Pages

Moh Follow ANAK JATI MALAYA

AMARAN ANAK JATI MALAYA

~Penulisan, foto, grafik dan lain-lain imej yang dipaparkan dalam blog ANAK JATI MALAYA ini adalah merupakan pandangan peribadi sebagai rakyat Malaysia yang bebas bersuara dan tidak mewakili mana-mana pihak

~Pengurusan blog tidak akan bertanggungjawab atas sebarang tuntutan, kerugian, kelemahan dan ketidakpuashatian mana-mana pihak yang bakal terjadi disebabkan artikel yang disiarkan di sini.
Terima Kasih.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
© ΘRIGINAL AJM PRΘFILE
✔ Verified Θfficial by BLOGGER
© Profile Θriginal & Θfficial®
Real ██████████ 1ΘΘ%

Saturday, 19 January 2013

Mabuk di negara jiran !!


Ss memang suka melihat industri hiburan kita diwarnai dengan artis yang berbakat dan cantik. Kalau seseorang itu ada rupa tentulah orang lagi suka kerana ia dapat mencantikkan sesebuah drama atau filem cereka. Itu kata orang, sudah lumrah.

Bagaimanapun, me­ngetahui perangai seorang artis jelita yang kita anggap masih baru dalam dunia hiburan ini membuat­kan SS jadi menyampah.

Sebelum ini SS perasan juga dia mula menunjukkan miang dengan menjadi artis yang seksi. Kalau pakai baju ke majlis keramaian, kalau boleh, dia hendak tayang poto­ngan tubuhnya yang meng­giurkan itu kepada orang. Apa yang tersorok, kalau dapat, mahu ditonjolkan. Memang kulitnya gebu dan tubuhnya agak tinggi macam model.

Itu satu hal. Hal yang lain pula, SS terdengar gosip terbaru mengatakan dia kaki mabuk. Namun artis cantik itu pandai sebab perbuatan itu tidak ditunjukkan di sini, sebaliknya dia akan tunggang sampai tak ingat diri kalau pergi ke luar negara.


Kata sumber, baru-baru ini di ke negara jiran dan keluar berhibur sakan di sebuah kelab hiburan. Di situlah, dia mabuk sakan dan ‘enjoy’ sampai lupa diri.


Dia rupanya tidak sedar bahawa kelab yang dia pergi itu bukannya tidak ada orang Malaysia.

Jadi terkejutlah orang yang melihat sikapnya atau ‘true colour’ dirinya. Sumber SS itu tidak sangka artis itu bukan saja terkinja-kinja melayan muzik tapi mabuk mengalahkan ‘mat salleh’ ­di situ. Itu yang orang nampak. Kalau yang lain itu, SS tak tahulah nak cakap apa.

Bagi SS, artis jelita itu harus sedar diri dan jangan ingat tindak-tanduknya selamat kalau buat perkara tak senonoh di luar negara.

Zaman sekarang kalau orang mahu, mereka boleh rakam apa yang mereka nampak dan terus muat naik ke YouTube.

Itu lagi parah dan itulah juga yang kita tak mahu lihat. Jadi semua artis kena beringat dan berhati-hati sepanjang masa. Ingatlah bahawa ‘CCTV’ sekarang ada di mana-mana.

Buat artis jelita itu sendiri, segeralah tinggal pera­ngai yang tidak bermoral dan bertentangan dengan agama itu. Jangan sampai maruah diri dan keluarga tergadai gara-gara ghairah mengejar syurga dunia.

SS: Banyak khasiat minum kopi Tongkat Ali dan Kacip Fatimah.SUMBER

Sengsara Buat Rakyat Tapi Kerajaan Selangor Cuba Tangguk Untung Politik



Kerajaan Selangor digesa tidak terus bermain politik melampau dengan menjadikan rakyat mangsa dalam isu kemelut air di negeri ini sebaliknya serius untuk mencari jalan penyelasaian agar isu ini tidak berpanjangan.

Ketua Penerangan Pemuda UMNO Selangor, Safarizul Mustafa berkata sejak awal krisis air ini berlaku kerajaan Selangor hanya tahu menuding jari menyalahkan Syarikat Bekalan Air Selangor (Syabas) sedangkan faktanya jelas amaran tentang krisis ini telah dimaklumkan sejak beberapa tahun yang lalu.

“Jelas dan rakyat sedia maklum bahawa kerajaan negeri bertanggungjawab sepenuhnya masalah air yang dihadapi rakyat kerana kerajaan negeri sendiri menguasai Syabas dengan pegangan 30% saham dalam Syabas yang diwakili oleh anak syarikat mereka, Kumpulan Darul Ehsan Berhad (KDEB) dan Kumpulan Perangsang.

Seterusnya

MBM:Jawatankuasa MBM akan dipilih tidak lama lagi (2012-2014)


Sesi pemilihan Kepimpinan Majlis Belia Malaysia sesi 2012-2014 akan berlangsung tak lama lagi.Menurut info sebanyak 21 kerusi bakal dipertandingkan.Semua yang bertanding mempunyai kelebihan dan kebaikkan dalam bidang tertentu.Dari soal pemilihan Presiden teman warwarkan biarlah memilih Tuan Maliki sebagai Presiden Majlis Belia,bukan apa teman ada dengar citer pihak lawannya sanggup memakai nama Pejabat Perdana Menteri untuk bertanding .Apa ke hei yop...

Kepada semua perwakilan belia yang mempunyai "KUASA UNDI", gunalah kuasa anda dengan sebaik-baiknya. Buatlah pilihan yang tepat bagi mencorakkan pembangunan belia yang lebih mapan seiring dengan agenda transformasi negara.

LISTEN !!! cara kotor Jais raih undi


Apa ke hei ni yop sanggup nak guna cara kotor nak raih undi pencalonan...Apa ke heinya...dengor citer si Ezaruddin Timbalan Presiden GPMS ni ada mengedar risalah .

Dalam risalahnya nya juga ada memburukkan Ngo2 lain .Dalam hal ini si Ezaruddin sangat terdesak bagi meraih undi untuk bertanding dalam pemilihan ini.Ini tidak adil,tidak adil bagi meraih sokongan dan undi didalam pencalonan.

Anak Jati bukan sekadar hanya beromong kosong sahaja tetapi ini adalah satu tektik kotor bagi meraih undi para pencalonan.Yang menjadi persoalan kenapa beliau didalam risalahnya ada memburukkan agensi serta badan NGO..

Risalah yang diedarkan semasa proses pencalonan Jais melalui Timbalan GPMS Ezaruddin








Kempunan masuk bertanding Pru 13 !!!


Kelako giler lar yop si Jais ni manakan tidak beliau nak masuk bertanding dalam pru 13 ni...heee apa hei nya tetiba nak masuk bertanding wooo.....hai ada perjanjian dgn si IrMo ke??? ..fuyyo kable byk bosak wooo...kikiki..

Menurut info daripada blog Keris Putera si Jais ni semenjak jadi Presiden GPMS ada hati nak menjadikan MBM ni suara paling lantang dan garang dalam mengutarakan suara belia.Amboi apa kes waktu dalam GPMS pon tak berapa bersuara ni kan pula nak bertanding. heeeee ...

Didalam Blognya juga ada mempersoalkan tentang isu rumah belia..Adakah sekadar untuk meraih kepentingan undi semata-mata atau ada tujuan disebalik batu??

Jawab jangan tak jawab..

Nantikan pendedahan akan datang tentang Salah Guna Cara utk meraih undi pencalonan !!!

pendedahan Pengedaran Kitab Bible di hadapan sekolah


Hmmm tak tahu lah kan apa nak jadi lepas ni sekiranya di Malaysia ni mengamalakan konsep kebebasan menyampaikan dakwah.Nasib baiklah kerajaan telah mengamalkan konsep bangsa melayu itu mesti beragama islam ,mujurlah.Tetapi apa yang anak jati nak tunjukkan pada semua satu gambar iaitu tentang Pengedaran Kitab Bible di hadapan sekolah yang telah dilakukan oleh pihak bertanggung jawab.Teman harap pihak berkenaan pantau dengan kegiatan ini.

Sumber gambar [SINI]

Saingan tumpas di Tangan Jozan ... Tahniah


Selepas sembilan minggu bertanding, gelaran juara Maharaja Lawak Mega 2012 (MLM 2012) menjadi milik kumpulan Jozan yang dianggotai Johan dan Zizan apabila mereka diumumkan juara dalam acara yang berlangsung di Stadium Tertutup Majlis Bandaraya Johor Baru (MBJB), di sini malam Jumaat.

Kemenangan Jozan melayakkan mereka membawa pulang hadiah wang tunai sebanyak RM500,000 dan trofi sumbangan Astro.

Dalam pada itu, Johan yang sebelum ini tidak dapat menyertai pertandingan berkenaan sejak dua minggu lalu akibat kecederaan ligamen membuat kejutan apabila muncul pada persembahan pusingan pertama.
Kemunculan Johan telah menggamatkan stadium yang dihadiri oleh hampir 5,000 penonton.

Gelaran naib juara pula dimenangi oleh kumpulan Jambu yang disertai oleh Yus dan Tauke. Mereka berkongsi hadiah wang tunai sebanyak RM250,000 berserta sebuah trofi.

Sementara itu kumpulan Shiro (Shahrol & Ajak) mendapat tempat ketiga dan mereka menerima hadiah berupa wang tunai RM150,000 berserta sebuah trofi.

Bagaimanapun Boboi (Afdlin Shauki, Harun Salim Bachik & Nabil) yang pernah bergelar naib juara MLM 2011 sebelum ini terpaksa akur dengan kedudukan di tangga keempat.

Mereka mendapat wang tunai sebanyak RM50,000 berserta trofi.

Manakala kumpulan tunggal dari Indonesia iaitu Saywho (Eko, Bocil & Vicha) berada di tempat kelima. Mereka mendapat hadiah iaitu wang tunai RM15,000 berserta trofi.

Kesemua peserta peringkat akhir dikehendaki membuat dua persembahan bertemakan konsep bebas dan komedi muzikal.

Para peserta telah diadili dengan sistem pemarkahan yang masing-masing mewakili 70 peratus daripada juri tetap dan selebihnya undian penonton di rumah.

Empat juri tetap yang mengadili peserta pada MLM2012 akhir itu terdiri daripada Awie, Wulan Guritno, Najib Ali dan Lisa Surihani.

Ia dihoskan oleh Datuk AC Mizal.

Sementara itu mengulas kemenangan mereka, Jozan berkata, ia adalah rezeki buat mereka berdua dan tidak pernah meletakkan harapan untuk menang.

Bagaimanapun ia adakan berkat sokongan para peminat yang sentiasa menjadi pendorong untuk mereka memberikan persembahan mantap pada setiap minggu.

"Tanpa peminat yang tidak jemu memberikan sokongan kejayaan ini tidak akan bererti dan kemenangan ini adalah untuk mereka semua," jelasnya ketika ditemui selepas acara itu.

Hadiah-hadiah kepada pemenang disampaikan oleh Naib Presiden Perniagaan Melayu Astro, Khairul Anwar Salleh bersama Pengurus Saluran Premium Astro, Nizam Sani dan Pengurus Saluran Astro Warna, Bob Azrai.

Pertandingan Maharaja Lawak Mega 2012 bersiaran secara langsung menerusi saluran Mustika HD (134) dan Astro Warna (132).

Saksi takut dengan Pathmanabhan !!!


HAH ALAM 17 Jan. - Sewaktu tertuduh ketiga kes bunuh jutawan kosmetik, Datuk Sosilawati Lawiya dan tiga lagi, R. Matan memberi keterangan di Mahkamah Tinggi di sini, lelaki itu menyatakan pada petang 30 Ogos 2010, kakak R. Kathavarayan dan keluarganya ada datang ke Ladang Gadong, Banting, dekat sini.

Bagaimanapun, apabila persoalan yang sama ditanya oleh peguam, Manjeet Singh Dhillon hari ini kepada Kathavarayan, 33, yang juga tertuduh keempat kes tersebut pada peringkat pemeriksaan balas, pekerja ladang itu menafikan perkara tersebut.

KATHAVARAYAN: Ini (kedatangan kakak dan keluarganya ke ladang tersebut) diajar oleh peguam.

MANJEET: Peguam mana?

KATHAVARAYAN: Peguam yang wakili saya sebelum ini, Ravi.

Saksi pembelaan keempat itu sebelum ini diwakili peguam-peguam Ravi Neeko dan Datuk Ng See Teong namun kedua-duanya telah menarik diri daripada mewakili Kathavarayan pada 3 Disember tahun lalu.



Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Mahkamah/20130118/ma_01/Saksi-takut-dengan-Pathmanabhan#ixzz2IIR2lJsd
© Utusan Melayu (M) Bhd

4,000 Masih Belum Memohon Pengecualian PTPTN


Ketika masyarakat kita khususnya segelintir golongan mahasiswa mendesak pihak kerajaan untuk menukar status pinjaman PTPTN kepada biasiswa, masih terdapat golongan yang tidak mengendahkan peluang tersebut walaupun layak menikmatinya.

Seramai 4,000 pelajar institusi pengajian tinggi awam dan swasta yang mendapat kelas pertama belum memohon bagi pengecualian bayaran balik Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN).

Pengerusi PTPTN, Datuk Ismail Mohamed Said berkata, sehubungan itu mereka diberi tempoh sehingga 31 Jun ini untuk berbuat demikian.

“Kegagalan berbuat demikian sehingga berakhir tarikh itu akan menyebabkan mereka perlu membayar balik pinjaman sepertimana yang termaktub dalam surat perjanjian pinjaman,” katanya kepada pemberita di sini Khamis.

Beliau berkata, pelajar berkenaan boleh melayari laman web PTPTN atau datang sendiri ke pejabat PTPTN bagi membuat permohonan pengecualian pinjaman.

SUMBER [Belia Bangkit]

Menarik di Langkawi !!!

pix_topright


Oleh Murshid Eunos

JIKA ramai belum tahu, perkhidmatan kereta kabel Langkawi adalah satu destinasi wajib untuk dikunjungi kerana ia adalah antara yang terbaik di dunia!

Sayangnya belum ramai yang sedar fakta itu malah tidak langsung terusik untuk merasainya. Bukan terlepas pandang, cuma publisiti dan pendedahannya saja belum cukup luas.

Fakta itu disokong sendiri Shamsul yang menyifatkan puncak gunung Mat Chinchang bagai berada di sebuah lokasi asing di Malaysia.

“Memang sejak hari pertama bekerja, saya merasakan tempat kerja ini seperti di luar negara kerana cuacanya sejuk dan suasananya yang begitu tenang. Mana tidaknya, jauh hampir satu kilometer di puncak gunung, saya jarang sekali berpeluh walaupun lapangan kerja sebagai seorang jurutera,” katanya tersenyum.

Seterusnya di HMETRO

BILIK GERAKAN SEMUA PETI UNDI BN DUN SUNGAI RAPAT KINI AKTIF ...


Semua parti komponen Barisan Nasional (BN) diarahkan siapsiaga bagi menghadapi Pilihanraya Umum ke-13 (PRU-13) yang akan diumumkan tidak lama lagi, kata Pengerusi BN, Datuk Seri Najib Razak.

Mengambilkira arahan ini semua bilik gerakan disemua peti undi Barisan Nasional dalam Dun Sungai Rapat kini mula diaktifkan. Sebentar tadi YB Dato Hamidah Osman selaku Ketua Wanita Umno Bahagian Gopeng telah memberi sedikit taklimat kepada semua yang terlibat dalam peti undi di Kampung Pengkalan Gate.

"Kita bekerja dari mula kita menang pada tahun 2008 sehingga ke tarikh akhir Parlimen dibubarkan tanpa mengira penat dan lelah demi untuk rakyat,"kata YB Dato Hamidah lagi.

"Sebelum ini kita sibuk menyelesaikan masalah rakyat dengan memberi terlalu banyak bantuan daripada makanan, pakaian hinggalah tempat tinggal dan kini tiba giliran kita berusaha untuk mempertahankan negara daripada dirampas oleh pembangkang demi untuk rakyat", kata YB Dato Hamidah lagi.

"Soal siapa calon bagai saya tidak penting yang penting adalah bekerjasama dalam satu kumpulan untuk mempertahankan kerusi N43 Dun Sungai Rapat yang paling diminati oleh rejim cina DAP", kata YB Hamidah lagi.

SUMBER [SG RAPAT ONLINE]

Bekas Staff Adun DAP kena tangkap menipu duit rakyat..!!!


Seorang bekas kakitangan Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) di Selangor telah diberkas polis kerana dipercayai terbabit dalam kes penipuan lebih 20 mangsa membabitkan kerugian lebih RM30,000.

Wanita berusia 41 tahun itu, ditahan sepasukan polis di Desa Mentari, Petaling Jaya, dekat sini, lewat petang semalam berdasarkan beberapa laporan polis yang dibuat mangsanya kelmarin.

Difahamkan, setakat ini, suspek dipercayai sudah menipu seramai 22 orang dengan setiap seorang mengalami kerugian sebanyak RM1,500.

Ketua Polis Daerah Subang Jaya Asisten Komisioner Yahaya Ramli ketika dihubungi mengesahkan penangkapan suspek.

Katanya, siasatan awal mendapati wanita terbabit pernah bekerja dengan Adun Subang Jaya.

“Pengadu dalam kes ini adalah ADUN Subang Jaya, Hannah Yeoh. Beliau melaporkan terdapat 22 individu yang didaftarkan untuk menerima sumbangan bantuan Skim Mesra Usia Emas (RM1,500 setiap seorang) tidak menerima sumbangan berkenaan.

“Selepas disiasat, suspek didapati mengemukakan surat wakil yang mempunyai tandatangan milik penerima sumbangan yang dipercayai dipalsukan untuk mengambil sumbangan berjumlah RM33,000 berkenaan,” katanya.

Menurutnya, kes kini disiasat mengikut Seksyen 408 Kanun Keseksaan dan polis akan mendapatkan perintah tahanan reman terhadapnya di mahkamah hari ini bagi membolehkan siasatan lanjut dijalankan.

SUMBER :MPP ONLINE

Pameran fesyen KONDOM di Melaka.. WTF!!!!!




Apa cerita ni beb??? Kondom fesyen show di Melaka??? Memang tak terjangkau imaginasi gua...

Tak benda lain ke dorang tu nak buat fesyen show? Apa motifnya buat pertunjukan fesyen berasaskan sarung anu semasa buat hubungan seks??

Kepada pihak-pihak terbabit di Melaka tu, tolong la faham sikit dengan sensitiviti umat Islam.. Jangan main lepas je semua benda macam ni..

Nanti kalau ada orang kata pihak terbabit tak buat kerja, tahu pulak nak meroyan marah..

So please la pantau sikit ye... Gaji dah bayar kannnn..., takkan kerja takmau buat kot???

-MPP ONLINE-

Najib jangan jadi penakut lawan Pembangkang.. - Tun Mahathir



Tun Dr Mahathir Mohamad meramalkan Barisan Nasional tidak mungkin memenangi undi majoriti tetapi masih diberi mandat memerintah kerajaan pusat selepas pilihan raya umum 13 (PRU13).

Menurut Dr Mahathir, beliau melihat kerajaan sedia ada agak lemah kerana masih takut dalam isu demokrasi.

“Kalau PRU katalah merosot lagi, kalau pun menang lagi ia adalah ‘empty victory’.

“Kalau nak perintah negara, saya berpendapat negara membangun seperti di sini perlu pada kerajaan yang berwibawa dan kuat.

“Pemimpin kenalah berani sikit. Kalau pemimpin pun penakut maka habislah,” katanya dalam program Bicara Minda Tun Dr Mahathir Mohamad bertajuk “Masa Depan Melayu & Islam Selepas PRU13″ di sini.

Katanya, kerajaan dilihat agak bimbang kalau bertindak salah dalam menentukan isu demokrasi, mereka mungkin akan kalah lebih teruk dan hilang kuasa.

Beliau berkata, ini jelas dilihat apabila kerajaan tidak berani bertindak menggunakan kekerasan, bahkan terus menghapuskan segala kuasa yang dimiliki seperti Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA).

“Ini soal kuat dan lemah…Bila kita kuat orang tak berani cabar kita, bila kita kuat kita ada autoriti (dan) majoriti sokong kita .

“Tapi kerana kurang bijak mungkin kita sengaja melemahkan diri kita (dan) terpengaruh dengan pendapat orang nak liberal nak supaya dipuji baik,” katanya.

Katanya, situasi ini jelas dilihat semasa PRU tahun 2008 apabila ramai penyokong BN yang kecewa kerana berasa kurang yakin dengan kepimpinan yang ada.

“Kita membuka secara luas peluang untuk orang hentam kita dan kita bertindak menyambut hentaman dan kecaman orang dengan kita undur diri.

“Oleh itu penyokong kita berasa kecewa (tahun) 2008 mereka tak sokong lagi kerana kurang yakin dengan kepimpinan yg ada…ianya menjadi
lemah,” katanya.

Sementara itu,Dr Mahathir meminta masyarakat Islam berani menegakkan pendirian mengenai penggunaan kalimah Allah mengikut hujah dan pengetahuan yang luas, bukan hanya bersandarkan emosi dan kepentingan politik semata-mata.

Walaupun menerima pandangan penggunaan kalimah Allah yang digunakan dalam kitab Bible oleh penduduk Sabah dan Sarawak, namun beliau bertegas ia tidak boleh digunakan sewenangnya.

“Kalau ada pihak lain nak gunakan nama itu apa tujuan mereka selain daripada untuk menipu pemikiran supaya orang itu anggap agama ini (Islam) sama dengan agama lain.

“Unsur penipuan itu tetap ada sebab tu tak boleh terima penggunaan nama Allah…tapi yg kita tahu kita tak bersetuju,” katanya.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget