Pages

Moh Follow ANAK JATI MALAYA

AMARAN ANAK JATI MALAYA

~Penulisan, foto, grafik dan lain-lain imej yang dipaparkan dalam blog ANAK JATI MALAYA ini adalah merupakan pandangan peribadi sebagai rakyat Malaysia yang bebas bersuara dan tidak mewakili mana-mana pihak

~Pengurusan blog tidak akan bertanggungjawab atas sebarang tuntutan, kerugian, kelemahan dan ketidakpuashatian mana-mana pihak yang bakal terjadi disebabkan artikel yang disiarkan di sini.
Terima Kasih.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
© ΘRIGINAL AJM PRΘFILE
✔ Verified Θfficial by BLOGGER
© Profile Θriginal & Θfficial®
Real ██████████ 1ΘΘ%

Saturday, 18 May 2013

KINI GILIRAN USTAZ KAZIM PULA DIUGUT BUNUH??? DASAR JAHIL PLUS BAHALOL BETUL !!!



SAYA TERPAKSA BERHENTI BERCERAMAH: USTAZ KAZIM DAN KELUARGA DIUGUT BUNUH !!!!! 

Kerana ketaksuban Politik Manusia sanggup mengherdik golongan Ulama yang tidak mempunyai kepentingan dalam Politik dan yang Admin paling suka tentang Ustaz ini beliau akan menasihati mana mana golongan yang dilihat melebihkan dunia dari Islam itulah kelebihan yang ada pada Ustaz Kazim. 

Admin merasa amat sedih apabila menerima berita ini kerana kami sebenarnya amat tertarik dengan kebijaksanaanny a menarik golongan muda mendengar Dakwah yang disampaikan Beliau ternyata keputusan untuk tidak membuat ceramah lagi amat memilukan golongan orang-orang yang mengenali keperibadian mulia Beliau. 


BACA SETERUSNYA : http:// pendekarmelayu-pejuangbangsa.blogspot.com/ 2013/05/ panas-saya-terpa ksa-berhenti-be rceramah.html  

HAH BISING LAH LAGI !!! PADAN MUKA KAU ADAM ADLI!!! KAN DAH KENE TANGKAP !!!



Anak setan yang begitu rancak dan lantang mencabar pihak berkuasa menahan dan menangkapnya, Adam Adli dilaporkan telah ditahan oleh polis jam 4:11 petang tadi oleh sekumpulan anggota polis dari Bahagian D7, Bukit Aman, Kuala Lumpur.

Adam Adi telah ditangkap di jalan bersebelahan dengan pejabat Malaysiakini, Jalan Kemuja off Jalan Bangsar, Kuala Lumpur.

Anak setan tersebut telah terlibat dalam ceramah anjuran Soladiriti Anak Muda Malaysia dan Soladiriti Mahasiswa Malaysia yang telah diadakan di Dewan Perhimpunan Cina Selangor dan Kuala Lumpur pada 13 Mei jam 8:50 malam. Dalam ceramah tersebut, Adam Adli telah mengeluarkan kenyataan atau ucapan berbaur hasutan yang telah ditafsirkan boleh menggugat keselamatan negara.

Anak setan tersebut akan disiasat di bawah Seksyen 4 (1) (c) Akta Hasutan. Dia telah dibawa ke Balai Polis Jinjang untuk tindakan lanjut.

PANAS TERKINI!! Usul Tergempar Muktamar PAS November Ini : PAS Keluar daripada PR??



Kepimpinan pusat Pas meminta akar umbi yang mahu parti Islam itu keluar daripada Pakatan Rakyat (PR) boleh usulkan cadangan tersebut pada muktamar yang dijadualkan hujung tahun ini.

Ketua Dewan Ulama, Datuk Harun Taib berkata, perkara itu boleh dibincangkan secara bersama dan sebarang keputusan bakal ditentukan mengikut suara majoriti ahli parti. Sehubungan itu, Harun menyeru semua ahli akar umbi Pas untuk bersabar sehingga misi

Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU13) selesai. “Sebaik sahaja pilihan raya berakhir, kita akan menyelesaikan perkara ini. Muktamar akan diadakan selepas pilihanraya umum dan akar umbi boleh menyatakan hasrat mereka kepada kepimpinan parti. Kita akan membuat keputusanitu, tetapi bukan sekarang,” katanya.

