Pages

Moh Follow ANAK JATI MALAYA

AMARAN ANAK JATI MALAYA

~Penulisan, foto, grafik dan lain-lain imej yang dipaparkan dalam blog ANAK JATI MALAYA ini adalah merupakan pandangan peribadi sebagai rakyat Malaysia yang bebas bersuara dan tidak mewakili mana-mana pihak

~Pengurusan blog tidak akan bertanggungjawab atas sebarang tuntutan, kerugian, kelemahan dan ketidakpuashatian mana-mana pihak yang bakal terjadi disebabkan artikel yang disiarkan di sini.
Terima Kasih.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
© ΘRIGINAL AJM PRΘFILE
✔ Verified Θfficial by BLOGGER
© Profile Θriginal & Θfficial®
Real ██████████ 1ΘΘ%

Wednesday 14 August 2013

PANAS !!! KENYATAAN PANAS IRWAN FAHMI TENTANG ISU SURAU DICEMARI DI JOHOR!!!

KENYATAAN MEDIA WIRA PERKASA MALAYSIA TENTANG ISU SURAU DICEMARI DI JOHOR
Kenyataan Media Wira Perkasa Malaysia
6 Shawal 1434 / 13 Ogos 2013

Sekali lagi negara dikejutkan dengan penyebaran video penggunaan surau disebuah resort diselatan tanah air oleh sekumpulan penganut Budha yang telah mencetuskan kontroversi.

Walau apa alasan yang diberikan oleh pihak yang bertanggungjawab membenarkan surau digunakan  oleh bukan Islam adalah sesuatu yang tidak boleh diterima.   

Dimana letak kesucian surau tersebut? Jika ianya bebas digunakan oleh pihak bukan Islam.

Tindakan pihak pengurusan tersebut adalah jelas sesuatu yang tidak boleh diterima oleh sekalian umat Islam,dimana perkara ini boleh menimbulkan ketengangan antara kaum.

Tolenrasi dalam beragama ada batas batas dan komprominya, jangan hanya memikirkan keuntungan dari segi kewangan,agama dilihat perkara nombor 2.

Perkara sebegini tidak boleh dibiarkan berlaku pada masa hadapan dan Wira Perkasa Malaysia mendesak tindakan yang  sewajarnya harus diambil kepada pihak yang bertanggungjawab dalam menangani isu sebegini agar tidak berulang lagi pengajaran pada yang pihak lain agar lebih sensitif dalam isu isu berkaitan dengan agama.

Kebelakangan ini penghinaan terhadap umat islam semakin menjadi-jadi. 

Pihak berwajib perlu menjalakan siasatan dan jika di dapati bersalah hukum dengan hukuman yang setimpal. 

1 comment:

  1. Elok sangat kalau Wira Perkasa Malaysia ingin rajin menegur bila sesuatu yang tak kena berlaku. Tapi janganlah sekadar hangat2 taik ayam, atau melepas batuk ditangga, atau ada agenda lain yang tersirat, atau hanya ingin menonjolkan diri dimasa tertentu. Buatlah secara berterusan supaya orang tau bahawa kita sentiasa sedar, peka dan sensitif dengan apa yang berlaku pada setiap masa.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...