Pages

Moh Follow ANAK JATI MALAYA

AMARAN ANAK JATI MALAYA

~Penulisan, foto, grafik dan lain-lain imej yang dipaparkan dalam blog ANAK JATI MALAYA ini adalah merupakan pandangan peribadi sebagai rakyat Malaysia yang bebas bersuara dan tidak mewakili mana-mana pihak

~Pengurusan blog tidak akan bertanggungjawab atas sebarang tuntutan, kerugian, kelemahan dan ketidakpuashatian mana-mana pihak yang bakal terjadi disebabkan artikel yang disiarkan di sini.
Terima Kasih.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
© ΘRIGINAL AJM PRΘFILE
✔ Verified Θfficial by BLOGGER
© Profile Θriginal & Θfficial®
Real ██████████ 1ΘΘ%

Wednesday, 15 May 2013

KATA KERAJAAN MALAYSIA ZALIM !!! TENGOK DULU APA KERAJAAN SINGAPORE BUAT PADA RAKYAT MALAYSIA !!!


Sekumpulan 21 rakyat Malaysia yang ditahan di Singapura kerana didakwa berhimpun secara haram kerana membantah keputusan Pilihan Raya 2013. Mereka ini yang majoritinya berbangsa Cina telah ditahan sekitar jam 4.50 petang semalam apabila berhimpun menyuarakan protes mereka di Merlion Park.
Tindakan mereka ini jelas sengaja mahu menimbulkan provokasi di negara luar seolah-olah ingin menunjukkan kerajaan Malaysia sebagai sebuah kerajaan yang penipu dalam mengendalikan pilihan raya. Sedangkan keputusan itu telah disahkan Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) dan akan diwartakan dalam masa terdekat.

Kerajaan BN telah memenangi 133 kerusi berbanding Pakatan Rakyat (PR) yang hanya memenangi 89 kerusi, dan sistem di negara ini mengguna pakai jumlah kerusi dimenangi parti untuk membentuk kerajaan. Sebaliknya kumpulan penyokong pembangkang pula kerap memainkan sentimen undi popular, seolah-olah mereka popular maka mereka berhak menjadi kerajaan.

Sedarlah wahai pembangkang, kamu hanya mendapat majoriti popular di beberapa negeri sahaja, bukan seluruh negara, dan jumlah undi popular PR juga sebahagian besar diperolehi daripada Selangor, dengan lebihan 400,000 undi popular.

Itu tidak menggambarkan mereka popular di keseluruhan negara. Itulah kebodohan pemimpin pembangkang yang kemudiannya membodohkan pengikut mereka yang taksub dengan pemimpin bodoh. Malah, akhbar-akhbar luar negara juga dilihat mula menyerang kepimpinan kerajaan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dengan menyiarkan kartun, pojok, dan artikel yang menyindir Najib dalam artikel mereka.

Tindakan kumpulan ini mengadakan protes di luar negara juga diragukan, kerana umum mengetahui mereka hanya mahukan perhatian antarabangsa bagi membolehkan mereka dilihat seperti “mangsa kekejaman kerajaan” sedangkan mereka adalah manusia bodoh.
Dipercayai, sekumpulan rakyat Singapura juga akan mengadakan protes sama esok bagi membantah keputusan pilihan raya di Malaysia. Persoalan di sini, apakah motif mereka mengadakan demonstrasi? Dan keduanya, siapa mereka ini?

Ia masih menjadi persoalan dan apa yang berlaku di Malaysia tiada kena mengena dengan urusan penduduk Singapura, apatah lagi ianya adalah soal politik negara.
Jika ianya adalah mainan pembangkang, ternyata mereka sudah mula naik lemak kerana menjadikan negara ini seolah-olah badut yang ditertawakan dengan menjatuhkan kredibiliti Malaysia sebagai sebuah negara kecil di dunia yang amat dihormati.

Kerajaan BN telah pun menjawab segala tuduhan dan dakwaan kosong pembangkang mengenai penipuan dalam pilihan raya, namun atas sikap kebodohan yang melampau mereka membutakan mata dan memekakkan telinga menolak penjelasan kerajaan. Apa yang mereka mahukan adalah BN menjadi pembangkang dan Anwar Ibrahim menjadi perdana menteri. Itu adalah matlamat mereka, tanpa ada sebarang tujuan untuk memajukan negara.
Mereka juga dilihat bergitu terdesak mendapatkan khidmat “orang luar” membantu mereka dengan menggunakan negara jiran sebagai pentas lakonan mereka.

Pembangkang perlu menerima kekalahan mereka dengan hati terbuka dan mencuba lagi ketika Pilihan Raya ke 14, kerana majoriti pemimnpin pembangkang seperti Datuk Seri Abdul Hadi Awang, Karpal Singh, dan Lim Kit Siang telah bersepakat menerima keputusan PRU 13.

Apa lagi si Anwar bodoh ini mahukan? Sedangkan hanya dia sahaja yang kononnya tidak berpuas hati dengan keputusan PRU 13. Malah Azmin Ali, timbalan presiden PKR juga mengeji sikap Anwar yang hanya tahu menganjurkan demonstrasi dan protes tanpa memikirkan proses jangka panjang pentadbiran negara yang lebih utama.

BETULKE???? UNDI DI PARLIMEN PERMATANG PAUH !!!! BETUL EK???





Jika benar berlaku penipuan Pilihanraya Umum ke-13 seperti didakwa Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim, calon BN, Dr Mazlan Ismail mencabar Ketua Umum PKR itu membuat laporan polis dan mengira semula undian di Parlimen Permatang Pauh.

“Saya mendesak dan mencabar, kalau Anwar Ibrahim seorang pemimpin yang anak jantan, you balik Permatang Pauh, you buat report polis dan kita minta SPR buka semula kertas undi, kita kira semula untuk membuktikan sama ada berlaku atau tidak election fraud (penipuan pilihanraya) yang you jaja seluruh Malaysia,”katanya kepada TV3.

Menurutnya, Anwar perlu membuktikan dakwaan itu di kawasan yang ditandinginya sendiri terlebih dahulu dan jika gagal membuktikan, Ketua Umum PKR itu perlu mengakui bahawa dakwaannya itu hanya fitnah semata-mata.

“Dia (Anwar) ni ibarat peribahasa Melayu kata, ‘marahkan nyamuk bakar kelambu’..”katanya lagi

Amacam Saudara Anwar Ibrahim, ada berani?

PANAS !!! 81 % ANWAR MAHUKAN ANWAR... ???


Datuk Seri Anwar Ibrahim


Datuk Seri Anwar Ibrahim
SHAH ALAM - Lebih 81 peratus pembaca akhbar The Edge mahu Ketua Umum Pakatan Rakyat (PR), Datuk Seri Anwar Ibrahim bersara setelah pakatan tersebut gagal membentuk kerajaan pusat selepas PRU13, 5 Mei lalu.


Bancian online The Edge melalui laman www.theedgemalaysia.com menunjukkan setakat jam 3 petang semalam, sebanyak 12,588 mengambil bahagian dalam bancian tersebut.



Daripada jumlah itu, 10,275 undian mengatakan sokongan supaya Anwar memenuhi janji untuk meletakkan jawatan tersebut.



Sementara itu, sebanyak 2,314 orang pula mahu Anwar terus mengetuai pakatan pembangkang kerana berjaya memenangi lebih banyak kerusi berbanding pilihan raya umum lalu.



Bancian ini masih berlangsung dengan soalan berbunyi, ‘PR telah gagal menawan Putrajaya pada PRU13. Adakah Anwar perlu meletakkan jawatan sebagai ketua?’.



Anwar dalam video ucapannya pada 17 Ogos tahun lalu berkata beliau akan berundur daripada politik dan memilih menjadi pensyarah jika rakyat masih memberi mandat kepada Barisan Nasional (BN) pada PRU13.



Bagaimanapun, Ketua Pembangkang itu menukar pendiriannya sebelum ini untuk bersara dari dunia politik kerana mendakwa PRU13 dipenuhi penipuan dan akan terus memperjuangkan hak rakyat menuntut pilihan raya adil dan bersih.

PANAS !!! NAJIB SERANG ISTANA NEGARA !!!

KUALA LUMPUR: Perdana Menteri Datuk Seri Mohd Najib Tun Razak tiba di Istana Negara bagi menghadap Yang diPertuan Agong Tuanku Abdul Halim Mu'azam Shah untuk mendapat perkenan cadangan barisan Kabinet baru.

Beliau tiba tepat jam 12 tengah hari dan dijangka membuat pengumuman rasmi mengenai senarai barisan kabinetnya pada pukul 5 petang ini di Dewan Persidangan Pejabat Perdana Menteri di Putrajaya.

Manakala Istiadat Pengurniaan Surat Cara Pelantikan dan Istihadat Mengangkat Sumpah Jawatan dan Setia serta Sumpah Simpan Rahsia sebagai menteri dan timbalan menteri akan diadakan di Istana Negara jam 9.30 pagi esok.



KES TEMBAK !!!! POLIS TUBUH PASUKAN KHAS!!! SIAP LAH KOME !!!



KUALA LUMPUR 14 Mei - Polis melancarkan gerakan besar-besaran memburu kumpulan penjenayah yang membunuh sasaran dengan senjata api menerusi penubuhan pasukan khas di setiap kontinjen negeri.

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Bukit Aman, Datuk Seri Mohd. Bakri Mohd. Zinin memberitahu Bernama langkah segera itu yang dibuat susulan banyak kes bunuh menggunakan senjata api mutakhir ini, menunjukkan keseriusan polis menangani kejadian tersebut.

Menurut beliau, pasukan khas itu diketuai Ketua Penolong Pengarah Bahagian Siasatan Khas Jenayah Berat (D9) Bukit Aman, Datuk Huzir Mohamed.

“Polis akan pantau pergerakan serta fokus kepada siasatan dalam kes tembak yang telah berlaku," katanya.

Insiden menembak mati individu termasuk berprofil tinggi menimbulkan kegusaran umum seperti kes pembunuhan Timbalan Ketua Pengarah Kastam (Perkastaman/Cukai Dalam Negeri), Datuk Shaharuddin Ibrahim yang ditembak ketika dalam perjalanan ke pejabatnya di Putrajaya pada 26 April lalu.

Semalam, seorang lelaki cedera parah selepas terkena dua das tembakan dalam kejadian di tempat letak kereta sebuah hotel di Jalan Dato Suleiman, Johor Baharu, Johor.

Kelmarin, dua lelaki maut manakala dua lagi cedera parah selepas ditembak ketika berhenti di lampu isyarat persimpangan Bukit Tambun, Pulau Pinang, dipercayai berkaitan perniagaan.

Mohd. Bakri yakin pasukan khas yang ditubuhkan itu dapat menyelesaikan beberapa kes sedemikian dalam masa terdekat.

Menurut rekod Bukit Aman, sepanjang 2012 Selangor merekodkan peningkatan tertinggi kes membabitkan penggunaan senjata api diikuti Pulau Pinang, Kedah, ibu negara dan Kelantan.

Beberapa faktor seperti kepadatan penduduk menyumbang kepada peningkatan jenayah senjata api di negeri terbabit selain kedudukannya bersempadan dengan negara jiran yang menyebabkan senjata api lebih mudah diperoleh.

Sementara itu, penganalisis jenayah, Kamal Affendi Hashim melihat pemansuhan beberapa undang-undang seperti Akta Tahanan Rumah dan Akta Keselamatan Dalam Negeri menjadi faktor penyumbang kepada peningkatan kes kerana polis tidak boleh menahan penjenayah tanpa pembuktian yang cukup.

Justeru, beliau mencadangkan penjenayah yang dihadapkan ke mahkamah atas kesalahan senjata api harus dibaca bersama dengan Akta Kesalahan Keselamatan (Langkah-Langkah Khas) 2012 (Sosma).

Kamal Affendi turut menganggap sikap masyarakat yang kurang berfungsi sebagai mata dan telinga polis, terutamanya masyarakat di sempadan, menjadi penyumbang utama gejala penyeludupan senjata api sukar dibendung dan bukan faktor kelemahan kawalan sempadan.

Selain tiga kes tembak mati yang disebut di atas, terdapat 12 kes tembakan dilapor bagi bulan April dan Mei setakat ini. - BERNAMA

BLOGGER SUARA NIBUNG PECAH RAHSIA BESAR PAS KEDAH ???? OH PATUT LAHHH


catitan sanusi setpol mantan MB dan mantan PJ kedah sewaktu pru13 sehingga lepas pru 13...org pas sudah tidak ada aklaq bila sudah mabok kuasa...seolah2 mereka berkuasa dlm pas kedah...ketepikan nasihat PJ kedah waktu itu...

beberapa sms dan nombor telefon yang memaki hamunnya sebelum dan selepas calon-calon dimuktamadkan. Aku ber istighfar dan meminta dia terus bersabar. Dia sudah buat yang terbaik untuk negeri, rakyat Kedah dan parti. Tak ada apa perlu dikesalkan.

Beberapa kali dia merungut... "Depa tak mau dengar cakap kita dah. Susunan dan cadangan kita diredah tanpa merujuk kepada kita lagi. Semua orang boleh membuat keputusan untuk PAS Kedah. Kita di Perhubungan Negeri sudah tak ada kuasa apa- apa. Pesuruhjaya ada ramai di Kedah ni". Saya hanya mendengar dan menyelami keresahannya. Seorang Pesuruhjaya tanpa kuasa di saat keputusan-keputusan besar perlu dilakukan.

Ramai orang lama PAS Kedah datang dengan rombongan mereka dari kawasan -kawasan untuk memohon dikekalkan atau diganti calon-calon tertentu dengan alasan yang tersendiri, Ustaz Azizan sudah letih melayani. Katanya" Hampa kata hampa, yang aku cadang pun depa buang, depa langgaq ikut suka depa, nak suruh aku pertahan hak hampa cadang lagu mana. Hampa pi lah ke pejabat agong, aku sudah tak buleh buat apa-apa."


Setelah keputusan PRU diumumkan, barulah saya berkesempatan bertemu dengannya, itupun dia sudah di KMC, mengadu sakit kaki dan demam. Kali pertama mengunjunginya pada Isnin, dia sedang menjalani prosedur rawatan di ICU, saya pulang jam 6 petang, setelah menunggu 2 jam. Salur darah di kakinya tersumbat.

Esoknya, saya dimaklumkan oleh anaknya Mohamad Rafie, ayahnya mungkin dirujuk ke IJN dengan kondisi kesihatannya yang tidak didedahkan. Saya masuk menemui Azizan di ICU KMC jam 2 petang, dia mengalirkan air mata setelah saya mencium tangannya yang sedang terbaring. Saya tak mampu menahan lelehan airmata yang makin laju. "Sik macam mana dah? Aku tau hang pulun nak bagi menang jugak, tapi ni semua takdir Allah. Kita terlepas satu beban yang sangat besar. Hang bayangkan kalau kita menang, dan aku ada dalam wad, tentu kacau bilau lebih besaq daripada awal 2012 hari tu". "Tak pa lah Ustaz, tok sah dok pikiaq pasai politik lagi, kita berubat bagi lega dulu". Aku jawab perlahan memujuknya.

"Kaki aku kebas, tak rasa apa-apa. Hang angkat aku sat, aku nak pi bilik ayaq". Sejak beberapa bulan terakhir, terutama ketika dia mengadu tentang calon-calon PAS Kedah, tekanan dalaman parti, sikap rakan-rakan parti, caci maki melalui SMS yang diterimanya, saya sering sebak dan buntu. Apa lagi yang tak kena, apa salah aku apa dosa kita... Dia merungut. Tak ada siapa mai habaq dosa apa yang aku buat, main hentam jauh- jauh saja. Mai lah cakap depan aku, apa salah aku. La ni semua pi panjat tangga Pejabat Agong, kita di negeri dah tak laku. Biaq depa jawablah.

Beberapa kali dia menyatakan pada waktu ini PAS memiliki terlalu ramai pencatur politik ( munawarah al-siasiyah) dan kita ketandusan Al-Murabituun dalam jemaah. Saya hanya mendengar dan membayangkan masa depan parti yang kian mencabar. "Hang talipon bagitau Cikgu Pa, tanya dia aku nak lepas jawatan Pesuruhjaya, minta pandangan dia, nak letak la ni ka atau lepas muktamar"?

Asfanizam abdullah

#Sn respect dengan Ustaz azizan ni itu sebab kisah ni perlu ada sebaran untuk totok pas tegar yang masih mengusung bend6era pas berwarna hitam.Apapum mari kita bersama doakan kesihatan yang baik kepada ustaz azizan ni.

OBAMA BUAT NAJIB TERKEJUT !!!! APA HAL PULAK NI ????



KUALA LUMPUR: Presiden Amerika Syarikat Barack Obama hari ini menelefon Datuk Seri Najib Tun Razak untuk mengucapkan tahniah kepada perdana menteri atas kejayaan beliau mendapat mandat daripada rakyat pada pilihan raya umum ke-13 (PRU13) untuk terus menerajui Malaysia.

Dalam panggilan mengejut itu, Obama menyatakan beliau faham dan menerima proses dan keputusan PRU13 baru-baru ini di Malaysia.

Dalam kenyataan dikeluarkan di sini hari ini, Pejabat Perdana Menteri berkata dalam perbualan itu, Presiden AS itu juga diberikan taklimat ringkas mengenai usaha kerajaan untuk memastikan proses pilihan raya yang bersih dan adil.

Menurut kenyataan itu, di pihak beliau, Obama telah bersetuju untuk menyertai Sidang Kemuncak Keusahawanan Global selama dua hari di Kuala Lumpur, bermula 11 Okt.

"Malaysia dan Amerika Syarikat akan terus memperkukuhkan hubungan dua hala menerusi kerjasama serantau dan antarabangsa," menurut kenyataan itu. ~Awani

PANAS !!!! RAHSIA BESAR SINGAPURA DIPECAH OLEH ORG Singapore SENDIRI !!!! RAHSIA APA PULAK NI ???





Patutlah arwah nenek,dll keluar dari Singapura dan diakhir hayat nenek dia sanggup ke Malaysia dan mengambil keputusan unk menghembus nafas terakhir di Malaysia, dengan syarat imegresen dan kerajaan Singapura agar nenek tidak akan lagi menjejakkan kaki ke Singapura...

Walaupun nenek terkilan apabila anak nenek arwah mak Odah meninggal di singapura pun nenek tidak dapat menatap jenazah kali terakhir....Dia lebih merasai peritnya menjadi Melayu di Singapura itu...walau tanah kubur atok dan nenek terpisah ,seorang di singapura dan seorang di Malaysia, tapi begitulah bukan senang menjadi melayu di Singapura...

Masih ramai sepupu2 Piah di sana ,dan mereka ada yg bercerita tidak mampu hidup di Singapura, tindasan tidak nampak,tapi hanya ada rasa..

SUMBER

ADA YANG BAKAL MEROYAN TAHAP KELAS 3 APABILA MEMBACA SENARAI KABINET INI !!!



Terlebih dahulu aku nak ucapkan TAHNIAH kepada KJ kerana tersenarai dalam kabinet baru Datuk Seri Najib Razak 2013.... Berkat kesabaran dan istiqamah seorang Ketua Pemuda UMNO Malaysia, akhirnya membuka peluang beliau dalam barisan kabinet baru 2013! Alhamdullilah!

Perdana Menteri (Menteri Kewangan) 
Datuk Seri Najib Tun Razak 

Timb. Perdana Menteri (Menteri Pertahanan) 
Tan Sri Muhyiddin Yassin 

Menteri Di Jabatan Perdana Menteri 
Datuk Seri Jamil Khir Baharom 
Datuk Seri Mohamed Nazri Abdul Aziz 
Datuk Seri Idris Jala 
Datuk Ahmad Maslan 

Menteri Kewangan 
Datuk Seri Mustapa Mohamed 

Menteri Pelajaran 
Datuk Seri Idris Jusoh 

Menteri Dalam Negeri 
Datuk Seri Hishamuddin 

Menteri Pengangkutan 
Datuk Seri Liow Tiong Lai 

Menteri Pelancongan 
Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi 

Menteri Luar 
Datuk Seri Anifah Aman 

Menteri Kerja Raya 
Datuk Seri G Palanivel 

Menteri Kesihatan 
Datuk Wee Ka Siong 

Menteri Belia Dan Sukan 
Dato Ahmad Shabery Cheek 

Menteri Sumber Manusia 
Datuk Seri S Subramaniam 

Menteri Perdagangan Dalam Negeri Dan Hal Ehwal Pengguna 
Datuk Seri Noh Omar 

Menteri Perdagangan Dan Industri 
Datuk Seri Ahmad Husni Hanadzlah 

Menteri Pertanian Dan Industri Asas Tani 
Datuk Seri Shafie Afdal 

Menteri Sains Teknologi Dan Innovasi 
Datuk Fadillah Yusof 

Menteri Sumber Asli Dan Alam Sekitar 
Datuk Douglas Unggah Embas 

Menteri Tenaga, Teknologi Hijau Dan Air 
Datuk Peter Chin Fah Kui 

Menteri Kemajuan Luar Bandar Dan Wilayah 
Datuk Seri Mahazir Khalid 

Menteri Perusahaan, Perladangan Dan Komoditi 
Datuk Joseph Salang Gandum 

Menteri Perumahan Dan Kerajaan Tempatan 
Datuk Seri Ong Ka Chuan 

Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga 
Datuk Noriah Kasnon 

Menteri Penerangan Dan Komunikasi 
Khairy Jamaluddin 

Menteri Wilayah Persekutuan 
Datuk Johari Abdul Ghani

Apa-apa pun kita tunggu pengumuman dari Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak esok jam 10:00 am...

KJ MASUK PEMBANGKANG ???? BUAT NAJIB FRUST MENONGGENG !!!!


Serba janggal dan serba menakjubkan apabila Ketua Pemuda UMNO Malaysia, Khairy Jamaluddin Abu Bakar secara tidak semena-mena telah menawarkan dirinya untuk dilantik sebagai Menteri dalam kabinet baru Najib Abdul Razak.

Seolah-olah amat berbangga dengan kemenangan besar yang diperolehinya di Parlimen Rembau, Khairy Jamaluddin menjadikan kemenangan tersebut sebagai tiket untuknya bergelar Ahli Kabinet pula, terutama selepas sepanjang penggal 2008-2013, Khairy Jamaluddin hanya mampu menjawat jawatan Pengerusi sebuah agensi yang entah apa fungsinya.

Wajarkah Ketua Pemuda UMNO Malaysia itu menawarkan dirinya untuk menjadi Menteri?

Persoalan itu sekarang ini sedang dibahaskan dengan penuh meriah. Terlalu ramai yang kontra berbanding yang pro kepada hajat dan niat Khairy Jamaluddin.

Yang paling kerap ditimbulkan ialah, sejauh manakah kejayaan Pemuda UMNO Malaysia di bawah Khairy Jamaluddin sehingga dia perlu dilantik sebagai Menteri? Adakah Pergerakan Pemuda UMNO di bawah Khairy benar-benar berfungsi untuk berkempen dan memenangkan calon-calon Barisan Nasional, khususnya UMNO di semua tempat?

Atau fungsi Pergerakan Pemuda UMNO telah lama tempang, sehinggakan kewujudan Pemuda UMNO Malaysia, langsung tidak dirasai dan digeruni?

Melihat kepada prestasi yang ditunjukkan oleh Khairy Jamaluddin selaku Ketua Pemuda UMNO, rasa-rasanya jawatan Menteri yang diidam-idamkannya tidak layak buatnya. Sebaliknya, Khairy Jamaluddin perlu membuktikan bahawa Pemuda UMNO yang diketuaina itu merupakan satu badan atau sayap yang benar-benar berkesan dan menjadi pemangkin kepada sokongan pengundi-pengundi muda untuk parti tersebut serta Barisan Nasional sendiri.

Apa yang berlaku pada PRU13 sebenarnya, amat mendukacitakan. Bukan Pergerakan Pemuda sahaja yang gagal, bahkan Pergerakan Puteri UMNO juga langsung pincang dan tidak mampu digerakkan dengan efektif.

Kalau sudah jawatan Ketua Pemuda pun, tidak mampu ditanggung dan dilaksanakan tanggungjawab serta amanahnya, bagaimana pula apabila Ketua Pemuda dilantik sebagai Menteri? Mampukah Ketua Pemuda UMNO memikul tanggungjawab-tanggungjawab tersebut?

Jangan hanya nanti, yang dikejar tak dapat, yang dikendong pula berciciran!

Sewajarnya Ketua Pemuda UMNO memberikan tumpuan kepada tugasnya yang utama berdasarkan apa yang diikrarkannya ketika bertanding untuk jawatan tersebut beberapa tahun lalu. Seharusnya juga, dia tidak memungkiri janjinya untuk tidak menjawat sebarang jawatan penting, selagi Pergerakan Pemuda UMNO gagal melaksanakan tugas yang diberikan kepada mereka.

Dalam keadaan sukar sekarang, gelagat yang ditunjukkan oleh Khairy Jamaluddin sebenarnya lebih mudah dirujuk sebagai MEMENTINGKAN DIRI berbanding mementingkan parti padahal ketika berkempen, lain pula yang dicakapkan dan diikrarkan!!!

Kurangkan gelagat elit yang terpalit pada Pemuda UMNO, sebaliknya turunlah ke bawah dan dekatilah golongan pengundi muda kerana mereka inilah yang akan menentukan sama ada UMNO kekal relevan atau sebaliknya.

Atau barangkali Khairy sudah dapat melihat bahawa UMNO tidak akan lagi mendapat sokongan golongan muda pada PRU14 nanti sehinggakan dia terlupa yang dia adalah Ketua Pemuda UMNO Malaysia sekaligus membuatkan dia perlu menjadi Menteri?


LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget