Pages

Moh Follow ANAK JATI MALAYA

AMARAN ANAK JATI MALAYA

~Penulisan, foto, grafik dan lain-lain imej yang dipaparkan dalam blog ANAK JATI MALAYA ini adalah merupakan pandangan peribadi sebagai rakyat Malaysia yang bebas bersuara dan tidak mewakili mana-mana pihak

~Pengurusan blog tidak akan bertanggungjawab atas sebarang tuntutan, kerugian, kelemahan dan ketidakpuashatian mana-mana pihak yang bakal terjadi disebabkan artikel yang disiarkan di sini.
Terima Kasih.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
© ΘRIGINAL AJM PRΘFILE
✔ Verified Θfficial by BLOGGER
© Profile Θriginal & Θfficial®
Real ██████████ 1ΘΘ%

Thursday 28 March 2013

Terkini !!! Blogger Pertaruhkan Nyawa di Lahad Datu?


Amat berat kaki nak melangkah keluar dari 'war zone'..amta berat rasanya hati nak tinggalkan "medan juang"..hiba..sayu bila kenangkan wira negara terus berjuang tanpa henti menghapuskan pengganas Kiram III yang datang tanpa d undang..datang kononnya nak ambil balik Sabah..datang tanpa fikir dengan waras bahawa mereka datang untuk d kuburkan d sini !!

Sepanjang aakj d Lahad Datu..d pusat media..banyak pengalaman aakj timba..banyak juga yang aakj lalui..hati budi orang sini..hati budi Anggota Keselamatan..samada Polis, Tentera maupun Polis Bantuan Felda..semuanya bergerak d bawah satu bumbung..OPS DAULAT !! Selamatkan Tanah yang berdaulat ini..

Walau jadual harian d atur sendiri..namun kerjasama semua pihak..tak lupa warga Felda Sahabat dan warga Semporna..kerja aakj "smooth and steady"..hilang rasa gementar..hilang sikit rasa rindu pada anak isteri..

Kedatangan aakj ke sini atas jemputan sahabat Sabah...datang atas dasar rasa tanggungjawab agar seluruh rakyat Malaysia mendapat berita secepat yang boleh..sama seperti media arus perdana yang lain..berita krisis amat penting d sebarkan agar rakyat tidak keliru dengan mainan 'dalang' yang cuba politikkan apa yang terjadi d sini..

Kata orang..berat mata memandang..berat lagi bahu memikul..inilah keadaan d sini..kalau d tengok raut wajah warga Lahad Datu dan Semporna..jelas kelihatan..mereka trauma dengan apa yang terjadi..bohonglah kalau mereka tidak trauma..itulah keluhan sahabat aakj yang sepanjang masa bersama ke lapangan mencari berita untuk d paparkan kepada seluruh rakyat Malaysia..

Sudah menjadi adat..sampai masa pertemuan ini akan ada penghujungnya..aakj terpaksa pulang juga..terpaksa tinggalkan sejuta memori yang tak pernah terbayang dalam hidup aakj bahawa diri ini juga pernah hadir d peristiwa yang menjadi sejarah negara..

Lagi Klik SINI

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...