Pages

Moh Follow ANAK JATI MALAYA

AMARAN ANAK JATI MALAYA

~Penulisan, foto, grafik dan lain-lain imej yang dipaparkan dalam blog ANAK JATI MALAYA ini adalah merupakan pandangan peribadi sebagai rakyat Malaysia yang bebas bersuara dan tidak mewakili mana-mana pihak

~Pengurusan blog tidak akan bertanggungjawab atas sebarang tuntutan, kerugian, kelemahan dan ketidakpuashatian mana-mana pihak yang bakal terjadi disebabkan artikel yang disiarkan di sini.
Terima Kasih.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
© ΘRIGINAL AJM PRΘFILE
✔ Verified Θfficial by BLOGGER
© Profile Θriginal & Θfficial®
Real ██████████ 1ΘΘ%

Thursday 23 May 2013

PANAS TERIK !!! Upacara CANDLE LIGHT VIGIL Adam Adli adalah ajaran yg dilakukan Penganut Kristian !!!





OLEH : Daeng Selili

CANDLE LIGHT VIGIL secara umumnya merupakan suatu perhimpunan mengingati insan-insan yang telah meninggal dunia.
 

Perlakuan ini juga merujuk kepada aktiviti The Anointing dan Last Rites yang dilakukan penganut Kristian terhadap mereka yang sedang nazak dalam penjagaan. 

Penggunaan lilin adalah berdasarkan praktikaliti untuk zaman atau lokasi yang tidak mempunyai bekalan elektrik. 

Muzakarah Jawatankuasa Fatwa Majlis Kebangsaan Bagi Hal Ehwal Ugama Islam Malaysia Kali Ke-88 yang bersidang pada 2 Oktober 2009 telah membincangkan Hukum Penglibatan Orang Islam Dalam Aktiviti Candlelight Vigil. 

Muzakarah telah memutuskan bahawa umat Islam DILARANG menyertai aktiviti Candle light Vigil kerana ia mengandungi unsur-unsur tasyabbuh dengan agama bukan Islam yang akan menjejaskan akidah umat Islam. 

Harap umat Islam jangan terpengaruh dengan puak Blackout yang menyokong Adam Adli yang jelas terkeluar dari landasan Islam. 

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...