Pages

Moh Follow ANAK JATI MALAYA

AMARAN ANAK JATI MALAYA

~Penulisan, foto, grafik dan lain-lain imej yang dipaparkan dalam blog ANAK JATI MALAYA ini adalah merupakan pandangan peribadi sebagai rakyat Malaysia yang bebas bersuara dan tidak mewakili mana-mana pihak

~Pengurusan blog tidak akan bertanggungjawab atas sebarang tuntutan, kerugian, kelemahan dan ketidakpuashatian mana-mana pihak yang bakal terjadi disebabkan artikel yang disiarkan di sini.
Terima Kasih.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
© ΘRIGINAL AJM PRΘFILE
✔ Verified Θfficial by BLOGGER
© Profile Θriginal & Θfficial®
Real ██████████ 1ΘΘ%

Saturday, 27 April 2013

TERKINI !!! KENAPA PWTC KECOH-KECOH NI????




PWTC !! Mahasewel yang entah dari mana datangnya..tak ubah macam kera yang kena gigit dengan lipan..menjerit terpekik..dah macam bukan MAHASISWA lagi !!

Foto dari sahabat yang kebetulan berada d PWTC..musim PRU ni macam-macam puok kera ni buat!!




Bahang kekalahan makin terasa..tak sampai 10 hari lagi BN bakal dapat mandat baru yang lebih besar dari rakyat Malaysia insyaAllah dan kumpulan mahasewel yang d taja puok kera bakal terkedu..segala janji kosong pakatan haram jadah pada mereka akan terbukti !!

Buat malu mak bapak d kampung dan buat imej MAHASISWA makin ke jamban !!






SUMBER

PANAS !!! DUN SUNGAI RAPAT TERUS PANAS ??? KENAPA-KENAPA!!!



Kejadian ini adalah benar bukan rekaan semata-mata dan sudah berlaku pun iaitu di Taman Pegoh Aman.

Kejadian ini berlaku pada 29 Mei 2012 dimana calon Pas, Lee Boon Chye serta 24 penduduk cina telah membantah pembinaan sekolah agama rakyat. Mereka kononnya membantah kerana sekolah itu dibina secara haram dan di atas tanah haram tetapi bila ditunjukkan dokumen mereka cuba mengalih kepada isu lain pula. Kononnya Dato Hamidah tidak meminta kebenaran daripada penduduk cina untuk membina sekolah agama rakyat.

Calon Pas Radzi Zainon dalam ucapannya dihadapan penduduk cina berkata yang dia simpati dengan nasib malang yang dihadapi oleg penduduk cina.......masalahnya sekarang apa nasib malang itu?

Dihadapan penyokong Pas lain pula cerita.....calon Pas Radzi Zainon berkata kita perlu memahami jiran kerana dalam Islam menghormati jira adalah satu ibadah......masalahnya apa kena-mengena dengan Sekolah Agama Rakyat.

Nilakanlah sendiri bagaimana perangai buruk calon Pas yang sanggup bersama Lee Boon Chye dan 24 penduduk kaum cina menentang pembinaan sekolah Agama Rakyat.

Bayangkanlah jika Dato Hamidah tidak kuatkan semangat dan mengikut rentak calon Pas dan Lee Boon Chye sudah tentu penduduk Islam Taman Pegoh Aman kehilangan sebuah bangunan untuk sekolah agama rakyat.
Namun Dato Hamidah tetap yakin Allah SWT bersamanya dan akhirnya Sekolah Agama Rakyat dapat juga siap pembinaannya.

Jadi sebelum anda dipaksa oleh Pak Lebai Pas untuk mengundi calon Pas N43 Dun Sungai Rapat fikir-fikirkanlah......

PANAS !!! AMANAT PENTING TUN MAHATHIR DI PUTRAJAYA MALAM INI SEBELUM DIJUAL OLEH PAS.

LIHAT BERITA TERKINI MUSTAFA ALI MAHU HUKUM ZINA IKUT HUDUD  ( di bawah)

Mantan Perdana Menteri Tun Dr.Mahathir Mohamed  malam ini( 28 April) akan memberikan amanat penting kepada seluruh  negara  dari  Putrajaya- sebuah Wilayah terindah  yang terbina  atas iIsiatifnya yang mahu dijual atau digadaikan oleh Pas.

Mahathir memileh  Putrajaya untuk memberikan amanat ini kerana  sekiranya Pas berkuasa   maka  ini adalah peluang terakhir baginya untuk berucap di kota ini.

Mahathir juga dijangka akan menyentuh beberapa janji yang dibuat dengan mudah oleh calon PAS di Putrajaya. Antaranya mahu   mengecualikan kakitangan kerajaan gred 41 ke bawah dari cukai dan akan menurunkan cukai bandar Putrajaya dan sewaan kedai di Putrajaya.

Orang ramai di jemput hadir untuk mendengar amanat ini di di PDM(Pusat Daerah Mengundi)  Taman Metropolitan Jalan P 9/G Presint 9  jam 8.30 malam ini.

Sementara itu orang ramai yang menghadhiri suatu perhimpunan Pas malam tadi di Putrajaya amat marah kerana mereka telah dibohongi terang terangan dengan kunonnya  100 orang pemuda Putrajaya menyertai Pas  dengan  hanya menunjukan seorang pemuda  menyerahkan borang bagi pihak 100 orang  kepada Ketua Pas Puterajaya  tampa penyertaan kahadiran  orang pemuda.

Kata Osman Amin seorang pegawai kerajaan di Putrajaya " Ini adalah pembohongan terang terangan.Husam ingat bila dia boleh bodohkan orang Kelanatan maka kami juga boleh dengan lakonan seumpama ini dan perbuatannya adalah merendahkan kemampuan berfikir kami anak anak muda Putrajaya.


Kebanyakan  yang hadir  di perhimpunan Pas di Putrajaya malam tadi terdiri dari penyokong penyokong Pas dari daerah berjauhan termasuk dari  Kelantan sebagai langkah perangsarap Pas  untuk meyakinkan orang ramai bahawa penduduk Putrajaya menyokong Pas.

Bagaimanapun gambar yang disiarkan di Harakahdaily  menunjukkan ribuan orang yang hadhir bekupiah putih adalah menceritakan hal yang sebenar kerana tidak menggambarkan sifat penduduk Putrajaya yang moden dan progresif..

PANAS TERIK !!! UFB BALUN PAS "DAYUS" DIDALAM PERJUANGAN "HUDUD" !!! Memang PON!!!


Tokoh ulama Dr Fathul Bari Mat Jahaya mempersoalkan kewibawaan PAS dalam memperjuangkan perlaksanaan hukum hudud di negara ini, selain tentangan yang diterima daripada rakan sekutu mereka di dalam Pakatan Rakyat, DAP.
 
"Adakah mereka ini hipokrit? Kerana mereka bercakap sesuatu yang mereka memang tak boleh buat, dan memang tak buat. Sebab tak ada dalam manifesto, dan jelas Lim Kit Siang dan Karpal Singh menyatakan kalau Pakatan Rakyat menang sekalipun (hudud) takkan termasuk dalam agenda mereka."
 
Fathul berkata, jika benar PAS mahu melaksanakan hudud, parti itu sepatutnya keluar dari kongkongan telunjuk DAP dan bertindak secara bersendirian.
 
Malah DAP dilihat menjadi batu penghalang kepada perlaksanaan hudud, apatah lagi ditentang secara hebat oleh dua tokoh parti itu, Lim Guan Eng dan Penasihat DAP, Karpal Singh.
 
"Dalam keadaan Lim Guan Eng menetapkan dalam Pakatan Rakyat mengatakan bahawasanya PAS-PKR tak berhak melaksanakan hukum hudud selama mana tak dapat izin DAP. Dan jelas terang bersuluh hingga ke hari ini DAP tak pernah beri persetujuan untuk perlaksanaan hukum hudud," kata beliau.
 
