Pages

Moh Follow ANAK JATI MALAYA

AMARAN ANAK JATI MALAYA

~Penulisan, foto, grafik dan lain-lain imej yang dipaparkan dalam blog ANAK JATI MALAYA ini adalah merupakan pandangan peribadi sebagai rakyat Malaysia yang bebas bersuara dan tidak mewakili mana-mana pihak

~Pengurusan blog tidak akan bertanggungjawab atas sebarang tuntutan, kerugian, kelemahan dan ketidakpuashatian mana-mana pihak yang bakal terjadi disebabkan artikel yang disiarkan di sini.
Terima Kasih.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
© ΘRIGINAL AJM PRΘFILE
✔ Verified Θfficial by BLOGGER
© Profile Θriginal & Θfficial®
Real ██████████ 1ΘΘ%

Thursday, 21 March 2013

[Ngeri] Kepala Lelaki Tanpa Badan ditemui di Temui???


KLUANG - Polis menemui satu kepala milik lelaki warga emas yang dipercayai dijadikan pemujaan di dalam sebuah kuil di kawasan ladang kelapa sawit, dekat Sri Lalang, di sini hari ini. Ketua Polis Daerah Kluang, Asisten Komisioner Abdul Majid Mohd. Ali berkata, kepala lelaki berusia 62 tahun itu ditemui penjaga kuil di Ladang Coronation pagi ini sebelum melaporkan kepada polis pada pukul 7.30 pagi.

“Siasatan awal mempercayai lelaki itu dibunuh di tempat lain sebelum kepalanya yang dipotong dengan senjata tajam dibawa ke kuil berusia lebih 70 tahun itu untuk tujuan pemujaan. Usaha sedang digiatkan untuk mengesan anggota badan lelaki itu,” katanya kepada pemberita di Ibu Pejabat Polis Daerah Kluang, di sini hari ini. - BERNAMA

SUMBER

Terkini !! Pengganas Sulu Diupah dan dibayar untuk Jadi Pengganas???



Seorang daripada tertuduh yang didakwa menjadi anggota pengganas yang menceroboh Sabah hari ini memberitahu Mahkamah Tinggi di sini bahawa dia disuruh dan diupah oleh seseorang yang tidak dinamakannya.

Hooland Kalbi yang bercakap dalam bahasa Bajau dari kandang tertuduh mendedahkan demikian pada prosiding pendakwaan terhadap lapan individu yang didakwa menjadi anggota kumpulan pengganas, dua daripadanya turut dituduh melancarkan perang terhadap Yang di-Pertuan Agong.

Kenyataan Hooland di hadapan Hakim Ravinthran diterjemah oleh jurubahasa mahkamah.

Hooland turut menyatakan bahawa dia bodoh kerana melakukannya.

Sejurus kenyataan Hooland diterjemah, Hakim Ravinthran meminta jurubahasa menjelaskan kepada tertuduh bahawa dia tidak perlu berkata demikian dan segala pengakuan akan dibuat selepas diwakili peguam pada 12 April nanti.

Ketika prosiding pagi ini, Hakim Ravinthran memberi peluang kepada setiap tertuduh untuk memberitahu mahkamah berhubung pertuduhan ke atas mereka dan jurubahasa perlu menjelaskan beban hukuman bagi setiap kesalahan.

Tertuduh juga diterangkan tentang pembelaan mereka yang perlu diwakili peguam kerana tuduhan ke atas mereka membabitkan hukuman berat iaitu gantung dan penjara seumur hidup, jika sabit kesalahan.

Lapan warga Filipina didakwa di Mahkamah Tinggi di sini hari ini dan dua daripadanya bakal berdepan hukuman mati kerana dituduh melancarkan perang terhadap Yang di-Pertuan Agong.

Dua tertuduh itu bersama empat yang lain turut didakwa menjadi anggota kumpulan pengganas manakala dua lagi didakwa cuba melindungi pengganas.

Ini merupakan kali kedua tuduhan melancarkan perang terhadap Yang di-Pertuan Agung dikenakan di negara ini selepas insiden kumpulan pemberontak Al Maunah di Bukit Jenalik Sauk, Perak pada tahun 2000.

Sementara itu, Timhar Hadir, yang juga didakwa atas kesalahan sama (menjadi anggota pengganas) memberitahu bahawa dia datang ke Malaysia pada Febuari lepas menggunakan pasport antarabangsa.

Bagaimanapun Hakim Ravinthran meminta dia tidak menyatakan selanjutnya sebelum berbincang dengan pihak peguam.

Seorang lagi tertuduh yang menghadapi tuduhan sama, Habil Suhaili merupakan tertuduh yang mengambil masa agak lama untuk memahami pertuduhan.

Dia yang kelihatan berusia lebih daripada 60 tahun tidak dipakaikan straight jacket seperti tertuduh lain dan jurubahasa membacakan pertuduhan berulang kali dalam bahasa Suluk.

Habil sempat menyatakan bahawa dia tidak melakukannya namun hakim menjelaskan pengakuan itu tidak akan direkod.

Tertuduh pertama Atik Hussin Abu Bakar yang didakwa atas tuduhan melancarkan perang dan menjadi anggota pengganas hanya memohon penjelasan hukuman yang akan dihadapinya.

Atik Hussin yang berbahasa Bajau kelihatan bersahaja seperti tertuduh lain.

Empat tertuduh lagi, Lin Mad Salleh, Basad Manuel, Kadir Uyung dan Lating Tiong hanya menyatakan nothing to say (tiada apa yang hendak dicakapkan).

Basad menghadapi dua pertuduhan yang sama seperti Atik Hussin manakala Lin hanya didakwa menjadi anggota pengganas dan Kadir serta Lating menghadapi tuduhan melindungi kumpulan pengganas.

Kesemua terduduh hanya menundukkan kepala ketika berada di kerusi sebelum dibawa ke kandang tertuduh untuk dibaca pertuduhan.

Kesemua mereka tidak dibenarkan jamin.

Sementara itu, wartawan dan jurugambar yang membuat liputan di Mahkamah Tinggi Tawau hari ini dikawal ketat oleh anggota polis lengkap bersenjata dan hanya seorang wartawan daripada setiap organisasi yang dibenar masuk.

Kesemua wartawan yang dibenar memasuki mahkamah pada pukul 9 pagi hanya dibolehkan membawa buku nota dan pen manakala semua alat komunikasi dan peralatan lain tidak dibenarkan.

Tiada wartawan asing hadir membuat liputan prosiding hari ini.

Lapan tertuduh yang ditutup bahagian kepala dibawa menaiki lori polis kira-kira 10.10 pagi. - BERNAMA

Terkini!!! Pengganas Kiram DITANGKAP HIDUP-HIDUP???



Mana Kau Mau Lari?? Mana Ilmu "HILANG" kau??? Mana Ilmu Melompat Dari Pokok Ke Pokok??? Allah Maha Berkuasa......

Kali ini Tiada pertumpahan darah!!!! 

Dalam operasi di Kampung Tanjung Batu pagi tadi, seorang pengganas Kiram III berjaya ditangkap hidup-hidup.

Apa yang lebih menggembirakan, dilaporkan TIADA anggota keselamatan kita yang tercedera dalam  operasi ini.

- SUMBER

Terkini !!! Sebab-sebab kenapa Lahad Datu jadi tumpuan Pengganas Didedahkan???


TENGOK VIDEO NIE... (klik) Kenapa biarkan gampang nie hadir ketika negara tengah bertarung sehingga ada wira kita yang gugur terkorban untuk memebri keamanan serta bebas dari pengganas yang menjadi sekutu boss gampang nie, penderhaka nie hadir untuk apa, tak cukup ker dia juga yang menghina pasukan keselamatan semasa bersih yang mahu undi POS dihapuskan, tidak kah ini menunjukan menidakkan hak seorang rakyat untuk mengundi terutama polis dan tentera.




Tidakkah dia menyusahkan Polis dan juga pemimpin yang terliba dalam bersih yang memukul anggota POLIS dan menterbalikan kereta Polis malah menghancurkan kenderaan tersebut? untuk apa dia hadir disana, ibarat hantar pengganas untuk selamatkan dari pengganas yang lain, halau jer dia, apa yang dia buat untuk memertabatkan kemanan negara? 

Apa kaitan yang dia kesana? Jawapan nya mudah... Balik nanti segala fitnah berkenaan Op Daulat tentu nya akan bermula, dan tentunya tunggulah bagaimana ATM dan PDRM bakal dijadikan mangsa sebagai bahan ceramah untuk dicaci maki serta di fitnah, jadi elok ler Orang Sabah halau jer pengkhianat nie balik! lu ingat takat serah poster macam nie dah boleh settle maki hamun serta fitnah lu sebelum ni? kahak ptuiii!!! haram jadah!!!

Sementara itu pagi tadi, ketika semua wartawan sibuk menyiapkan laporan mengenai insiden pencerobohan di sini, mereka dikejutkan dengan kehadiran manusia yang hampir menyerupai pengganas Sulu.

SINI Lagi Gempak

Terkini !!! Lagi seorang anggota Kiram ditembak Mati !!



Pasukan keselamatan menembak mati seorang pengganas Kiram dan menahan seorang wanita berusia lewat 40-an dalam satu pertempuran di Kampung Tanjung Batu, di sini semalam.

Perkara itu disahkan oleh Panglima Angkatan Tentera, Jeneral Tan Sri Zulkifeli Mohd. Zin pada sidang akhbar bersama Timbalan Ketua Polis Negara, Tan Sri Khalid Abu Bakar di Felda Sahabat 16, di sini hari ini.
Sementara itu seorang anggota pasukan keselamatan cedera pergelangan tangan kiri dalam satu pertempuran di Kampung Tanjung Batu, di sini semalam dilaporkan stabil selepas pembedahan.

Terkini !!!Anggota pasukan keselamatan cedera dalam pertempuran



Seorang anggota pasukan keselamatan cedera pergelangan tangan kiri dalam satu pertempuran di Kampung Tanjung Batu, di sini semalam.

Panglima Angkatan Tentera, Jeneral Tan Sri Zulkifeli Mohd. Zin berkata, anggota berkenaan dilaporkan stabil selepas pembedahan. 

Alhamdulillah! Semoga wira-wira negara akan dilindungi Allah S.W.T. Rakyat Malaysia akan bersama-sama mendoakan kejayaan wira-wira negara mempertahankan negara..Amin..


Read more: http://apple-biru.blogspot.com/2013/03/updated-200-pm-anggota-pasukan.html#ixzz2O9U1YrPX
Follow us: @AppleBiru3 on Twitter | apple.biru.754 on Facebook

Terkini !!! Papa Gomo dedah Video Perilaku Anwar???


Sumber dari Blog Papa Gomo,Beliau pada hari ini tepat Jam 4.00 petang telah mendedahkan satu video terbaru.Menurut sumber blog Papa Gomo,Walaupun ramai pihak pembangkang menyatakan Papa Gomo ini seorang yang jahil dan sebagainya namun Gomo hari ini dengan jelas nak menyatakan bahawa dalam diri Gomo ini masih lagi ada perasaan kasihan terutama pada keluarga Dato Sri Anwar Bin Ibrahim.

Saksikan video dibawah ini dan anda boleh nilaikannya sendiri apakah lelaki dalam video tersebut Anwar Ibrahim calon yang kononya nak menjadi Perdana Menteri ataupun sebaliknya. Rakaman asal BERWARNA dan AUDIO yang jelas untuk tatapan rakyat Malaysia.


Ikuti Berita Penuh SINI

Terkini !!! Portal Filipina Dedahkan Niat Jahat Misuari MNLF!!!



Niat sebenar Misuari semakin terdedah. Rupa-rupanya Gloria Macapagal Arroyo yang mohon Malaysia menjadi "the peacemaker" dalam krisis Filipina-MILF yang berlanjutan sekian lama.

Misuari persis Anwar Ibrahim... gagal and at all cost, cuba berkuasa.

Baca pendedahan portal Filipina DISINI

Terkini !!! Adnan Di Hantar Untuk Gempur Pengganas Sulu


Menjadi kebanggaan rakyat Malaysia terutama mereka yang berpeluang berkhidmat mengendalikannya. Kor Amor DiRaja diamanahkan menggunakan kenderaan ACV-300S Adnan yang dilesenkan pengeluarannya oleh FNSS dan dipasang oleh Deftech di Pekan.


Kereta Kebal ACV-300S Adnan


Spesifikasi


Sejarah ACV-300S Adnan
ACV-300 asalnya dibangunkan oleh FNSS bagi memenuhi kehendak angkatan tentera Turki. Unit pertama dikeluarkan pada tahun 1992. Model asas ini dilengkapi dengan turet krew tunggal, senjata meriam penembak 25mm dan mesingun 7.62mm co-axial. Pembangunan model terbaru dari FNSS Defense Systems dengan menambah jumlah roda pemutar. Pertambahan ini membantu meningkatkan jumlah bebanan yang dibawa dengan jarak yang lebih jauh. 

Kenderaan ini adalah amphibi sepenuhnya. Kenderaan ini juga dilengkapi dengan perlindungan dari nuklear, biologi dan kimia NBC, alat visual malam pasif dan pelancar bom asap. Sebanyak 1,698 (tambahan 665 unit) telah dimiliki oleh Turki dan Emiriyah Arab Bersatu telah menerima sebanyak 136 unit. Malaysia pula telah memesan dan menerima sebanyak 211 unit (tambahan 48 unit) ACV-300 dalam pelbagai versi.

Versi ACV-300 Malaysia dibangun dan dihasilkan melalui kerjasama antara FNSS dan Syarikat DRB-Hicom Defence Technologies (Deftech) milik syarikat tempatan. ACV-300 versi Malaysia dinamakan sebagai Adnan, bersempena Adnan bin Saidi, seorang askar Melayu berpangkat Leftenan yang terlibat dalam Pertempuran Singapura semasa Perang Dunia II. Semua kelainan dikilangkan di Pekan, Pahang.

ACV-300 boleh dipasang dengan pelbagai jenis Turet berdasarkan kehendak pembeli. Juga dilengkapi dengan ruang khas membolehkan pasukan infantri menembak tanpa perlu keluar dari kenderaan.

ACV-300 Adnan juga dilengkapi dengan sistem panduan RVH TacNav GPS, alat amaran leser LWD Avimo, penembak grenet Wegmann 76mm, sistem tapisan NBC dan sistem penglihatan malam SNVVS-2.

SUMBER

Terkini !!! Saah Parlimen dah dibubarkan !!!



Yeah dengar khabar daripada sumber-sumber yang percaya dapat daripada orang besar atau orang kuat Bukit Aman dikatakan Parlimen telah dibubarkan selepas mendapat perkenan daripada yang DiPertuan Agong oleh Perdana Menteri Malaysia.

Adakah berita ini memang benar selepas kita disajikan dengan kisah yang sama sejak minggu lalu selepas kenderaan rasmi Datuk Seri Najib Razak dilihat berada di perkarangan Istana Negara atau propaganjil semata-mata lagi? Hari ini kita diberitahu benda yang sama sejak pagi tadi. Malah ada yang menyebarkan berita palsu kononnya press release pembubaran sudah ada walaupun?? sebenarnya itu press release zaman Pak Lah.

Adoiiyaiiii.....

Ramai dah bersorak sakan dekat Twitter. Malah ustazah paling fames dekat sana pun gembira excited sungguh..hewhew

Sama ada benar atau tidak, mari kita tunggu pengumuman daripada PM kita kononnya tengah hari atau petang ini. Kalau tiada jugak Parlimen bubar, kita humban orang yang menyampaikan tu buat bubur! Heh.

Lambat laun akan dibubarkan juga tapi korang yang dah boleh mengundi tu dah ada pilihan tetap ke? Nak bagi mandat dekat siapa. Bang Jib ke Pak Nuor? hehehe

Singkirkan saja wakil rakyat yang cuma mewakili poket sendiri n family. Ubah apa yang xcukup. Tapi elakkan yang memecah belah n menabur janji kosong semata-mata :)

SUMBER

Terkini !!! Kisah Vat 69 di hujani Peluru???



"Walaupun dihujani dengan beribu-ribu butir peluru dan nyawa kami terancam ketika itu, namun demi tugas dan kedaulatan negara kami teruskan bertempur."

Demikian diungkapkan Konstabel Mohammad Qaiyum Aiqal Zolkifli, 22, anggota komando VAT 69 yang cedera ketika pertempuran menentang pengganas Sulu di Ladang Tandou, Lahad Datu, Sabah pada 1 Mac lepas.

"Pada saya nyawa tidak penting, yang penting bagi kami pengganas Sulu yang menceroboh negara kita dihapuskan," katanya lagi.

Mohammad Qaiyum Aiqal yang ditemui di majlis menyambut kepulangannya di rumah keluarganya di Kampung Bukit Kelicap, Senggarang ternyata masih trauma dan sebak apabila diminta menceritakan kembali detik peristiwa berdarah itu yang turut mengorbankan dua rakan sepasukannya.

Beliau tidak dapat menahan air matanya daripada mengalir apabila mengenang dua rakan sepasukannya yang terkorban dalam pertempuran itu.

Mengimbas kembali kejadian, anak kelima daripada tujuh beradik itu berkata beliau terjatuh sebaik terkena tembakan di bahu kanan.

"Walaupun telah cedera dan terjatuh, pihak musuh masih tetap menembak ke arah saya termasuk menggunakan senjata berat. Nasib baik ketika itu, seorang rakan iaitu Koperal Hairi menarik saya ke belakang sebatang pokok kelapa sawit untuk berlindung," katanya.

Ketika itu beliau hanya berserah kepada Allah SWT dan reda jika umurnya tidak panjang, namun beliau bersyukur kerana Tuhan masih mengizinkannya untuk terus hidup.

Ekoran tembakan peluru musuh yang menembusi dadanya, tiga tulang bahunya patah dan beliau dikejarkan ke Hospital Lahad Datu dan kemudiannya Hospital Sandakan sebelum dibawa ke Hospital Tentera di Lumut, Perak, untuk mendapatkan rawatan lanjut.

Ditanya sama beliau serik dengan kejadian itu, dengan penuh bersemangat Mohammad Qaiyyum Aiqal berkata perkataan serik dan putus asa tidak ada dalam dirinya.

"Selagi saya bernyawa dan selagi saya boleh melangkah, saya akan terus mempertahankan kedaulatan negara.

"Apabila saya sembuh dan jika diizinkan saya akan kembali ke Lahad Datu demi memastikan keamanan negara pulih seperti sediakala," katanya.

Dalam kejadian pada 1 Mac lepas, dua anggota komando Polis Diraja Malaysia (PDRM) terkorban, manakala 12 penceroboh bersenjata dari Selatan Filipina maut dalam kejadian tembakan membabitkan kedua-dua pihak di Kampung Tanduo.

Dua anggota komando VAT 69 yang terbunuh dalam pertempuran itu ialah ASP Zulkifli Mamat dari Besut, Terengganu dan Sarjan Sabaruddin Daud dari Sabak Bernam, Selangor.

Selain Mohammad Qaiyum Aiqal, dua lagi anggota yang cedera ialah Koperal Azman Ampong dan Koperal Mohd Tarmizi Hashim.

Sementara itu lebih 500 penduduk Kampung Kelicap dan kawasan sekitar berkumpul di rumah Mohammad Qaiyum Aiqal sejak pukul 2 petang sebaik mengetahui beliau akan pulang ke rumah.

Mereka sabar menanti sehingga pukul 6.30 petang dan ramai di kalangan penduduk kelihatan mengalirkan air mata apabila melihat kecederaan yang dialaminya.

Turut menyambut wira negara itu ialah Anggota Parlimen Batu Pahat Dr Mohd Puad Zarkashi dan Anggota Parlimen Parit Sulong Datuk Noraini Ahmad yang menyampaikan sumbangan kepada beliau. BERNAMA

SUMBER

Terkini !!! KOMANDER LANUN SULU DIBUNUH PENGIKUT SENDIRI!!!



Berita yang kami terima, Pengganas Azumudie yang mengepalai lebih kurang 250 pengganas Kiram dilaporkan telah terbunuh. Ianya sesuatu yang sukar dipercayai apabila kematiannya bukan disebabkan oleh tembakan pasukan Perajurit Negara kita, sebaliknya kematian Pengganas Azumudie kerana ditembak oleh salah seorang pengawalnya sendiri.

Tidak ramai yang tahu, Pengganas Azumudie yang menggunakan Tangkal bersaiz besar di lehernya dikelilingi oleh kira-kira 60 pengawal peribadinya yang lengkap berpakaian tentera dan bersenjata. Tiada siapa boleh mendekatinya.

Kepungan oleh pasukan Perajurit Negara telah membunuh semangat mereka. Semangat pengawal elit Azumudie jatuh menjunam kerana perancangan awal mereka semuanya tidak menjadi.

Sebelum kematian Azumudie, diberitakan kepada kami bahawa pengawal elit Azumudie terlebih dahulu menembak mati anggota-anggota mereka yang belot dan ingin menyerah diri. 

Terdapat banyak kubur-kubur besar dan sederhana besar dipenuhi mayat-mayat mereka, sama ada mati semasa pertempuran atau mati kerana dibunuh oleh mereka sendiri.

Segala Mitos kononnya Azumudie boleh berjalan di atas air laut menyeberangi lautan ke pulau-pulau di selatan Filipina hanya kepercayaan kurafat. Semuanya tidak menjadi.

Sehingga kini tiada siapa tahu di mana mayat Azumudie. Sama ada dia telah ditanam di mana-mana kawasan hanya diketahui oleh 60 pengawal elitnya yang kini berpecah-pecah menjadi kumpulan kecil 10 dan 15 orang.

Jika sumber kami ini benar, maknanya Perang ke atas pengganas Kiram sudah sampai ke kemuncaknya. Perjuangan mereka sia-sia sahaja.

Benarkah,UMB Dan PCT Satu Gerakkan Perang Cyber yang diGeruni Pembangkang Perak ???


Pertama sekali Anak Jati Malaya ingin memohon seribu kemaafan jika pernah melukakan hati para pejuang cyber Troopers UMNO Pusat iaitu UMB sendiri.

AJM akui pernah buat satu keputusan yang tidak memberi apa pon impak pada kedua dua pihak tidak kira pihak AJM sendiri atau UMB.AJM Akui UMB merupakan satu gerakkan cyber yang begitu boleh dianggap satu gerakkan pernag yang boleh memecahkan benteng yang menunjukkan siapa sebenar Pakatan Rakyat.

AJM akui tempoh hari begitu terkejut dengan kehadiran UMB di Perak pada malam Himpunan Jentera Anak Muda BN tempoh hari.Pada pandangnan AJM kenapa tetiba sahaja UMB wujud.Terkejut jugak AJM.

AJM secara jujurnya eloklah melepas apa yg terhajat demi menjaga tali persaudaraan dengan UMB SENDIRI.Tempoh hari,di Perhimpunan Agung UMNO 2012 AJM kebutaln singgah di satu gerai berdekatan dengan PWTC,tetiba AJM terdengar seorang Budak UMB telah mengutuk Gang PCT.Pada AJM itu sudah terlampau.Itu yang membuatkan AJM begitu marah dengan UMB.

Hari pon dah lepas ,takpa AJM anggap itu satu Ujian buat Group Perak Cybert Troopers.Percayalah PCT tidak bertuan langsung dengan sesiapa.Apa sahaja jemputan kami akan hadir dengan misi yang satu.

Konklusinya Hari Ini,AJM dengan rendah diri ingin memohon ampun dan maaf pada Gang UMB Perak iaitu Black Panther , Hak Malaysia , Redah Kasi Pecah , Redah Kasi Pecah , Rasyid Zambri dan seluruh warga UMB Perak Diatas kesilapan Yang pernah AJM Lakukan pada kome.


Ingat kita satu saf perang ,tidak guna kita bergaduh tak guna kita cari salah diri masing-masing ,lebih elok kita bersatu mempertahan kan kesucian demokrasi yang ada di negeri Perak.Teman doakan semoga kita selamat dalam menghadapi serangan Mereka keatas Kita.

Salam Perpaduan dari AJM BUAT SELURUH WARGA SAF PERANG CYBER BN

Terkini !!! Kisah Tragis Vat 69 yang diserang Hendap ???



Temuramah wartwan NST ini dengan salah seorang anggota VAT69 yang bertempur dan terselamat dalam TRAGEDI BERDARAH di Kg. Simunul, Semporna. Tidak tergambar di fikiran kita yang waras...PERIT.

Dua orang anggota mengimbas kembali kejadian tembakan yg mengorbankan rakan2 mereka di Kampung Simunul pd 2 Mac 2013

Ketika penyerang utama pasukan polis di luar tempat persembunyian pengganas itu dihujani peluru, *Adam, *Amir dan anggota2 lain berundur kebelakang dan mencari perlindungan. Nampaknya musuh mempunyai kelebihan kawasan tembakan dan pasukan polis itu telah terdedah.

Beberapa saat selepas pengganas melepaskan tembakan, kawasan persembunyian mereka menjadi berapi apabila semakin ramai pengganas yg melepaskan tembakan ke arah pasukan polis. Pasukan polis cuba melepaskan tembakan perlindungan bagi memberi peluang anggotanya mencari perlindungan segera.

Ramai yg melompat masuk ke dalam rumah2 yg tidak berpintu di situ, yg tersusun di sepanjang laluan..inilah tempat kurungan mereka buat 24 jam seterusnya, sekurang2nya. Adam dan Amir adalah antara yg mencari perlindungan dlm bangunan berselirat itu. Mereka segera combat net (command centre) mereka dan meminta bantuan.

Mengenang kembali saat itu, Adam berkata ketika dia bergerak menjauhi rumah tersebut, sambil memusingkan kepalanya sekali sekala, dia melihat pengganas keluar dr rumah itu utk menarik masuk rakan2nya yg sedang terbaring dalam limpahan darah mereka sendiri, masuk ke dalam

" Salah seorg anggota kami yg ditembak di pintu itu telah terjatuh ke dalam air semasa dia cuba berundur. Entah bagaimana, dia sempat menghubungi operations centre.”

" Dia memberitahu pusat perintah tentang serang hendap itu dan dia telah ditembak. Pengganas2 itu pasti telah mendengar kata2nya. Kami jumpa tubuhnya yg dipenuhi peluru beberapa meter dr tempat dia jatuh," kata Adam.

Ini adalah satu2nya saat sepanjang temuramah itu di mana Adam kelihatan sedikit beremosi.

" Kemudian tembakan itu berhenti. Saya berpusing ke belakang dan saat itulah saya nampak pengganas itu menghentam tubuh rakan2 saya dgn barong ( pisau yg menyerupai pisau pemotong daging, digunakan di Filipina) berulang kali.

Lagi KLIK SINI

Terkini !! Gambar Terkini Pengganas Sulu Didakwa???



Seramai lapan orang dari selatan Filipina didakwa di Mahkamah Majistret sementara di Lahad Datu pada Rabu kerana mempunyai kaitan dengan keganasan dan melancarkan perang terhadap Yang di-Pertuan Agong.





[HOT] Inkues Kes Kematian William Yau penuh Misteri ?!


Apa agaknya status terkini Kes Kematian William Yau.Dah lama beno teman tak dengar citer.Yang Pasti pihak bertanggungjawab sedang jalankan siasatan kes kematian Mendiang.

Laporan Bernama menyebut ,  Koroner Mohd Hezri Shaharil yang mendengar inkues kematian kanak-kanak William Yau Zhen Zhong pada Rabu melawat lokasi kanak-kanak itu dilaporkan hilang Januari lepas di Jalan Putra Mahkota, Putra Heights, Subang Jaya.

Beliau tiba di lokasi itu pada pukul 3 petang diiringi Timbalan Pendakwa Raya Lee Keng Fatt dan peguam Goh Kim Lian, yang mewakili keluarga mendiang William, pegawai polis dari Ibu pejabat Polis Daerah Subang Jaya ASP Mohd Zainal Abdullah dan beberapa anggota polis.

Turut hadir bapa William, Yau Kok Kang, 32, dan ibu kanak-kanak malang berusia enam tahun itu, Goh Ying Ying, 26.

Dalam lawatan 20 minit itu, Mohd Hezri dibawa melihat kedudukan dan keadaan longkang yang ditemui pada jarak lima meter dari tempat bapa mangsa meletakkan kereta yang dipercayai tidak ditutup dengan palang besi pada malam kejadian.

Koroner itu juga dibawa melawat sebuah kedai elektrik yang disinggahi pasangan itu pada malam kehilangan William, serta satu lagi longkang kira-kira 200 meter dari kedai elektrik berkenaan.

Longkang itu difahamkan bersambung dengan Sungai Sireh.

Mayat William ditemui pada 24 Januari lepas di Jeti Kampung Sungai Sireh selepas dilaporkan hilang pada 16 Januari di Jalan Putra Mahkota.

Kanak-kanak itu dipercayai keluar daripada kenderaan untuk mencari ibu bapanya yang singgah di sebuah kedai barangan elektrik.

Prosiding inkues akan disambung selama tiga hari mulai 22 April.

Ia bermula 11 Mac lepas selama dua hari. BERNAMA



Terkini !! Anwar Tarik Balik saman Terhadap Papa Gomo !!!


PAPA GOMO

Anwar Ibrahim hari secara tidak rasmi menarik balik saman terhadap blogger papagomo berikutan amaran yang dibuat oleh blogger papagomo untuk mendedahkan lebih banyak video kepada rakyat supaya rakyat tahu siapa sebenarnya Anwar Ibrahim.

Dalam kenyataan ringkas dihadapan media Anwar mengeluarkan ungkapan "Saya serahkan perkara itu kepada peguam saya untuk uruskannya".

Ungkapan itu secara tidak langsung Anwar Ibrahim yang dilihat seorang pakar "lawan tetap lawan" seolah-olah terkulai layu bila berhadapan dengan blogger Papagomo.

Menurut Peguamnya kesukaran untuk membuktikan bahawa blogger Papagomo yang mengeluarkan gambar intimnya juga salah satu faktor yang perlu difikirkan kerana gambar-gambar intim Anwar dengan seorang lelaki telah dimuatturun ke blog RajaGoyang360 yang tidak diketahui pemiliknya.

Blog RajaGoyang360 dikatakan didaftar di Indonesia. Ini menunjukkan saman yang akan dikemukakan kepada blogger Papagomo hanya sis-sia atau gimik demi untuk menyatakan pendirian palsu Anwar Ibrahim terhadap foto perlakuan jijik dirinya kepada rakyat Malaysia yang kononnya marah kerana itu foto bukan dirinya.

Secara rasional jika foto bukan dirinya kenapa Anwar Ibrahim jadi gelabah babi sehingga sanggup nak saman orang lain?

Rakyat Malaysia sudah celik IT dan semua sudah cerdik oleh itu fikir-fikirkanlah demi Agama Bangsa dan Tanahair

Lagi KLIK SINI

Terkini !!! Rosmah Berpuaka??


Kita tidak boleh menafikan bahawa laman web Suara Pakatan Rakyat adalah satu-satunya laman web pro PR yang benar-benar membawa suara hati pemimpin dan penyokong PR secara telus dan lantang.Contohnya di muka depannya,laman tersebut tidak segan silu menyatakan apa yang tidak berani dinyatakan secara terbuka oleh kebanyakan penyokong PR,iaitu ‘Kalau Anwar Gay Sekalipun, So What?’ Walaupun kita tidak mampu menerima rasional laman tersebut mengenai soal ‘gay’,tetapi kita harus menghormati sikapnya yang tidak hipokrit,berterus-terang dan tidak berbelit-belit dalam memperkatakan pendirian sebenar PR.Sedangkan Anwar sendiri tidak berani berkata benar mengenai kecenderungannya itu.Namun,itu tidak bermakna laman tersebut tidak terkecuali dari bersifat berat sebelah dalam membincangkan isu-isu berbangkit.Seperti juga semua penyokong dan pemimpin PR,laman tersebut tetap berpegang bahawa apa saja yang buruk yang berlaku di dunia ini adalah salah Barisan Nasional,UMNO,Pemimpinnya atau pun isteri dan keluarga mereka.Ini termasuklah ajal maut manusia,terutama yang mampu menjadi ‘aset’ atau ‘modal’ kepada politik mereka.

Tidak kira,sama ada yang meninggal dunia itu adalah rakyat biasa,seperti arwah adik Amiruddin yang terbunuh ketika memecut kereta melarikan diri dari pihak polis,ahli mereka sendiri seperti mendiang Teoh Beng Hock yang menjadi kunci mendedahkan korupsi pemimpin PR,wira-wira negara yang berjuang dan terkorban di Lahad Datu atau yang terkini,mendiang Balasubramaniam iaitu seorang bekas polis dan penyiasat persendirian yang terlibat secara langsung dalam kes pembunuhan Altantuya,semuanya diletakkan ‘di atas kepala’ UMNO.Menurut laman SuaraPR,kematian Bala yang dilaporkan sebagai sakit jantung perlu dipersoalkan memandangkan ia berlaku tidak lama selepas Bala menjejakkan kaki ke Malaysia.Hujah laman tersebut ialah Bala telah lama berada di luar negara dan kenapa hanya setibanya di Malaysia sahaja baru diserang sakit jantung ???

Lagi KLIK SINI

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget