Pages

Moh Follow ANAK JATI MALAYA

AMARAN ANAK JATI MALAYA

~Penulisan, foto, grafik dan lain-lain imej yang dipaparkan dalam blog ANAK JATI MALAYA ini adalah merupakan pandangan peribadi sebagai rakyat Malaysia yang bebas bersuara dan tidak mewakili mana-mana pihak

~Pengurusan blog tidak akan bertanggungjawab atas sebarang tuntutan, kerugian, kelemahan dan ketidakpuashatian mana-mana pihak yang bakal terjadi disebabkan artikel yang disiarkan di sini.
Terima Kasih.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
© ΘRIGINAL AJM PRΘFILE
✔ Verified Θfficial by BLOGGER
© Profile Θriginal & Θfficial®
Real ██████████ 1ΘΘ%

Saturday 27 April 2013

PANAS TERIK !!! KINI BANDAR SARATOK PULA DISERANG [VIRUS]?? VIRUS APA plak NI???


Belum pernah tercatat dalam sejarah politik di pekan kecil seperti Saratok di Sarawak berlakunya keganasan ketika berkempen dalam pilihan raya. Inilah pertama kalinya. Ketika PRU13.

Selepas Hari Penamaan Calon, bendera-bendera BN yang digantung beberapa hari sebelumnya bukan sahaja ditanggalkan tetapi juga dibakar. Malam tadi dua bannner yang memaparkan calon BN, William Mawan yang baru saja didirikan pada sebelah petang hari sebelumnya pula di rosakkan. Satu di Mudong dan satu lagi di Semubu - menjadikan tiga banner BN dirosakkan setakat ini.

Apakah ini yang dinamakan demokrasi? Atau apakah ini perbuatan orang yang tidak bertamadun?
Di Saratok, selain daripada menghadapi tentangan daripada PKR dan Bebas, calon BN juga menghadapi tentangan daripada penyokong taksub bekas Ahli Parlimen, Jelaing Mersat yang amat kecewa kerana idola mereka tidak disenaraikan sebagai calon BN. Jadi, golongan manakah  yang menjadi virus politik ini yang membawa kerosakan kepada amalan demokrasi ? Fikir-fikirkan lah sendiri.

Rakyat Saratok yang terkenal dengan budi pekerti dan sopan santun pasti akan menolak mana-mana golongan yang tidak bertamadun ini, di samping akan memberikan undi simpati kepada Mawan.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...