Sekretariat Ulama Muda Umno (ILMU) itu juga memberi contoh negeri jajahan PAS iaitu Kelantan dan Terengganu yang gagal meletakkan undang-undang berkenaan sebagai keutamaan atas faktor prosedur.
 
Katanya Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang pernah menyebut isu hudud adalah isu kecil untuk dibangkitkan selepas menang pilihan raya di Terengganu.
 
Mengulas lanjut, Fathul berkata Umno sudah membuka jalan perpaduan untuk bekerjasama dengan PAS melaksanakan hudud, malah MCA juga menyatakan sokongan mereka terhadap hukuman itu kerana bergantung atas semangat negara berdemokrasi.
 
"Tentang nak buat hukum hudud, saya sebagai muslim pun nak dalam jiwa dan hati saya, nak hukum ini ditegakkan. Tapi saya nak perpaduan berlaku antara Umno dan PAS yang mana itu tak diusahakan pun. Umno sekarang berusaha membentuk perpaduan.
 
"Jadi alangkah baiknya jika Umno yang menghulurkan tangan perpaduan ini disambut dan dicapai oleh PAS. Kita akan bentuk majoriti, kita ada kekuatan dan perpaduan untuk bentuk perlaksanaan hudud sebaik mungkin," ujar beliau.
 
Fathul kemudian mendakwa usaha menyatupadukan kedua-dua parti bagaimana pun gagal sehingga hari ini rentetan kekecewaan PAS yang sebelum ini pernah bekerjasama dengan Umno dalam membentuk kerajaan perpaduan di Kelantan, sekitar 1970-an.
 
Rentetan peristiwa tersebut, Fathul dalam masa yang sama mempersoal tindakan PAS yang tidak mahu memaafkan Umno, tetapi menerima permohonan Lim Kit Siang yang sebelum ini pernah mewujudkan peristiwa 13 Mei 1969 dan mencerca serta menghalau kaum Melayu dari negara ini.
 
Terdahulu, Ketua Penerangan PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man menggesa kepimpinan dan ahli parti itu berhenti mengulas lanjut mengenai perlaksanaan hukum hudud kerana ia akan memberi menjejaskan fokus pilihan raya.
 
Manakala Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat semalam menyatakan keyakinannya hudud akan dilaksanakan jika Pakatan Rakyat menang pada PRU13 sambil menegaskan ia akan melibatkan orang Islam sahaja. AP

Perjuanganku Lebih Mudah Kerana Mengusir Penjajah, Tetapi Perjuanganmu Lebih Sulit Kerana Melawan Bangsamu Sendiri

PANAS !! DR. JUANDA PECAH RAHSIA BESAR !!!



Mufti Perlis, Dr. Juanda Jaya yang sebelum ini dikaitkan dengan Parti Keadilan Rakyat (PKR) malam tadi secara terbuka mengaku akan mengundi Barisan Nasional (BN) dan akan terus mengundi parti itu pada Pilihan Raya Umum Ke-13 nanti.

Katanya, BN secara konsisten memperjuangkan Islam termasuk perundangan syariah di negara ini.

Walaupun mengaku memperjuangkan Islam tetapi tidak satupun mempunyai rekod kejayaan untuk dibuktikan.

Sebaliknya, ujar beliau, kerajaan BN yang selalu dimomokkan sebagai tidak tahu agama oleh pemimpin Pas, telah mengangkat martabat Islam.

“Pada saya undi adalah rahsia. Tapi saya dari dahulu mengundi BN kerana parti inilah yang sebenarnya memperjuangkan Islam.

“Puak sana yang kata nak buat hudud tapi sampai sekarang belum. Rotan apa yang akan digunakan untuk laksana hudud pun belum diputuskan,” katanya sinis kepada puak-puak pakatan haram.

PANAS TERIK !!! APA ORANG CHINA NI BUAT PADA MIDAH PULAK???




Gelombang sokongan pengundi cina telah kembali menyokong Barisan Nasional kerana mereka tahu hanya BN sahaja yang mampu memerintah dengan adil dan lebih cekap berbanding pakatan haram.'

Mereka sudah muak dengan pemimpin pakatan haram termasuk Pas yang berperangai jijik sehingga sanggup melakukan aksi lucah. Walaupun mereka bukan orang Islam tetapi mereka lebih malu berbanding pemimpin Pas yang memakai serban sebesar bakul dan berjubah.

Kejadian diatas dirakam di Taman Pengkalan Barat dimana penduduk-penduduk cina memasang bendera secara gotong-royong demi untuk memenangi wakil daripada Barisan Nasional Dato Hamidah Osman.


PANAS TERIK !!! HADI AWANG DIBIDAS KERANA PERLEKEH HUKUM ALLAH !!!




Kenyataan Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang mendakwa perbuatan zina merupakan perkara kecil dibidas oleh penyokong akar umbi parti tersebut.Bekas Ketua Pemuda PAS Pulau Pinang Mohamed Hafiz Mohamed Nordin berkata, perbuatan zina adalah satu dosa besar dan ianya tidak harus dipandang ringan oleh mana-mana umat Islam.

"Kami menyangkal sepenuhnya dan mengecam kenyataan Presiden yang mengatakan zina merupakan perkara kecil.""Sejak bila zina ini menjadi (perkara) kecil. Sejak kawan dengan Anwar Ibrahim dan DAP ke? Ataupun ada wahyu baru yang mengatakan zina ini perkara kecil?," katanya dalam satu sidang media di Bukit Mertajam, semalam.Jelas beliau, kenyataan oleh Hadi tidak boleh diterima ekoran PAS merupakan sebuah parti yang memperjuangkan Islam dan perbuatan zina ditegah oleh Islam.

"Kami yang turut terpalit dibawahnya (PAS) sebagai ahli menganggapnya sebagai perkara yang besar.""Kalau ini fitnah, ianya fitnah yang besar. Sebab zina dosa besar." katanya lagi.
Beliau yang mengulas mengenai dakwaan beberapa pihak mengenai penglibatan pemimpin PAS yang dikaitkan dengan skandal video seks baru-baru ini mendesak agar pemimpin tersebut digantung keahliannya dari PAS.

Tambahnya penggantungan tersebut adalah wajar dan ianya harus dilakukan sehingga siasatan penuh selesai dijalankan dan boleh berkhidmat kembali dengan parti sekiranya didapati tidak bersalah.Katanya lagi, sekiranya bersalah individu tersebut harus dipecat dengan serta merta.

INFO TERBARU !!! BENARKAH INSIDEN DI NIBONG TEBAL ADA KAITAN DENGAN "MALAYSIA SPRING"???



Letupan bom yang berlaku di Nibong Tebal seharusnya membuka mata semua,bahawa ancaman pembangkang untuk mewujudkan ‘Malaysia Spring’ iaitu pemberontakan ala negara-negara Arab adalah benar.Penyokong-penyokong pembangkang yang sering menafikan bahawa pemimpin mereka sanggup mencetuskan pemberontakan ganas dan pertumpahan darah,kini wajar memikirkan semula perkara ini.Bukan sekali pembangkang cuba menyemarakkan semangat ‘Arab Spring’,malah seruan ke arah ‘Dataran Tahrir’ juga telah berkali-kali kita dengar terutamanya dari Anwar Ibrahim sendiri. Antara yang terakam ialah : 

1. Pada 13 Januari 2013 Financial Times melaporkan kenyataan Anwar seperti berikut,“Malaysian Spring sedang berjalan dan PR akan memenangi mana-mana pilihanraya yang adil”.Nampak benar yang Anwar secara sengaja memperlihatkan bahawa pilihanraya Malaysia tidak adil dan beliau bakal kalah bagi menjustifikasi pemberontakan ala Arab Spring. 

2. Pada 24 Februari 2013 dalam wawancara di Bangkok yang disiarkan oleh laman Inter Press Service (IPS), Anwar berkata,“Kita agak terlewat dalam memahami bahawa negara kita harus lebih matang dengan menghormati institusi demokrasi,hak untuk membangkang dan hak kebebasan.Dalam hal ini,‘Arab Spring’,khasnya,adalah berguna bagi kita di dalam dunia Islam.Ia mempunyai impak bagi maksud demokrasi.” 

3. Pada 15 April 2013,dalam satu wawancara dengan US Business Channel,CNBC,Anwar sekali lagi menyebut mengenai ‘Arab Spring’ namun dalam nada yang agak ‘ringan’, katanya, “Apa yang kita perlukan ialah pentadbiran yang baik bagi mengukuhkan institusi demokrasi.Peralihan dalam demokrasi adalah melalui pilihanraya maka kita tidak boleh membandingkan dengan Timur Tengah atau ‘Arab Spring’

Jelas,Anwar agak ‘cuak’ dan lebih berhati-hati akhir-akhir ini dalam memperkatakan semangat ‘Arab Spring’ yang sebelum ini begitu giat disemarakkannya di kalangan pengikut-pengikutnya.Namun,menyaksikan keganasan yang berlaku di sana sini,pergaduhan sehingga ada yang membawa maut,penemuan berbagai jenis senjata di kalangan pekerja pilihanraya pembangkang di Pulau Pinang oleh polis,termasuk kejadian letupan bom membuktikan bahawa Anwar bukan berjenaka atau berkias.Bukti juga boleh dilihat melalui siri demonstrasi-demonstrasi yang didalangi PR selama ini.Apa yang mengecewakan Anwar ialah ‘Malaysia Spring’ masih lagi gagal dilaksanakan kerana peserta tidak seramai yang dijangka dan mereka-mereka yang sanggup mengganas pula tidaklah seramai mana.Berdasarkan kenyataan Anwar sendiri serta rentetan demonstrasi yang didalanginya,maka tiada sebab bagi penyokong pembangkang untuk terus menafikan niat sebenar pemimpin mereka iaitu untuk melihat Malaysia bermandi darah dan hancur lebur. 

Tidak perlu menidakkan hakikat ini kerana seruan ‘Dataran Tahrir’ dan ‘Arab Spring’itu sendiri sudah cukup menjelaskan senario yang diinginkan mereka.Justeru,sebelum penyokong pembangkang membiarkan diri terbakar dek emosi bencikan kerajaan,wajarlah terlebih dahulu merenung nasib yang menimpa rakyat Mesir sesudah ‘Dataran Tahrir’.Dataran Tahrir bukan sahaja menyaksikan ramai yang terkorban, tercedera,hilang tempat tinggal,tempat kerja tetapi juga ekonomi negara terus merudum,pengangguran meningkat berkali ganda dan perniagaan lingkup.Rakyat Mesir kini secara terbuka menyatakan kekesalan apabila kerajaan baru ternyata lebih ‘tertutup’ dari yang sebelumnya malah sehingga ke hari ini masih belum mampu memulihkan keadaan.Hakikatnya,tiada satu pun negara-negara Arab yang melalui ‘Arab Spring’ yang memperlihatkan keadaan yang lebih baik dari sebelumnya.Maka,Malaysia tidak perlulah melalui nasib yang sama semata-mata untuk membantu Anwar mencapai cita-citanya menjadi Perdana Menteri.

PANAS !!!GAMBAR CALON PAS DAN UMNO KANTOI TERSEBAR MELUAS !!! Habis lah


"SPORTING" Calon UMNO DUN Kubu Gajah Perak, Hasbullah Alias bersama calon Pas Kubu Gajah, Nazri Din bersama-bersama menaiki motor dalam kempen PRU 

Ini lah yang dimanakan politik sihat dan kematangan berpolitik. Macam ini yg kita mau,memberi contoh dan tauladan yg baik kepada pengundi serta tidak menyalahkan atau bermusuhan satu sama lain. 

Tahniah kepada kedua-dua calon dun kubu gajah, aku bangga kalau semua calon pru 13 macam ni. 

selamat berkempen 

PANAS TERIK !!! KINI BANDAR SARATOK PULA DISERANG [VIRUS]?? VIRUS APA plak NI???


Belum pernah tercatat dalam sejarah politik di pekan kecil seperti Saratok di Sarawak berlakunya keganasan ketika berkempen dalam pilihan raya. Inilah pertama kalinya. Ketika PRU13.

Selepas Hari Penamaan Calon, bendera-bendera BN yang digantung beberapa hari sebelumnya bukan sahaja ditanggalkan tetapi juga dibakar. Malam tadi dua bannner yang memaparkan calon BN, William Mawan yang baru saja didirikan pada sebelah petang hari sebelumnya pula di rosakkan. Satu di Mudong dan satu lagi di Semubu - menjadikan tiga banner BN dirosakkan setakat ini.

Apakah ini yang dinamakan demokrasi? Atau apakah ini perbuatan orang yang tidak bertamadun?
Di Saratok, selain daripada menghadapi tentangan daripada PKR dan Bebas, calon BN juga menghadapi tentangan daripada penyokong taksub bekas Ahli Parlimen, Jelaing Mersat yang amat kecewa kerana idola mereka tidak disenaraikan sebagai calon BN. Jadi, golongan manakah  yang menjadi virus politik ini yang membawa kerosakan kepada amalan demokrasi ? Fikir-fikirkan lah sendiri.

Rakyat Saratok yang terkenal dengan budi pekerti dan sopan santun pasti akan menolak mana-mana golongan yang tidak bertamadun ini, di samping akan memberikan undi simpati kepada Mawan.

PANAS TERIK !!! Negara Islam & Hudud - Karpal Singh Tuntut ANwar Ubrahim Buat Pendirian ???



Pengerusi DAP Karpal Singh hari ini mendesak Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim menyatakan pendiriannya berhubung isu hukum hudud dan konsep negara Islam yang ingin dilaksanakan Pas, sekutunya dalam pakatan pembangkang.
    
Sebagai calon "perdana menteri" pakatan pembangkang, Anwar perlu menyatakan pendiriannya mengenai isu kontroversi dan kritikal itu, katanya.
     
Katanya hasrat pemimpin Pas untuk melaksanakan hudud dan konsep negara Islam telah menjejaskan persefahaman antara parti dalam pakatan pembangkang dan mengakui dua isu itu akan memberi kelebihan kepada Barisan Nasional (BN).
    
"Beliau (Anwar) perlu nyatakan pendiriannya. Saya fikir rakyat mahu mendengarnya. (Penasihat DAP) Lim Kit Siang dan (Setiausaha Agung DAP) (Lim) Guan Eng telah menyatakan pendirian parti, mereka tidak sokong hudud, mereka tidak sokong negara Islam," katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.

   
Karpal berkata beliau menyatakan pendirian DAP berhubung isu itu bukan sahaja sebagai pendirian peribadinya tetapi juga bagi pihak parti.
 
Baru-baru ini, Timbalan Mursyidul Am Pas Datuk Dr Haron Din berkata parti itu tetap akan melaksanakan hukum hudud jika pakatan pembangkang diberi mandat memerintah negara kelak.
    
Bagaimanapun kenyataan itu disanggah oleh Karpal yang berkata DAP tetap menentang pembentukan negara Islam yang mengamalkan undang-undang hudud. - Bernama

PANAS !!! ANTARA KU NAN DENGAN HUSAM MUSA MANA LEBIH PRIHATIN YE!!! [WAJIB BACA]


HAIRAN dengan perangai orang dari pakatan bangang ni. Sibuk memanjang dengan kempen dan ceramah fitnah terhadap Barisan Nasional sehingga tiada masa nak lawat atau ziarah anak saudara sendiri yang terlantar 5 hari di hospital. Mujur ada pemimpin prihatin yang sanggup menghulurkan tangan walaupun tiada pertalian darah.

Gambar di atas ialah Norhidayah bt. Razak, anak saudara Husam Musa yang terlantar selama 5 hari di Hospital Putrajaya. Mereka berdua mempunyai pertalian saudara yang cukup dekat iaitu bapa kepada Norhidayah adalah adik beradik kepada Husam Musa yang dikhabarkan menjadi calon Parlimen Putrajaya.

Kesian anak saudara Husam ni, pakcik sendiri walau sudah berada di Putrajaya masih tidak mampu meluangkan masa sekejap untuk melawat. Begini ke rupa pemimpin yang kononnya melaungkan kerajaan berkebajikan? Berkebajikan ala pakatan....

Syabas kepada Ku Nan atas keprihatinan beliau yang walau siapa pun yang ditimpa musibah, tolak dahulu ideologi politik masing-masing yang penting persaudaraan sesama Islam tidak terkubur. Nak harapkan Husam datang melawat??? 

Notes RM 1000 & RM 500 Dalam Simpanan Anwar Ibrahim Yang Rakyat Perlu Tahu!!!



Dato' Seri Anwar Ibrahim didakwa pernah menyimpan wang kertas RM500 dan RM1000 yang bernilai RM10 billion di luar negara sehinggalah taraf sah laku kedua-dua wang kertas tersebut ditarik balik pada tahun 1999.

Mengikut sumber daripada Utusan Malaysia, sebanyak 177,077 wang kertas RM500 dan RM1,000 yang bernilai RM101 juta masih tidak dapat dikesan daripada pasaran sehingga 30 Januari 2011.

Timbalan Menteri Kewangan, Datuk Dr. Awang Adek Hussin berkata, daripada jumlah itu, 150,259 keping atau 92.4 peratus adalah wang kertas RM500 yang bernilai RM75 juta, manakala 26,818 keping atau 99.4 peratus ialah wang kertas RM1,000 bernilai RM26 juta.

Wang kertas ini (RM500 dan RM1,000) ini telah dinyahlakukan berkuat kuasa 1 Julai 1999, maknanya selepas daripada tarikh itu wang kertas tersebut tidak lagi bernilai. Tiada juga cetakan dibuat sejak tahun berkenaan.

Selanjutnya Klik Disini

PANAS !!! SIAPA PULAK MANGSA BANG NON LA NI???? SIAPA-SIAPA???



Ganas Si Ketua Penipu ni sebenarnya beb. Cuma kita je yang tak sedar. Dia selama hari ini merupakan pemangsa yang tak mengenal erti  belas kasihan.

Kalau sebelum ini, dah banyak dah anak 'teruna' orang dijadikan mangsa. Malah, dia jugak turut menjadikan 'Chinadoll' sebagai mangsa keganasan dia.

Tapi, bukan itu sahaja mangsa 'Keganasan' Bang Non ni. Sebaliknya, dia jugak cukup suka makan orang denga mengambil tindakan saman terhadap mereka.

Sebelum ini, pantang ada orang kaitkan dia dengan salah laku seksual. Jadi, kali ini apa pulak bezanya? Adakah berani dia nak saman Dr. Chandra ni pulak?

Dakwaan Dr. Chandra ni jelas mendatangkan keaiban yang cukup besar kepada dia. Malah ianya turut mencabar maruah diri serta keluarganya sendiri.

Tapi persoalannya, adakah dia berani nak ambik tindakan? Adakah dia sanggup saman Dr. Chandra ni? Atau dia akan terus mendiamkan diri macam kes dengan Datuk Eskay?

Rasanya dah puas orang desak dan paksa Si Ketua Penipu tu saman Datuk Eskay kerana mendedahkan video seks dia dengan Chinadoll. Tapi kenapa dia hanya mendiamkan diri?

Bayangkan. Kalau maruah diri dia sendiri pun tak mampu dia nak jaga, inikan pulak maruah Negara dimasa akan datang. Lagi la tak mampu dia nak pertahankan. 

Persoalannya, adakah kita mahu berpemimpinkan seorang yang tak bermaruah seperti Si Ketua Penipu ni? Adakah kita mahu Perdana Menteri yang ada masalah seksual?

Kalau tak nak, ada baiknya kita bersama - sama tunaikan hasrat dia sebelum ini. Dia nak sangat jadi cikgu kan? Dia nak sangat duduk kat Eropah? Mari kita sama - sama tolong dia bungkus beg dan halau dia terus!!! Baru Padan Muka Dia!!!
KUALA LUMPUR 26 April - Bekas Pengasas Parti Keadilan Rakyat (PKR), Dr. Chandra Muzaffar mendedahkan salah satu sebab utama beliau meninggalkan Datuk Seri Anwar Ibrahim pada 2001 adalah kerana kecewa dengan tabiat seks Ketua Pembangkang itu. 
Dedahnya, walaupun pernah bangkit mempertahankan Anwar atas dakwaan liwat kali pertama pada 1997 tetapi, kepercayaan beliau lebur selepas dua pegawai kanan diplomatik mendedahkan bahawa pihak Singapura sudah lama menyimpan bukti aktiviti homoseksual Anwar. 
"Bekas Perdana Menteri Singapura, Lee Kuan Yew dalam satu mesyuarat dengan pegawai kanan diplomatik Malaysia pada 1993 memberitahu beliau pelik kenapa Tun Dr. Mahathir Mohamed tidak memecat Anwar kerana pihak perisikan Singapura mempunyai bukti Anwar seorang homoseksual," katanya.

KENAPA DAP TAKUT BEBENO DENGAN SYED MOKHTAR AL-BUKHARY DIDEDAHKAN !!!



Kenapa pembangkang seperti Tony Pua merasa tergugat sangat dengan Syed Mokhtar ?. Kenalan saya yang sekarang bekerja di Malaysian Mining Corporation amat mengagumi 'business acumen' Tan Sri. Beliau sangat 'shrewd', low profile dan amat mementingkan kebajikan pekerja. 

Perniagaan yang diamanahkan kepada beliau semuanya perniagaan yang sedia ada dan sudah pun mempunyai kumpulan pengurusan masing masing. Syarikat syarikat tersebut cuma mendapat suntikan baru dalam bentuk pengurusan strategik, modal tambahan, pengukuhan pasaran dan kolaberasi synergy antara syarikat syarikat yang diuruskan dibawah satu pengurusan induk. 

Syarikat pembuat roti, pengimpot beras, pembuat kereta, syarikat insuran, pelabuhan dan sebagai nya mempunyai kepentingan strategik kepada ekonomi negara. Namun semua syarikat tersebut adalah bebas dari segi kebergantungan perniagaan antara mereka dan sekiranya perlu dimerdekakan atau gagal sekalipun tidak akan membawa kesan kepada syarikat syarikat yang lain. 

Syed Mokhtar juga adalah seorang dermawan dan 'philanthropist'. Beliau menubuhkan Yayasan Al-Bukhary khusus bagi tujuan menjalankan aktiviti aktiviti dakwah dan kebajikan. Dilapurkan keuntungan dari perniagaan beliau disalurkan untuk kebajikan melalui Yayasan ini
Tony Pig gunakan cerita menyemai sentimen membenci orang
 yang banyak membantu umat islam di Malaysia.
Tony Pua menyatakan akan membuang penjawat awam yang rata-ratanya orang melayu jika pakatan rakyat memerintah, ini sesuatu yang jelas dan terang beliau teramat la benci kepada orang melayu yg hidup bergantungan dengan kerajaan hari ini, malahan jika ada orang melayu islam yang berjaya seperti Tan Sri Syed Mokhtar Al-Bukhary, Dia tak senang duduk.

Dia bakar perasaan orang melayu yang cukup terkenal dengan perasaan dengki dan ada yg boleh di laga-lagakan, Ya Allah..Jauhi Malaysia dari orang seperti ini!

Project Khas Klik sini : Kurangkan kakitangan kerajaan

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget