Pages

Moh Follow ANAK JATI MALAYA

AMARAN ANAK JATI MALAYA

~Penulisan, foto, grafik dan lain-lain imej yang dipaparkan dalam blog ANAK JATI MALAYA ini adalah merupakan pandangan peribadi sebagai rakyat Malaysia yang bebas bersuara dan tidak mewakili mana-mana pihak

~Pengurusan blog tidak akan bertanggungjawab atas sebarang tuntutan, kerugian, kelemahan dan ketidakpuashatian mana-mana pihak yang bakal terjadi disebabkan artikel yang disiarkan di sini.
Terima Kasih.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
© ΘRIGINAL AJM PRΘFILE
✔ Verified Θfficial by BLOGGER
© Profile Θriginal & Θfficial®
Real ██████████ 1ΘΘ%

Thursday, 25 April 2013

PANAS TERIK !!! KENAPA MAKCIK NI BUAT REPORT POLIS NI???




Sambungan dari cerita sebelom ini (KLIK SINI)    makcik Badariah akan bertindak membuat report polis atas ugutan yang telah dia terima dari pihak PAS kawasannya kelmarin.

Makcik Badariah bertindak membuat report polis atas sebab BACA SETERUSNYA...

SIAPA YANG PERTAHAN KAN ISLAM SEBENARNYA ??? NAJIB ATAU NIK AZIZ !!




Menyentuh mengenai pembangunan Islam, beliau berjanji akan terus menambah Sekolah Agama Rakyat, setakat hari ini lebih 800 juta jemaah haji telah berjaya melaksanakan rukun Islam yang terkahir itu, beliau turut akan sentiasa memberikan sokongan dan bantuan untuk terus mengembangkan syiar dan syariat Islam dengan menyediakan skim yang lebih baik.

Menurut beliau, dibawah pentadbiran Barisan Nasional sebagai Kerajaan Persekutuan, sekolah agama menerima pelbagai bantuan manakala imam, bilal dan guru agama memperoleh pendapatan lebih baik.

“Kerajaan Persekutuan sentiasa mengambil berat tentang peranan imam, guru takmir dan Kafa (Kelas Al Quran dan Fardu Ain) kerana kita sedar tugas dakwah bukanlah perkara mudah,” ujar beliau.

Mengambil contoh peranan besar imam dalam memartabatkan Islam, Najib berkata kerajaan telah menaikkan kadar imbuhan bulanan imam kepada RM750 sebulan dan bayaran itu selari dengan pertambahan tugas mereka yang semakin mencabar sebagai ejen penggerak utama masyarakat di peringkat akar umbi.

“Kita beraku janji untuk menjaga kebajikan para imam, pegawai masjid dan guru Kafa dengan menyediakan gaji berasaskan perkhidmatan dan kenaikan gaji. Kami juga akan meningkatkan jumlah biasiswa untuk pelajar-pelajar sekolah agama,” katanya.

Beliau turut menekankan betapa pentingnya menepati janji mengikut ajaran Islam.

“Apa yang penting bukan ucapan yang berapi, tetapi yang paling penting adalah mempunyai agenda pembangunan Islam yang mantap dan berapi serta perlaksanaan yang berkesan.”

Beliau berkata kerajaan tidak akan berdolak-dalik dalam soal agama atau mengorbankan prinsip Islam semata-semata untuk mendapatkan ‘mileage’ politik.

Kerajaan hari ini akan terus mempertahan prinsip-prinsip Islam termasuk mengenai penggunaan kalimah Allah walaupun ada pihak yang mempertikai tindakan yang dilakukan itu.

“Itulah sebabnya kita sentiasa mengekalkan pendirian kita mengenai penggunaan perkataan Allah… kebenaran tetap kebenaran.”

“Kita sentiasa mempertahan (penggunaan) kalimah Allah kerana kita percaya tindakan kita betul yang akhirnya Allah akan bantu kerana kita di pihak yang benar”, tambah beliau.

Najib menegaskan Barisan Nasional (BN) akan terus mempertahan prinsip- prinsip Islam termasuk berhubung kalimah Allah selain kaedah menangani insiden pencerobohan militan warga asing di Lahad Datu, Sabah baru-baru ini, kerana tindakan yang dilakukan oleh kerajaan itu betul.

“Kita guna pendekatan penyelesaian secara damai tetapi apabila mereka ‘gigit tangan kita’ (serang), saya arahkan serang habis-habisan untuk pertahan kedaulatan negara, dan ini dibenarkan Islam”, ujar beliau merujuk insiden pencerobohan di Lahad datu.

Beliau turut mempersoal tindakan sesetengah pihak yang cuba mengeksploitasi isu-isu berkenaan demi kepentingan politik mereka dengan mereka pelbagai fitnah dan kenyataan yang menyakitkan hati pihak-pihak yang terlibat secara langsung didalam insiden berkenaan.

Selanjutnya.. BACA SINI...

PANAS TERIK !!! Kemalangan Melibatkan Blogger Dr MiM Ada Unsur Kianat ?!!!



Pagi tadi MMI dikejutkan dengan satu berita blogger Dr MiM terlibat dalam satu kemalangan di Kilometer 381.2 Lebuh Raya Utara Selatan dekat Slim River.Beliau bersama seorang rakan yang dalam perjalanan daripada Pulau Pinang ke arah Selatan terbabit dalam kemalangan tersebut seawal jam 6.30 pagi tadi.Baca Sini 

Setakat entri ini ditulis dimaklumkan beliau yang sebelumnya di masukkan ke Hospital Slim River kini di pindahkan ke Hospital Pantai pada tengahari tadi.Manakala rakannya dilaporkan stabil dan kini sedang di rawat.



Menurut sumber dikatakan 2 tayar depan kenderaan yang dinaiki oleh Dr MiM dan rakannya tercabut sebelum melanggar pembahagi jalan.Di syaki berlaku unsur kianat dalam insiden tersebut kerana sebelum ini blogger tersebut khususnya pengamal media siber sering saja menerima ancaman dari pihak-pihak yang tidak berpuas hati dengan gerak kerja mereka.

Apa pun satu siasatan masih dan sedang dijalankan oleh pihak Polis bagi mencari punca sebenar kejadian tersebut.

2 tayar tercabut secara serentak ? Apa mungkin ada dalang disebalik apa yang berlaku ? Apa yang pasti sebelum ini blogger Dr MiM ada menyatakan akan memberikan satu penerangan tentang satu perkembangan terbaru berikutan satu penemuan berita melibatkan individu sensasi di Pulau Pinang.


Apa mungkin ianya ada kaitan ??  MMI bukan menuduh tetapi sedikit rasa sangsi dengan apa yang berlaku.Apa pun kita serahkan kepada pihak berkuasa bagi menjalankan siasatan.

MMI mendoakan semoga Dr MiM berada dalam keadaan selamat dan segera sembuh !!

Lagi maklumat dan berita terkini klik SINI 


CELAKA BETUL !!! BUDAK 11 TAHUN Diterajang MACAM BOLA SEBAB BAGITAHU DIA SOKONG BN!!!


Dari sehari ke sehari, dari semasa ke semasa, berita-berita tentang keganasan para penyokong Pakatan Rakyat, khususnya PAS begitu menjadi-jadi. Sudah ada kematian yang dilaporkan di Kelantan, negeri yang paling kukuh dalam genggaman PAS. Beberapa kecederaan turut dilaporkan membabitkan beberapa buah negeri, termasuklah di Terengganu. 

Kini keganasan penyokong-penyokong PAS menular ke Kedah pula. Para penyokong PAS kelihatan begitu panas dan resah sehinggakan apa-apa sahaja yang dilihat menghalang mereka, boleh menyebabkan mereka naik angin dan marah dengan begitu mudah. 

Pada 22 April lalu, lebih kurang jam 9:37 malam, seorang kanak-kanak berusia 11 tahun menjadi mangsa kekejaman dan keganasan para penyokong PAS di Felda Teloi Timur. Malang menimpa kanak-kanak berusia 11 tahun itu apabila dia diperlakukan seolah-olah jawapan yang diberikannya adalah satu jenayah besar. 

Semuanya bermula apabila Mohamad Ismadinel bin AR Samsuddin pulang daripada solat Isyak di Masjid Felda Teloi Timur. Ketika dalam perjalanan pulang ke rumah, Ismadinel melintasi pos PAS yang ketika itu sedang mengadakan ceramah PRU yang turut disertai oleh calon PAS N24 Jeneri serta konvoi bermotosikal lebih kurang 300 buah. Kesemua penunggang dan pembonceng motosikal tersebut, didatangkan dari luar Felda Teloi Timur. 

Ketika melalui pos berkenaan, Ismadinel telah ditahan oleh beberapa orang penyokong PAS. Mereka bertanyaka kepadanya, siapakah yang disokong, sama ada PAS atau Barisan Nasional. 

Apabila Ismadinel menjawa, dia menyokong Barisan Nasional, serta-merta dia diterajang... SAMBUNG BACAAN DI KEDAHAN69ERS.COM 

PANAS !!! APA KAK MIDAH BUAT PULAK NI???



Hari ini merupakan hari yang bertuah bagi tuanpunya gerai Yop Yong di Kampung Seri Jaya kerana berjaya menjadi tempat dan medan berkempen oleh calon BN N43 Dato Hamidah Osman.

Tuanpunya gerai ini adalah penyokong kuat pakatan haram dan sepanjang berkempen tadi mukanya agak masam dan sering menghantar pesanan SMS ke pada individu tertentu.

Dalam ucapan Dato Hamidah, selama 4 tahun Dato Seri Mohd Najib berjaya memenuhi impian rakyat Malaysia, bayangkanlah jika beliau diberi peluang 5 tahun lagi untuk memerintah negara sudah tentu banyak perkara beliau dapat lakukan untuk rakyat.

Jadi inilah masanya kita menyatakan rasa terima kasih kita kepada YAB Perdana Menteri Malaysia Dato Sri Mohd Najib Tun Abdul Razak.

kenapa puak YAHUDI MARAH BENO NI???? CE BACA SINI!!




Selepas beberapa hari semenjak tersebarnya video yang dikatakan menghina Nabi Muhammad SAW ke seluruh dunia oleh puak-puak Yahudi ini, akhirnya mereka terpaksa berhadapan dengan apa yang umat Islam di dunia rasai selepas turut dihina dalam sebuah iklan oleh sebuah syarikat pembuat pil.

Gambar mengerikan mangsa kem tahanan rejim Nazi adalah mimpi buruk bagi sebahagian besar kaum Yahudi.

Namun, gambaran mengerikan itu justeru menjadi bahan jenaka sebuah surat kabar Estonia dengan menjadikannya sebuah iklan. Tidak hairanlah, iklan ini mengundang kemarahan banyak orang, terutama kaum Yahudi.

Iklan itu sendiri mempromosikan pil diet yang memaparkan sejumlah lelaki kelaparan dengan lokasi di kem mematikan terbesar di Jerman itu. Dalam iklan itu, terpampang tulisan,'' Satu, Dua, Tiga, pil pelangsing Dr Mengele sangat berkesan untuk anda! Tak ada lagi orang gemuk di Buchenwald! "




Reaksi paling keras datang dari organisasi Yahudi. Mereka mengecam iklan di Eesti Ekspress yang diletakkan di bahagian jenaka surat khabar itu. '' Iklan ini amat mengelirukan dengan mengorbankan berjuta-juta mangsa korban Nazi,'' ungkap Efraim Zuroff dari Pusat Simon Wiesenthal, Jerusalem.

Alla Jakobson, jurucakap komuniti Yahudi Estonia, berkata, insiden itu menunjukkan masyarakat Estonia mengalami masalah besar dalam moral dan nilai etika.

P / S: Tahu pun kamu marah Yahudi Laknatullah .. Nanti lah kehancuran mu wahai YAHUDI ..SUmber

PANAS !!! WAJIB TENGOK!! WAN AZIZAH DIPELUK LELAKI UNTUK MEMBALAS DENDAM PADA ANWAR??



Apa nak jadi ni Abg Non, takkan kerana politik sanggup tengok bini dipeluk orang pulak, pelik pelik le perangai Anwar ni. 

Tapi apa nak di hairankan, Anwar sendiri pun boleh peluk semua orang tak kira lelaki ke pempuan jadi perkara macam ni kira biasa la kan. 

Tengok je video yang dikeluarkan oleh Datuk Eskay dulu, sedap je dia peluk amoi chinadoll tu. 

Anwar ingat dia seorang sahaja yang boleh "romen-romen" dalam video?!! Nah, tengok, Kak Wan pun boleh jugalah! Ingatkan Ikan SEPAT Kering ini tidak laku lagikah? Lihat sendiri betapa caring-nya abangbodyguard kita, siap peluk romantik lagi guna teknik terkaman harimau! Nampaknya Kak Wan mendahului anaknya sendiri dalam menyaingi skandal panas yang diterajui suami tercintanya.

Apa agaknya fatwa PAS untuk perlakuan ini?!! HALAL isteri orang dipeluk oleh bukan muhrim demi keselamatan?!! Kalau macam ini penulis pun nak mohonlah kerja pengawal peribadi untuk wakil rakyat wanita yang hot, tidak kiralah isteri orang atau tidak. Boleh dapat "romen-romen" percuma!

Psssttt AKJr : PUAS HATI KAK WAN DAPAT BALAS DENDAM KAT ANWAR... HEHEHE


PAS TANAH PUTEH SOKONG NAJIB SEBAGAI PERDANA MENTERI MALAYSIA!!! APA TINDAKKAN PAS!!!




Sungguh menarik!



Berita ini sudah tentu tidak akan keluar di mana-mana media pro-PAS apatah lagi Pakatan Rakyat. Kalau keluar pun, mereka akan segera memutarbelitkan cerita, kononnya gambar ini adalah gambar yang telah diedit dan dipinda dengan menggunakan perisian Photoshop.



Atau dengan nada dan ayat yang lebih standard iaitu UMNO telah merasuah PAS TANAH PUTEH untuk menyokong Najib Abdul Razak dan UMNO keseluruhannya.



Dalam gambar di atas, Bendahari PAS Kampung Tanah Putih, Nazri Musa, mengemaskan banner ucapan tahniah kepada Najib Abdul Razak selaku Perdana Menteri Malaysia.



Ada yang kata ini gambar lama. Ada juga yang kata, Nazri Musa sudah meninggal dunia. Tetapi sesuatu yang menarik ialah, Nazri Musa tidak keluar PAS dan tidak pula dipecat dari parti itu kerana mengucapkan tahniah kepada Najib Abdul Razak.



Yang terlebih-lebih penting, ucapan tahniah adalah kepada Najib Abdul Razak, bukannya kepada Anwar Ibrahim yang amat disayangi oleh puak-puak Anwarinas dalam PAS!

SUMBER

Panas!! Kenali Calon PAS Pasir Panjang Lumut. Dia Ahli UMNO Yang Sah?

Rohawati Calon PAS

BN Kroni! BN Korup! BN Khianat Melayu! Ekonomi Malaysia lumpuh bawah pentadbiran BN! Setiap kali kempen ceramah PAS di Pasir Panjang Lumut hatta di mana pun, itulah perkataan yang akan keluar dari mulut orang PAS.

Menjawab pertuduhan itu, jom kita kenali calon PAS DUN Pasir Panjang di Lumut, Perak. Nama beliau Rohawati Abidin.

BN Kroni? PAS sentiasa bawa cerita kononya setiap projek di Malaysia ini pasti kerjaan akan bagi pada orang kuat BN atau ahli UMNO. Betul ker? Kita lihat gambar di bawah.

Pusat Servis Komputer Rohawati
Rohawati memilik sebuah syarikat servis komputer di Manjung Lumut, Perak. SKMM di bawah Kementerian Penerangan Malaysia telah memberikan tender kepada Syarikat milik Rohawati untuk menyelenggara komputer 1 Malaysia. Tender tersebut mencecah nilaian ratus ribu setiap tahun.

Apakah dengan tender yang kerajaan bagi pada Syarikat Rohawati itu PAS masih boleh menuduh kerajaan BN hari ini mengamalkan kronisme? Rohawati telah memperolehi keuntungan hasil daripada tender tersebut berlipat kali ganda. Kroni lagi ker kerajaan BN? Ataupun Rohawati ini orang kuat UMNO?

BN Khianat Melayu? Apakah Rohawati ini orang cina? Apakah tender SKMM itu diberikan kepada orang Cina? 

Mungkin orang tidak tahu yang suami kepada calon PAS Pasir Panjang ini merupakan seorang pensyarah kanan di UiTM Sri Iskandar. Apakah Rohawati lupa yang dia juga bekas pelajar UiTM. Bukankah UiTM ini hanya untuk Bumiputera. Apakah semua ini masih kita labelkan BN Khianati orang Melayu dan Bumiputera?

Keris pada logo UiTM Lambang Melayu
Aku bukan nak menidakkan hak atau rezeki Rohawati calon PAS ini. Tetapi, PAS janganlah menuduh BN tanpa melihat asas yang kukuh.

Bukan aku bermaksud yang Rohawati tidak layak jadi calon PAS dan lawan BN. Tetapi, Roha patut bersyukur dengan apa yang beliau perolehi selama ini. 

Apakah dengan menuduh BN dan memburukkan imej BN cara Roha menzahirkan rasa syukur dan berterima kasih beliau? Apapun, inilah perangai orang PAS. Apa yang kerajaan buat semua tidak betul, tapi dalam diam-diam merekalah yang kaut keuntungan.

PANAS !! VIDEO KLIP POLIS DIGELAR ' ANJING'



Ini adalah kempen yang telah digunakkan DAP untuk menjatuhkan pemimpin UMNO. Jika pemimpin DAP dihina sebegini rupa sudah tentu meroyan dan nak saman. Tetapi DAP ini umpama "menepuk air didalam Dulang, Air terpercik kemuka sendiri" 


Ceramah anjuran DAP di Kampung Sungai Gelugor di sini malam tadi terpaksa dihentikan berikutan tiada permit yang sah.

Ceramah yang bermula pukul 9 malam itu hanya berjalan kira-kira setengah jam sebelum diarahkan oleh polis supaya memberhentikannya.

Antara pemimpin DAP yang hadir ialah Pengerusi DAP, Karpal Singh; Zairil Khir Johari, R.S.N Rayer dan Jagdeep Singh Deo.
Timbalan Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar berkata, terdapat beberapa ceramah parti politik yang diadakan tanpa permohonan permit dan ia merupakan kesalahan mengikut Seksyen 24B (3) Akta Kesalahan Pilihan Raya 1954.  
Beliau berkata, polis juga sudah memudahkan kaedah permohonan permit dengan membolehkan ia dipohon secara dalam talian sebelum dikemukakan kepada Ketua Polis Daerah untuk diproses.  
"Permohonan itu bertujuan agar pihak PDRM dapat mengaturkan kaedah sesuai untuk mengelakkan pertembungan ceramah di antara dua atau tiga pihak di tempat ceramah sama yang mungkin menjejaskan ketenteraman awam," katanya.

DAP memang mahu mencari salah PDRM. Yang MKP pelik yang hadir adalah peguam handalan takkan mereka tak paham arahan undang-undang. Memang dasar nak mencari pasal. 


Video ini menunjukkan betapa kurang ajarnya penyokong DAP  "Polis Anjing"



KAWASAN MANA PULAK NI??? Tolak Politik Samseng !!!


PANAS TERIK !!! ANWAR GOYANG DI TIBAI SANUSI JUNID DI LEMBAH PANTAI #PRU13 #GE13



OP BONGKAR !!!! 

[DEDAH] VIDEO PELACUR DISERBU BOGEL. APA KAITAN DR DZULKEFLY AHMAD AHLI PARLIMEN KUALA SELANGOR???


Video ini tidak berniat untuk mengaibkan sesiapa apatah lagi untuk mengganggu minda pembaca tetapi video yang akan dipaparkan di bawah ini adalah kisah benar serbuan sarang pelacuran yang dilakukan oleh pihak polis di Kuala Selangor pada 24 Oktober 2012.


MKL-Crimedesk-D7SGNews 24 Oktober 2012 - Kuala Selangor.

Mengapa perkara memalukan seperti ini berlaku di Kuala Selangor?.. Tidak lain dan tidak bukan adalah kerana kebanjiran masalah sosial yang tidak terkawal disebabkan oleh pemimpin yang dilantik dan diamanahkan untuk mentadbir langsung tidak mengambil berat dan bertanggungjawab.

Bukan mahu menunding jari atau menuduh tetapi itulah hakikatnya bila Pengarah eksekutif Pusat Penyelidikan PAS Pusat Dr Dzulkefly Ahmad yang juga Ahli Parlimen kuala Selangor terlalu sibuk memfitnah dan menyibuk sana-sini menjaga luar dan dalam kain orang lain hinggakan kawasannya sendiri tidak terjaga.
Bila ditegur tiada lain jawapannya melainkan 'itu bukan kerja saya' dan kemudiannya menyalahkan orang lain.
Kalau bukan kerja beliau, jadi kerja siapakah ini? .. Sepatutnya sebagai seorang pemimpin kawasan yang dihormati beliau harus menegur tentang masalah sosial yang semakin meruncing di Kuala Selangor hingga menyebabkan perkara-perkara seperti di atas berlaku.

Berbalik kepada masalah tadi, sebenarnya ia ada kaitan dengan lambakan rumah urut yang tidak terkawal hingga menimbulkan tanda tanya mengapakah boleh jadi sedemikian rupa?

Terlalu banyakkah orang Kuala Selangor yang sakit kaki atau sakit badan dan adakah masalah sakit tersebut dapat diselesaikan hanya dengan urutan perempuan Cina dan Thai?

Bukan lagi menjadi satu rahsia tentang rumah urut yang menawarkan urutan batin dan khidmat seks tetapi ia sudah menjadi kemestian jika ada rumah urut kaki mesti ada urut batin dan khidmat seks dan ini merujuk kepada serbuan-serbuan yang dibuat oleh pihak berkuasa di seluruh Malaysia.

Jadi adakah Dr Dzul pasti yang rumah urut di Kuala Selangor yang mengelilingi pejabat beliau tidak menawarkan khidmat tersebut?

Mungkin bagi Dr Dzul dan Pemimpin PAS itu perkara biasa tetapi bagi anak muda Kuala Selangor itu perkara luar biasa kerana sebelum ini tiada perkhidmatan sedemikian di Kuala Selangor.

Jangan ambil mudah dan jangan pandang remeh tentang perkara ini kerana ia akan mendatangkan kerosakan akhlak yang amat teruk kepada generasi akan datang jika tidak dibendung.

Apa kaitan dan adakah ada udang disebalik batu dalam aktiviti ini?.. tunggu dalam part 2..
*** Dr Dzul sila jawab jika tiada kaitan.. mohon pencerahan.




HOT !!! Kali Ini Pita Rakaman Rajagopal Pula Tersebar !!!



PETALING JAYA - Sejarah bagaikan tercipta pada mesyuarat Jawatankuasa Tatatertib Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM), semalam apabila Datuk K. Rajagobal menjadi orang pertama berjaya keluar daripada perbicaraan tanpa dikenakan sebarang hukuman dan masih kekal menjadi pengendali Harimau Malaya sekurang-kurangnya sehingga hujung tahun ini.


Senjata terakhir yang berjaya menyelamatkan Rajagobal daripada digantung enam bulan serta didenda RM8,000 adalah pita rakaman sidang akhbar semasa perlawanan Malaysia dan Arab Saudi 17 Mac lalu yang dibawanya berjaya mempengaruhi semua ahli Jawatankuasa Tatatertib bahawa tiada sebarang kes yang boleh dikenakan.

Pengerusinya, Datuk Taufek Abdul Razak berkata, setelah mendengar kembali rakaman kenyataan Rajagobal dalam sesi pembelaan, mereka sepakat yang jurulatih berusia 56 tahun itu tidak ada mengkritik dasar FAM dalam soal penggunaan pemain import di saingan Liga Malaysia.

''Jawatankuasa memutuskan bahawa tiada kes terhadap Rajagobal dan berpuas hati yang dia tidak pernah mengeluarkan kenyataan sedemikian setelah memperhalusi pita yang diberi oleh Rajagobal pada sesi pembelaan.

''Kita juga telah bertanya secara satu sama satu dengan Rajagobal dan dia menafikan segala kenyataannya dalam keratan akhbar.

''Dalam hal ini, mungkin apa yang diperkatakan dalam akhbar itu disalah tafsir... Itu lebih baik anda bertanyakan kepada pemberita yang membuat artikel berkenaan," katanya ketika ditemui selepas sesi perbicaraan di Wisma FAM, semalam.

Walaupun tidak dikenakan sebarang tindakan, Rajagobal enggan memberikan sebarang komen.
Dalam pada itu, Taufek juga menasihatkan kepada Rajagobal agar berhati-hati membuat kenyataan pada masa akan datang walaupun dia mempunyai kebenaran daripada FIFA (Persekutuan Bola Sepak Dunia) untuk memberi sebarang komen selepas mana-mana perlawanan.

''Tidak salah membuat kenyataan tetapi saya mahu selalu mengingatkan kepada dia iaitu di bawah Kod Tatatertib 4.5.8, kita memang bagi kebenaran kepada jurulatih bagi kenyataan kepada media.

''Sebarang kata-kata yang berbentuk permusuhan dan kritikan perlu dielakkan dan jika dia didapati bersalah, dia boleh didakwa mengikut Perkara 18.3 iaitu melanggar polisi FAM, " katanya.

Bagi kes berlainan, dua pemain Selangor iaitu Afiq Azmi dan Abdul Shukur Jusoh masing-masing digantung dua perlawanan ekoran kontroversi pergaduhan semasa perlawanan pusingan pertama Piala FA menentang ATM, 25 Januari lalu.

Shukur didenda RM2,000 ekoran tindakannya yang enggan keluar padang selepas menerima kad merah sehingga perlawanan terhenti selama 1 minit 35 saat sementara Afiq hanya didenda RM1,000 kerana cuba mencetuskan pergaduhan. Utusan Malaysia

PANAS !!! SIAPA YANG BERPURA-PURA SEBENARNYA !!! PEMBANGKANG ATAU KERAJAAN !!! Hai Lain Je Bunyi



Pertindihan kerusi yang ditandingi PAS dan Parti Keadilan Rakyat (PKR) di kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Sungai Acheh membuktikan kerjasama pakatan pembangkang hanya bersifat kepura-puraan.

Calon Barisan Nasional (BN), bagi kerusi Parlimen Permatang Pauh, Dr Mazlan Ismail berkata, perebutan kedua-dua sekutu pembangkang itu hanya akan merugikan rakyat dan pengundi di kawasan berkenaan.

Jelasnya, pengundi menjadi mangsa kerana menghadapi masalah untuk membuat pilihan terbaik antara calon-calon yang diketengahkan pembangkang.

"Situasi ini memberi masalah kepada pengundi. Namun apa yang paling penting untuk kita nilaikan ialah ia membuktikan persahabatan mereka penuh dengan kepura-puraan.

"Di hadapan orang mereka nyatakan kononnya mereka bersama, tapi di peringkat dalamannya berbeza," katanya ketika ditemui selepas bertemu penduduk di Pasar Awam Seberang Jaya di sini, Rabu.

Beliau mengulas mengenai tindakan PKR meletakkan Badrul Hisham Shaharin atau lebih dikenali sebagai 'Chegubard' sebagai calon di DUN Sungai Acheh walaupun menerima tentangan PAS.

DUN Sungai Acheh bakal menyaksikan pertembungan tiga penjuru antara calon BN, Datuk Mahmud Zakaria, calon PKR Chegubard dan Mohd Yusni Mat Piah daripada PAS.

Pada PRU 2008, Mahmud memenangi kawasan DUN berkenaan dengan majoriti 250 undi mengalahkan calon PKR Dr Azhar Ahmad.

Mengulas lanjut Mazlan yang juga bekas Naib Ketua Dewan Pemuda PAS Pulau Pinang berkata, PKR bersikap tidak adil kepada PAS apabila cuba membolot kerusi tradisi milik parti itu.

"Dulu PAS bertanding tidak kurang daripada 8 kerusi termasuk di DUN Sungai Acheh dan Sungai Bakap.

"Tapi sekarang walaupun Nibong Tebal menjadi kawasan kuat PAS, namun tiada satu pun kerusi yang ditandingi PAS di peringkat DUN...PAS banyak berkorban, namun begini jadinya," katanya.

DUN Sungai Acheh adalah satu daripada tiga kerusi DUN di bawah Parlimen Nibong Tebal yang dianggap sebagai kerusi tradisi PAS, namun beralih tangan kepada PKR pada pilihan raya umum 2008.

VIDEO : YA ALLAH, AGENDA TAWAN MELAYU ISLAM!!! MESTI TENGOK!!






Samada saudara sedar atau tidak DAP telah merancang sejak dari penubuhannya untuk menjadikan negara ini sebagai ketuanan CINA. DAP telah mengambil alih peranan KOMUNIS yang telah digagalkan dalam usaha memerintah negara ini. DAP tidak pernah berterima kasih kepada kerajaan yang telah memakmurkan orang CINA di negeri majoriti orang Melayu. 

Apa sahaja dasar untuk memakmurkan Melayu telah DITENTANG habis habisan sejak puluhan tahun lalu. Mereka tetap menganggap MELAYU BODOH bahawa kemajuan yang dinikmati oleh orang Melayu adalah hasil dari cukai orang Cina. Mereka mengatakan Melayu boleh dibeli/rasuah dengan hanya secawan kopi dan paling tinggi bernilai RM50 kerana mereka tahu orang Melayu mudah lembut hati dan mudah terpedaya jika ada orang yang berbuat baik terhadapnya. 

Kini mereka telah merancang untuk menguasai Gelang Patah, Pulai, Johor Bahru dan Kulai kerana kawasan ini lubuk emas untuk orang Cina. Siapa yang membangunkan kawasan ini jika bukan atas jasa dan keringat kepimpinan Melayu Johor. Jika matlamat DAP ini berjaya sudah pasti mereka akan membawa masuk ribuan Cina Singapura yang kelaparan tanah dan rumah ke lubuk emas ini. Akhirnya melayu akan dihalau keluar secara rahsia ke pinggir kampung. Ini telah berlaku di Kuala Lumpur dan Petaling Jaya. 


DAP telah memaksa PAS bertanding di Nusajaya untuk memecahkan undi Melayu Gelang Patah. Melayu pengkhianat dari PAS yang hanya bernilai secawan kopi ini telah dengan bangga sanggup menggadaikan maruah bangsa. Dalam masa yang sama dihadapan orang cina DAP Bercakap dalam bahasa mereka mengatakan bahawa : MELAYU SAMPAH KITA TELAH BERSIHKAN DI PULAU PINANG DAN SEKARANG KITA MAHU BERSIHKAN SAMPAH MELAYU DI JOHOR. Saudara saudaru ku yang ada baki sedikit IMAN dalam dada...renung renungkanlah. 


Jangan sampai kita dihina dan diludah. Sayangilah diri kita..keluarga kita..agama kita...bangsa kita dan negara kita yang dirahmati ini. Sebarkanlah kepada keluarga kita...saudara kita...jiran jiran kita dan rakan rakan kita. Jika saudara sebarkan kepada 10 orang dalam tempoh satu jam ia boleh sampai kepada 1 juta umat Melayu.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget