepakaran untuk bantu menyelesaikan masalah yang dihadapi dan bukan terus mengkritik tapi tidak berbuat apa-apa.. Saatnya kita menghulurkan bantuan dan sokongan dan bukan merosakkan semuanya..

SUMBER Facebook

Terkini !!! Kisah Pahlawan Vat 69 yang sebenar !!!


Semangat pengorbanan dan keberanian ini diceritakan tiga anggota pasukan Komando VAT69 yang tercedera semasa menentang musuh di Kg Tanduo.

Mereka ialah Koperal Azman Ampong, 39, Koperal Mohd Tarmizi Hashim, 32, dan Konstabel Mohammad Qaiyum Aiqal Zolkifli, 22, antara yang diraikan malam tadi pada majlis meraikan para wira polis peringkat negeri Perak yang menyertai Operasi Daulat.OPS

Semangat bantu membantu di kalangan para pejuang negara ketika menghadapi serangan pengganas Sulu di Lahad Datu adalah tinggi.

Mereka sentiasa bersedia untuk menolong rakan-rakan sepasukan yang menghadapi kesulitian ketika menentang musuh sehingga ada yang terkorban.

Koperal Azman menceritakan mereka dibahagikan kepada empat kumpulan, Alpha, Bravo, Charlie dan Delta untuk mengepung kawasan berkenaan bagi mengelak pengganas daripada menceroboh ke kawasan lain.

Berita Penuh :Belia Bangkit

Gempar !!! Sulu Tak Kuat perlu bantuan Pihak Luar???


"Kami menyimpulkan terdapat kemungkinan satu bentuk jaminan atau bantuan yang diberi kepada kesultanan Sulu bagi menjalankan ekspedisi (ketenteraan) ke atas Sabah (di Lahad Datu dan Semporna).

"Kesultanan Sulu tidak mempunyai keupayaan untuk melaksanakan pencerobohan ke atas Sabah tanpa (mendapat) jaminan daripada 'pihak' tertentu," katanya kepada Bernama menerusi telefon dari Cotabato City, Mindanao, di selatan Filipina, Rabu.
Siasatan dalaman Barisan Pembebasan Kebangsaan Moro (MNLF) menyimpulkan bahawa terdapat kemungkinan kumpulan menggelar diri mereka sebagai kesultanan Sulu mendapat 'bantuan dan sokongan' pihak tidak dikenal pasti untuk melakukan pencerobohan ke atas Sabah.

Pengerusi MNLF Muslimin Sema berkata kesimpulan itu berpunca daripada maklumat bahawa kesultanan itu tidak mempunyai keupayaan dan sumber pendapatan untuk melaksanakan operasi ketenteraan yang begitu nekad.

Ditanya mengenai identiti orang yang mungkin membantu kesultanan Sulu itu dalam pencerobohan ke atas Sabah, Muslimin berkata siasatan mereka tidak mendedahkan sebarang 'nama atau wajah'.

Sebulan lepas, kumpulan yang menggelar diri mereka kesultanan Sulu, menghantar kumpulan bersenjata diketuai Azzimudie Kiram ke Kampung Tanduo, Lahad Datu, untuk menuntut Sabah sebagai warisan nenek moyang mereka.

Baca Lagi DISINI

Kisah Anak Derhaka: Ibu Mampos??


Saya ada sebuah kisah yang mahu dikongsikan dengan semua. Mari baca, semoga timbul insaf dalam diri ini. 

Pernah, saya menyertai satu operasi di Muar, dan kami bertolak dari Johor Bahru kira-kira jam 10 malam dan operasi selesai jam 6 pagi. Kami terus pulang ke Johor Bahru. Sepanjang perjalanan, saya yang memandu sendiri berhenti hampir tujuh kali kerana terlalu mengantuk. 

Pulang ke Johor Bahru, biar bantal memanggil, terpaksa diketepikan. Perlu disiapkan berita yang operasi itu untuk siaran berita tengahari. Bukan mudah. Selesai segalanya, jam sudah hampir 11 pagi. Jam dua pula ada satu lagi tugasan. Begitulah kehidupan. Kais pagi makan petang, jika tak dikais, memang tak makanlah.

Saya lebih cenderung kepada kisah human interest seperti satu operasi yang saya ikuti bersama sahabat sahabat baik di Cawangan Trafik Johor Bahru Selatan yang bersengkang mata tanpa mengira masa membanteras kegiatan lumba haram.

Antaranya termasuk kisah seorang budak lelaki berusia 13 tahun yang pada mulanya begitu yakin memberi jawapan kepada pegawai serta anggota polis trafik, dia dibenarkan menunggang motosikal oleh bapanya, yang juga pemilik kenderaan itu.

Sebagaimana lazim, pegawai polis bertugas menghubungi ibubapa pelajar itu dan selepas menanti hampir dua jam, akhirnya muncul ibubapanya di tepi jalan Danga Bay.

Dari jauh, tampak si ibu bagai meluru tak sabar sabar untuk tiba ke tempat anak lelakinya berdiri.Si ayah pula berjalan lesu. Waktu tika itu hampir jam empat pagi.

Sebaik tiba di depan anaknya, tanpa lengah si ibu bagai melepas geram terus mencubit dan menampar badan anaknya. Kami terpinga pinga melihatkan situasi itu lantas beberapa anggota polis trafik meredakan keadaan.

Terkedu anaknya yang dua jam lalu, beriya-iya mendakwa ibubapanya sudah memberi keizinan untuk dia menunggang motosikal milik bapanya dan turut dibonceng rakan sekampung berusia 16 tahun.

Ketika cuba ditahan, dia melarikan diri dari sekatan jalanraya dan turut menendang motosikal anggota penguatkuasa yang mengejar mereka!

"Masuk lokap jek encik. Masuk sekolah jahat Henry Gurney. Tak apa, saya rela," tercetus akhirnya luahan hati si ibu sebaik diredakan.

"Aku tak boleh kawal kau lagi. Kat sekolah kau anak murid aku, kat luar aku tak boleh kawal kau seorang. Selama ini kau cakap tak goyang, tak goyang, tengok semua polis ni, tengok. 

"Kalau dahi ni tak sujud pada sejadah, inilah jadinya," berterusan si ibu melepaskan geram bagai sebuah drama realiti di depan hampir 50 pegawai dan anggota polis serta anggota Rela yang turut bersama-sama dalam operasi itu.

Suasana menjadi sunyi dan hanya kedengaran suara si ibu. Semua memerhati. Semua bagai menyokong tindakan si ibu. Mat mat rempit lain yang ditahan sebelum ini sibuk berbual sesama sendiri turut kaku melihat adegan itu. Mungkin timbul keinsafan dalam diri mereka?

"Dia cakap, ibu keluar, saya cakap malam minggu jangan keluar. jangan, jangan. Tak tengok kat TV (orang kena tangkap)," luah si ibu dan suaranya beriring nada kekesalan.

"Bila kita marah, dia cakap nak rompak rumah orang. Tak kurang ajar punya anak? Sampai hati kau jadi anak macam ni. Budak sekolah pukul 10 duduk rumah," kata si ibu lagi dan kali ini nada sudah berselang kesedihan. 

Tatkala itu, sudah mula mengalir airmata si ibu. Si anak hanya tunduk kaku, tak seperti tika selepas ditahan dua jam sebelum itu, ceria, beriya iya. 

Si ayah tak mampu nak berkata kata. Mungkin sudah puas dileteri anaknya itu. Mungkin sudah kering airmata si ayah memikirkan kedegilan anaknya tika dia keluar mencari rezeki buat kesemua anaknya.

Bagi meredakan keadaan, seorang pegawai polis, Inspektor (kini ASP) Mohd Lail Ab Halim mencelah.

"Kami akan charge (tuduh) dia lari dari sekatan jalan," kata Mohd Lail tegas.

Mungkin mendengar penjelasan ringkas Mohd Lail itu, tercetus luahan si ibu lagi.

"Kat rumah berapa kali dia nak tumbuk saya. Sekarang ni apa? Aku ni mak kau. Hari-hari aku doa, Ya Allah jadikanlah anak aku golongan yang baik-baik. Tapi kau apa? Ibu mampus, ibu mampus."

Ketika ini, si ibu mencucuk cucuk perut si anak. Hilang segala kehebatan si anak. Akhirnya ibubapa juga yang datang. Biar marah, kesemua yang menyaksikan bagai mengerti, dia tetap anaknya. Dia tetap darah dagingnya. Mungkin sudah kemuncak kemarahan si ibu. 

"Nanti puan datang ke balai trafik untuk jamin anak makcik," jelas Mohd Lail lagi.

Sambil menjeling marah ke arah anaknya, si ibu dengan cepat menjawab: "Jamin kau? No, no. Ibu tak akan jamin kau, tak ada tak ada," katanya bagai puas, biar malam itu menjadi pengajaran buat si anak yang degil itu. 

Si ibu berlalu pergi. 

Lantas, Mohd Lail mengarahkan anak buahnya untuk membawa pelajar itu ke balai. Tak sempat dibawa, pelajar itu meraung raung menangis mengejar ibunya. 

Sekali lagi kami kaget. Si ibu tak memperdulikan. Kami yang melihat bagai menyokong tindakan si ibu. Biarkan dia rasa. Biar dia serik. Biarkan. Itulah kata hati kami. Kami pun marah. Apatah lagi mendengar luahan hati si ibu di pagi yang bening itu.

Berterusan suara si anak merintih pada ibunya. Semakin jelas suaranya. Si ibu berhenti. Dibiarkan anaknya menangis, meraung di depannya. Direnungnya anaknya itu.

Siapa tak sayang anak. Tentu wanita itu ibu yang baik. Apatah lagi sebagai seorang guru, sifat penyayang tinggi dalam diri mereka. Tampak wajah amarah si ibu sudah bertukar menjadi simpati dan penuh kasih sayang, tatkala si anak menarik narik tangan yang sama mengendong dia ketika kecil, memimpinnya ketika melintas jalan, menepuk nepuk tika mahu tidur.

Akhirnya si ibu mengalah. Dipimpin tangan anaknya ke kenderaan polis. Berdiri kaku si ibu melihat si anaknya di bawa pergi.

Selepas segala proses selesai, saya terserempak dengan si ibu berjalan keluar dari balai beriring dengan bapa pelajar itu. Dan di sebelahnya, anaknya tadi, tangan dipimpin erat, kuat kuat bagai tak mahu melepaskan anaknya itu.

Saya sempat bertegur. Menasihat si anak, jika tak kesian pada diri sendiri, kesianlah pada mak ayah. Kesian mereka berhempas pulas membesarkan awak. Esok awak dah kahwin, awak nak anak awak macam awak?

Tertunduk diam si pelajar itu. Saya tepuk bahunya beberapa kali dan sempat berkata padanya, awak mesti anak yang baik sebab tu awak menangis minta maaf pada mak tadi. Dan sempat saya mengucapkan terima kasih kepada si ibu dan ayah kerana tak putus asa dengan kasih sayang pada si anak yang degil ini. Tersenyum si ayah. Bagai mereda hati si ibu.

Itulah antara kisah kisah kecil yang mahu saya jadikan iktibar untuk kita semua. Kongsilah dengan sesiapa, pada anak anak, pada anak saudara atau mungkin pada diri sendiri. Jahat mana sekalipun, ibu ayah tetap bersengkang mata buat anak-anak. Biar sakit lutut, biar membuai diri dek tak lena tidur, demi anak!

Itu hanya sekelumit. Saya memang mahu berkongsi segala kisah di sini tetapi kadangkala masa tak mengizinkan. Yelah kais pagi makan petang. Kalau tak dikais, mahu tak makan petang nanti kan.

Kredit: Crime Watch: http://www.facebook.com/photo.php?fbid=472125559525926&set=a.159716777433474.41152.152404861497999&type=1&theater

Gempar !!! Video Kebenaran sebenar Trajedi Memali !!!


PAS sebelum ini menggunakan insiden Memali sebagai modal politik mereka. 


Mereka menuduh kononnya Kerajaan zalim dan kejam terhadap orang Kampung di Memali. 

Hakikatnya, PASlah menjadi dalang di sebalik peristiwa Memali. 

Video di bawah adalah pengakuan bapa kepada arwah Ustaz Ibrahim Libya yang tidak menyalahkan Kerajaan ke atas tindakan yang terpaksa diambil untuk menangani kes Memali. 

Menurut bapa arwah, Ustaz Ibrahim Libya mengajar agama dengan betul sehinggalah seorang pemimpin PAS dari Alor Setar menghasut arwah untuk menentang Kerajaan. 

Jika PAS mahu menafikan penglibatan mereka, kenapa amanat Haji Hadi ditampal di kampung Memali. Bukan sahaja amanat Haji Hadi, turut ditergantung di dinding adalah gambar ulama Syiah dari Iran dan juga gambar Muammar Gadafi semasa muda. 

Namun hari ini semuanya sudah berubah. Malaun-malaun yang menggunakan isu Memali untuk mendapat sokongan rakyat kini menjawat jawatan penting dalam PAS. Dan mereka ini juga yang mengkhianati balu-balu peristiwa Memali dengan selewengkan tabung Memali. 

Kredit to dan tengok video di: mymassa blogspot

Terkini !!! [Video] Bakat Seorang Penyanyi berbangsa India menyanyikan Lagu Versi Melayu .


Penulis sebentar tadi sempat mengusya satu Video Klip dari Youtube yang memaparkan seorang penyanyi dari Bangsa India yang sering memuat naik video lagunya yang lebih berbahasa Melayu.

Penulis terkejut sebenarnya,jarang sekali penulis terjumpa penyanyi yang begitu berbakat dalam menyampaikan lagu berbahasa Melayu

Pesanan Penulis Pada penyanyi :Teman akan terus support u bro.. anda berbakat sehingga membuat kan penulis terpegun dengan penyampaian saudara Ku.Venugopal.

Utk Tonton video di Youtube.Boleh KLik derita cinta- 'mannai nambi' ku.venugopal.ipoh

Gempar !! Kapal Perang US Terbelah Dua di Laut Sulu???


MANILA - Badan depan sebuah kapal pembersih periuk api milik tentera Amerika Syarikat (AS), USS Guardian dipotong selepas ia terperangkap di Terumbu Tubbataha di Laut Sulu, lapor akhbar Philippine Daily Inquirer semalam.

Jurucakap Pasukan Pengawal Pantai Filipina, Leftenan Komander Armand Balilo berkata, sebuah pasukan berjaya melakukan operasi tersebut.

Badan kapal yang dipotong itu diletakkan di dalam sebuah tongkang kelmarin.

Menurutnya, pasukan penyelamat akan melakukan operasi memotong baki bahagian badan kapal itu.

Operasi memotong bahagian kapal sepanjang 68 meter itu bermula sejak 22 Februari lalu.

Bagaimanapun, operasi memotong itu terpaksa ditangguhkan kerana cuaca buruk.

Operasi memotong kapal itu dilakukan dengan menggunakan sebuah kren di atas sebuah kapal lain.

Kapal itu terkandas pada 17 Januari lalu selepas ia tersilap memasuki kawasan terumbu karang.

SUMBER

Terkini !!! Blogger Pertaruhkan Nyawa di Lahad Datu?


Amat berat kaki nak melangkah keluar dari 'war zone'..amta berat rasanya hati nak tinggalkan "medan juang"..hiba..sayu bila kenangkan wira negara terus berjuang tanpa henti menghapuskan pengganas Kiram III yang datang tanpa d undang..datang kononnya nak ambil balik Sabah..datang tanpa fikir dengan waras bahawa mereka datang untuk d kuburkan d sini !!

Sepanjang aakj d Lahad Datu..d pusat media..banyak pengalaman aakj timba..banyak juga yang aakj lalui..hati budi orang sini..hati budi Anggota Keselamatan..samada Polis, Tentera maupun Polis Bantuan Felda..semuanya bergerak d bawah satu bumbung..OPS DAULAT !! Selamatkan Tanah yang berdaulat ini..

Walau jadual harian d atur sendiri..namun kerjasama semua pihak..tak lupa warga Felda Sahabat dan warga Semporna..kerja aakj "smooth and steady"..hilang rasa gementar..hilang sikit rasa rindu pada anak isteri..

Kedatangan aakj ke sini atas jemputan sahabat Sabah...datang atas dasar rasa tanggungjawab agar seluruh rakyat Malaysia mendapat berita secepat yang boleh..sama seperti media arus perdana yang lain..berita krisis amat penting d sebarkan agar rakyat tidak keliru dengan mainan 'dalang' yang cuba politikkan apa yang terjadi d sini..

Kata orang..berat mata memandang..berat lagi bahu memikul..inilah keadaan d sini..kalau d tengok raut wajah warga Lahad Datu dan Semporna..jelas kelihatan..mereka trauma dengan apa yang terjadi..bohonglah kalau mereka tidak trauma..itulah keluhan sahabat aakj yang sepanjang masa bersama ke lapangan mencari berita untuk d paparkan kepada seluruh rakyat Malaysia..

Sudah menjadi adat..sampai masa pertemuan ini akan ada penghujungnya..aakj terpaksa pulang juga..terpaksa tinggalkan sejuta memori yang tak pernah terbayang dalam hidup aakj bahawa diri ini juga pernah hadir d peristiwa yang menjadi sejarah negara..

Lagi Klik SINI

Terkini !! Penyangak Lahad Datu Dikenakan Yuran?? kah kah kah


Setiap keahlian dikenakan caj sebanyak RM50.

"Wang tersebut telah digunakan oleh orang kanan Jamalul Kiram III untuk membuat kad keahlian kesultanan diraja Sulu, walhal kos asal kad itu tidak sampai RM5.

KAD pengenalan pengganas Sulu milik Komander Habib Musa A. Abdullah yang mati ditembak pasukan keselamatan Malaysia pada 7 Mac lalu.

Jamalul Kiram III dan ketua gerombolan pengganas Sulu, Azzumuddie Kiram mengarahkan orang-orang kanan mereka ke Sabah untuk menawarkan keahlian sebagai askar pengganas Sulu kepada penduduk tempatan beberapa tahun sebelum pencerobohan berlaku.

Menurut sumber, borang keahlian tersebut telah diedar untuk diisi penduduk tempatan dan setiap ahli akan diberi sekeping kad sebagai bukti keahlian.

"Baki duit tersebut kemudiannya akan dihantar terus kepada Jamalul Kiram III sebagai perbelanjaan dia di Filipina," katanya semalam.

- KOSMO

[HOT] 18 sx Video Kontroversi Artis Malaysia Di Pertontonkan?




Sekarang ni yang paling hot diperkatakan ialah pasal video aksi seorang selebriti pompuan di atas katil.. Gua rasa, semua blog termasuklah blog hiburan dok cerita benda yang sama..

Tapi yang bestnya, dalam masa yang sama jugak, ada sorang anak pemimpin tertinggi pembangkang dikatakan bakal tersebar video seksnya..

Yang mengejutkan, pendedahan pasal video seks anak pompuan pemimpin Pakatan tu dibuat oleh geng dorang sendiri..

Gua syak ada udang disebalik mee tentang semua pendedahan yang dibuat oleh geng-geng pembangkang tu beb..

Mana tau.., dorang sengaja nak jatuhkan anak pompuan pemimpin anugerah Tuhan tu..

Apapun.., video kat bawah ni pun ada aksi atas katil yang tak kurang hebatnya.. Gua gerenti sapa yang sangap tu boleh inzal kalau tengok aksi panas dalam video tersebut..

Videonya klik disini

Terkini !!! Jumlah Sebenar Korban Lahad Datu.


Statistik terkini jumlah tangkapan dan kematian di Lahad Datu - Pasukan polis dan tentera (ATM) negara meneruskan Ops Daulat hari ke-23 semalam (27 Mac 2013) dengan insiden yang agak mencemaskan ialah pertempuran antara pasukan keselamatan dan pengganas Sulu di Sungai Bilis pada jam 7.30 pagi semalam. Bagaimanapun, tiada sebarang kecederaan dilaporkan menurut Pesuruhjaya Polis Sabah, Datuk Hamza Taib. Berikut ialah statistik terkini jumlah kematian dan tangkapan oleh pasukan keselamatan dalam kes pencerobohan di Lahad Datu setakat jam 6.40 pagi, 28 Mac 2013. Statistik di bawah akan dikemaskini dari masa ke semasa sepanjang hari ini.

Anggota polis terkorban - 8 orang
Anggota polis cedera - 7 orang
Anggota polis ditawan - Tiada

Anggota tentera terkorban - 2 orang
Anggota tentera cedera - 5 orang
Anggota tentera ditawan - Tiada

Orang awam terkorban - 1 orang
Orang awam cedera - 2 orang
Orang awam ditawan - 8 orang (berjaya melepaskan diri)

Individu ditangkap memasuki kawasan merah - 438 orang

Pengganas Sulu terbunuh - 67 orang (44 mayat dikeluarkan)
Pengganas Sulu cedera - 12 orang
Pengganas Sulu ditangkap - 112 orang
Pengganas Sulu ditangkap Filipina - 38 orang
Pengganas Sulu didakwa - 9 orang (termasuk Azzimudie Kiram)

Terkini !!! SEPUCUK PISTOL DITEMUI SELEPAS BERBALAS TEMBAKAN


Pada jam lebih kurang 7.30 pagi tadi, bertempat di Sungai Nyamuk, telah berlaku tembak menembak diantara pihak pasukan keselamatan dengan pihak musuh.
Dalam kejadian ini, pasukan keselamatan telah menemui sepucuk pistol jenis revolver .38 dan 6 butir peluru.

Walaubagaimanapun, tiada tangkapan dibuat.

Statistik terkini jumlah tangkapan yang disiasat di bawah security offences (special measures) act 2012, (sosma) adalah seramai 119 tangkapan. tangkapan kes-kes lain seramai 316 orang.

Jumlah mayat pengganas yang berjaya dibawa keluar adalah seramai 40 orang dan 02 mayat kanak-kanak serta jumlah pengganas yang ditembak mati adalah seramai 65 orang dan 02 orang mayat kanak-kanak.

Baca Lagi DISINI

Terbaru !!! Kerajaan Negeri Perak Hargai Anak Perak yang ...


alu-alu

Menteri Besar Perak, Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir berkata, kerajaan mengalu-alukan kepulangan anak-anak Perak yang sudah menempa kejayaan untuk kembali menabur bakti membantu kerajaan membangunkan negeri ini.

Menurut beliau, kerajaan amat memerlukan khidmat mereka, memandangkan Perak sedang melalui proses pembangunan yang begitu pesat dalama tempoh tiga tahun kebelakangan ini.

"Mereka ini amat dialu-alukan untuk pulang berkhidmat kerana kepakaran luas mereka dalam pelbagai bidang termasuk korporat,’’ katanya kepada pemberita selepas mempengerusikan mesyuarat minggu Exco di pejabatnya di Ipoh hari ini.

Beliau memberikan contoh Ketua Eksekutif baru Perbadanan Kemajuan Negeri Perak (PKNPk), Dato’ Aminuddin Md. Desa yang berasal dari negeri Perak yang juga bekas Ketua Pegawai Kewangan Maybank yang mempunyai pengalaman luas dalam bidang korporat dan perbankan.

Katanya, khidmat Aminuddin sangat diperlukan dalam membantu kerajaan negeri membangunkan Perak pada masa hadapan.

Terbaru !!! Keluarga Kiram ditemui Menetap Di Semporna???



Sebanyak 39 daripada 183 kenalan komander kumpulan pengganas Kiram, Datu Amirbahar Hushin Kiram di laman sosial Facebook dipercayai mempunyai hubungan kekeluargaan dengan beliau.

Andaian itu dibuat berdasarkan kepada perkataan ‘Kiram’ yang terdapat pada profail rakan-rakan Facebook ‘Menteri Pertahanan Sulu’ itu yang ditahan pasukan keselamatan Malaysia pada 23 Mac lalu.

Merujuk kepada profailnya, Amirbahar yang berasal dari Jolo di Sulu, Filipina menguasai bahasa Melayu, Inggeris, Tagalog dan Tausug.

Beliau meminati akaun Facebook milik penyanyi Amerika Syarikat, Nubia Emmons; syarikat produksi filem, Doghouse73 Pictures dan Norwegian Funny Sharing.

Pada profail Amirbahar, tertera gambar beliau bersama seorang wanita yang tidak dapat dipastikan identitinya.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget