Pages

Moh Follow ANAK JATI MALAYA

AMARAN ANAK JATI MALAYA

~Penulisan, foto, grafik dan lain-lain imej yang dipaparkan dalam blog ANAK JATI MALAYA ini adalah merupakan pandangan peribadi sebagai rakyat Malaysia yang bebas bersuara dan tidak mewakili mana-mana pihak

~Pengurusan blog tidak akan bertanggungjawab atas sebarang tuntutan, kerugian, kelemahan dan ketidakpuashatian mana-mana pihak yang bakal terjadi disebabkan artikel yang disiarkan di sini.
Terima Kasih.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
© ΘRIGINAL AJM PRΘFILE
✔ Verified Θfficial by BLOGGER
© Profile Θriginal & Θfficial®
Real ██████████ 1ΘΘ%

Wednesday, 10 April 2013

Terkini !!! Kejadian Amuk Di Petaling Jaya Kerana Projek Gila PKNS !!!

Gambar Hiasan

PETALING JAYA - Penduduk di sini membantah pembinaan projek pembangunan bercampur oleh Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS), PJ Elevated City di Jalan SS8/6, Kelana Jaya.

Penduduk mendakwa, pembinaan projek yang menelan kos kira-kira RM3 bilion dan dijangka siap pada 2015 itu bukan sahaja menggambarkan sifat tamak kerajaan negeri, bahkan menafikan hak mereka untuk memiliki hartanah di kawasan itu.
Timbalan Pengerusi Biro Pengaduan Awam, MCA Selangor Kelvin Chong Seng Foo berkata, kerajaan negeri ketika ini dilihat lebih memberi penekanan kepada projek mega, berbanding tumpuan kepada pembinaan rumah mampu milik.

Menurutnya, projek pembangunan bercampur yang meliputi pejabat, lot perniagaan dan kondominium itu turut melibatkan pembinaan tiga blok asrama untuk 10,000 pekerja asing.

"Projek itu tidak memberikan sebarang faedah kepada keperluan sebenar penduduk yang mahukan setiap tanah kosong di Petaling Jaya ini dibina mampu milik dibina.

"Apa yang pasti projek ini hanya menimbulkan pelbagai masalah lain terutama dari segi alam sekitar, kesesakan trafik dan gejala sosial," katanya.

Beliau berkata demikian dalam sidang akhbar bagi mewakili pelbagai pihak termasuk wakil penduduk dan syarikat kontraktor yang membantah pembinaan projek tersebut.

Yang turut hadir Penasihat Undang -Undang MCA Selangor, Datuk Lim Choon Kin dan Pengerusi Pusat Perkhidmatan MCA Petaling Jaya, Datuk Theng Book.

Kelvin berkata, pembinaan projek itu juga meminggirkan kepentingan para penduduk dengan memberi keutamaan warga asing memiliki kediaman.

Dakwa beliau lagi, pembinaan projek itu juga gagal mematuhi syarat-syarat pembangunan yang dikeluarkan pihak berkuasa tempatan sebelum ini yang tidak membenarkan pembinaan bangunan melebihi 20 tingkat di Selangor.

"Majlis Bandaraya Petaling Jaya (MBPJ) juga perlu menyemak kembali kewajaran projek ini diteruskan dengan mengadakan sesi pendengaran awam.

"Saya sendiri telah menulis surat bantahan kepada MBPJ sebanyak lima kali, tetapi sehingga kini tiada sebarang maklum balas, termasuk PKNS yang terus mengambil sikap berdiam diri," katanya.

BOMOH RABA-RABA - KANTOI DAN DIPENJARAKAN !!!


Macam-macam ada zaman sekarang ni, yang pelik tu, masih ada lagi orang yang hidup zaman ni percaya dengan bomoh ni ye...!!!

Seorang bomoh diperintah oleh Mahkamah Rayuan menjalani hukuman penjara sembilan bulan atas dua kesalahan mencabul kehormatan rakan anak perempuannya yang datang berubat kerana diserang histeria, lapan tahun lalu.

Panel tiga hakim diketuai oleh Datuk Seri Mohamed Apandi Ali yang bersidang bersama Datuk Linton Albert dan Datuk Mohd. Zawawi Salleh memutuskan demikian terhadap Mohd. Yazid Yahaya, 59, selepas membenarkan rayuan pendakwa raya.

Dengan perintah itu, kuorum berkenaan mengetepikan keputusan Mahkamah Tinggi Pulau Pinang pada 1 September 2010 yang melepas dan membebaskan bomoh berkenaan daripada kedua-dua tuduhan tersebut.

Pendakwaan dilakukan oleh Timbalan Pendakwa Raya, Samihah Rhazali manakala responden diwakili oleh peguam S. Yagoo. - UTUSAN

Sanggup Gadaikan Maruah demi Kepuasan Sementara !!!



Hebat!!! Memang hebat puak - puak Pakatan Haramjadah ni main wayang. Sampai sanggup diorang bergolok bergadai semata - mata demi kuasa.

Memang nampak sangat kemelut yang melanda puak - puak Pakatan Haramjadah ni masih tidak dapat diselesaikan sampai hari ini sebab masing - masing Gila Kerusi.

Kalau sebelum ini, di Indera Mahkota, Si Ketua Penipu tu kena 'Boo...' dengan ahli sendiri. Kini tiba giliran di Bera pulak timbul kekecohan. Dia dikecam terang - terangan.

Puas la Si Ketua Penipu tu nak mencuci 'taik' yang dia sendiri buat kat Bera tu. Mana tidaknya. Calon yang dia umum semalam telah ditolak oleh penyokong - penyokong PAS.

Katanya, pencalonan pemimpin PKR di Bera tidak pernah mendapat persetujuan dari kalangan ahli - ahli PAS kerana mereka tidak ada jentera.

Bagaimana mungkin bagi PKR mampu untuk menjalankan tugas seandainya mereka tidak ada petugas- petugas yang boleh membantu mereka?

Nak pulak yang dipilih bukan orang yang biasa bertemu dengan rakyat. Sebaliknya, calon yang dinobatkan oleh Si Ketua Penipu tu hanya muncul bila ada ceramah.

Tambah menghairankan, bukan satu dua orang je yang telah menyatakan bantahan mereka. Sebaliknya, hampir 30 hingga 35 bilik gerakan PAS telah ditutup malam tadi.

Semuanya dilakukan sebagai tanda protes mereka terhadap tindakan BiaDAP PKR yang dilihat merampas kerusi PAS di Bera.

Namun, berita ini sedikit pun tidak mengoyahkan pemimpin Barsisan Nasional. Biar lantak la puak - puak Pakatan tu nak bertelagah. Tapi kerja tetap jalan!!!

Apa yang jelas, puak Pakatan Haramjadah ni memang tak dengar suara rakyat yang berada diperingkat akar umbi. Sebaliknya, mereka hanya pentingkan diri sendiri. Bagaimana diorang kata diorang ni Harapan Rakyat? Kalau Haprak Rakyat, memang sesuai sangat!!!

Kejam !!! Hanya Kerana Tolak Pas,Madrasah Agama Dirobohkan !!!



Walaupun cuaca di luar sana agak dingin dengan angin sepoi-sepoi bahasa tapi nun jauh di Kelantan sana no rupa-rupanya tengah panas dengan isu madrasah agama di robohkan.Siapa yang robohkan madrasah agama ni ? 

Menurut kenyataan dari page Analisis Politik Terkini semuanya bermula apabila para ulama dan kepimpinan pondok-pondok agama mengeluarkan kenyataan hasil dari Deklarasi Persidangan Ulama Pondok bahawa  adalah haram untuk mengundi PAS dan PKR.

Serentak dengan itu pihak MDT diarahkan supaya merobohkan pondok tersebut.


Inikah yang dikatakan Islam ? MMI sendiri pun rasa pelik dan makin pelik dengan sikap puak-puak PAS ni dah macam puak militan dah caranya.

Apa pun ampa semua boleh ikuti selanjutnya di Fan Page Analisis Politik Terkini KLIK SINI 

Gempar !!! VIDEO PROJEK TEROWONG BAWAH TANAH GUAN ENG DIDedahkan !!!


Kejam !!! Kucing di Jadikan Hamba Abdi Sidai Kain???



KEKEKEKE.... hahah ...Releks Kejap asyik Politik je.Penat la jugak kan..Hahaha... Terjumpa gambar ni Kat FB Tadi ...heheh

Dahsyat!!!!Tuduh Tanpa Bukti,Bilik Gerakkan Sg rokam Diugut Dibako ???


Kalau dilihat dengan report yang dibuat,kita boleh gelarkan mereka tuduh tanpa bukti.Belum terbukti siapa yang buat sudah pandai nak menggugut orang yang tidak bersalah.Jenis apa ni beb.Sampai Nak persalahkan orang lain.

Report Penuh Bawah:


Klik Kebaithijau untuk lihat Ulasan Blogger Tersebut

Gempar !!! Parti Cap Payung Hitam Virus Terbaru di Seri Iskandar,Perak


Tadi gua sempat usya blog member Gua,Gua pon agak terkejut gak dengan pendedahan yang telah dibuat oleh Blogger Black Panther,parti apa kah ini.

Menurut maklumat ,payung hitam digunakan sebagai simbolik jata sebuah parti.Gua pasti ini adalah satu daripada parti yang akan bertanding di Pru 13 di parlimen Parit 

Ikuti ulasan Blogger Black Panther di SINI

Gempar!! Ketua Wira Perkasa Malaysia akan Mengamuk di Ipoh Barat Malam NI

Kantoi !!! Lagi Video Najib Kantoi Disebarkan Anak Muda !!!



Gempar !!! Video Latihan Penyangak SULU didedahkan !!!


Gila Babi betul.Tadi aq ada sempat mengusya blog Belia Bangkit,dalam entrinya beliau ada meletakkan satu video.Aq pon tak caya beb.

Tapi Aq perjaya ,pasukan keselamatan kita berada ditahap paling bersedia untuk menghadapi sebarang kemungkinan.

Klik SINI untuk tonton video KLIP

Terkini !!! Musa Hitam Berang dengan Pakatan Haram Yang Mempergunakan Kenyataannya !!!



Bekas timbalan perdana menteri Tun Musa Hitam berang dengan pemimpin pakatan haram yang sengaja menngunakan kenyataannya yang diubahsuai ntuk menyerang balik Barisan Nasional (BN).


Ini khususnya berhubung soal mengenai kemungkinan kerajaan jadi bankrap jika mereka muncul berkuasa.

Musa mengambil perhatian bahawa BN nampaknya telah menimpakan kemusnahan terhadap kewibawaan hujah pembangkang dalam isu ini hingga sebahagian dari ucapan beliau yang disampaikan pada siri Bicara Minda, dikatakan sebagai menyokong Pakatan Haram, dipromosi dan dipaparkan dengan begitu prominen dalam kempen pilihan raya mereka.

"Pakatan (pembangkang) nampaknya begitu terdesak untuk mempromosi diri mereka dan untuk menarik sokongan pengundi, mereka sanggup menggunakan saya sebagai senjata utama mereka untuk menyerang balik BN," kata Musa dalam satu kenyataan.

Sambil melahirkan rasa tidak selesa, Musa berkata: "Jalan keluar menggunakan saya dalam langkah politik yang terdesak ini mesti dihentikan. Kenyataan yang mendakwa mendapat sokongan saya mesti dihentikan.

"Dan jalan keluar menggunakan saya dan menyebut kenyataan saya dengan menggunakan papan iklan mesti juga dihentikan. Saya membuat permintaan ini demi keadilan dan kesopanan politik".

Jangan nak bagi amaran jangan sesekali menggunakan apa-apa kenyataan saya jika tidak saya akan mengambil tindakan saman.

Terkini !!! Tian Chuak Alami Mimpi Ngeri ??? Betulke !!!



Sedar atau tidak, inilah akibatnya bila mulut tu celupar dan tak tahu nak menghormati orang lain. Penyudahnya, diri sendiri jugak yang merana.

Sebelum ini, Si Tian Chuak ni hanya tau mencetuskan kontroversi. Dia tak pernah lansung berhasrat nak membantu rakyat. Terutama sekali dikawasan dia sendiri.

Dia hanya tunjuk muka kalau ada ceramah, pentas dimana dia boleh terus membohongi rakyat. Tempat dia mana dia boleh kencing.


Kalau tak di pentas ceramah, dia pasti akan cuba cara lain iaitu melalui kenyataan media. Maka sebab itulah dia telah mencetuskan konflik baru - baru ini.

Dia secara terang - terangan telah menghina perjuangan anggota keselamatan yang berjuang mempertahankan kedaulatan Negara di Lahad Datu,

Bila dah buat, macam biasa la. Si Tian Chuak ni mana nak mengaku. Bagi dia, dengan membuat penafian tersebut rakyat akan percaya dengan cakap dia.

Selanjutnya SINI

Terkini !!! Video Kelaku Budak Sekolah yang berperangai Beruk.[Ketua Tingkatan Kena Belasah]


Gila babun ke babi beb.Awat kelaku rupa beruk makyeh yang tak cukup kasih sayang .Aq pasti pihak polis dah jalankan siasatan k.Tunggu sahaja radio car datang rumah kome jemput kome.Kome akan dapat duk hotel bertaraf lima bintang ,free wey... Heee

Kejadian ini dilaporkan berlaku di SMK Tun Hussein Onn, Seberang Jaya Pulau Pinang.
Aku sedih jugak la bila anak bangsa aku berperangai sebegini.

Aku harap pihak sekolah/PPD dapat cari semua sampai dapat !!
Jadikan kes ini sebagai pengajaran.. Memang di seluruh Malaysia kes ni brleluasa.. tapi tak ramai tahu..
Jadi kali ni biar semua budak kecut telor nak jadi gangster kat sekolah..
Pihak berkuasa, sekolah dan masyarakat jangan biarkan hal sebegini lebih kronik!

Maklumat yang diperolehi berkenaan budak-budak ni!

1. IZZAT SYAFIQ BIN ABDULLAH (BBPIN : 2A9E01F1)
https://twitter.com/ijatsyafiq,
http://izzatashadiari.blogspot.com/, 

2. Ayib Aeyman (BBPIN : 2685e530)
http://www.facebook.com/ayib.aeyman 
https://twitter.com/AdibAdz
 Bukti : http://imgur.com/gWEINkh 

Lebih Gambar : http://pembulismktho.blogspot.com/20...i-smk-tun.html

Terkini !!! WAJIB BACA!! Misteri kekayaan luar biasa anwar didedahkan ???





MISTERI KEKAYAAN LUAR BIASA KELUARGA ANWAR DAN BAPANYA TERJAWABhttp://gerakan13.blogspot.com/2013/04/misteri-kekayaan-luar-biasa-keluarga.htmlAgak menarik persoalan-persoalan yang dibangkitkan oleh blogger Malaysia Bangkit berhubung kekayaan luar biasa yang dimiliki oleh bapa Anwar Ibrahim.Golongan muda khususnya generasi pertama kali mengundi hari ini kebanyakan tidak tahu susur galur keluaga Anwar Ibrahim, khususnya bapa beliau sendiri iaitu Datuk Ibrahim Abdul Rahman.Dalam satu ceramah yang disampaikan oleh Anwar di Sabah baru-baru ini, Anwar dengan lantang mendakwa diri dan keluarganya tidak memiliki walau seinci pun tanah di Negeri Di Bawah Bayu itu. Benarkah apa yang didakwanya itu?SB sendiri tidak mempunyai jawapan yang sahih. Tapi pendedahan yang dibuat oleh Malaysia Bangkit ini mungkin boleh membantu kita memahami dan mengenali serba sedikit latar belakang keluarga penyangak ini. Klik SINI.

SOALAN SAKARATUL MAUT BUAT ANWAR!!!


1)Berapa Aset Kekayaan yang dimiliki Datuk Ibrahim Abdul Rahman Bapa kepada Anwar Ibrahim Bapa Anwar Ibrahim, Datuk Ibrahim Abdul Rahman merupakan seorang rakyat biasa yang bukannya terdiri daripada susur galur bangsawan mahupun orang orang kaya. Bapa Anwar juga bukanlah seorang saudagar intan berlian mahupun permata apatahlagi seorang ahli perniagaan Koporat mahupun keparat.Kemasukkan Anwar Ibrahim ke dalam kerajaan yang dikutip oleh Tun Dr Mahthir daripada ABIM telahembuatkan Anwar Ibrahim menjadi KAYA dalam sekelip mata. Bukan sahaja Anwar Ibrahi menjadi mewah malah bapanya Ibrahim sendiri secara tiba tiba mempunyai aset yang berbilion bilion apabila Anwar Ibrahim memegang jawatan Menteri Keewangan.Dibawah ini adalah senarai aset milik Datuk Ibrahim Abdul Rahman bapa kepada Anwar Al Juburi.Datuk Ibrahim Abdul Rahman, mempunyai kepentingan perniagaan yang besar mewakili Anawar dengan menjadi lembaga Pengarah lebih daripada 50 syarikat dan pemegang saham hampir 20 syarikat. Beliau terus menjadi atau telah pada lembaga syarikat awam tersenarai sewaktu Anwar Ibrahim menjawat jawatan Menteri Keewangan dan Timbalan Perdana Menteri seperti:

Pengkalen Holdings Bhd,
Pengkalen Capital Bhd,
OI Corporation Bhd,
Pan Malaysia Industries Bhd,
Nissan Industrial Oxygen Bhd
Zaitun BhdBoral Concrete (Malaysia) Sdn. Bhd;
Holdings Sdn Ibrus. Bhd;
MS Pembinaan dan
Kejuruteraan (M) Sdn. Bhd;
PPH Pembangunan (M) Sdn. Bhd;
Metromix Sdn. Bhd
Syarikat Bumiputra Sdn. Bhd.
PPH Development (M) Sdn. Bhd.
PPH Resorts Negara (Port Dickson) Sdn. Bhd.
Dan PPH Resorts (Penang) Sdn. Bhd.


Dibawah ini pula merupakan senarai Syarikat syarikat yang mana Bapa Anwar Ibrahim merupakan pemegang saham yang besar dalam sesebuah syraikat:

Nissan Oksigen Perindustrian Diperbadankan Berhad (3032500 saham); Par Con Corporation (900,000 saham); Perumahan Muhibah Sdn. Bhd (510,000 saham); Sri Kibar Sdn. Bhd. (285,000 saham); Westaflex Sdn. Bhd (200,000 saham) Seribudi Services (M) Sdn. Bhd. (200,000 saham).

2)Dari mana pula aset Kekayaan adik beradiknya Farizan, Rani dan Marzuki? Dari langit kah?Adik beradik Anwar Ibrahim juga merupakan rakyat biasa yang bukannya belajar tinggi mahupun jenis yang kaya Raya. Namun apabila abang beliau menjadi Menteri Keewangan adik beradik Anwar ini berubah menjadi golongan kaya yang melampau lampau.

Adiknya Rani sebagai pengarah Azam intensif Sdn. Bhd, Manakala Marzuki dinyatakan sebagai pengarah lapan syarikat. :Teraju Dinamik Sdn. Bhd; Knight H & D Sdn. Bhd; Ganjaran Jaya (M) Sdn. Bhd; Rodatra Sdn. Bhd; Sanjungan Niaga Sdn. Bhd; CSPM Resources Sdn. Bhd; Wrand Tank Industries (M) Sdn. Bhd; Lityan Holdings Bhd dan Bumijet Industries Sdn. Bhd.

Ini adalah senarai senarai aset aset yang dimiliki oleh Bapa dan adik beradik Anwar Bin Ibrahim. Aset aset yang mempunyai nilai berbillion billion ringgit yang mana ianya berlaku apabila Anwar Ibrahim menjadi Menteri Keewangan pada waktu lalu.Apakah Anwar Ibrahim BERSIH? Jika beliau bersih mengapa tidak menyatakan kepada rakyat Malaysia darimana kekayaan yang ada membuatkan keluarga beliau mampu memiliki aset yang berbillion billion ini dalam sekelip mata?Apakah Anwar dan Keluarga nya MENABUNG SEJAK KECIL sehingga mampu memiliki memiliki aset yang berbilion billion ini?

Video Tonton untuk memahami lagi sumber kekayaan Anwar Sila Klik SINI

Gempar !!! MENTOR ZIANA ZAIN ROGOL PROTEGE OGY...???

Post image for MOHD JUARA MENTOR 4 DITUDUH MEROGOL
Pasti ramai lagi yang mengingati Mohd, atau nama sebenarnya Mohd Izwan Mohd Nor yang juga mentor kepada Ziana Zain. Dalam program Montor 4, Mohd muncul juara dalam rancangan tersebut.

Tetapi baru-baru nie, salah seorang peserta program realiti Mentor 6, Zatul, bertindak untuk mengambil tindakan berhubung kes dirinya dirogol oleh Juara Mentor 4 iaitu Mohd.

Zatul atau nama sebenarnya Noor Nazatul Farahin, 24, berkata, dia telah menceritakan semua perkara kepada pihak polis mengenai insiden berkenaan dan berharap pihak polis dapat selesaikan kes itu secepat mungkin.

Zatul yang merupakan protege kepada pelakon dan pengacara, Fauziah Ahmad Daud (Ogy) itu diminta mengulas mengenai kenyataan Mohd yang mendakwa dia difitnah oleh Zatul atas tuduhan rogol.

Mohd dalam kenyataan kepada media sebelum ini berkata, dia berhasrat mengambil tindakan mahkamah terhadap Zatul atas fitnah itu kerana kejadian berkenaan benar-benar menjatuhkan namanya.

Akhbar sebelum ini melaporkan seorang lelaki yang juga juara program realiti televisyen telah di reman mengikut Seksyen 117 Kanun Tatacara Jenayah bagi membantu siasatan di bawah Seksyen 376 Kanun Keseksaan kerana kesalahan merogol.

Jika sabit kesalahan, penyanyi berkenaan boleh dihukum penjara sehingga 20 tahun dan sebatan.

Mangsa yang dikatakan teman wanita penyanyi berkenaan dirogol kira-kira pukul 12.40 tengah hari pada 31 Januari 2013 di rumah pemuda tersebut di Ukay Perdaya, Ampang.

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget