Pages

Moh Follow ANAK JATI MALAYA

AMARAN ANAK JATI MALAYA

~Penulisan, foto, grafik dan lain-lain imej yang dipaparkan dalam blog ANAK JATI MALAYA ini adalah merupakan pandangan peribadi sebagai rakyat Malaysia yang bebas bersuara dan tidak mewakili mana-mana pihak

~Pengurusan blog tidak akan bertanggungjawab atas sebarang tuntutan, kerugian, kelemahan dan ketidakpuashatian mana-mana pihak yang bakal terjadi disebabkan artikel yang disiarkan di sini.
Terima Kasih.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
© ΘRIGINAL AJM PRΘFILE
✔ Verified Θfficial by BLOGGER
© Profile Θriginal & Θfficial®
Real ██████████ 1ΘΘ%

Friday 1 February 2013

Tilawah BIBLE,Di Indonesia Sudah,mungkin lepas ini giliran Malaysia


Begitulah yang berlaku dalam satu majlis konvokesyen di Institut Teologi Kalimatullah di Jakarta di bawah Yayasan Misi Global Kalimatullah – 29 Mac 2003. Apa yang kita tahu, di Malaysia selama ini kita hidup harmoni dengan penganut Kristian.

Rasanya sebahagian besar masyarakat Kristian sendiri pun tidak pernah terfikir bahawa wujud keperluan untuk mereka menggunakan kalimah Allah itu. Di Sabah dan Sarawak memang ia berlaku dan tidak ada ada masalah. Semua pihak bertolak ansur. Satu budaya yang diterima di sana tetapi bukan di semenanjung.

Isu itu pernah panas satu ketika dahulu tetapi sudah dilupakan pada satu peringkat atau menjadi sejuk. Benda kembali menjadi buruk bila datangnya orang politik seperti Ketua Menteri Pulau Pinang, Lim Guan Eng yang mahukan kalimah Allah dikongsi dan sebagainya.

Mewujudkan satu perkara yang selama ini tidak menjadi isu pun sehingga mewujudkan bibit-bibit rasa benci antara kedua agama yang lazimnya hidup penuh harmoni. Untuk apa Guan Eng cakap menjerit-jerit pasal perpaduan dan menjaga semua kaum semasa Himpunan Kebangkitan Rakyat tempoh hari jika beberapa minggu sebelum itu dia sendiri memulakan sesuatu yang tidak mencerminkan perkara itu.

Lagi menarik, selepas melontar persoalan yang menggangu status-quo hubungan antara agama di negara ini, Guan Eng – dari kumpulan yang mengaku memperjuangkan kebebasan media – kerap kali melarikan diri daripada media apabila diminta menjelaskan lanjut isu yang dimulakan kembali olehnya ketika sambutan Krismas tahun lalu.

Lagi Disini

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...