Beliau berkata demikian selepas ahli parti itu melahirkan rasa kecewa terhadap kenyataanTimbalan Pengerusi DAP Johor, Norman Fernandez yang menggesa orang bukan Islam tidak mengundi Pas pada pilihan raya umum nanti. Sebelum itu, Harun pada kenyataan medianya berkata, tindakan Norman Fernandez menggesa rakyat menolak Pas hanya akan merugikan pakatan pembangkang khususnya DAP.

Ini kerana, menurut Harun, Pas mempunyai jumlah penyokong terbesar dan kenyataan Norman boleh membuatkan penyokong tersebut berpaling dari DAP. Katanya, Pas akan menyerahkan keputusan kepada DAP untuk memutuskan tindakan terhadap Norman dan tidak akan mendesak beliau meminta maaf.

Sabtu lalu, pemimpin DAP Fernandez mengejutkan ramai pihak apabila tampil menggesa pengundi untuk menolak Pas kerana parti itu bersungguh sungguh untuk melaksanakan hudud jika Pakatan Rakyat menang PRU13. Beliau turut mencadangkan agar pengundi bukan Islam untuk memikirkan sebaiknya sebelum menyerahkan masa depan kepada Pas.

Kenyataan Fernandez itu dipercayai merujuk kepada kenyataan beberapa pemimpin Pas termasuk Presiden, Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang mana memperjuangkan negara Islam dan hudud.

Susulan itu, Setiausaha Pengelola DAP,Anthony Loke berkata, Norman Fernandez bakal dikenakan tindakan tegas oleh parti itu selepas PRU13 kerana didakwa mengeluarkan kenyataan berbaur hasutan terhadap Pas. Menurutnya, tindakan selepas PRU itu, kerana DAP ingin fokus menghadapi pilihanraya yang hanya tinggal beberapa hari sahaja lagi. Ujar Anthony, kenyataan Norman Fernandez bersifar peribadi dan bukannya mewakili parti DAP.

Warkah Dari White House Buat ANWAR ....??!!!



Ketika Anwar Ibrahim sibuk mengadakan perhimpunan BASINYA bagi menolak keputusan PRU13 di serata pelosok negara , tiba-tiba kita di kejutkan lagi dengan kenyataan putar belit beliau apabila mahu mengemukakan bukti kepada Obama dan Amerika Syarikat  tentang penipuan SPR dan pihak kerajan pada pilihnaraya yang lepas.

Apa yang pasti Anwar kini tersenyum apabila sepucuk surat dari Obama telah pun di keluarkan dan ditujukan kepada beliau sendiri.

Apakah Obama yang baru-baru ini menelefon Datuk Seri Najib Tun Razak untuk mengucapkan tahniah diatas keputusan PRU13 sebenarnya bertalam dua muka ?



Kihkihkih bukan soal surat tu bro tapi ini soal integriti Anwar sebagai seorang pemimpin pembangkang yang kononnnya bakal menjadi PM selepas PRU13.Alih-alih bila kalah tak nak mengaku siap perbodoh rakyat lagi suruh turun berhimpun nah bab janji nak berundur hilang entah kemana.

PANAS !!! Kerajaan BN Perak bakal tumbang 6 bulan lagi ???

MENURUT SUMBER DARI 1 TAIPING MALI sumber dalaman Pas Perak, Pakatan Haram (Dap/Pas/Pkr) akan menumbangkan kerajaan BN secara petisyen atau tindakan mahkamah. 

Sebelum ini Pas merancang untuk membuat bantahan semua kerusi Dun yang dimenangi oleh BN tetapi perkiraan akhir Pas hanya akan bawa hanya 6 kes sahaja ke mahkamah. 

Pun begitu beberapa calon Pas yang kalah tidak bersetuju dengan cadangan bekas menteri besar tersebut, dan secara peribadi beliau telah menerima kekalahan tersebut secara proses pemilihan dan beliau yakin dengan keputusan yang dibuat rakyat pada 5 Mei lalu, tetapi atas kehendak parti beliau akur dengan sebarang keputusan yang bakal diambil oleh pucuk pimpinan negeri. 

Ada sumber lain menyatakan, ini adalah perancangan Dap negeri Perak yang mahu menang dengan apa cara sekali pun. 

Jika menang 6 kes bererti Pas akan menubuhkan kerajaan baru bersama Dap dan Pkr.. BN akan jadi pembangkang dengan hanya 25 kerusi dan Pakatan Haram 34 kerusi. 

Full stop 

ZAHID HAMIDI AKAN MENGGANAS TAK LAMA LAGI !!!! KOME TUNGGU LA



Kerajaan tidak akan memberi sebarang amaran kepada mana-mana pihak yang bercadang mahu mencetuskan huru-hara sebaliknya akan terus bertindak secara tegas.

Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, tiada sebarang kompromi dengan pihak tertentu khususnya pemimpin pembangkang yang sedang menghasut rakyat turun ke jalanan bagi mencetus rusuhan sekali gus menjayakan hasrat menggulingkan kerajaan Barisan Nasional (BN).

"Saya tidak akan memberi amaran tetapi tunggulah tindakan tegas," katanya ringkas ketika dihubungi Utusan Malaysia bagi mengulas tindakan yang bakal diambil ke atas pemimpin pembangkang dan pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang merancang mencetuskan huru-hara.

Isnin lalu, pemimpin pembangkang seperti Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) R. Sivarasa dan Tian Chua ketika berceramah dalam Perhimpunan Tragedi 13 Mei secara terbuka menghasut rakyat ke jalanan bagi menumbangkan kerajaan BN melalui kaedah rusuhan.

Dalam pada itu, Ahmad Zahid berkata, Kementerian Dalam Negeri yang diterajui kepimpinan baharu bersedia sepenuhnya memastikan kesejahteraan rakyat dan keharmonian negara kekal terpelihara dengan menguatkuasakan undang-undang sedia ada.

"Pencegahan itu lebih baik daripada penyelesaian, dan pencegahan awal itu lebih murah 'harganya' berbanding penyelesaian masalah. Saya akan guna pendekatan itu agar pihak kerajaan tidak disanggah dan mereka (pembangkang) juga tidak melakukan penyanggahan," jelasnya.

Sementara itu, mengulas kecaman pembangkang selepas beliau meminta pihak tidak setuju dengan sistem pilihan raya Malaysia berhijrah ke negara republik jika menjadikan isu undi popular sebagai alasan, Ahmad Zahid berkata, pembangkang melenting kerana mereka cuba menipu rakyat.

"Orang yang makan cili memang akan terasa pedasnya, sebab itu pemimpin seperti Lim Kit Siang dan anaknya, Lim Guan Eng melenting dengan kenyataan saya, tetapi apa yang dinyatakan adalah hakikat dan sudah sedia termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan," katanya.

GEMPAR !!! GUAN ENG DAP KANTOI KENYATAAN MENTERI BARU KDN!??



Kali ini Lim Guan Eng is making a fool of himself dengan tweet beliau di bawah !

Tweet Guan Eng DAP :
Zahid Hamidi's perverse logic - If PR supporters have 2 emigrate bcos BN won, then will BN supporters leave Pg Sgor n Kelantan 2 other states?


Sebelum anda dikelirukan lagi dengan twitter anak Kit Siang DAP ini, sila baca keterangan Menteri KDN yang baru dan anda nampak Guan Eng DAP dan pembangkang hanya menyentuh sebahagian sahaja daripada maksud asal Zahid Hamidi.
Pemimpin-pemimpin parti pembangkang khususnya PKR dan DAP telah mengelirukan anak-anak muda Cina dan para pengikut yang buta politik untuk berpakaian serba hitam sebagai tanda protes terhadap keputusan PRU-13 yang dianggap memihak kepada mereka mengikut undi popular.

Jika golongan ini mahu menerima pakai list system atau single transferable vote seperti mana yang digunakan oleh negara-negara republik, sepatutnya mereka berhijrah ke negara-negara berkenaan untuk mempraktikkan kepercayaan politik mereka.

Malaysia bukan negara untuk menterjemahkan kepercayaan politik mereka, malah jika mereka benar-benar rakyat yang setia kepada negara ini,mereka hendaklah menerima sistem politik dan sistem membentuk kerajaan sedia ada seperti yang termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan.

Mereka juga hendaklah mengakui hakikat kekalahan dan penolakan rakyat se bagaimana yang terdapat dalam sistem first past the post yang terpakai buat sekian lama di negara ini. seterusnya
Maksud mudah, setiap warganegara termasuk Lim Guan Eng DAP mesti menghormati sistem yang termaktub dalam Perlembagaan. Dan jangan mulut celupar sengaja mencabar sistem yang sedia ada.

Isunya bukan BN menang seperti yang didakwa oleh Guan Eng DAP tetapi keceluparan dan tanda tidak hormat mereka terhadap sistem pembentukan kerajaan yang telah berjaya dipraktikkan selama ini.

Dan kenapakah penyokong-penyokong BN perlu keluar daripada Pulau Pinang, Kelantan dan Selangor seperti yang dinyatakan dalam tweet Guan Eng?

Realitinya,
1. Penyokong-penyokong BN menghormati sistem first past the post tidak seperti Guan Eng dan Pakatan Pembangkang (tidak termasuk parti PAS)  
2. Penyokong-penyokong BN menghormati keputusan PRU13 dan ketelusan sistem pilihanraya yang membolehkan Guan Eng DAP dan Pakatan Pembangkang menang di negeri-negeri ini tidak seperti Anwar, Guan Eng dan Pakatan Pembangkang.
Maka, tiada alasan untuk penyokong-penyokong BN keluar daripada negeri-negeri yang dimenangi oleh Pakatan Pembangkang.

Malah, Guan Eng DAP dan Pakatan Pembangkang sepatutnya berterima kasih kepada mereka kerana menerima keputusan PRU13 dengan hati terbuka dan tidak mengadakan bantahan seperti yang dilakukan oleh Anwar dan Pakatan Pembangkang.

Anda baca juga pendedahan isu 'popular votes' yang tidak dinyatakan oleh Anwar dan pembangkang : KLIK SINI

MAKIN BIADAP !!! CINA DAPigs NI HINA SULTAN MELAYU !!!



Koo Ham  yang sangat biadap dan kurang ajar, sekali lagi menunjukkan betapa besarnya ingsang  DAP yang bermata sepet. 

ANWAR PELU DEDAHKAN DULU BUKTI PENIPUAN SPR !!!



Pilihanraya telah pun dua minggu berlalu.  Yang menang telah pun mengangkat sumpah dan mula bekerja.  Ada yang sekadar menerima ucapan tahniah dan ada yang membuat kenduri kesyukuran termasuk di kalangan Pakatan Rakyat.  



Kabinet pun telah disusun dan ucapan-ucapan tahniah kepada Barisan Nasional dari kerajaan asing telah pun diterima.  Semuanya menyatakan kesediaan untuk terus bekerjasama dengan kerajaan Malaysia.  

Walaupun ada yang tidak puas hati dengan pencalonan, kekalahan mahupun dengan barisan kabinet yang baru, namun semua orang mengambil sikap rasional untuk terus memandang ke hadapan dan mengharapkan yang terbaik.  'Semua orang' yang dimaksudkan, bagaimanapun, tidak termasuk Anwar Ibrahim.   

Anwar Ibrahim nampaknya masih tidak senang duduk dan terus cuba mencetuskan anarki melalui himpunan-himpunan untuk menolak keputusan PRU-13.   Nampaknya, selain Anwar yang turut menolak keputusan tersebut adalah anak-anak Cina rasis produk SJKC yang sememangnya buta sejarah dan tidak punya jiwa Malaysia.  

Dalam himpunan terbaru di Johor, khabarnya Anwar semakin galak mencabar kerajaan, mungkin geram kerana belum dapat mencetuskan keganasan dan pihak berkuasa juga masih tidak menangkapnya.   Kita tahu bahawa beliau ingin sangat ditangkap untuk membolehkan kuncu-kuncunya mencetuskan kekecohan.   

Oleh kerana masih tiada apa berlaku, maka kali ini, Anwar secara tidak langsung 'menjemput' Amerika agar menyerang Malaysia.  

Katanya, Amerika menyerang Iraq kerana ingin mewujudkan demokrasi dan beliau akan mengemukakan bukti-bukti penipuan SPR kepada Amerika.  

Anwar tidak pula menerangkan kata-katanya dengan jelas namun ia sudah cukup untuk kita memahami maksudnya iaitu kononnya Malaysia tidak demokrasi kerana SPR menipu.  

Ayat seterusnya yang tidak berani dinyatakan secara terbuka oleh Anwar ialah 'Oleh itu, Amerika juga boleh menyerang Malaysia untuk mewujudkan demokrasi'

Anak-anak Cina yang mendengar ucapan Anwar pun meloponglah mendengarnya, mungkin bangga juga jika Amerika datang 'menolong'.   Langsung mereka tidak tahu bahawa Amerika menyerang Iraq kerana minyak bukan kerana demokrasi.  

Mereka juga mungkin tidak tahu bahawa Iraq selepas serangan Amerika bukannya sebuah negara yang lebih aman dan lebih kaya, tetapi hancur lebur.   Rakyat Iraq yang gembira menyambut serangan Amerika sebelum itu kini hidup susah apabila negara musnah dan ekonomi merudum.  Malah, ramai yang kehilangan keluarga dan juga kehilangan nyawa.  

Apapun, kita tidak yakin anak-anak Cina yang menganga mendengar ucapan Anwar itu faham sangat apa yang Anwar katakan.  Mereka hanya berada di situ untuk menunjukkan ëvolumeí atau kekuatan untuk memberi tekanan kepada kerajaan.  

Dan kita juga tidak yakin mereka mempunyai jiwa yang kental seperti orang-orang Arab Iraq yang berani mati.   Anak-anak Cina ini telah terlalu dimanjakan oleh Malaysia, negara yang mereka kata bagai neraka.  

Satu sahaja masalah Anwar untuk merealisasikan impiannya untuk melihat Malaysia musnah di tangan Amerika iaitu beliau tidak ada apa-apa bukti untuk dibentangkan kepada Amerika bahawa SPR menipu.   Kerana itu juga, Presiden Obama tidak ada pilihan selain mengucapkan tahniah kepada Datoí Seri Najib Tun Razak.  

Setakat ini, Anwar sudah mengadakan sekurang-kurangnya 3 Himpunan besar membantah keputusan PRU-13.   Di setiap himpunan, beliau mengulang-ulang tuduhan bahawa SPR menipu.  

Tetapi, hairan sekali tiada seorang pun dari anak-anak Cina yang konon 'cerdik' yang hadir di himpunan tersebut mendesak Anwar mendedahkan bukti penipuan SPR.   

Bukankah jika benar terdapat bukti penipuan yang jelas maka Anwar pasti telah lama menghebahkannya dan menayang-nayangkannya dalam setiap himpunan yang diadakan?   

Tetapi ini tidak berlaku.  Anwar tidak mampu menunjukkan walau satu bukti, apatah lagi membuat laporan polis.  

Mungkin Anwar tidak percaya polis maka tidak apa jika tidak percaya polis, tetapi kenapa tidak didedahkan kepada hadirin?  Kenapa perlu dihantar secara sulit kepada Amerika?  Lebih dari itu, atas dasar apa pula Amerika akan menganalisis bukti tersebut?  Sejak bila kita berada di bawah pengawasan Amerika?   

Di mahkamah mana SPR hendak didakwa?   

Jelas, Amerika juga tidak sanggup memperbodohkan diri untuk menyokong tindakan Anwar kali ini.  

Apa yang pasti, Anwar adalah pelaburan pihak Neo-con yang tidak menjadi.  Sejak berdekad lalu, entah berapa ratus juta dollar yang telah dihabiskan ke atas Anwar dalam misi mereka untuk menguasai rantau ini.   

Namun, melihat dari cara DAP memalingkan muka dari Anwar secara perlahan-lahan dan PAS juga sudah melangkah pergi, maka pihak Neo-con telah mengambil isyarat itu sebagai menandakan "Anwar sudah 'selesai" misi ditangguhkan dan ditukar ke Pelan B.  Rasanya, Anwar juga sudah memahami isyarat ini.  

Justeru, apa yang Anwar sedang lakukan dengan mengadakan himpunan hanyalah untuk 'menjaga air mukanya'.  Beliau berharap akan ditangkap dan dihumban ke penjara supaya beliau boleh terus melakonkan watak wira yang dianiaya.   

Beliau tahu bahawa dalam sedikit masa lagi, anak-anak Cina yang menjadi penonton tetap lakonannya akan mula bosan.  

Bukan kita tidak tahu sikap semulajadi Cina itu hanya pentingkan untung.  Jika tiap-tiap minggu menonton Anwar berlakon, tentulah rugi.  Sedangkan, malam minggu boleh dihabiskan bersama rakan-rakan menonton wayang atau ke kelab kalaupun tidak mengulangkaji.  

Maka, Anwar sudah buntu.  Oleh itu, beliau kini nekad sekiranya beliau tidak berjaya menawan Putrajaya, biarlah siapa jua tidak dapat duduk di Putrajaya.  Biarlah Malaysia ini hancur dan padan muka semuanya.  

Inilah yang Anwar sedang cuba lakukan dan beliau hampir mengakuinya secara terang-terangan apabila terlepas cakap mengenai serangan Amerika ke atas Iraq.

HANGAT!!! USTAZ NASA ULANGI KENYATAAN AGAR UMNO-PAS BERSATU. ANDA SETUJU??


KUALA LUMPUR: Bekas Timbalan Presiden PAS, Nasharudin Mat Isa pada Khamis mengulangi kenyataannya supaya parti-parti mewakili orang Melayu dan Islam di negara ini bersatu untuk kebaikan agama.

Beliau yang juga Pengerusi Yayasan Al Quds Malaysia berkata, untuk mencapai tujuan itu pemimpin dan anggota Umno dan PAS perlu berani mengenepikan kepentingan masing-masing.

“Kegagalan penyatuan di antara Umno dan PAS berlaku kerana masing-masing tidak mahu meninggalkan kepentingan peribadi dan kuasa yang diperoleh,” katanya ketika menjawab soalan daripada peserta Forum Kedamaian dan Keselamatan 2013 di Institut Diplomasi dan Hubungan Luar (IDFR), di sini.

Beliau berkata, pemimpin parti politik lebih tertumpu dan berlumba untuk mendapatkan kuasa di Putrajaya dan pemerintahan negara daripada melihat kesan ke atas perpaduan ummah.

Sebelum itu, Nasharudin dalam ceramahnya bertema ‘In Search of Human Security – Islamic Diplomacy and the Way Forward’ berkata Nabi Muhammad S.A.W. mampu menyatupadukan masyarakat daripada pelbagai puak di bawah kepimpinan dan sikap diplomasi beliau yang indah.

“Mereka (terdiri daripada pelbagai kabilah) diikat dalam satu perjanjian yang menjadi Perlembagaan Islam bertulis yang pertama.

“Ini benar-benar menunjukkan bahawa masyarakat yang disatupadukan oleh baginda pada masa itu yang terdiri daripada pelbagai kaum, kesemuanya bersetuju untuk berada di bawah pemerintahan baginda berdasarkan kepada undang-undang syariah Islam,” katanya.

Forum sehari itu dianjurkan dengan kerjasama Institut Antarabangsa PengajianIslam Lanjutan (IAIS) dan Cordoba Foundation, United Kingdom, Yayasan GerakanKesederhanaan Global (GMMF), dan Institut Diplomatik Qatar.

Forum itu bertujuan bagi memberi pemahaman yang lebih baik di kalangan masyarakat global berhubung perspektif Islam mengenai keamanan dan kesederhanaan bagi menyelesaikan konflik.

Ia juga menekankan pendekatan diplomatik termasuk melalui cara rundingan kekal sebagai cara penting bagi mendapatkan penyelesaian aman selain membina perdamaian dan keamanan. - BERNAMA

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget