Pages

Moh Follow ANAK JATI MALAYA

AMARAN ANAK JATI MALAYA

~Penulisan, foto, grafik dan lain-lain imej yang dipaparkan dalam blog ANAK JATI MALAYA ini adalah merupakan pandangan peribadi sebagai rakyat Malaysia yang bebas bersuara dan tidak mewakili mana-mana pihak

~Pengurusan blog tidak akan bertanggungjawab atas sebarang tuntutan, kerugian, kelemahan dan ketidakpuashatian mana-mana pihak yang bakal terjadi disebabkan artikel yang disiarkan di sini.
Terima Kasih.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
© ΘRIGINAL AJM PRΘFILE
✔ Verified Θfficial by BLOGGER
© Profile Θriginal & Θfficial®
Real ██████████ 1ΘΘ%

Thursday, 13 June 2013

TERKINI !!! GEMPAR!! Ombak Setinggi 3.5 Meter Membadai Padang KoTa, Pulau Pinang!! ADAKAH TSUNAMI BAKAL BERLAKU?





Pulau Pinang dilanda ombak kuat setinggi 3.5 meter - Ombak kuat sehingga mencapai ketinggian 3.5 meter melanda kawasan Padang Kota Lama sehingga air laut melimpah ke ruang pejalan kaki dan membasahi bahagian tempat letak kereta di bahu jalan hari ini.

Pengarah Pusat Ramalan Cuaca Jabatan Meteorologi, Muhammad Helmi Abdullah berkata keadaan ombak dipengaruhi angin kuat yang bertiup dengan kelajuan 40 hingga 50 kilometer sejam serta peralihan angin monsun Barat Daya yang diramal berterusan sehingga 15 Jun ini.

"Keadaan laut agak bergelora pada ketika ini. Walaupun masih pada kategori pertama, nelayan dinasihati supaya tidak turun ke laut sehingga keadaan reda,"katanya kepada Bernama ketika dihubungi di sini hari ini.






Beliau berkata arahan telah dikeluarkan kepada pelaut di sekitar negeri sebelah utara termasuk Kedah dan Perlis agar tidak keluar ke laut sehingga keadaan itu berakhir.

Seorang nelayan di Pantai Tanjong Bungah Salleh Ahmad, 42, berkata dia dan rakan-rakan tidak berani pergi ke tengah laut dan hanya berani menangkap ikan di persisiran pantai sejak beberapa hari lepas.

"Kami tidak berani pergi jauh untuk menangkap ikan kerana takut angin kuat dan ombak tiba-tiba mai (datang). Keadaan cuaca juga tidak menentu dan hujan lebat sudah beberapa hari turun di kawasan ini," katanya.





Bagaimanapun bagi seorang pemancing di Padang Kota Lama, Tan Ah Wah, 32, kedatangan ombak besar itu membawa rezeki kepadanya kerana ikan lebih mudah diperoleh akibat dihanyut arus kuat.

"Ikan-ikan kecil terutamanya akan berenang tidak menentu dan akan terperangkap di benteng di Padang Kota Lama. Selain boleh berkumpul dengan kawan sambil memancing dapat pula tangkap banyak ikan dan tak perlu beli lagi," katanya. - BERNAMA


SUMBER GAMBAR

MEMANG BIADAP !!! MAMAT NI BERANI HINA SUMPAH LAKNAT NAMA ALLAH !!!



Memang pembangkang makin trdesak sehingga sanggup mmpermainkan sumpah laknat hingga sanggup mempersenda nama ALLAH dlm gurauan mereka. Mohon bantuan pada sesiapa sahaja yg mmpunyai maklumat lelaki sial ni sila beritahu pd kami agar seluruh rakyat malaysia beragama islam tahu bahawasanya mak bapaknya tersalah didik hingga jadi begini... TErima kasih anwar ibrahim kerana menjadikan melayu sebodoh begini..

Ini adalah taktik terbaru yang digunakan oleh macai Anwar untuk memburukan UMNO/BN. Nampak sangat mamat tiga ekor nie penyokong Pakatan. Bagi MKP jika mereka menyokong BN sudah pasti tidak melakukan perbuatan macam nie cuma penyokong pakatan saja berperwatakan tiga suku macam nie.

Sumber dari - mat kilau pinang

HOT ! PENCACAI MAHASEWEL PAKATAN PUN HINA NABI MUHAMMAD

Sesuatu yang perlu diambil ingatan, sikap sesetengah golongan di dalam pembangkang yang sering membuat kenyataan "BODOH" hingga tak masuk akal. Malah mereka ini sering menjadi agama sebagai dalil bagi menghalalkan kenyataan bagi meyakinkan pembaca waima rakyat sekaligus.


Penyakit ini umpama menjadi wabak yang tak dapat dibendung khusus di dalam PAS. Gelaran "ustaz anugerah " berasaskan pakaian serban dan berjubah beserta janggut sekelumit maka kenyataan dikeluarkan umpama fatwa; tak boleh ditegur hingga boleh dijatuh hukum "berdosa" dan boleh masuk neraka.

Wabak telah menjadi barah dalam PAS. Tambahan pula golongan syiah telah menyusup masuk ke dalam Parti PAS hingga tak terbendung lagi hingga mempengaruhi ahli-ahli PAS yang penganut Ahli Sunnah Wal Jamaah.


Khalid Ismath, penganut Syiah adalah contoh yang merosakkan hingga virus syiah dah merebak dalam diri, mempersendakan Rasulullah SAW menjadi perkara biasa.

Khalid Ismath yang hilang harga diri berlawak dengan diri nabi dan peristiwa israk dan mikraj.

Sekiranya perkara yang sebegini tidak diambil tindakan penguatkuasa, ditakuti akan berjangkit kepada golongan Ahli Sunnah Wal Jamaah.

Namun, apa yang pasti, "amaran" adalah budaya  penguatkuasa Malaysia yang paling "popular" bahkan yang pernah ditangkap pun hanya diambil "kenyataan" dan dilepaskan dengan alasan biasa "tiada cukup bukti" sebagai mengaburi mata rakyat bahawa tindakan sudah diambil. seterusnya

BOIKOT PARLIMEN DAN BOIKOT BOIKOT BISNES CINABENG. KITA LIHAT BANGSA MANA YANG HANCUR DULU !



boikot parlimen oleh pakatan ni adalah gimik aje.

kebanyakan ahli pas makin tahu bahawa tujuan anwar nak boikot parlimen adalah kerana dia sudah tahu akan kegagalannya MENJANJIKAN kepada pengundi cina bahawasanya pakatan akan memerintah negara.

cinabeng sudah terkejut dengan keputusan pru 13.
melayu masih lagi memerintah malaysia.

masalah dan dilema besar pengundi cinabeng di sini ada 2.

mereka termakan hasutan anwar yang kemaruk sanggup buat apa saja demi nak jadi PM. anwar dah bogelkan segalanya mengenai islam dan melayu, namun kerajaan ini masih terus diperintah oleh melayu.

keduanya jauh di sudut hati cinabeng, MEREKA TAHU YANG MELAYU SUDAH TAHU MEREKA NI BANGSA YANG TAK KENANG JASA BAIK ORANG.

apa yang melayu tak bagi kat cinabeng ?
semuanya hampir diberi namun cinabeng pada sebelum5 mei tetap juga mahu meneruskan niat untuk menumbangkan melayu..

sayang benda itu tidak menjadi.

perangai tak kenang budi ini secara spoantaniusnya telah di gemburkan dalam perbualan hampir keseluruhan orang melayu.

cinabeng tahu jangka masa 5 tahun menuju pru 14 (2018) adalah terlalu jauh.

cinabeng sudah panik.
lebih panik lagi bila melayu sudah mula memulakan riak untuk bertindak balas..

CARA MELAYU NAK HANCURKAN CINABENG ADALAH MUDAH.
CINABENG KUASAI EKONOMI KERANA MELAYU LAH PEMBELI UTAMA BARANGAN MEREKA.

hakikatnya di sini, yang memegang kuasa beli ekonomi adalah melayu.
pantang orang melayu melihatkan perangai cinabeng yang tak sedar dek untung.

melayu kini sudah melupakan budaya TAK PE.
dulu apa juga yang melayu kena, melayu akan kata TAK PE.
kini TAK PE sudah tiada dalam kamus bangsa melayu.

5 tahun mendatang MELAYU AKAN JADI LEBIH KURANG AJAR DENGAN CINABENG.

inilah melayu baru.
iniliah politik baru.

apa maksud politik baru bangsa melayu ?

BOIKOT DAN BANKRAPKAN BISNES CINABNENG SAMPAI HANCUR !

PEGUAM NEGARA HANYA NAK TUNJUK TERER PADA ORANG UMNO JE KE? TANG PAKATAN TELOR HILANG?



Tolong la wahai Tuan PM! Aku rasa dah tiba masanya Peguam Negara ditukar. Udah-udahlah tu, banyak sangat keputusan dia buat yang merosakkan kerajaan. Dah ramai ang bersuara nak tunggu apa lagi? Rehatkanlah dia. Dah usang dah dia tu.

Malas aku nak ulas panjang, korang baca la apa ditulis oleh RBF kat sini

Apa dah jadi dengan kes Anwar? Kes rasuah Azmin Ali? Beribu-ribu report polis? Simpan bawah tilam ke Gani?

MELAYU KENE TIPU LAGI !!! DISKRIMINASI MAJIKAN CINA TERHADAP CALON MELAYU!!


Kedudukan bangsa seseorang calon lebih diambil kira jika dibandingkan dengan kualiti kelayakan untuk dipanggil temu duga mendapatkan pekerjaan dalam syarikat dimiliki orang Cina dan syarikat Antarabangsa di negara ini.

Ini adalah penemuan dua orang pensyarah kanan Dr Lee Hwok Aun dan Dr Muhammed Abdul Khalid dari Jabatan Pengajian Pembangunan, Universiti Malaya hasil suatu eksperimen selama enam bulan yang mereka lakukan untuk mengetahui sama ada panggilan untuk temu duga calon-calon yang memohon didasarkan kepada etnik pemohon.

Dr Lee membentangkan penemuan mereka di seminar “Tahap Diskriminasi: Bangsa dan pengambilan Graduan di Malaysia” anjuran Institut Kajian Malaysia dan Antarabangsa (IKMAS), Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) di sini hari ini.

Apa yang dihasilkan adalah berdasarkan suatu kajian mereka terhadap syarikat-syarikat di sini dengan menghantar ‘resume’  kelayakan calon rekaan terdiri dari Melayu dan Cina yang mempunyai kelayakan yang hampir serupa yang baru lulus universiti kepada syarikat yang mengiklankan kerja kosong.

Analisa jumlah panggilan untuk di temu duga hasil dari permohonan yang mereka hantar itu mendapati secara keseluruhan 22.1% daripada pemohon Cina menerima panggilan untuk ditemu duga berbanding dengan hanya 4.2% pemohon Melayu yang dipanggil.

Dr Lee berkata mereka amat berhati-hati memastikan resume yang dihantar adalah hampir sama dari segi kualiti antara pemohon Melayu dan Cina untuk mengetahui apakah pemilihan berdasarkan bangsa pemohon.

Beliau bagaimana pun mengingatkan media berhati-hati membuat rumusan kerana kajian mereka hanya untuk mengetahui perbedaan pemilihan calon bukannya untuk mengetahui kenapa graduan Cina dipilih.

Walau bagaimanapun, beliau mengakui wujudnya diskriminasi terhadap graduan Melayu dari majikan. Didapati 24% pemohon berbangsa Cina dipanggil untuk temu duga berbanding hanya 6.8% pemohon Melayu diterima untuk temu duga bagi syarikat milik Cina.

Kajian mereka juga mendapati syarikat dimiliki Melayu sendiri memilih pemohon Cina di mana kadar panggilan balik terhadap pemohon dari graduan Cina adalah 6.8 % berbanding hanya 4.8% untuk graduan Melayu.

Dr Lee tidak pula mengatakan apakah itu menunjukkan orang Melayu tidak mendiskriminasi kaum Cina.

Bagi syarikat Antarabangsa 22.9% calon Cina dipanggil untuk temu duga manakala tidak seorang pun calon Melayu menerima panggilan.

Kajian Dr Lee dan rakannya tidak melibatkan graduan dari luar negara. Bagaimana pun penemuan mereka turut menunjukkan calon dari Universiti Awam yang sudah lama ditubuhkan menjadi pilihan berbanding dengan universiti sewasta.

Dr Lee berharap kajian itu digunakan dalam konteks yang betul. Ia hanya menunjukkan wujudnya diskriminasi terhadap graduan Melayu tetapi untuk mengetahui kenapa berlaku diskriminasi itu kajian yang lebih mendalam perlu dijalankan.

Beliau berharap hasil kajian itu tidak seharunya digunakan untuk menuduh majikan Cina fanatik kaum walaupun terdapat diskriminasi terhadap orang Melayu dan memandangkan Melayu juga adalah kaum majoriti negara ini.

Dr Lee berkata adalah mustahil untuk mengetahui kenapa berlaku diskriminasi demikian tetapi mengakui terdapat isu yang harus ditangani tetapi ini akan menjadi sukar jika penemuan tersebut digunakan sebagai senjata untuk menegakkan agenda tertentu.

Beliau bagaimana pun berkata tentunya ada pihak yang tidak setuju dengan penemuan itu dan cuba menidakkannya tetapi hakikatnya masalah itu perlu diselesaikan.

Tidak ada jalan mudah untuk menyelesaikan masalah rumit mengenai hubungan kaum tetapi ia wajib dibincangkan di peringkat kebangsaan dengan niat yang ikhlas untuk mencari penyelesaian yang adil.

Hadir di seminar tersebut adalah Timbalan Pengarah IKMAS, Prof Dr Tham Siew Yean, ahli akademik dan wakil media.

Sumber: UKM Portal Berita

PANAS !!! SPR KANTOI MENIPU !!!



Mak ai biar betul ni , menurut sumber di beritakan bag kuningBERSIH SPR ni telah di jumpai tersadai di belakang sebuh hotel di Sarawak.Huh ni mesti kerja orang SPR yang menipu masa pengundian tempoh hari ni...Macam-macam hal berlaku ! Apakah ianya benar atau satu lagi sandiwara terdesak puak macai pembangkang kerana terlalu obses nak ke Putrajaya ?? Untuk mengetahui selanjutnya baca di blog AAKJ klik SINI.

Lagi Artis Melayu Separuh Bogel Tak Sedar Diri - Kementerian Penerangan TOLONG BANNED Dia ni !!!

Apa pandangan ampa semua apabila melihat gambar yang AJM letakkan kat atas tu ? Mesti jadi perhatiankan dan mungkin juga ada setengahnya kata AJM ni gila nak letak gambar seksi seksus ni..Ops sebelum ampa semua melalut lagi jauh AJM nak bagitau macam tu jugalah apabila kita sebagai manusia ni khususnya di Malaysia dan berbangsa Melayu akan menjadi perhatian umum apabila kita melakukan aksi yang orang Melayu tak buat.

Kadang-kadang AJM sendiri hairan kumpulan ni tak sedar ke yang mereka ni beragama Islam dah tu pula ada kes yang mana mak bapak siap backing lagi..Lantak ampalah AJM cerita benda betul..Bab lain ampa tanggung sendirilah..

Kes terbaru si anak Amy Search ni dah la sebelum ni buat hal kali ni bikin panas lagi..Sebagai orang Melayu minah ni dah lari jauh dah sebenarnya..Minta kalau boleh sesapa yang kenal dia ni tolong tarik balik ke pangkal jalan..Bukan apa takut lepas ni nak berbogel pula..Haru biru Malaysia !!

Minah ni dah menggemparkan Malaysia dengan satu pengakuannya yang jelas menunjukkan betapa JAHILnya manusia bernama Nabila Huda anak kepada si Amy Search ni.






Tak ada agama ka budak ni ? Mak bapak tak ajar ker ? Ini soal akidah gang , AJM bukan alim ulama tapi kalau bab macam ni rasanya dah melampau.

AJM minta pihak berkuasa khususnya Kementerian Penerangan Malaysia agar segera BANNED minah ni dari keluar dalam mana-mana saluran media.Bagi dia reti sikit , cukup-cukuplah puak-puak artis ni bikin haru .

Kalau diri sendiri pun dah tak ada perasaan malu agaknya macam mana dengan hal-hal lain pula ? Jadi sebagai rakyat Malaysia MMI rasa cukup lah kot bagi peluang pada puak-puak macam ni..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget