Pages

Moh Follow ANAK JATI MALAYA

AMARAN ANAK JATI MALAYA

~Penulisan, foto, grafik dan lain-lain imej yang dipaparkan dalam blog ANAK JATI MALAYA ini adalah merupakan pandangan peribadi sebagai rakyat Malaysia yang bebas bersuara dan tidak mewakili mana-mana pihak

~Pengurusan blog tidak akan bertanggungjawab atas sebarang tuntutan, kerugian, kelemahan dan ketidakpuashatian mana-mana pihak yang bakal terjadi disebabkan artikel yang disiarkan di sini.
Terima Kasih.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
© ΘRIGINAL AJM PRΘFILE
✔ Verified Θfficial by BLOGGER
© Profile Θriginal & Θfficial®
Real ██████████ 1ΘΘ%

Wednesday, 12 June 2013

PANAS !!! WAJIB BACA !! SIAPAKAH YG WAJIB BERUBAH DALAM UMNO???




Ini satu saranan yang luhur lahir dari hati ke hati salah seorang sahabat. Dia yang selama hari ini menjadi pemerhati Politik menegaskan yang UMNO perlu berubah dan jangan ikut macam pemimpin sebelum mereka.

"Perkara pertama yang perlu dibuat oleh UMNO ialah belajar cara macam mana nak tutup pintu fitnah supaya tak menyusahkan orang lain.

Sesungguhnya fitnah ni orang boleh buat atas sebarang alasan dan sebab musabab. Jangan pelik la kalau sekecil - kecil cerita pun boleh jadi besar.

Semuanya akibat fitnah. Runtuhnya sebuah Negara juga akibat fitnah. Inikan pulak dengan maruah dan imej seorang pemimpin. Pun boleh jatuh sebab fitnah.

Fitnah tu pulak takkan timbul kalau tak de ruang untuk pihak lawan menjadikannya bahan modal mereka berpolitik. Kalau setakat cacat sikit - sikit, tahan lagi.

Tapi kalau dah benda yang terang dan nyata, kita nak salahkan siapa? Nak salahkan orang yang buat fitnah? Sebelum orang buat fitnah, kita kaji diri kita dulu.

Kita tengok balik pada orang UMNO tu sendiri. Apa yang dia dah buat untuk menutup pintu fitnah tu bagi diri dia. Perkara itu yang perlu diutamakan.

Sebagai contoh, kekayaan orang UMNO. Perlu ke mereka menunjuk - nunjuk kepada orang ramai yang diorang ni kaya raya sedangkan orang tau dari mana datangnya kekayaan itu?

Kalau diorang kaya sebelum masuk UMNO atau sebelum mereka bergelar sebagai pemimpin, tahan jugak la orang tak boleh nak buat cerita yang bukan - bukan.

Tapi pemimpin UMNO ni lain pulak. Bila dah jadi pemimpin baru diorang jadi kaya raya. Beli kereta mewah dan duduk dalam rumah bagai istana.

Itu satu contoh kesilapan pemimpin UMNO dalam bab membuka pintu fitnah dari orang lain. Itu kesilapan yang perlu diperbetulkan oleh pemimpin UMNO sendiri.

Setakat lulus SPM tapi dapat pakai kereta mewah dan duduk dalam rumah agam mengalahkan istana. Mana datang kekayaan tu?

Yang tambah menghairankan kita, pemimpin UMNO tu nak tunjuk kekayaan mereka ditempat yang semua orang kenal dengan diorang.

Orang kenal asal usul mereka. Orang tau status pendidikan yang mereka miliki. Kalau setakat lulus SPM, kerja jadi kontraktor, tapi duduk rumah mewah menda kejadahnya!!!

Itu semua cari penyakit la tu. Saja je nak bukak pintu fitnah untuk orang buat cerita yang bukan - bukan. Bila keadaan jadi macam tu, mula la orang buat spekulasi. Mula la ada orang buat cerita fitnah. Penyudahnya, yang susah UMNO jugak!!!"

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
There was an error in this gadget