Pages

Moh Follow ANAK JATI MALAYA

AMARAN ANAK JATI MALAYA

~Penulisan, foto, grafik dan lain-lain imej yang dipaparkan dalam blog ANAK JATI MALAYA ini adalah merupakan pandangan peribadi sebagai rakyat Malaysia yang bebas bersuara dan tidak mewakili mana-mana pihak

~Pengurusan blog tidak akan bertanggungjawab atas sebarang tuntutan, kerugian, kelemahan dan ketidakpuashatian mana-mana pihak yang bakal terjadi disebabkan artikel yang disiarkan di sini.
Terima Kasih.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
© ΘRIGINAL AJM PRΘFILE
✔ Verified Θfficial by BLOGGER
© Profile Θriginal & Θfficial®
Real ██████████ 1ΘΘ%

Wednesday, 29 May 2013

PANAS !!! VIDEO KEKECOHAN SEBENAR PENONTON DI STADIUM DARUL MAKMUR,KUANTAN !!!


[WAJIB BACA] AMARAN KERAS BUAT WAKIL RAKYAT YANG TIDAK KENANG JASA BUDI PADA CYBER TROOPERS BN DISINI !!!

1) Sudah pun diiktiraf peranannya sebagai saluran perdana oleh Institut Kajian Oksidental, UKM. 

2) Bakal menjadi medium propaganda utama dalam PRU14.

3) Malangnya, perwira dalam media sosial masih lagi dipandang sebagai kumpulan sampingan oleh pihak yang menang dalam PRU13. 

4) Pihak yang menang perlu memperkemaskan semula jentera dan langkah jangka panjang untuk bertempur dengan Red Bean Army dalam PRU14.

5) Kemenangan PRU14 akan ditentukan oleh media sosial. Kini jumlah pengundi muda adalah 42%, bayangkan jumlah itu sudah menjadi 70% (campuran generasi muda sekarang) pada PRU14. Sudah tentu medium persepsi dan propaganda utama adalah media sosial.

6) Usah pandang rendah dan main main dengan media sosial. Kuasanya sudah menjatuhkan kerajaan di beberapa buah negara. Berilah perhatian serius. Jagalah veteran perang media sosial PRU13. Mereka aset berguna bagi BN dalam PRU14.

7) Usah menyesal selepas segalanya berakhir pada PRU14 nanti.

Penulis agak terkilan dengan nasib blogger-blogger jalanan yang Pro UMNO/BN di Selangor yang 'berperang' siang dan malam dalam PRU ke-13 yang lepas dalam membantu jentera UMNO/BN, namun sangat menyedihkan kerana mereka dilayan macam PENGEMIS?

Kebajikan mereka langsung tidak dipedulikan oleh pemimpin tertinggi UMNO/BN Selangor? Renong-renongkan lah untuk persiapan PRU ke-14 nanti! Adakah mereka (blogger) ini akan 'letak senjata'atau berpaling tadah? Wallahuallam.

Suara Politik
Belantan



lihat pula pandangan ahli akademik tentang kepentingan media baru 


ikuti Ulasan DISINI

PANAS !!! AHLI PARLIMEN MANA YANG MULA BERAT SEBELAH NI???

Memang hebat la Ahli Parlimen PAS Temerloh ni. Walaupun orang lain dok sibuk buat himpunan nak tolak keputusan SPR, lain pulak ceritanya dengan dia.

Dia pulak dok sibuk nak buat himpunan supaya rakyat pulak yang tolak dia. Ke memang saja je dia nak rakyat benci dia dengan tindakan yang dia buat ni?

Dengar kata, Si Nasa Tantawi ni suka memilih dan berat sebelah dalam menghulurkan bantuan kepada rakyat yang mengalami musibah.
TEMERLOH 28 Mei - Seramai 30 penduduk rumah pangsa Taman Sri Kemuning di sini hari ini, mengadakan demonstrasi secara aman menyelar tindakan Ahli Parlimen Temerloh, Nasruddin Hassan yang mengamalkan sikap pilih kasih dalam pengagihan bantuan bencana alam untuk mangsa ribut pada 15 Mei lalu.

Beberapa penduduk mendakwa, Nasruddin melalui wakilnya hanya memberikan bantuan kepada ahli Pas serta Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan penduduk yang tidak menyokong parti tersebut diketepikan.

Pengerusi Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung (JKKK) Megat Segama, Mohd. Nordin Mohd. Sham memberitahu, tindakan mengagihkan bantuan kepada penyokong sendiri sahaja menunjukkan mereka tidak berpegang pada slogan Negara Berkebajikan yang dilaungkan.

“Sebagai wakil rakyat, Ahli Parlimen Temerloh dan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kuala Semantan, Syed Hamid Syed Mohamed juga daripada Pas sepatutnya mengetepikan soal parti dalam memberi bantuan kepada semua mangsa tanpa mengira fahaman politik mereka.

“Ahli Parlimen sebelum ini, Datuk Saifuddin Abdullah dan penyelaras Barisan Nasional (BN) Kuala Semantan mengagihkan semua bantuan kepada penduduk yang ditimpa bencana alam seperti banjir, ribut, pesakit kronik dan sebagainya tanpa mengira ahli parti mana," katanya kepada pemberita selepas demonstrasi tersebut.

Seorang lagi mangsa, T. Sangamalam, 73, berkata, sebelum ini, ada pihak datang membuat bancian penduduk yang mengalami kerosakan rumah ekoran kejadian ribut itu dan meminta beliau hadir pada majlis menerima bantuan daripada ahli Parlimen.

“Apabila saya hadir pada majlis itu 22 Mei lalu, mereka memberitahu nama saya sudah dipotong daripada senarai penerima bantuan.

“Saya berasa cukup kecewa kerana bantuan itu diharap dapat digunakan untuk membaiki beberapa bahagian rumah yang rosak akibat bencana tersebut," katanya.

Bagi Roslaini Mohd. Amin, 54, Nasruddin sepatutnya tidak lagi berpegang pada kedudukan parti dalam mengagihkan bantuan kerana beliau kini wakil rakyat untuk seluruh penduduk di Parlimen Temerloh sama ada yang menyokong beliau atau pun BN.

“Beliau sepatutnya tidak boleh mengambil sikap sedemikian, sebagai wakil rakyat yang bertanggungjawab menjaga kebajikan rakyat, menjadi tugas beliau membantu semua penduduk yang dilanda bencana alam," katanya.
Erk, korang jangan marah sangat dengan Si Nasa Tantawi ni. Dia memang dididik macam tu. Islam yang dia bawak memang menganjurkan supaya pemimpinnya memilih bulu.

Kalau tidak, kenapa pulak Si Nasa Tantawi ni nak berbuat demikian? Islam ajar ke umatnya untuk memberikan bantuan secara terpilih ni? Hukum mana dia belajar?

Mungkin Si Nasa ni lupa yang dia sekarang dah jadi pemimpin rakyat. Kalau dia berat sebelah, akibatnya nanti, dia la yang kena tanggung di akhirat kelak.

Kalau kena gaya, pakai je serban besar, tapi akal pendek. Kononnya nak jadi pejuang Islam. Nak menegakkan Kebenaran dan Keadilan. Kena pada diri sendiri pun dia tak mampu nak buat. Macam mana dia nak meminpin kalau macam tu!!!

TERKINI !!! Jusof Kalla Perlu Dedahkan Butiran Perjanjian Najib-Anwar !!!




Bekas Naib Presiden Indonesia, Jusof Kalla ada sebab untuk merasa kecewa apabila rakan baiknya, Anwar Ibrahim gagal mematuhi perjanjian bertulis yang dibuat dengan Perdana Menteri, Dato' Seri Najib Tun Razak.

Antara terma pernjanjian yang sudah diketahui ramai ialah perlunya kedua-dua pihak menerima dan menghormati keputusan PRU-13, yang mana ia dicadangkan sendiri oleh Ketua Umum PKR namun akhirnya Anwar sendiri yang memungkiri janji.

Anwar seperti sengaja melupakan perjanjian yang dimeterainya dan cuba berdolak-dalih menyalahkan SPR yang didakwanya sebagai punca pakatan pembangkang yang diketuainya melakukan siri bantahan terhadap keputusan PRU-13.

Walhal umum tahu, jika wujud penipuan seperti yang didakwa, tentu sahaja prestasi BN jauh lebih baik dari sekarang manakala PR di negeri Selangor, Kelantan dan Pulau Pinang akan memboikot acara angkat sumpah.

Sebagai orang tengah yang bertanggungjawab menguruskan perjanjian tersebut, tentulah Jusof berasa seperti dipermainkan apabila rakan baiknya sendiri bertindak demikian sedangkan Dato' Seri Najib sehingga kini mematuhinya.

Inilah keperibadian sebenar Anwar yang terkenal dengan sikap hipokrit dan mungkir janjinya yang gagal difahami oleh bekas Naib Presiden Indonesia itu.

Difahamkan, antara isi kandungan perjanjian itu turut melibatkan isu pencerobohan Lahad Datu, dendam politik dan persaraan Anwar seandainya pakatan pembangkang yang diketuainya kalah.

Perkara ini memerlukan pengesahan rasmi dari Jusof Kalla. Anwar sudah mungkir janji maknanya tiada guna lagi untuk Jusof menyimpan rahsia yang berada dalam pengetahuannya.

Berikutan itu, amatlah wajar sekali untuk Jusof tampil mendedahkan keseluruhan butiran kandungan perjanjian tersebut supaya rakyat lebih memahami dan dapat mengenali betapa munafiknya Anwar Bin Ibrahim.


BERITA PANAS LAGI TERKINI !!!! Dato' Khushairi Lompat Parti? Perak Tumbang?

Khabar angin mahupun fitnah merupakan barah paling kronik yang bisa membunuh kredibiliti dan karisma seseorang pemimpin. Setelah 3 penggal bergelar YB, akhirnya Dato' Khushairi turut terkena tempias serta provokasi fitnah ini. Baca luahan dan penjelasan beliau mengenai isu dan laporan akhbar tersebut.

Diharap penjelasan beliau dapat menghentikan polemik dan provokasi murahan ini. UMNO Tg. Malim amat mengetahui kecintaan beliau kepada parti serta ketaat setiaannya yang tidak berbelah bahagi.

Saya agak terkejut membaca berita muka depan akhbar Utusan Malaysia (UM) hari ini mengenai khabar angin yang mengaitkan saya dan seorang lagi ADUN BN (Bota), Dato’ Nasaruddin Hashim akan melompat parti bagi membolehkan pembangkang berkuasa di Perak.

Kedua-dua kami telahpun dengan tegas membuat penafian, tetapi satu perkara yang menjadi tandatanya kepada saya adalah daripada manakah sumber khabar angin bermula? Nampaknya ada pihak tertentu yang lempar batu sembunyi tangan.  Pihak tertentu ini membuat provokasi bodoh untuk mencapai satu agenda politik peribadi.



Petang semalam seorang wartawan UM menghubungi saya meminta komen mengenai khabar angin itu. Saya bertanya kepada wartawan berkenaan dari manakah sumber khabar angin itu dan seluas manakah ianya tersebar, namun saya tidak diberikan jawapan pasti. Beliau memberitahu, sebab utama kami di’khabar angin’kan akan melompat adalah kerana tidak berpuas hati tidak dilantik Exco Kerajaan Negeri Perak. 

Saya telah mengetahui tidak akan dilantik Exco dalam perjumpaan pertama antara Menteri Besar, Dato’ Seri Dr. Zambry Abd Kadir bersama ADUN-ADUN BN Perak di kediamannya pada malam 9 Mei 2013. Zambry memaklumkan, hasil pertemuannya dengan Perdana Menteri , Dato’ Seri Mohd Najib Tun Razak pada siang hari berkenaan, PM meminta supaya disegerakan perlantikan Pengerusi BNBBC DUN Perak dan telahpun meminta supaya nama saya diumumkan bagi memikul tanggungjawab itu. 

Selaku Pengerusi BNBBC, pastinya saya kekal duduk di kerusi penyokong kerajaan, bukannya kerusi Exco. Bagi saya tugas selaku Pengerusi BNBBC DUN Perak adalah satu cabaran besar, khususnya mengepalai barisan ADUN BN berhadapan kerenah ADUN-ADUN pembangkang dalam setiap Sidang DUN Perak akan datang. InsyaAllah pengalaman selama dua penggal sebelum ini akan digunakan sebaik mungkin bagi memperkukuhkan keyakinan rakyat terhadap kepimpinan Kerajaan Negeri BN di Perak. Malahan semalam saya telahpun menjemput semua ahli BNBBC Perak menghadiri mesyuarat pertama pada Rabu ini bagi perlantikan jawatankuasa dan merencana gerak kerja dalam masa terdekat. 

Jawatan Exco bukan segala-galanya dalam hairaki perjuangan. Tidak semestinya berjawatan Setiausaha Badan Perhubungan UMNO Negeri Perak, kedudukan ketiga selepas Pengerusi dan Timbalan Pengerusi, memestikan saya menjadi Exco. Pastinya ada perkiraan lain dibuat oleh pucuk pimpinan parti, khususnya kedudukan Ketua Wanita Negeri yang menang di DUN Behrang yang juga terletak dalam Parlimen yang sama dengan DUN Slim, kawasan yang saya wakili. Penghargaan kepada wanita perlu dizahirkan kerana kumpulan ini merupakan penyumpang penting kepada kemenangan BN dalam PRU13 lalu. 

Tidak semudahnya untuk menghancurkan kepercayaan rakyat terhadap BN yang ditunjukkan dalam keputusan pilihanraya lalu. Bukan mudah juga untuk mencapai kejayaan ini, setelah tewas dalam pilihanraya 2008 dan berada dalam kebejatan kepimpinan PR selama 11 bulan di Perak. 

Gerak kerja kempen pilihanraya yang dilakukan oleh jentera BN Negeri Perak, khususnya daripada UMNO bagi menghadapi PRU13 lalu dilakukan dengan cara bersungguh-sungguh bagi menebus kembali kekalahan pada 2008. Tidak mungkin kejayaan yang dicapai ini mahu diterbalikkan, sebagaimana harapan penyebar khabar angin yang melakukan provokasi jahat dan bodoh itu. 

Dalam suasana jentera pilihanraya BN bertungkus lumus berkempen menawan hati pengundi, ada juga pihak-pihak tertentu yang tidak berjawatan dalam parti di peringkat bahagian yang ke hulu ke hilir berkempen menawarkan diri untuk bertanding jawatan Ketua UMNO Bahagian, satu tindakan yang tidak kena pada masanya. Saya pasti, inilah juga individu-individu yang berada di sebalik khabar angin ini yang bertujuan untuk menjatuhkan kredibiliti pemimpin, termasuk diri saya. 

Nasihat saya, berhati-hatilah. Banyak lagi yang boleh saya bicarakan. Janganlah kerana terlalu ghairah mengejar jawatan parti, sehingga lupa untuk menjaga maruah dan adab parti sendiri.


Sumber : WANGSA SETIA 

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget