Pages

Moh Follow ANAK JATI MALAYA

AMARAN ANAK JATI MALAYA

~Penulisan, foto, grafik dan lain-lain imej yang dipaparkan dalam blog ANAK JATI MALAYA ini adalah merupakan pandangan peribadi sebagai rakyat Malaysia yang bebas bersuara dan tidak mewakili mana-mana pihak

~Pengurusan blog tidak akan bertanggungjawab atas sebarang tuntutan, kerugian, kelemahan dan ketidakpuashatian mana-mana pihak yang bakal terjadi disebabkan artikel yang disiarkan di sini.
Terima Kasih.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
© ΘRIGINAL AJM PRΘFILE
✔ Verified Θfficial by BLOGGER
© Profile Θriginal & Θfficial®
Real ██████████ 1ΘΘ%

Monday 14 January 2013

Gambar Hina Islam !!!


Hina Islam ...geram pulak tengok gambar nih...Apa Pendapat kawan2....Mohon pihak berwajib pantau

1 comment:

  1. Jangan cepat geram dan bertenanglah walaupun kita nampak kemungkaran depan mata. Perasaan amarah itu kipasan Syaitan. Walaupun asalnya kita benar tapi bila kena kipas-kipas dek syaitan lansung chaya menjadi kegelapan.

    Kena beri penerangan sikit sebelum minta pendapat (walaupun saya rasa saya dah tau gambar itu berkenaan apa). Bukan apa sebagai satu usaha supaya kita berdisplin apabila mendapat sesuatu berita. Jangan jadi macam orang PAS mudah terkena renjatan elekterik. Bila kena renjatan elekterik mulalah memaki hamun dan mencarut-carut.

    Kalau ini satu kelas belajar bersolat bagaimana? Jangan lupa kita ada mahzab berbeza dan sesetengah itu tidak bermahzab pun maka soal aurat dan lain-lain ketepikan dahulu.

    Rasanya ini ialah gambar Aminah Waddud (ejaan tepat saya tak pasti) seorang aktivis Islam yang mempromosikan bahawa perempuan bolah jadi Imam Solat. Di beritakan bahawa ada hubungan dengan SIster In ISlam di Malaysia.

    Di sebabkan saya bukan Haji Hadi dan tidaklah setaraf ilmu beliau maka saya tidaklah berni mempersoalkan keimanan Aminah ini samada kufur atau tidak. Mungkin Aminah ini dapat pahala mungkin tidak hanya Tuhan je yang tahu. Haji Hadi ini handal orangnya sampai berjuta orang boleh di katakannya kufur.

    Berkenaan perempuan boleh jadi Imam solat atau tidak jawapannya ialah YA perempuan boleh menjadi Imam kepada wanita dan golongan budak lelaki yang belum mumayiz. Tidak kepada golongan lelaki dewasa. Tetapi dari gambar kita nampak golongan lelaki dewasakan? Maka persoalan ini perlu di perincikan lagi. Siasat dahulu lelaki itu apa tarafnya. Mungkin baru masuk Islam dan tak tau apa-apa. Waktu solat sudah masuk dan solat pun tak pandai lagi. Maka orang yang paling layak memberi tunjuk ajar ialah Aminah tersebut. dengan kata lain pengetahuan lelaki tersebut berkenaan solat tak lebih malahan mungkin kurang dari pengetahuan seorang budak yang belum mumayiz.

    Banyak lagi fakta kita kena sisatan entah-entah ini bukan solat tapi satu demontrasi Solat dan lelaki itu ikut sahaja. Maklumlah baru masuk Islam mana nak tau.

    Bukan saya hendak membela (saya sendiri secara peribadi berpendapat tindakan ini salah tetapi pendapat saya sebagai MUslim biasa yang belajar di surau dan sekolah serta berlandaskan tatacara Syafie ) TETAPi apa yang saya cuba utarakan di sini ialah umat ISlam jangan cepat melatah jangan cepat geram jangan cepat marah. Berdisplinlah apabila mendapat apa-apa berita. Siasatan betul-betul jangan mudah buruk sangka. Jangan cepat menuduh. YANG PALING PENTING JANGAN JATUHKAN TARAF KITA MENJADI PERANGAI AHLUL PAS.




    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...