Pages

Moh Follow ANAK JATI MALAYA

AMARAN ANAK JATI MALAYA

~Penulisan, foto, grafik dan lain-lain imej yang dipaparkan dalam blog ANAK JATI MALAYA ini adalah merupakan pandangan peribadi sebagai rakyat Malaysia yang bebas bersuara dan tidak mewakili mana-mana pihak

~Pengurusan blog tidak akan bertanggungjawab atas sebarang tuntutan, kerugian, kelemahan dan ketidakpuashatian mana-mana pihak yang bakal terjadi disebabkan artikel yang disiarkan di sini.
Terima Kasih.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
© ΘRIGINAL AJM PRΘFILE
✔ Verified Θfficial by BLOGGER
© Profile Θriginal & Θfficial®
Real ██████████ 1ΘΘ%

Thursday, 3 January 2013

PANAS!!!Mayat Di Gali & Di Rogol





Wanita di bawah ini telah dibunuh dan mayatnya telah dibedah. Selepas itu beliau ditanam di kubur yang ditetapkan. Kemudian, entah ada mamat mana yang sangap sangat dekat beliau pergi korek balik mayat beliau lalu rogol puas-puas. Hobi merogol mayat dipanggil sebagai necrophilia dalam bahasa penjajah.

Payu Dara Ini Harganya 1 Juta


Bekas kekasih bos majalah Playboy, Holly Madison telah berurusan dengan sebuah syarikat insuran iaitu Lloyd's of London bagi menginsurankan buah dadanya sebanyak US1 juta.

Madison perlu menjaga hartanya yang paling bernilai. Ini kerana jika berlaku sebarang kecederaan yang melibatkan buah dadanya bimbang tidak boleh lagi membuat pertunjukkan erotik di Las Vegas yang berjudul Peepshow. Bagi satu persembahan Madison dibayar US1 juta.

Hasil pembedahan plastik, Madison berjaya membesarkan buah dadanya dengan ukuran saiz 36D. Beliau berkata buah dadanya merupakan ibu duit baginya.

SUMBER

Gempar!!!KERAJAAN rasuah budak2!!!

Alhamdulillah rezeki buat kanak-kanak untuk permulaan awal tahun.bajet kasih sayang kerajaan...Terima Kasih Kerajaan BN.

"Duit RM100 ini mesti diserahkan kepada ibu bapa, sama ada mereka mahu menggunakannya untuk bayar yuran PIBG itu hak mereka tetapi saya menegaskan pihak sekolah tidak mempunyai hak untuk membuat apa-apa potongan"

KESERONOKAN murid mendapat wang bantuan awal persekolahan sebanyak RM100 seorang pada tahun lalu akan berulang mulai 15 Januari ini.

SEREMBAN – Kerajaan menepati janji untuk membantu meringankan beban ibu bapa dengan menyalurkan wang bantuan khas awal persekolahan sebanyak RM100 yang bakal dinikmati kira-kira 5.4 juta pelajar sekolah rendah dan menengah di seluruh negara mulai 15 Januari ini.

Berdasarkan pekeliling Kementerian Pelajaran, wang tersebut akan disalurkan secara berperingkat-peringkat kepada pihak sekolah sebelum diserahkan sepenuhnya dalam bentuk tunai kepada ibu bapa.

Timbalan Menteri Pelajaran, Dr. Mohd. Puad Zarkashi menegaskan, pihak sekolah tiada hak membuat sebarang pemotongan termasuk untuk yuran Persatuan Ibu bapa dan Guru (PIBG).

“Duit RM100 ini mesti diserahkan kepada ibu bapa, sama ada mereka mahu menggunakannya untuk bayar yuran PIBG itu hak mereka tetapi saya menegaskan pihak sekolah tidak mempunyai hak untuk membuat apa-apa potongan,” katanya kepada pemberita selepas menghadiri program Lawatan Rasmi Kolej Tunku Kurshiah di Bandar Enstek, Nilai, di sini semalam.

