Pages

Moh Follow ANAK JATI MALAYA

AMARAN ANAK JATI MALAYA

~Penulisan, foto, grafik dan lain-lain imej yang dipaparkan dalam blog ANAK JATI MALAYA ini adalah merupakan pandangan peribadi sebagai rakyat Malaysia yang bebas bersuara dan tidak mewakili mana-mana pihak

~Pengurusan blog tidak akan bertanggungjawab atas sebarang tuntutan, kerugian, kelemahan dan ketidakpuashatian mana-mana pihak yang bakal terjadi disebabkan artikel yang disiarkan di sini.
Terima Kasih.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
© ΘRIGINAL AJM PRΘFILE
✔ Verified Θfficial by BLOGGER
© Profile Θriginal & Θfficial®
Real ██████████ 1ΘΘ%

Friday, 8 March 2013

Siapa Punca Perpecahan MNLF???


Perkara ni memang tak dapat kita nak nafikan dah beb. Sedangkan didalam Malaysia pun dia dok buat benda yang sama, kat luar pun apatahnya lagi.

Si Ketua Penipu tu memang banyak helah. Dia memang suka dengan taktik 'Pecah dan Perintah' ni. Dan perkara itu la yang dia buat selama hari ini.

Dia pecahkan UMNO supaya dia senang nak panjat tangga untuk duduk sebagai Timbalan Presiden. Habis semua orang ditebasnya. Tun Ghafar, Tengku Razaliegh.

Semua jadi mangsa dia. Hanya semata - mata dia ni GILA KUASA. Tu je hakikatnya. Sekarang dia buat pulak dalam PAS. Dia cetuskan huru hara dalam parti tu.

Habis semua kepimpinan PAS beramuk sesama sendiri. Yang Ulama, dia tolak ke tepi. Yang Pro Anwarinas, dia angkat dan dijulang tinggi supaya senang dia nak kawal.

Pun orang masih tak sedar jugak ke? Dah memang hakikatnya bahawa Si Ketua Penipu tu kuat menipu. Dan dia memang tak kenal mangsa. Jadi, tak heran la kalau dalam kalangan MNLF pun boleh berpecah belah angkara Si Ketua Penipu tu!!!
Barisan Pembebasan Kebangsaan Moro (MNLF) mengutuk keras keganasan yang dilakukan pengganas Sulu di Lahad Datu dan Semporna di Sabah, kata pengerusinya Muslimin Sema.


Muslimin, yang dilantik sebagai pengerusi badan pembuat keputusan tertinggi pertubuhan itu, Jawatankuasa Pusat MNLF, pada 2008, berkata Nur Misuari hanya seorang anggota biasa jawatankuasa itu dan tidak mempunyai pengaruh dalam MNLF.

MNLF, katanya, menganggap rakyat Sabah dan Malaysia sebagai saudara mereka.

"Kami (MNLF) tidak menyokong apa yang sedang berlaku di Sabah (pencerobohan dan tindakan pengganas). Kami menolaknya. Kejadian di Sabah dicetuskan untuk memecahbelahkan sesama kita.



"Ia juga dilakukan untuk memutuskan ikatan antara Sabah dan selatan Filipina dan antara Malaysia dan Filipina. Mereka ingin memusnahkan ikatan itu (antara rakyat)," katanya dalam temu bual ekslusif dengan Bernama melalui telefon dari Manila.

Diminta mengulas tentang kenyataan Misuari baru-baru ini bahawa MNLF bersedia menghantar pejuang bersenjatanya ke Sabah untuk membantu pengganas Sulu, Muslimin berkata beliau kecewa dengan kenyataan bekas pemimpin MNLF itu

SUMBER

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget