Pages

Moh Follow ANAK JATI MALAYA

AMARAN ANAK JATI MALAYA

~Penulisan, foto, grafik dan lain-lain imej yang dipaparkan dalam blog ANAK JATI MALAYA ini adalah merupakan pandangan peribadi sebagai rakyat Malaysia yang bebas bersuara dan tidak mewakili mana-mana pihak

~Pengurusan blog tidak akan bertanggungjawab atas sebarang tuntutan, kerugian, kelemahan dan ketidakpuashatian mana-mana pihak yang bakal terjadi disebabkan artikel yang disiarkan di sini.
Terima Kasih.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
© ΘRIGINAL AJM PRΘFILE
✔ Verified Θfficial by BLOGGER
© Profile Θriginal & Θfficial®
Real ██████████ 1ΘΘ%

Sunday 23 December 2012

~JIKA ANDA PEMINAT TITANIC ~ BAHAN PENINGGALANNYA MULA DILELONG DI NEW YORK~


NEW YORK – Sekeping menu hidangan di dalam Titanic, akhbar ketika nahas dan beberapa peninggalan yang berkaitan dengan tenggelamnya kapal persiaran mewah yang mencetuskan sejarah itu mula dijual di New York, esok.
Ia bersempena genapnya 100 tahun tragedi nahas kapal Titanic di Lautan Atlantik Utara yang mengorbankan 1,500 orang.
Lelongan di Bonhams itu juga membabitkan tiket asal untuk menyaksikan pelancaran pelalayaran kapal mewah itu di Belfast, Ireland Utara sehingga kapal itu kekal tenggelam di perut laut.
Tiket berkenaan dianggarkan boleh mencapai harga lelongan antara AS$50,000 hinga AS$70,000 manakala satu dokumen akaun ketika operasi menyelamat yang dibuat Arthur Henry Rostron, kapten kapal Carpathia yang terbabit dalam menyelamatkan mangsa, juga dianggarkan mencecah harga AS$90,000 sehingga AS$120,000.
Menu dalam kapal mewah Titanic bermula 12 April 1911 itu pula dianggarkan berharga AS$25,000 hingga AS$35,000.
Surat yang ditulis mangsa yang terselamat dan beberapa lagi bahan peringatan mengenai Titanic, termasuk filem terhebat “Titanic” pada 1997 juga akan dijual.
Sekeping permaidani yang dibuat khas untuk Titanic tetapi tidak pernah digunakan juga ditawarkan untuk dijual dengan anggaran nilainya mencecah AS$15,000 hingga AS$25,000. – AFP


Bahan Peninggalan Titanic Mula Dilelong Di New York

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...