Mohd. Puad membuat peringatan itu selepas mengambil kira bantahan sesetengah ibu bapa mengenai tindakan pihak sekolah membuat potongan yuran sewaktu skim bantuan khas persekolahan itu dilaksanakan buat pertama kalinya pada tahun lepas
.
“Kita tidak mahu ada lagi aduan pihak sekolah buka meja untuk agih wang bantuan dan di tepinya pula ada meja lain untuk bayar yuran, Wang RM100 ini hak ibu bapa,” ujarnya.

Selain sekolah kerajaan yang mempunyai lima juta pelajar, bantuan tersebut turut diagih kepada pelajar sekolah lain seperti sekolah jenis kebangsaan, persendirian dan agama.

Bantuan itu diumum Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak ketika membentangkan Bajet 2013 bagi meringankan beban ibu bapa tanpa mengira latar belakang serta pendapatan untuk menguruskan persekolahan anak-anak.

Bagi ibu bapa yang tidak mahu mengambil bayaran tersebut, mereka boleh memulangkannya kepada sekolah yang kemudian mengembalikannya kepada Kementerian Pelajaran.- Kosmo

AL-QUR'AN TERTUA DI DUNIA BERADA DI NEGARA UZBEKISTAN


Di sebuah sudut gelap ibukota negara Uzbekistan yaitu Tashkent, terdapat satu peninggalan paling bersejarah bagi umat Islam, iaitu Al-Qur'an paling tua di dunia yang masih ada hingga saat ini. Al-Qur'an ini berasal dari masa pemerintahan khalifah ketiga yaitu Utsman Ibni Affan.

Utsman Ibni Affan merupakan perintis pembukuan Al-Qur'an pertama, setelah sebelumnya Al-Qur'an hanya dihafal atau ditulis di atas lembaran kayudan tulang unta. Pembukuan Al-Qur'an pertama ini dilakukan Utsman bin Affan ketika berada di Madinah. Pembukuan Al-Qur'an ini selesai pada tahun 651 atau 19 tahun setelah meninggalnya Rasulullah SAW.

Pembukuan ini dilakukan Utsman untuk mencegah perselisihan dan perbedaan versi dari ayat Al-Qur'an, sehingga beliau memutuskan untuk membukukannya di Tashkent, Al-Qur'an ini di simpan di sebuah kawasan yang dikenal dengan nama Hast-Imam sebuah lokasi yang jauh dari keramaian orang.

Letak lokasi penyimpanan Al-Qur'an ini berdekatan dengan makam ilmuwan dari abad ke-10, yaitu Kaffel Sashi. Penyimpanan Al-Qur'an ini berada di kawasan bangunan yang menjadi pusat aktivitas Mufti Uzbekistan atau pimpinan keagamaan tertinggi di negara ini.

Al-Qur'an tertulis pertama yang dibukukan ini sangatlah berharga, karenanya ia di simpan dalam sebuah lemari kaca yang menempel ke dinding. Sayangnya, karena sudah berusia ratusan tahun, Al-Qur'an ini tidak utuh lagi. Saat ini yang hanya tinggal sepertiganya saja atau sekitar 250 halaman lagi. Ayat-ayatnya ditulis dalam bahasa Hejaz dan ditulis diatas kulit rusa.

Disebutkan bahwa Khalifah Utsman membuat lima salinan dari Al-Qur'an ini dan menyebarkannya ke berbagai wilayah Islam. Selain yang ada di Tashkent, salinan lainnya juga masih tersimpan di Topkapi Palace di Istanbul, Turki.

Tidak jauh dari lokasi penyimpanan Al-Qur'an , ada juga sebuah rumah yang ternyata menaungi benda bersejarah lainnya, yaitu helai rambut Rasulullah SAW. Selain Al-Qur'an tertua, helai rambut ini juga menjadi salah satu koleksi bersejarah yang dimiliki Asia Tengah dalam keterkaitan mereka dengan sejarah Islam.

Dilokasi yang sama juga terletak perpustakaan yang menyimpan kekayaan dengan koleksi bersejarahnya. ''Diperkirakan di perpustakaan itu ada sekitar 20 ribu buku dan tiga ribu naskah,''ujar Ikram Akhmedov, asisten sang mufti.

Buku-buku itu rata-rata adalah buku tentang sejarah abad pertengahan, astronomi, dan kedokteran. Namun ada juga Al-Qur'an dan buku-buku tentang ilmuhukum. ''Namun benda tertua di perpustakaan ini adalah Alquran yang berasal dari abad ketujuh atau dari masa pemerintahan khalifah Utsmanbin Affan,'' jelasnya.

Keberadaan Al-Qur'an tertua di dunia ini mengingatkan kita betapa kawasan Asia Tengah memberikan peranan sangat penting dalam sejarah perkembangan agama Islam. Ini juga merupakan fakta yang tidak bisa dipungkiri, bahwa harta karun umat Islam berada di negara yang dulunya merupakan pecahan negara komunis terbesar di dunia, iaitu Uni Soviet.

Sejarah sampainya Al-Qur'an dari dinasti pemerintahan Utsman bin Affan ke Tashkent ini sangatlah luar biasa. Setelah kematian Utsman bin Affan, sebahagian orang menyatakan bahwa Al-Qur'an ini dibawa oleh Ali Ibni Abi Thalib ke Kuffah atau yang sekarang dikenal sebagai Iraq.

Tujuh ratus tahun kemudian, ketika Tamerlane (penakluk kawasan Asia Tengah) datang ke daerah ini, ia menemukan Al-Qur'an ini dan membawanya ke ibu kotanya di Samarkand, Al-Qur'an ini berada di Samarkand lebih dari empat abad, hingga orang Rusia menaklukan kota ini pada tahun 1868.

Saat itu, Gubernur Rusia mengirimkan Al-Qur'an ini ke St Petersburg dimana Al-Qur'an ini kemudian di simpan di perpustakaan kerajaan. Namun setelah pecahnya revolusi Bolshevik, Lenin yang sangat bernafsu menguasai daerah umat Islam mengirimkan Al-Qur'an ini ke Ufa atau yang kemudian dikenal sebagai Bashkortostan.

Namun akhirnya, setelah berulang kali diminta oleh Muslim Tashkent, Al-Qur'an ini akhirnya kembali lagi ke Asia Tengah pada tahun 1924. Sejak saat itulah, Al-Qur'an ini ditempatkan di Tashkent dan hingga ke saat ini.

Sejak awal dengan adanya  Al-Qur'an ini telah menarik banyak orang termasuk pemimpin tertinggi umat Islam untuk mengunjunginya. Sehingga dirasakan sangat aneh kerana Al-Qur'an ini masih ditempatkan di lokasi tersebut.

Barangkali ini merupakan ketakutan pemerintahan Uzbekistan yang banyak diwarisi oleh nilai-nilai dari era komunis Soviet. Hingga kini mereka masih tidak mempercayai Islam karenanya mereka juga masih memandang Islam dengan penuh kecurigaan.

Mufti yang juga mengelola serta menjaga benda ini menyatakan bahwa Al-Qur'an ini tidak dipertontonkan dan dijaga agar tidak terlalu menarik banyak perhatian. Ini dilakukan untuk menjaganya dari hal-hal negatif yang mungkin terjadi.

GEMPAR!!!Blogger akan disaman,upppss kebebasan bermedia!!!


Kebebasan media atau kebebasan akhbar merupakan unsur penting dalam sesebuah negara yang mengamalkan sistem pemerintahan bercorak demokrasi. Kebebasan dalam erti kata lain adalah keupayaaan sesebuah akhbar serta media menyampaikan maklumat atau suara hati masyarakat tanpa sebarang kawalan atau pengaruh pihak pihak tertentu secara langsung atau tidak langsung, terutama kerajaan. Walau bagaimanapun, terdapat beberapa pandangan berbeza mengenai sejauh mana sesebuah akhbar perlu bebas menyampaikan sesuatu maklumat atau isu.

Menurut laporan UTUSAN ONLINE KEBEBASAN media menjadi penanda aras masyarakat maju dan terdidik dengan limpahan maklumat yang menyumbang kepada pembangunan sosiobudaya dan politik. Walaupun kebebasan media itu dibimbangi oleh banyak pihak terutama kerajaan, tetapi inilah yang membentuk kesedaran masyarakat terutamanya yang berkaitan kepentingan mereka.

Masyarakat berhak mendapat maklumat yang tepat mengenai sesuatu berkaitan pemimpin dan pelbagai isu yang menyentuh sosial dan politik.

Namun pada kali ini setelah kebebasan ini telah diperjuangkan sendiri oleh PR kononnya ia hak rakyat dan suara rakyat,akhirnya Nga akan menyaman semua akhbar2 atau blog yang menceritakan tentang isu tanah di Kelantan yang telah diberikan oleh Nik Aziz sendiri.


Adahkah ini yang dinamakan kebebasan media kalau rakyat nak bersuara sikit pon tak boleh.Adui melampau jugak kan.Macam mana agaknya biler mereka menjadi kerajaan jika rakyat nak tegur sedikit melalui wadah2 seperti blog ke facebook ke,terus kena saman.Inikah kebebasan bermedia.

Yang pasti apa yang dia buat hanya lah ingin menutup mulut2 atau blog2 yang berbicara soal tanah dikelantan yang dibangkitkan beberapa blog tempatan.Kebebasan media lah sangat kan.Buat sikit nah datang mahkamah,kena saman.Memang melampau kan.

KLIK SINI:Ugutan Kor Ming Buktikan Skandal Tanah Di Kelantan Wujud, Dakwa Hamidah

Dan sini>>>>


Pengerusi DAP Perak, Ngeh Koo Ham akan mengambil tindakan undang-undang terhadap Blogger Pisau.net, Eksekutif Yayasan Bina Upaya (YBU), Mohd Jeffrey Amin Abdul Hamid  dan Akhbar Berita Harian kerana memfitnahnya berhubung isu pemberian tanah seluas 10,526 ekar di Kelantan.

Ngeh berkata, beliau akan mengambil tindakan undang-undang terhadap mereka yang terbabit menerusi peguamnya, Wong Kian Kheong.

Menurut beliau, pejabat peguamnya akan menghantar notis  saman kepada ketiga-tiga pihak terbabit hari ini dengan memberi mereka tempoh tujuh hari untuk memohon maaf berhubung isu itu atau menghadapi tindakan undang-undang.    

"Saya memberikan tempoh masa tujuh hari kepada mereka ini supaya memohon maaf kerana memfitnah saya berhubung isu itu,’’ katanya pada sidang media di Ibu Pejabat DAP negeri di Ipoh hari ini.

Menurut Ngeh, beliau juga akan mengambil tindakan yang sama  terhadap akhbar Utusan Malaysia dan TV3 selepas ini dan ini akan disusuli pihak-pihak lain yang turut menyiarkan laporan berhubung isu itu.

ADUN Setiawan itu berkata,  Pisau.net telah menggunakan nama samaran `Pisau Suka Hiris’ alam blognya bagi mengelak dari dikesan identinya .

"Saya mencabar blogger ini supaya tampil ke depan kerana laporan ini berunsur fitnah terhadap saya,’’ katanya,

Beliau mendakwa transaksi tanah yang membabitkannya dalam isu ini amat telus dan tidak salah dari segi undang-undang.




SELANGOR AKAN MENERIMA NASIB YANG SAMA SEPERTI DI KELANTAN


Fuyyo air teh free kut....nak2...hahaha

Baru je LUAS puji Khalid kata bekalan air di Selangor cukup sehingga 2030 dah kantoi lagi yang masalah air tetap berlaku di Selangor. Apa nak jadilah dengan Khalid dan kroni dia ni...

Dia puji LUAS kata mereka pandai urus air dan LUAS pula backup Khalid kata air cukup sehingga 2030..

Tup..tup..kantoi lagi bekalan air tetap tak cukup di Selangor...kelakar gila sigagap ni...

Mana perginya Teknologi Mambran tu?

Apa lagi gunakanlah..sedut air longkang dan loji taik tu...bagi Khalid punya rakyat minum...Aritu bak beria LUAS keluarkan data kata semuanya ok..

Depa kata paras empangan baik dan akan meningkat...kata air sungai mampu alirkan air ke empangan bagai tapi apa yang terjadi mesin pam pula rosak di Wangsa Maju sebab terpaksa pam air lebih untuk tampung permintaan penduduk yang semakin meningkat...

Hahaha...

SETERUSNYA

Bersih berjaya pecah belahkan MELAYU ISLAM


Anwar Ibrahim yang menggunakan platform Bersih melalui Ambiga Sreenavasan nampaknya semakin tertekan apabila rayuannya kepada kerajaan Australia untuk masuk campur dalam proses pilihan raya negara ini ditolak mentah-mentah.

Anwar kemudian terpaksa menggunakan pengaruhnya susulan kegagalan Ambiga yang sebelum itu berkempen di negara itu untuk tujuan yang sama tetapi menerima jawapan negatif dari Kementerian Luar Australia.

Malu Anwar bukan kepalang apabila menerima respons yang negatif dari Menteri Luar Bob Carr.

Kata Carr kerajaan Australia bukan berfungsi sebagai badan pemantau Suruhan Jaya Pilihan Raya dan sudah tentunya bukan tugasnya untuk mencampuri urusan dalaman Malaysia.

Apabila pihak asing tidak lagi berminat untuk mendokong agenda peribadi Anwar menerusi Bersih, kini Ambiga beriya-iya pula mahu melancarkan program 'Jom Pantau' baru-baru ini.

Program iti kononnya akan menggerakkan rakyat bagi memantau proses pilihan raya pada PRU13 nanti untuk memastikan ia berjalan tanpa sebarang unsur penyelewengan dan penipuan.

ARTIS KANTOI dadah bersama BF nya



Seorang pelakon wanita tempatan bersama rakan lelakinya mengaku tidak bersalah di Mahkamah Majistret di sini, hari ini terhadap tuduhan memiliki dua biji pil disyaki pil erimin 5  seberat 0.6 gram, tiga hari lalu.

Zarina Anjoulie Mohamad Fahizul, 26, yang pernah berlakon dalam drama bersiri Anak Pontianak, dan Mohamad Fakhruzaim Mohamad Fawzi, 27,  didakwa didakwa secara bersama-sama memiliki pil tersebut.

Perbuatan itu didakwa dilakukan oleh mereka di sebuah kediaman di Jalan PJU 10/1C Damansara Damai di sini, pada 5.30 petang, 30 Disember lalu.

Mereka yang juga pelajar kolej swasta didakwa mengikut Seksyen 12(2) Akta Dadah Berbahaya 1952 dan boleh dihukum mengikut Seksyen 12(3) akta sama, dibaca bersama Seksyen 34 Kanun Keseksaan, yang membawa hukuman maksimum penjara lima tahun atau denda RM100,000 atau kedua-duanya sekali, jika sabit kesalahan.

Majistret Nazri Omran membebaskan  Zarina dan Mohamad Fakhruzaim dengan ikat jamin masing-masing RM2,000 beserta seorang penjamin yang terdiri daripada  ahli keluarga.

Mahkamah menetapkan 8 Februari ini  untuk sebutan kes.



AMUK DI KEDAI NASI KANDAR!!!!

Amuk di kedai nasi kandar

Gambar CCTV menunjukkan lima orang mengamuk di sebuah restoran nasi kandar di Kulim, kelmarin.

Amuk di kedai nasi kandar

Seorang pekerja dapur restoran yang cedera ditetak.

KULIM - Pengunjung sebuah restoran nasi kandar di sini bertempiaran menyelamatkan diri apabila lima lelaki bersenjatakan parang dan kayu mengamuk serta mencederakan empat pekerja restoran itu awal pagi kelmarin.

Kejadian dipercayai berpunca daripada rasa tidak puas hati seorang daripada penyerang itu hanya kerana lambat dilayan.

Menurut seorang saksi, kejadian kira-kira jam 1.40 pagi bermula apabila seorang lelaki masuk ke restoran itu untuk membeli makanan.

"Dia masuk dan beratur bersama pelanggan lain. Mungkin kerana berasa dirinya lambat dilayan, dia memarahi seorang pekerja restoran sebelum masuk ke ruang hidangan dan membelasah pekerja itu.

"Tidak lama kemudian, empat lagi rakan pelanggan panas baran itu yang sedang menunggu di luar kedai, meluru masuk membawa parang dan kayu, sambil melibas ke arah pekerja dan pelanggan.

"Mujurlah ketika itu pelanggan-pelanggan sempat lari menyelamatkan diri," katanya.

Kumpulan penyerang itu juga merosakkan beberapa perkakas di restoran tersebut, termasuk kerusi meja dan tempat meletak makanan.

"Seorang daripada penyerang itu masuk dan mengamuk di kawasan meja juruwang," katanya.

Seorang daripada empat pekerja itu parah ditetak di kepala.
Ketua Polis Daerah Kulim, Superintendan Ghuzlan Saleh berkata, semua empat mangsa amuk itu mendapatkan rawatan di unit kecemasan Hospital Kulim.

Katanya, wajah kelima-lima penyerang itu berjaya dirakam melalui sistem kamera litar tertutup (CCTV) yang terdapat di restoran tersebut.

“Siasatan awal mendapati suspek adalah orang tempatan dan nombor pendaftaran kereta yang mereka gunakan adalah palsu.

ROSMAH:CINCIN 13 JUTA plak!!!



Nampaknya tidak cukup cukup agenda pembangkang dalam melemparkan fitnah keatas Datin Seri Rosmah Mansor. Jika dahulunya isu Cincin 24 juta USD kini cincin bernilai 13 juta pula yang dimainkan pihak pembankang. Cuma kali ini berlainan sedikit kerana ianya didakwa oleh Deepak Jaikisnan seorang CONMAN yang sudahpun dibeli oleh Anwar Ibrahim dalam mewujudkan rekayasa jahat menfitnah Datin Seri Rosmah Mansor.

Rafizi Ramli hari ini mengeluarkan dokumen yang kononya menyatakan dokumen pembelian cincin oleh Deepak buat Rosmah Mansor. Meh layan dokumen tersebut dibawah ni.

 1. Dokumen tersebut mengandungi satu email dari Leona Wan, yang didakwa seorang kakitangan Dehres Ltd mengenai invois pembelian untuk Datin Seri Rosmah. Dehres Ltd adalah sebuah syarikat permata yang benar-benar wujud dan maklumat lanjut boleh didapati di laman www.dehres.com;


Dibawah dokumen tersebut tertera Datin Mansor Rosmah yang mana atas sebab dokumen yang kabur inilah Rafizi Ramli menyatakan Rosmah Mansor menerima cincin dari Deepak Jaikishnan. Malah Rafizi sendiri tidak pasti apakah Liona Wan merupakan kakitangan syarikat tersebut ataupun sebaliknya. Namun demikian apa yang benar benar dimainkan Rafizi Ramli PKR ini adalah tulisan BIRU dibawah sekali dengan ayat:

"DAKWAAN BAYARAN OLEH DEEPAK UNTUK BARANG KEMAS DATIN SERI ROSMAH MANSOR"

Itulah agenda ataupun POINT utama yang dimainkan oleh pihak pembangkang melalui Rafizi Ramli ini iaitu dengan membesarkan ayat tersebut dengan warna biru yang mana setiap pembaca yang termakan fitnah tersebut mempercayai dakwaan Rafizi Ramli.

Gomo nak memberikan satu TIPS yang berkesan buat para pembaca agar memperhatikan apa yang bakal Gomo huraikan dibawah ini dan anda boleh membuat kesimpulan mengenainya.

1. Dokumen tersebut mengandungi satu email dari Leona Wan, yang didakwa seorang kakitangan Dehres Ltd mengenai invois pembelian untuk Datin Wan Azizah. Dehres Ltd adalah sebuah syarikat permata yang benar-benar wujud dan maklumat lanjut boleh didapati di laman www.dehres.com;




LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget