Pages

Moh Follow ANAK JATI MALAYA

AMARAN ANAK JATI MALAYA

~Penulisan, foto, grafik dan lain-lain imej yang dipaparkan dalam blog ANAK JATI MALAYA ini adalah merupakan pandangan peribadi sebagai rakyat Malaysia yang bebas bersuara dan tidak mewakili mana-mana pihak

~Pengurusan blog tidak akan bertanggungjawab atas sebarang tuntutan, kerugian, kelemahan dan ketidakpuashatian mana-mana pihak yang bakal terjadi disebabkan artikel yang disiarkan di sini.
Terima Kasih.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
© ΘRIGINAL AJM PRΘFILE
✔ Verified Θfficial by BLOGGER
© Profile Θriginal & Θfficial®
Real ██████████ 1ΘΘ%

Monday, 28 January 2013

Kemana hak demokrasi untuk Ust Nasha bersuara dalam Pas??


Apa nak jadi dengan Pas la ni..Sebab lawan dengan Dap Ust Nasha dibuang dari Majlis Syura..Antara sebab sebab beliau digugurkan tidak hadir mesyuarat dan selebihnya..

Kenapa Pas berahsia yang selebihnya tu?? Kalau sebelum ni Pas cakap soal demokrasi dan hak untuk bersuara tapi mana hak demokrasi untuk Ust Nasha bersuara dalam Pas??

Bagi aku kalau Pas dah tak suka sangat dengan Ust Nasha elok buang terus dari Pas..Bela Dap tu sampai mampos dan angkat lebih ramai lagi penyokong Pas dalam sayap DHPP untuk jadi pemimpin Pas..

Artikel Penuh : Medan Tempur Kedah

DNA Wlliam dan Ibu Bapa tak Sepadan???


Maka akhirnya keputusan telah diperolehi. Pihak polis telah mengesahkan DNA mayat kanak-kanak lelaki yang ditemui terapung di jeti Kampung Sungai Sireh, Pelabuhan Klang adalah William Yau Zhen Zhong. Sampel DNA yang diberikan ibu bapanya sepadan dengan spesimen yang diambil dari mayat yang ditemui pada Khamis lalu.Teman sekali lagi ingin melahirkan rasa simpati keluarga mangsa supaya tabah menerima dugaan ini. Dijangka mayat mangsa akan dikeluarkan bagi urusan pengebumian oleh kelurganya pada hari ini.

Artikel Penuh DI Apple Biru

[Artis]Siapa main siapa??


Macam dunia selebrti ni... Bintang sukan dah jadi macam artis. Panas !!! Aidil Zafuan buat hal dengan Tengku Fiela sampai ke rumah.  Benarkah gambar disebelah Nazmi tu tengku Fiela.


Cerita ini heboh apabila kenyataan ini keluar melalui akaun twitter Nazmi Faiz. Namun selepas itu kenyataan tersebut telah di padamkan.

Untuk mengetahui hal kebenaran kita kena tanyalah tuan empunya badan.... Kemungkinan juga berlaku kes pencerobohan akaun twitter.

Sesi tadah kitab [VIDEO USTAZ KAZIM]


Apa hendak jadi dengan Agama Islam di Malaysia. Dunia sudah akhir zaman. Agama Islam mula diperkotak-katik dan disamaratakan dengan Agama lain. Semperna Hari Thaipusam yang disamput oleh penganut-penganut Agama Hindu hari ini, lain pula jadinya di Pulau Pinang atau Penang (Maaf saya tidak meminta kebenaran Ketua Menteri, Joseph Lim Guan Eng, untuk menggunakan nama ini).

Bertempat di Dataran Pidato, Padang Kota Lama/Speakers' Square, Esplanade, Penang, kira-kira jam 12.00 tengahari hingga sekarang, sebuah kumpulan bebas yang amat dikenali mempunyai hubungan yang rapat dengan SUARAM dan ALIRAN telah menganjurkan sessi "Holly Book Reading" di mana penganut-penganut Agama Kristian, Hindu, Buddha dan Islam dijemput membawa kitab masing-masing.

Ketua kumpulan ini yang dikenali sebagai Kevin, 016-5515429, memberitahu kononnya tujuan sessi berkenaan adalah untuk memahami Agama di antara satu sama lain. Semua ini adalah satu pembohongan. Semua ini adalah merupakan agenda tersembunyi puak-puak Yahudi yang cuba menyamakan Agama Islam dengan Agama-Agama lain. Mereka mahu hina dan memusnahkan Islam.

Saya mahu tahu mana perginya Dewan Pemuda PAS (DPP) Pulau Pinang? Mana Abdul Malik bin Abul Kassim, EXCO Agama Negeri Pulau Pinang? Mana Yang Dipertua, Majlis Agama Islam Pulau Pinang (MAIPP)? Kenapa membisu dengan perkara ini? Takut dimarah oleh Tokong Joseph?

Semua agama adalah sama..semua tuhan adalah sama..Atas nama kebebasan,plural maka pakatan rakyat mengadakan sesi menadah kitab..




Kumpulan ini menjemput penganut Islam, Kristian, Hindu, Buddhist dengan membawa kitab suci masing masing. Kata ketua kumpulan ini ,Kononnya, tujuan sesi itu adalah memahami agama di antara satu sama lain !!Sebaliknya merupakan agenda tersembunyi puak puak Yahudi untuk menyamakan Islam dengan agama agama lain. Kesannya jika pakatan berjaya yang dibantu oleh Pas, satu hari nanti sesiapa pun boleh menukar agama sesuka hati .Anak boleh menentukan agama pilihan sendiri..Ini yang di mahukan atas nama human right dan freedom of speech..


Ustaz dah tegur dah



Siapa yang akan sabotaj parti BN jika tidak dapat bertanding PRU 13???


Menteri Besar, Datuk Seri Dr Zambry Abd Kadir tidak menolak kemungkinan berlaku sabotaj dalam parti, namun pihaknya melihat ia bukan sesuatu yang serius.

Belaiu berkata, Barisan Nasional (BN) Negeri telah membuat persiapan awal termasuk perjumpaan dan perbincangan bersama semua barisan kepimpinan parti bagi memastikan peletakan calon menjelang Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13) nanti berjalan lancar.

Zambry yang juga Pengerusi BN Perak berkata, secara keseluruhannya, semua ahli parti termasuk parti kompenan menunjukkan semangat tinggi apabila tidak lagi mempersoalkan siapa calon yang bertanding, sebaliknya bersedia menyokong pencalonan yang dapat memberi kemenangan kepada BN.

“Setiap kali pilihan raya, kita bukanlah menjangkakan (sabotaj dalaman), mungkin akan ada, tetapi saya tidak melihat ia sebagai perkara serius.

“Proses perbinca-ngan dan saling bertukar pandangan ini sudah dibuat sekian lama, jadi soal sabotaj dalaman ini bagi saya tidak berlaku dalam konteks BN Perak,” katanya kepada media selepas merasmikan program Himpunan Kasih Sayang dan Jalinan Mesra Komuniti 1Malaysia di Kompleks Rakan Muda Kamunting, di sini, kelmarin.

Mengulas mengenai kerusi mengundi Parlimen Taiping, Zambry yakin BN dapat merampas kembali kerusi berkenaan daripada DAP.

“Saya sangat positif, melihat kepada sambutan dan gerak kerja yang dilakukan semua pihak menunjukkan kita berada dalam keadaan cukup baik,” katanya.

Tuntutan RM207 Billion mangsa perang,Jepun bagi amaran


Menurut Sumber Dari KL POS Dakwaan bekas Menteri Besar Perak Datuk Seri Nizar Jamaluddin mengenai pampasan RM207 bilion kepada mangsa buruh paksa semasa pendudukan Jepun di Tanah Melayu akhirnya mendapat maklum balas tegas dari Jepun .

Menurut Menteri Kewangan Kedua Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah , kerajaan Jepun meminta Malaysia menyiasat dan mengambil tindakan tegas terhadap pihak yang menyebarkan dakwaan palsu itu . Perkara itu terkandung dalam surat dihantar Pejabat Kedutaan Jepun kepada Malaysia. Datuk Seri Ahmad Husni juga memaklumkan pihak yang terbabit juga telah memalsukan memo yang dikeluarkan pegawai perbendaharaan negara.

Artikel Penuh;KL POS

video Madrasah Salihiah yang diroboh secara terbuka


Siapa kah dalang disebalik pencerobohan Madrasah Salihiah ini,Siapa,kenapa baru sepenggal memegang tampuk kedah terus berbuat berbagai2 tindakkan sangat anih..

video dibawah ini

link video ada di SINI
http://www.youtube.com/watch?v=LkMLMRh0fIU

VIDEO :ikan masih hidup selepas di Goreng ???


Pelik!!! lihat video di bawah ini..ikan ini masih hidup walau pun telah di masak..
cara bagaimana ikan ini di masak tidak beberapa pasti sangat tetapi admin pernah terdengar cerita bagaimana org cina atau org jepun suka makan makanan yang masih fresh,mereka menggunakan cara masakan dengan menuang minyak panas keatas ikan yang masih hidup di bahagian badannya sahaja,kemudian di letakkan campuran bahan-bahan perasa untuk menjadikanya sebagai hidangan segar..

cara ini agak kejam bagi kita tetapi bagi mereka mungkin sesuatu yang menarik untuk di cuba...
mari kita lihat video ini....


Setuju tukar kerajaan yang sedia ada !!!


PILIHANRAYA sudah semakin hampir. Aku setuju rakyat kena bangkit tolak kerajaan sedia ada. Aku sudah semakin sedar. Makin lama makin menyampah aku dengan kerajaan.

Memang betul cakap orang ramai. Kerajaan kaki rasuah, kaki penipu dan kuat makan duit rakyat. Paling celaka, janji langsung tidak pernah ditepati.

Mana duit atau elaun yang dijanjikan untuk diberi kepada ibu-ibu tunggal? Mana RM1,000 untuk anak yang dapat masuk universiti?

Mana RM50 untuk budak-budak masuk tadika? Mana pendidikan percuma yang kamu mahu beri?

Mana air percuma? Yang kamu beri hanya RM11 rebat. Itu bukan percuma! Malangnya aku (orang susah) yang menghuni di Flat dinafikan hak untuk mendapat rebat itu! Memang celaka Kerajaan ni!!!

Lebih malang, arak dijual berleluasa di Shah Alam. Rumah urut berlambak-lambak. Dengan hanya RM38 pun dah boleh dapat khidmat urut. Budak sekolah pun antara pengunjung tegar rumah urut. Mereka cakap, belajar itu memenatkan, bila kena urut rasa 'happy'.

Mana janji kata "hari ini menang, esok kita tutup kilang arak"? Kata tax (cukai) dari penjualan itu haram? Memang kaki penipu! Cakap tidak serupa bikin!

Itulah nasib kami rakyat di Selangor. Kami mahu kerajaan baru!!!

SUMBER >>> SHAHALAMREBELS

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget