Pages

Moh Follow ANAK JATI MALAYA

AMARAN ANAK JATI MALAYA

~Penulisan, foto, grafik dan lain-lain imej yang dipaparkan dalam blog ANAK JATI MALAYA ini adalah merupakan pandangan peribadi sebagai rakyat Malaysia yang bebas bersuara dan tidak mewakili mana-mana pihak

~Pengurusan blog tidak akan bertanggungjawab atas sebarang tuntutan, kerugian, kelemahan dan ketidakpuashatian mana-mana pihak yang bakal terjadi disebabkan artikel yang disiarkan di sini.
Terima Kasih.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
© ΘRIGINAL AJM PRΘFILE
✔ Verified Θfficial by BLOGGER
© Profile Θriginal & Θfficial®
Real ██████████ 1ΘΘ%

Friday 8 March 2013

HELAH PEMBERONTAK UNTUK LARI KE FILIPINA - PENGANALISIS PERANG



Tindakan kerajaan Malaysia menolak rayuan waris Kesultanan Sulu, Jamalul Kiram III supaya pasukan keselamatan negara yang menggerakkan Operasi Daulat menggencat senjata adalah satu tindakan yang terbaik.

Walaupun pengganas berkata untuk mengelakan daripada banyak nyawa terkorban tetapi itu dilihat seolah-olah satu helah untuk mereka lari semula ke pulau-pulau di Filipina.

Jika mereka khuatir banyak nyawa akan terkorban mereka perlu mengambil tindakan menyerah diri kepada kerajaan Malaysia bukannya meneruskan perjuangan dalam keadaan yang lemah.

Kerajaan Malaysia sebelum ini telah berunding lebih 3 minggu dengan pengganas sebelum terjadinya peperangan, oleh itu peraturan hak-hak asasi manusia sudah pun dilaksanakan oleh kerajaan Malaysia dengan begitu baik sekali.

Tiada sesiapa pun perlu mempertikaikan hak asasi manusia kepada pengganas yang yang tidak pernah mematuhi peraturan ini sehingga membunuh anggota keselamatan dengan begitu kejam sekali.

Tindakan kerajaan Malaysia adalah tegas dan wajar dengan memberi kata dua samada pengganas akan serah diri tanpa syarat atau mereka akan diperangi habis-habisan.

Kemungkinan besar pengganas Sulu mendapat dana daripada daripada individu tertentu dalam Malaysia sendiri kerana pengganas dilihat mempunyai kemudahan dan peralatan peperangan yang agak canggih.

Oleh itu dengan tindakan mengektradisi Jamalul Kiram III ke Malaysia untuk dibicarakan mungkin akan terbongkar siapa dalang disebalik pencerobohan ini.

Apa pun tahniah kepada pasukan keselamatan yang sanggup mempertaruhkan nyawa demi untuk mempertahankan bumi Malaysia daripada pengkhianat bangsa yang kini masih bebas.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...