Pages

Moh Follow ANAK JATI MALAYA

AMARAN ANAK JATI MALAYA

~Penulisan, foto, grafik dan lain-lain imej yang dipaparkan dalam blog ANAK JATI MALAYA ini adalah merupakan pandangan peribadi sebagai rakyat Malaysia yang bebas bersuara dan tidak mewakili mana-mana pihak

~Pengurusan blog tidak akan bertanggungjawab atas sebarang tuntutan, kerugian, kelemahan dan ketidakpuashatian mana-mana pihak yang bakal terjadi disebabkan artikel yang disiarkan di sini.
Terima Kasih.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
© ΘRIGINAL AJM PRΘFILE
✔ Verified Θfficial by BLOGGER
© Profile Θriginal & Θfficial®
Real ██████████ 1ΘΘ%

Sunday 23 December 2012

~GEMPAR!!!TUBUH MANUSIA DISANGKA BANGKAI~





ALOR GAJAH – Seorang anggota tentera dari Kem Mahkota, Kluang, Johor, maut selepas motosikal Yamaha 125Z yang ditunggang terbabit dalam kemalangan di Kilometer 203.8, Lebuhraya Plus arah utara, di sini, tengah malam semalam. 

 Difahamkan, dalam kejadian kira-kira jam 12.15 tengah malam itu, mangsa, Saiful Ramli, 22, yang datang dari arah Muar, Johor menuju ke Seremban merempuh belakang sebuah kereta sebelum tercampak ke tengah jalan lalu dilanggar kenderaan lain. 


Sumber polis berkata, kejadian disedari seorang pemandu lori yang ketika itu sedang melalui jalan berkenaan dan ternampak objek di laluan kiri yang disangkanya bangkai haiwan. 

“Pemandu itu yang dalam perjalanan menghantar perkakasan elektronik ke Pulau Pinang kemudian menyedari objek tersebut adalah tubuh manusia. Dia segera hentikan lori di tepi lebuh raya dan cuba membantu mengawal lalu lintas. 

“Dia juga menghubungi khidmat lebuh raya sambil memerhatikan mayat itu dari jauh berharap ia tidak akan dilanggar lagi oleh kenderaan lain,” kata sumber polis berkenaan. 

Menurut sumber polis itu lagi, cebisan daging mangsa juga bertaburan atas jalan raya kerana dipercayai terseret kira-kira 60 meter dari motosikalnya. Badan mangsa dalam keadaan separuh hancur. 

“Mayat mangsa yang terseret di laluan kiri mengakibatkan banyak kenderaan hampir hilang kawalan untuk mengelak,” katanya. 

Sumber polis berkata, sementara menunggu bantuan kecemasan, orang awam yang memberhentikan kenderaan di tepi lebuh raya juga terpaksa menggunakan lampu suluh dan memberi isyarat kepada pengguna lain agar tidak merempuh mayat mangsa. 

Arwah berubah jadi pendiam 

Sementara itu rakan mangsa, Mohd Fadli Shafie, 22, berkata, sebelum tragedi itu berlaku, dia sempat menghantar Saiful pulang ke rumah kedua ibu bapanya di Sungai Mati, Muar kira-kira jam 6 petang dari Kem Mahkota. 

“Semasa saya menghantarnya pulang ke rumah, arwah tidak seperti biasa yang suka berlawak dengan saya. Dia hanya menjawab apabila saya bertanya. 

“Bagaimanapun dia ada beritahu saya tentang hajatnya hendak keluarkan wang bonus Januari ini untuk diberikan kepada ibu dan ayah agar mereka dapat bina sebuah lagi rumah,” katanya. 

Mohd Fadli yang mengenali Saiful sejak mula memasuki khidmat tentera empat tahun lalu berkata, arwah ada memberitahunya hendak ke Melaka pada sebelah malam namun tidak tahu tujuannya hingga menerima berita tidak disangka-sangka itu. 

“Sekarang arwah sedang menjalani kursus dalam kem selama empat bulan hingga pertengahan Januari namun tidak sempat menamatkannya. Arwah juga rajin pulang ke kampung pada setiap hujung minggu,” katanya. 

Sempat borak dengan anak 

Bapa mangsa, Ramli Ibrahim, 50, memberitahu Sinar Harian, dia juga sempat berborak anak ketiganya itu sebelum arwah keluar kira-kira jam 10 malam. 

“Arwah beritahu hendak ke Seremban berjumpa rakannya dan sudah menjadi kebiasaan dia keluar pada waktu malam dan pulang pagi,” katanya. 

Sementara itu, Timbalan Ketua Polis Daerah, Deputi Superintendan Abd Rahman Jid mengesahkan kejadian. 

Beliau berkata, pihaknya sedang menyiasat sekiranya punca kemalangan itu turut membabitkan kenderaan lain. 

“Polis sedang mengenal pasti sekiranya ada kenderaan lain yang terlibat hingga mengakibatkan kemalangan maut itu berlaku dan kes disiasat di bawah Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987. 

“Orang ramai yang menyaksikan kejadian diminta menghubungi Balai Polis Cawangan Trafik Daerah, 06-5562222 atau datang ke balai bagi membantu siasatan dan mayat mangsa dihantar ke Hospital Melaka untuk bedah siasat,” katanya. – Sinar Harian Online

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...