Pages

Moh Follow ANAK JATI MALAYA

AMARAN ANAK JATI MALAYA

~Penulisan, foto, grafik dan lain-lain imej yang dipaparkan dalam blog ANAK JATI MALAYA ini adalah merupakan pandangan peribadi sebagai rakyat Malaysia yang bebas bersuara dan tidak mewakili mana-mana pihak

~Pengurusan blog tidak akan bertanggungjawab atas sebarang tuntutan, kerugian, kelemahan dan ketidakpuashatian mana-mana pihak yang bakal terjadi disebabkan artikel yang disiarkan di sini.
Terima Kasih.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
© ΘRIGINAL AJM PRΘFILE
✔ Verified Θfficial by BLOGGER
© Profile Θriginal & Θfficial®
Real ██████████ 1ΘΘ%

Thursday, 21 February 2013

Fizz Fairuzz Berbohong??



Bukan setakat kami, malah semua peminat diseluruh negara sudah mula keliru dengan kenyataan-kenyataan yang diberikan. Dari pertunangan yang hanya sempat bertahan beberapa hari, kemudian timbul isu mengatakan Azlyn Massiela sudah berkahwin. Klik Sini

Hari ini, bekas tunang Fizz itu memberitahu bahawa dia tidak pernah berkahwin. Namun, belum sempat berita ini diketahui umum, muncul satu lagi kenyataan dari seorang lelaki bernama Ramli (bukan nama sebenar) yang mengaku Azlyn sememangnya adalah isterinya. Ya, isteri kedua.

“Wanita itu isteri kedua dan diakui ia kesilapan saya bernikah dengannya tanpa memaklumkan kepada isteri pertama serta keluarganya (keluarga isteri kedua). Namun tidak disangka, perkahwinan di Thailand memberi kesan negatif kepada Fizz, sekali gus memburukkan namanya.” – Ramli dipetik dari Berita Harian.

Ramli yang juga merupakan seorang usahawan ini memberitahu bahawa isterinya ‘sakit’ dan kesunyian adalah punca isterinya itu melakukan perkara sedemikian.

“Saya cukup mengenali wanita itu kerana dia isteri yang ‘sakit’ selepas lapan bulan hilang ingatan,” ujar Ramli merujuk pada bekas tunang Fizz Fairuz, Azlyn Massiela.

Dan ini pula kenyataan yang dibuat oleh Azlyn menafikan yang dia telah berkahwin...Yang mana satu betul ni??

Semalam, dunia hiburan dikejutkan dengan kenyataan Fizz Fairuz yang mengatakan Azlyn Massiela sudah pun berkahwin dengan seorang usahawan berusia 40an. Fizz Fairuz menjelaskan bahawa berita itu diketahuinya daripada kawan kepada adik Azlyn melalui mesej yang diterimanya.

Akhirnya teka-teki sudah pun terjawab. Hari ini menerusi sebuah akhbar tempatan, Azlyn Massiela, 26, yang juga merupakan bekas tunang Fizz Fairuz telah mendedahkan bahawa dia tidak pernah berkahwin.
“Saya tergamam dan terus menangis, tergamak dia mengeluarkan tuduhan yang sedemikian. Pelik kerana tanpa usul periksa, dia seberani itu menjatuhkan maruah saya dan keluarga.
“Saya berani menyatakan, tidak pernah berkahwin sepanjang 26 tahun usia ini. Dia boleh periksa di mana-mana pejabat agama atau bertanya sendiri kepada ibu bapa perihal sebenar status diri saya.”
Azlyn turut menjelaskan bahawa ibu bapanya menangis dan kecewa apabila Fizz mereka cerita yang tidak benar.
“Kalau pun saya sudah punya suami selepas bernikah di sempadan, takkan emak bapa saya tidak menghalang saya berkahwin lain? Kami masih ada agama, tahu hukum hakam.
“Jangan jatuhkan air muka mereka dengan cerita sebegini. Andai sudah tidak lagi menyayangi, saya boleh terima kenyataan, tetapi bukan dengan cara mengaibkan orang tua saya. Emak dan ayah saya turut menangis mengenangkan apa yang dilakukannya (Fizz).”
Nampaknya kontroversi ini telah memberikan tamparan yang hebat pada keluarga Azlyn. Apakah yang akan berlaku seterusnya?


Sumber EP

Kezaliman Kerajaan Negeri:Kemana Perginya HAK rakyat Kelantan???


Teman cukup pantang,kalau orang duk suke menyembang kencang je beb,Huh manakan tidak wei ,nak dijadikan cerita di Kelantan sendiri dibawah pemerintahan Kerajaan Kelantan selalu duk canang tuntut royalti la itu la ini lah.. Aq kesian giler dengan nasib rakyat kelantan yang selalu kene tipu dengan imej yang sedemikian.

Hmm patut la wei dekat Kelantan tu air nya jadi keruh manakan tidak abis semua bukit,gunung ganang ditarahnya untuk kepentingan tertentu.Disini penulis ingin mempersoalkan kemana perginya duit rakyat iaitu balak.Masuk ke poket kroni ke?

Lebih menyayat hati kg orang asli pon deme duk ganggu.Henti-hentilah menipu rakyat wahai kerajaan Pas Kelantan.

Menurut kata -kata dari blog Parang Pedang,Perlakuan pentadbir PAS terhadap masyarakat peneroka Kelantan tak ubah seperti penindasan pentadbiran Amerika kepada kaum asli Red Indian. Rakyat Kelantan mula membentak menyatakan ketidak puasan hati mereka dengan apa yang dilakukan oleh Kerajaan PAS Kelantan

Apakah nasib rakyat Kelantan akan menjadi seperti ini selama lamanya.Wahai rakyat Kelantan anda lihat sendiri apa yang kerajaan anda Buat di negeri anda.Anda ada hak untuk tuntut hak anda.Jangan diperbodohkan wahai rakyat Kelantan.Sedarlah wahai rakyat Kelantan dengan lakonan mereka.

Hah kome boleh tengok sendiri gambar dibawah ni ye...Segala pendedahan gempar buat rakyat Kelantan



Komen Rakyat









Ustaz Kazim di Fitnah dan Di cerca lagi??



Dalam ceramah beliau UKE pernah menegur segelintir penyokong PAS yang kritik dan fitnah beliau, beliau memberi teguran secara terbuka tetapi sayangnya puak PAS meroyan hingga ke lubang kubur, jika direnung political mileage UKE seorang yang berpengaruh disesetengah kawasan (terutama kampung beliau) adalah tindakkan bodoh lagi tidak bermaruah segelintir totok PAS yang menfitnah UKE menyebabkan parti itu hari ini dikecam teruk kerana secara totalnya tidak melambangkan cara orang mukmin!



Inilah nasib seorang Ustaz yang tidak menyokong perjuangan parti yang kata berjuang untuk Islam .Kena kutuk , maki , cerca ini seolah-olah sudah jadi kerja pencacai2 Pas dan ini berlaku kepada penceramah agama terkenal,Ustaz Kazim Elias.

Apakah dengan cara maki kepada Ustaz yang ceramah Maulid nabi boleh bantu mereka menawan Putrajaya ?


Dalang disebalik 11 Adun Didedah ??

Sebahagian ahli PAS mengadakan demonstrasi mendesak Azizan melepaskan jawatan di Markas PAS, Kota Sarang Semut, dekat Yan, semalam. - Foto Lim Poh Chin

Yan: Kepimpinan Datuk Seri Azizan Abdul Razak sekali lagi dipertikaikan, kali ini membabitkan ahli 11 daripada 15 PAS kawasan mahu beliau melepaskan jawatan Menteri Besar dan Pesuruhjaya PAS negeri.

Desakan disuarakan oleh kira-kira 50 ahli PAS yang sebahagian besarnya Ketua Unit Peti Undi (UPU) kerana mendakwa Azizan gagal mentadbir dan menyelesaikan kemelut dalam demonstrasi aman ketika mesyuarat khas Dewan Ulama PAS negeri, di Markas PAS di Kota Sarang Semut, dekat sini semalam. Kumpulan itu mendakwa mereka ahli dari 11 kawasan PAS, terutama Jerai dan Jerlun.

Tolak kepimpinan Azizan

Seorang daripada mereka Asri Ahmad, yang juta Ketua UPU cawangan Megat Dewa di Jerlun, mendakwa sekurang-kurangnya separuh daripada penyokong PAS di Kedah menolak kepimpinan Azizan .

Apa-apapun kali ini tamparan hebat buat Azizan Razak bagi menghadapi kehadiran PRU13 ini. Pasti musuh yang paling hebat bukanya datang dari pihak UMNO/BN tetapi dari Kem PAS itu sendiri. Sekiranya Azizan Razak tidak dapat mengenali "musuh dalam selimut" yang selama ini mengatur serta menyusun pelbagai strategik yang boleh menumbangkan parti itu sendiri. 

Berita SINI

Tergemparr :Pensyarah UM guna platform u sbg medan politik pembangkang?


Gua difahamkan, Nurul Izzah telah berceramah di dalam Universiti Malaya sewaktu seminar Politik dan PRU 13 siang tadi.

Nurul menyampaikan ceramahnya dalam satu program yang bertajuk, "SEMINAR POLITIK DAN PILIHAN RAYA MENJELANG PRU KE-13" dianjurkan oleh Prof Dato' Dr Mohammad Redzuan Othman ,Dekan Fakulti Sastera dan Sains Sosial Universiti Malaya itu sendiri.

Walaupun ceramah tersebut tak dapat kelulusan dari pihak JPM dan Kementerian Pengajian Tinggi, Prof terbabit dikatakan berkeras untuk tetap menganjurkan program berkenaan.

Beliau dilaporkan dengan bangganya membuat kenyataan sebelum ucapan Nurul Izzah.., "Saya diminta untuk membatalkan seminar ini oleh Jabatan Perdana Menteri dan Kementerian Pengajian Tinggi ,tapi saya tetap bertegas untuk melaksanakannya. Saya kata siapa anda untuk mengarah saya?"

"Bagi saya mahasiswa sudah matang dan kalau saya seorang 'bapa' dan sering menghalang anak-anak untuk melakukan itu dan ini maka mereka akan jadi bodoh ! Saya hanya memantau dan takkan menghalang. Satu lagi takkan saya nak buat pertandingan Boria pula? Kita sudah hampir nak PRU. Pendidikan dan kefahaman politik itu penting.."katanya.

11 ADUN PAS MENGAMUK!!?


Kalau diikutkan cerita Sebelas Dewan Undangan Negeri (DUN) di Kedah dipercayai sepakat mendesak Menteri Besar, Datuk Seri Azizan Abdul Razak supaya berundur dan melepaskan jawatan Pesuruhjaya PAS negeri kerana dianggap lemah dalam menerajui parti itu.

Ketua Unit Peti Undi (UPU) PAS, Megat Dewa Asri Ahmad mendakwa kelemahan kepimpinan Azizan yang gagal menyelesaikan masalah dalaman parti menyebabkan ramai di kalangan anggota PAS tidak berpuas hati dengannya serta berasa kecewa.

"Dari segi pentadbiran negeri tak dak masalah, tapi dalam parti beliau sangat lemah dan kami mahu beliau melepaskan takhtanya sebagai Pesuruhjaya PAS," katanya kepada pemberita ketika ditemui di Komplek PAS Kedah Batu 9, Kota Sarang Semut dekat sini, Rabu.

Asri mendakwa antara 11 DUN yang mahu Azizan berundur ialah Kota Siputeh, Bandar Baru, Alor Mengkudu dan Merbau Pulas.

Dakwanya desakan itu sebenarnya disokong Dewan Ulama PAS Kedah yang bermesyuarat hari ini dan perkara itu akan dibawa ke peringkat pusat untuk tindakan selanjutnya.

"Kami bagi sokongan kepada Ulama dan mahu selesaikan perkara ini di peringkat pusat, minta Azizan turun... kami mahu PAS Kedah kembali kepada dasar yang ditetapkan, ulama adalah dasar perjuangan PAS," kata Asri.

Sementara itu Azizan ketika diminta mengulas mengenai desakan itu berkata, ada pihak yang sengaja ingin menimbulkan huru-hara dan ia merupakan strategi yang dipercayai dirancang musuh PAS.

Beliau berkata, bagaimanapun sebagai sebuah negara bebas, sesiapa sahaja berhak untuk mengeluarkan kenyataan dan pihaknya hanya boleh lihat apa sahaja yang dilakukan mereka.

"Pimpinan-pimpinan bahagian semua bersatu dan tak ada masalah pun, tiba-tiba ada pulak pihak lain cuba timbulkan huru-hara. Apa lagi yang saya buat tak kena, saya dah cuba bangunkan negeri, buat yang terbaik untuk rakyat," katanya.

Timbalan Pesuruhjaya 1 PAS Kedah, Datuk Phahrolrazi Zawawi ketika ditemui pemberita pula berkata setakat ini isu desakan supaya Azizan berundur belum pernah dibangkitkan dalam mesyuarat perhubungan yang dihadiri semua bahagian pada setiap bulan.

"Kalau ada perkara tak puas hati, patut guna saluran perhubungan... setakat ni tak sebut dalam mesyuarat perhubungan secara rasmi lagi," katanya. - BERNAMA

Hanya Isyarat 1 Malaysia,Ulama Dimaki?


Begini ceritanya Sekeping gambar yang memperlihatkan Setiausaha Majlis Syura Ulama PAS, Nik Muhammad Zawawi Nik Salleh bersama-sama dengan Chua Soi Lek, Shahidan Kassim dan seorang blogger pro-UMNO serta beberapa orang yang lain menunjukkan isyarat 1Malaysia, menjadi punca kemarahan pemuja, penjilat dan pecacai Anwar Ibrahim dan Guan Eng kepada Zawawi.

poster Najib bikin pembangkang meroyan!!!


Poster Najib dari my Massa.

Ebi salahkan Mahathir?


Apa pendapat mengkome dengan staterment yang dikeluarkan oleh si Ebi ni...Abis serba serbi semua salah UMNO wei...Aq pelik giler ...Kucing berak tepi jalan salah kerajaan jgak kut?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget