Pages

Moh Follow ANAK JATI MALAYA

AMARAN ANAK JATI MALAYA

~Penulisan, foto, grafik dan lain-lain imej yang dipaparkan dalam blog ANAK JATI MALAYA ini adalah merupakan pandangan peribadi sebagai rakyat Malaysia yang bebas bersuara dan tidak mewakili mana-mana pihak

~Pengurusan blog tidak akan bertanggungjawab atas sebarang tuntutan, kerugian, kelemahan dan ketidakpuashatian mana-mana pihak yang bakal terjadi disebabkan artikel yang disiarkan di sini.
Terima Kasih.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
© ΘRIGINAL AJM PRΘFILE
✔ Verified Θfficial by BLOGGER
© Profile Θriginal & Θfficial®
Real ██████████ 1ΘΘ%

Sunday 17 June 2012

~siapa dia Mat Sabu~

Bermula sebagai ayam tambatan Pas di atas pentas ceramah, hari ini, Mat Sabu menanti sedang meniti kegemilangan, sebagai individu kedua terpenting dalam Pas.

Biarpun menampilkan imej Islam, berkopiah tetapi masih ramai yang terlupa dengan sejarah silamnya.

Hebat di pentas ceramah, hebat berpolitik, Mat Sabu juga hebat dengan perempuan. Mungkin generasi muda hari ini sudah lupa dengan bilik 121, Hotel Perdana, Kota Bharu. Bilik ini yang menjadi saksi Mat Sabu ditangkap berkhalwat dengan isteri sahabatnya sendiri, Norma.

Ketika ditangkap Mat Sabu hanya bertuala. Tetapi kerana dibicara di negeri serambi Mekah yang dipimpin oleh Mursyidul Am Pas, Nik Aziz Nik Mat maka Haji Mat Sabu dibebaskan.

Mungkin kerana sial Mat Sabu, bisnes Hotel Perdana semakin merosot dan kini diruntuhkan untuk digantikan bangunan baru - mungkin juga Nik Aziz mahu menutup dosa Mat Sabu.

Begitu juga dengan pendidikan, Mat Sabu hanya lulusan Institut Teknologi Mara (tidak diketahui statusnya, lulus @ tidak) dan tidak diketahui latar belakang pendidikan agamanya. Malah ada cakap-cakap mengatakan dia penganut Syiah.

Soalnya dengan rekod pernah ditangkap khalwat dan pendidikan agama yang tidak sehebat mana, layakkah beliau memimpin Parti Islam SeMalaysia?

Inilah wajah sebenar Mat Sabu

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...