Pages

Moh Follow ANAK JATI MALAYA

AMARAN ANAK JATI MALAYA

~Penulisan, foto, grafik dan lain-lain imej yang dipaparkan dalam blog ANAK JATI MALAYA ini adalah merupakan pandangan peribadi sebagai rakyat Malaysia yang bebas bersuara dan tidak mewakili mana-mana pihak

~Pengurusan blog tidak akan bertanggungjawab atas sebarang tuntutan, kerugian, kelemahan dan ketidakpuashatian mana-mana pihak yang bakal terjadi disebabkan artikel yang disiarkan di sini.
Terima Kasih.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
© ΘRIGINAL AJM PRΘFILE
✔ Verified Θfficial by BLOGGER
© Profile Θriginal & Θfficial®
Real ██████████ 1ΘΘ%

Saturday, 16 March 2013

Terkini !!!! Bukti kukuh Insiden Lahad Datu telah Ditemui???



Terkini laporan Bernama menyebut, kerajaan Filipina menemui beberapa bukti mengenai penglibatan tokoh pembangkang di negara itu yang dipercayai membiayai keluarga Jamalul Kiram III, pemimpin kumpulan pengganas yang bertanggungjawab dalam insiden pencerobohan di Lahad Datu, Sabah.

Menteri Pertahanan, Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, perkara itu didedahkan oleh Setiausaha Pertahanan Filipina, Voltaire T. Gazmin yang mengunjungi beliau di Putrajaya, semalam.

Ahmad Zahid berkata, Gazmin dalam pertemuan itu turut menyatakan komitmen Manila untuk melakukan apa sahaja bagi membantu Kuala Lumpur mengenal pasti dalang sama ada di Filipina, Malaysia atau pihak ketiga yang terlibat dalam pencerobohan tersebut.

Hah! apa lagi, dakwa je. Tangkap dan jangan takut dengan demontrasi puak-puak macai dalang laknat merosakkan negara hingga mengorbankan nyawa anggota keselamatan negara. Ayuh!!!!


TERKINI !!! Pengikut Jamalul Kiram Berjaya DiKesan???



Jumlah pengganas pengikut Jamalul Kiram dipercayai kini hanya tinggal dalam lingkungan 20 orang sahaja lagi.

Kesemua mereka telah berpecah kepada beberapa kumpulan kecil dan terkepong di kawasan Kampung Sungai Minyak.

Gempuran terakhir yang dirancang (mungkin dilanjutkan beberapa hari lagi sebelum dilancarkan) dijangka akan menumpukan kepada kumpulan terbabit.

Namun, serangan terakhir bukan sesuatu yang mudah kerana kumpulan yang tinggal dikatakan memiliki segala bentuk senjata berat termasuk RPG.

Sekiranya pemimpin mereka Agimuddin masih hidup, dia dipercayai mungkin berada dalam kumpulan terakhir berkenaan.

Setakat ini, 61 pengganas telah ditembak mati, 35 yang cuba menyusup balik ke Filipina ditahan tentera laut negara itu manakala 233 individu dipercayai sama ada pengganas atau tali barut telah ditahan.

Terkini !!!Najib Umum 7 dosa besar Pembangkang pada rakyat !!!


Najib Razak

TANAH MERAH - Datuk Seri Najib Tun Razak mengajak rakyat supaya menolak Pakatan Rakyat (PR) termasuk Pas di Kelantan pada Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) kerana mereka telah melakukan tujuh dosa besar terhadap rakyat dan umat Islam di negara ini.
 
Perdana Menteri menggariskan, antaranya dosa parti Pas ialah membenarkan penggunaan kalimah ALLAH oleh bukan Islam, gagal menunaikan janji kepada rakyat Kelantan, membenarkan pemimpin DAP secara rakus membotakkan kawasan di Tanah Tinggi Lojing serta mempermainkan matlamat perjuangan Pas sendiri.
 
"Dosa Tian Chua (Naib Presiden PKR) terhadap isu di Lahad Datu dan tahaluf siyasi (kerjasama politik antara Pas, PKR dan DAP) merupakan antara tujuh dosa besar pembangkang terhadap rakyat.
 
"Kalau saya dahulu mengumumkan tujuh perkara untuk rakyat Kelantan, kini tujuh dosa besar mereka yang ambo nok sebut hari ini," katanya pada Majlis `Bekwoh' Rakyat Bersama Perdana Menteri di Sekolah Menengah Tanah Merah 1 di sini, hari ini.
 
Turut hadir Pengerusi Umno Kelantan, Datuk Seri Mustapa Mohamed; timbalannya Datuk Dr Awang Adek Hussin dan Pengerusi MCA Kelantan Datuk Seri Dr Ng Yen Yen.

Kira-kira 50,000 rakyat hadir pada majlis tersebut.
 
Menyentuh mengenai Pas mempermainkan matlamat perjuangannya, Najib berkata, sebelum ini parti itu mahu melaksanakan hukum hudud di negara ini tetapi demi politik dan takut kepada DAP, akhirnya mereka telah mengubah kepada dasar negara berkebajikan.
 
Katanya, jika dahulu Pas menghentam cara Barisan Nasional (BN) berkongsi kuasa dengan parti lain tetapi kini mereka juga mengambil langkah yang sama dengan DAP dan ia jelas membuktikan sikap sebuah parti yang berubah-ubah demi mahukan kuasa.
 
Beliau berkata kehadiran besar rakyat Kelantan pada majlis itu membuktikan mereka telah bersedia pada bila-bila masa untuk menolak Pas pada pilihan raya umum kali ini.
 
"Kita mahukan transformasi bukan reformasi. Transformasi mensejahterakan rakyat. Transformasi bawa rahmat pada rakyat," katanya.

Perdana menteri berkata, cara bijaksana kerajaan mentadbir negara telah menjadikan negara ini makmur dan sebagai bukti ekonomi negara telah mencapai pertumbuhan kepada 6.4 peratus.
 
"BN cukup cakna kepada masyarakat. Cukup sengoti buat bermacam-macam demi faedah rakyat dan oleh itu yakin dan percayalah apa yang kita buat ini adalah yang terbaik untuk mensejahterakan rakyat," katanya.
 
Beliau berkata tidak seperti pembangkang yang berjanji dalam manifesto yang dianggap seperti penjual ubat tepi jalan.
 
"Satu ubat semua boleh sembuh. Kita bukan mahu mengundi orang yang petah berkata-kata tetapi pilihan raya adalah untuk rakyat memilih kerajaan yang benar-benar boleh berjasa kepada negara.
 
"Dan oleh itu yakinlah kepada BN," katanya.
 
Najib berkata kehadirannya untuk merasmikan Majlis Pecah Tanah Program Perumahan Rakyat di Wakaf Mek Zainab, Kota Bharu, adalah mencerminkan ketelusannya kepada rakyat melalui slogan 'Janji Ditepati'. - Bernama

[HOT] ‘kenakalan’ Pemuda Pas didedahkan Nizar ??


Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaluddin

IPOH - Timbalan Pesuruhjaya Pas Negeri Perak, Datuk Seri Mohamad Nizar Jamaluddin menganggap tindakan Pemuda Pas mengisytiharkan dirinya sebagai calon Dun Changkat Jering sebagai pendekatan yang ‘nakal’.

Beliau berkata, bukan setakat isu calon semata-mata, barisan kepimpinan Pemuda Pas sebelum ini dilihat agak ke hadapan dalam membincangkan pelbagai topik dan masalah setempat.

“Saya tidak rasa ia perkara serius kerana pengumuman itu dibuat secara dalaman dalam kalangan Pemuda. Kadang-kadang mereka ini bertindak secara nakal juga. Mendahului yang lain,” katanya.

Beliau berkata, sehingga kini, pihaknya hanya memberi tumpuan terhadap Dun Pasir Panjang, iaitu kerusi yang dimenangi pada Pilihan Raya Umum ke-12 (PRU12).

Malah menurutnya, beberapa program bersama masyarakat terus diatur di Dun Pasir Panjang sebagai usaha mendekati pengundi.

Selain menang di Pasir Panjang, Mohamad Nizar yang dilantik sebagai Menteri Besar selepas Pakatan Rakyat (PR) dibentuk pada 2008 lalu turut menang di kerusi Parlimen Bukit Gantang pada pilihan raya kecil, 7 April 2009, menggantikan calon Pas, Roslan Shaharum yang meninggal dunia pada Februari 2009.

Mengulas lanjut, Mohamad Nizar berkata, sehingga kini belum ada sebarang kenyataan dikeluarkan berkenaan perkara itu, namun beliau menghormati apa yang dinyatakan barisan Pemuda Pas Perak.

“Saya juga tidak tahu keputusan akhir nanti. Semua bergantung kepada Majlis Pimpinan PR. Saya hanya dimaklumkan buat masa ini, masih lagi ‘pegang’ Dun Pasir Panjang,” katanya.

SUMBER

Terkini !!! KG Melayu akan dilenyapkan jika...



Trend warga asing membeli atau mendiami taman perumahan baharu yang dibina pemaju di kawasan perkampungan Melayu dibimbangi akan menyebabkan kawasan tersebut lenyap secara perlahan-lahan.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Teluk Bahang, Datuk Seri Dr. Hilmi Yahaya (gambar) berkata, keadaan itu berlaku berikutan dasar Kerajaan DAP Pulau Pinang yang membenarkan pemaju membina rumah-rumah mewah di celah-celah perkampungan Melayu.

Menurutnya, meskipun jumlah warga asing terbabit tidak diketahui namun perkara itu jika dibiarkan berterusan akan menyebabkan orang Melayu terutama generasi muda berhijrah kerana tidak mampu membeli rumah berikutan harganya yang terlalu tinggi.

"Memang orang kampung tidak mampu membelinya termasuk pasangan muda yang baru berkahwin dan akhirnya mereka terpaksa berpindah.

"Kalau gaji mereka RM10,000 sebulan sekalipun, tidak mungkin mereka mampu memiliki rumah teres yang berharga paling rendah RM500,000. Sudah ada orang luar (warga asing) masuk ke sini dan membelinya," dakwanya.

Beliau ditemui pemberita dalam program Sepetang Bersama ADUN Teluk Bahang anjuran Tenaga Nasional Berhad (TNB) di sini hari ini.

Yang hadir sama, Pengurus Besar TNB Pulau Pinang, S. N. Mohandass.

Hilmi memberitahu, beliau bimbang fenomena itu seolah-olah sengaja dirancang Kerajaan DAP Pulau Pinang bagi melenyapkan perkampungan Melayu di Balik Pulau.

Katanya, sejak lima tahun mentadbir tiada satu pun rumah mampu milik dibina di bawah pentadbiran Ketua Menteri, Lim Guan Eng.

Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Politik/20130313/po_03/Kampung-Melayu-bakal-lenyap#ixzz2NdXdZvz7
© Utusan Melayu (M) Bhd

[HOT] Orang Melayu wajib UNDI siapa...



SHAH ALAM 16 Mac - Orang Melayu diingatkan untuk menggunakan kuasa satu undi dengan sebaiknya agar masa depan negara yang gemilang di bawah Barisan Nasional (BN) terus terjamin.

Menurut Ahli Parlimen Kulim-Bandar Baharu, Datuk Zulkifli Noordin, orang Melayu perlu belajar dari pengalaman Pilihan Raya Umum ke-12 (PRU-12) yang menyebabkan lima negeri dikuasai pembangkang dan hak istimewa orang Melayu terhakis sedikit demi sedikit.

"Jangan kerana marah kepada Ketua Bahagian dan Ketua Cawangan kita tidak mahu mengundi parti kita, hingga menyebabkan BN hilang dua pertiga.

"Perkara kecil sebegini perlu diketepikan oleh orang Melayu kerana jika kita tidak mengundi BN kali ini maka kemungkinan parti pembangkang mendapat majoriti mudah di Parlimen lebih cerah," katanya.

Beliau berkata demikian kepada Utusan Malaysia selepas menyampaikan ceramah bertajuk Lahad Datu Bukan Wayang - Hukum Si Dalang di Kampung Bukit Kuda di sini semalam.

Zulkifli berkata, lebih menakutkan jika pihak pembangkang menggunakan majoriti yang ada untuk melaksanakan Perkara 2 Perlembagaan Persekutuan iaitu menjemput negara lain bagi mencapai majoriti dua pertiga.

"Di bawah Perkara 2 Perlembagaan Persekutuan perkara ini tidak mustahil dilakukan jika pembangkang mendapat majoriti mudah 112 dan BN 110.

"Mereka boleh memanggil Sidang Parlimen untuk mengusulkan kemasukan negara lain yang mempunyai banyak kerusi Parlimen untuk melengkapkan dua pertiga, ia tidak mustahil berlaku jika kita tidak mengundi BN pada PRU kali ini,"ujarnya.

Mengulas mengenai insiden Lahad Datu, beliau berkata, jika pihak musuh mempunyai pembiaya khusus operasi mereka, sudah pasti konco-konco mereka tidak akan berdiam diri dan mungkin akan membuat serangan gerila bagi membalas dendam.

Justeru katanya, Kerajaan perlu menubuhkan Suruhanjaya Diraja untuk menyiasat dalang sebenar di sebalik insiden terbabit terutama penglibatan pemimpin pembangkang yang didedahkan Wikileaks dan media antarabangsa lain.

- UTUSAN


Panas!!! Artis UMNO MemBelasah Imam Masjid!!!

Twitter AC MIzal

Menerusi laman Twitter milik pelakon dan pengacara terkenal, Dato’ AC Mizal beberapa minit yang lalu, pelakon ini telah melahirkan rasa sedih atas khutbah yang diberikan oleh Imam di masjid yang dihadirinya sebentar tadi kerana mengutuk artis tempatan dan perkara tersebut dikatakan turut mengaibkan dirinya yang berada di dalam masjid pada ketika itu.



Dato AC Mizal
Twitter AC
Dalam pada itu, Dato AC Mizal turut melahirkan rasa kurang senangnya apabila ada sesetengah masjid menyampaikan khutbah Jumaat yang berunsurkan politik dan pengacara ini turut mempersoalkan, apakah akan berlaku sekiranya makmum di sesebuah masjid berkurangan kerana topik khutbah yang disampaikan berbaur politik sehingga membuat makmum lari?


AC Mizal
AC TwitterAC Mizal Twitter
Twitter AC

Terkini !!! Lagi Kubur Pengganas Lahad Datu ditemui !!



LAHAD DATU: Anggota keselamatan negara telah menemui tiga kubur baru di Kampung Tanduo.

Pesuruhjaya Polis Sabah Datuk Hamza Taib berkata kubur-kubur itu mengandungi 15 mayat dan berada berhampiran dengan sebuah kubur besar yang ditemui di sana 10 hari lalu.

Hamza berkata dengan penemuan ini, jumlah pengganas Sulu yang telah ditembak mati oleh anggota keselamatan negara mencatat 61 orang.

“Statistik setakat ini, kita telah berjaya menembak mati 61 orang. Kita telah keluarkan 27 mayat dari tempat pertempuran dan membuat 97 tangkapan dibawah Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-langkah Khas) 2012 (Sosma).

“Lain-lain tangkapan yang dibuat mencatat 233 orang,” kata beliau semasa satu sidang media di sini.

Sementara itu, Hamza berkata polis percaya ada hanya 10 lagi mayat pengganas yang belum dibawa keluar dari Kampung Tanjung Batu.

“Mayat-mayat itu berada dalam keadaan yang teruk tetapi kita akan keluarkan juga.”

Terkini !!! Nabil Umum sesuatu pada rakyat???


Alhamdulillah satu perkembangan positif walaupon dihujani pelbagai tohmahan dan fitnah.Nabil pelakon tyang juga pelakon mengumumkan sesuatu pada Himpunan Aktivis Siber 2013 .

Tahniah Nabil dan pelakon yang lain.

Terkini !!!Azzimudie Kiram Terlepas????


Ketua kumpulan pengganas Sulu, Azzimudie Kiram dipercayai telah melarikan diri dari Lahad Datu, Sabah dan kembali ke tempat asalnya di Selatan Filipina.


Kenyataan berkenaan dibuat oleh Panglima Angkatan Tentera, Tan Sri Jeneral Zulkifeli Mohd Zin.


Katanya pasukan keselamatan membuat kesimpulan tersebut selepas menganalisa maklumat yang diterima daripada sumber risikan.


Zulkifeli berkata maklumbalas daripada pasukan komander keselamatan di lapangan, ia menunjukkan bahawa Azzumudie tidak lagi bersama-sama dengan pengikutnya yang terkepung di Lahad Datu.


Terdahulu pihak berkuasa Malaysia melancarkan operasi lebih seminggu lalu bagi menghapuskan ancaman pengganas Sulu yang menceroboh dan membunuh anggota keselamatan negara ini di kawasan berkenaan.


Nasib sebenar Azzimudie menjadi tanda tanya selepas beberapa pegawai kanannya dikatakan terbunuh sebaik operasi bermula.

SUMBER

Terkini !!! KETUA LANUN KIRAM MINTA TENTERA INDONESIA SERANG MALAYSIA ???


Nak terus berlawan dengan Malaysia, nampaknya lanun-lanun Sulu sudah mati akal. Dah habis air liur baca serapah dan jampi, dah habis segala macam tangkal dan azimat dipakai tetapi penemuan mayat-mayat lanun Sulu terus meningkat saban hari. Nak minta bantuan daripada jin, puaka dan jembalang pun, makhluk-makhluk tu pun takut dengan sistem persenjataan tentera Malaysia.

Apakan tidak, tetiba sahaja Malaysia mengeluarkan aset-asetnya yang kurang diketahui dan dimiliki seperti bom pintar dan drone.

Jadi, Jamalul Kiram III yang sudah pun terputus bekalan duit ringgit apabila dalang operasi lanun-lanun tersebut didedahkan secara meluas, terpaksa mendapatkan bantuan pihak asing. Nak minta bantuan daripada Amerika, negara yang menyokong keganasan terhadap umat Islam itu pun, tak berapa nak berani atas alasan-alasan tertentu terutama selepas Malaysia menggunakan jet F-18 Hornetnya dengan sebebas-bebasnya.

Nak harapkan negara sendiri, Filipina pula dah nak tangkap dia. Akhirnya Jamalul Kiram III terpaksa beralih kepada Indonesia. Kononnya, Indonesia juga mempunyai hak ke atas Sabah dan Sarawak. Tidak cukup dengan itu, dia menawarkan Kesultanan Sulu berada di bawah Republik Indonesia sekiranya Indonesia mahu membantu lanun-lanunnya berperang dengan tentera Malaysia.

[HOT] Hampir 30,000 rakyat Perak sertai ceramah PR di Meru ?

gambar dari jarak jauh

gambar diambil paling dekat


Kome mesti tak cayakan kan...Habislah Be End lepas ni wey...konpo, akan terkubur di Negeri Perak.Ramai giler wey dtgnya...Kejadian berlaku dekat dengan Meru 2C.

Terkini !!! Al-Juburi Kantoi berbogel lagi ????


Ketibaan Sang Hero..... RAJA GOYANG
Hi!!! Sayang kat ABANG


Pelukan MESRA dua KEKASIH INTIM

errmmmmm..... RAJA GOYANG sedang GONCANG

KUCUPAN INTIM asmaradana dua KEKASIH



SUMBER;http://rajagoyang360.blogspot.com/2013/03/3-2-1-action-part-1.html


Terkini !!! Punca Genjatan Senjata Sebelah Pihak Kiram III didedahkan ???


Gempar di Manila apabila dihebohkan dengan kisah seorang kanak-kanak diberikan syiling baru 50 sen oleh seseorang yang datang dan mengambil gambar rumah Jamalul Kiram dari jarak dekat seminggu yang lalu.

Media Filipina terus menyerbu kanak-kanak tersebut bagi bertanyakan tentang pemberian wang 50 sen dari seseorang yang menaiki sebuah kereta hitam.

Media Filipina mendesas-desuskan kehadiran perisik Malaysia di hadapan rumah Kiram.

Selepas itu, Kiram mengumumkan gencatan senjata di pihaknya. Adakah ini puncanya?

Namun gencatan senjata itu ditolak pihak Malaysia memandangkan mula pertempuran juga disebabkan helah bendera putih yang dikibar pihaknya.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget