Pages

Moh Follow ANAK JATI MALAYA

AMARAN ANAK JATI MALAYA

~Penulisan, foto, grafik dan lain-lain imej yang dipaparkan dalam blog ANAK JATI MALAYA ini adalah merupakan pandangan peribadi sebagai rakyat Malaysia yang bebas bersuara dan tidak mewakili mana-mana pihak

~Pengurusan blog tidak akan bertanggungjawab atas sebarang tuntutan, kerugian, kelemahan dan ketidakpuashatian mana-mana pihak yang bakal terjadi disebabkan artikel yang disiarkan di sini.
Terima Kasih.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
© ΘRIGINAL AJM PRΘFILE
✔ Verified Θfficial by BLOGGER
© Profile Θriginal & Θfficial®
Real ██████████ 1ΘΘ%

Sunday 20 January 2013

belia dipilih Duta 1Malaysia



 Dua puluh personaliti belia diumum sebagai Duta 1Malaysia sebagai menghargai usaha dan kejayaan mereka menempa nama di peringkat tempatan serta antarabangsa, selain berjaya mengenengahkan konsep 1Malaysia.

Ia adalah pengiktirafan pertama di negara ini hasil idea Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak kepada ikon belia dalam bidang sukan, perniagaan, muzik dan aktiviti kemasyarakatan yang memberi sumbangan secara signifikan kepada pembentukan negara, dan boleh memberi inspirasi kepada belia di negara ini.


Najib berkata, mereka dipilih sebagai duta kerana menjadi ikon dalam kalangan orang muda dan boleh menjadi contoh berikutan mencapai banyak kejayaan sehingga disifatkan menjadi seorang individu yang mempunyai jenama masing-masing.

“Saya harap duta ini melalui badan mereka akan memberi semangat kepada belia, bukan saja belia aktif dalam persatuan tetapi yang tidak biasa terbabit dalam gerakan seperti ini akan tampil kehadapan untuk menyertainya.


“Kita selalu sebut orang muda aset terpenting untuk masa depan negara, justeru, kita memerlukan supaya orang muda tidak melihat diri masing-masing secara individu tetapi bagaimana mereka boleh memberi sumbangan menjangkau kepentingan masing-masing.


“Bagaimana mereka boleh melakukan melalui semangat sukarelawan untuk menyumbang kepada kepentingan komuniti secara keseluruhannya supaya mereka mengambil berat terhadap komuniti dan orang lain, ingin menyumbang dan menjadi belia yang boleh dibanggakan,” katanya ketika berucap pada majlis mengumumkan 20 duta 1Malaysia di Bangunan Perdana Putra, di sini, semalam.

Turut hadir, Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Hishammuddin Hussein; Menteri Belia dan Sukan, Datuk Seri Shabery Cheek, Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin; Ketua Setiausaha Negara, Datuk Seri Dr Ali Hamsa dan Ketua Pegawai Eksekutif 1Malaysia for Youth (1M4U), Dr Jake Abdullah.


Duta itu ialah Imam Muda Abdul Jabbar Mohammed Kahar; Afdlin Shauki; Anand Rajaram, Roshan Chandrasekhar, Datuk Nicol David, Khairul Fahmi Che Mat (Apek), Deborah Priya Henry, Datuk Lee Chong Wei, Lim Kok Gin, Lim Teik Yin, Noh Hujan, Mohd Zhariff Affandi, Joel Neoh Eu-Jin, Shila Amzah, Pandalela Rinong, Sazzy Falak, Mizz Nina, Altimet, Micheal Teoh dan Zulfahmi Khairuddin.

HMETRO

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...