Pages

Moh Follow ANAK JATI MALAYA

AMARAN ANAK JATI MALAYA

~Penulisan, foto, grafik dan lain-lain imej yang dipaparkan dalam blog ANAK JATI MALAYA ini adalah merupakan pandangan peribadi sebagai rakyat Malaysia yang bebas bersuara dan tidak mewakili mana-mana pihak

~Pengurusan blog tidak akan bertanggungjawab atas sebarang tuntutan, kerugian, kelemahan dan ketidakpuashatian mana-mana pihak yang bakal terjadi disebabkan artikel yang disiarkan di sini.
Terima Kasih.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
© ΘRIGINAL AJM PRΘFILE
✔ Verified Θfficial by BLOGGER
© Profile Θriginal & Θfficial®
Real ██████████ 1ΘΘ%

Sunday 10 March 2013

GEMPAR...400 Mayat Di Temui ???



Syabas ANGGOTA RELA!!!
Agensi Penguatkuasaan Maritim Malaysia (Maritim Malaysia) akan membina sebuah pondok kawalan di Felda Sahabat bagi membanteras kegiatan pencerobohan dan pelanunan di perairan kawasan itu.




Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Ahmad Maslan berkata, langkah itu juga bertujuan memperkukuh tahap keselamatan warga Felda dan penduduk tempatan lain selaras pembentukan Kawasan Keselamatan Khas Sabah yang diumum Khamis lepas.

"Jeti Felda Sahabat akan diguna sebagai tempat operasi Maritim Malaysia," katanya dalam taklimat bersama 30 ketua peneroka Felda Sahabat di sini hari ini.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak pada Khamis mengumumkan pembentukan Kawasan Keselamatan Khas Sabah untuk menjaga kedaulatan dan keselamatan kawasan pantai timur negeri ini.

Najib berkata, kawasan itu merangkumi daerah Kudat, Tawau, Kunak, Sandakan dan Lahad Datu.

Felda Sahabat berkeluasan kira-kira 100,000 hektar dan menempatkan kira-kira 6,500 keluarga peneroka serta 11,000 pekerja ladang kelapa sawit yang kebanyakannya rakyat asing.

Ahmad berkata, pihaknya juga akan mencadangkan kepada kerajaan supaya Polis Bantuan Felda diberi senjata lebih canggih manakala Ikatan Relawan Rakyat Malaysia (Rela) dibekalkan senapang.

Pada masa ini, katanya, Polis Bantuan Felda hanya memiliki senapang patah yang mampu menembak dengan berkesan pada jarak kira-kira 50 meter manakala Rela pula hanya memiliki cota.

"Ini untuk membolehkan mereka mengawal keselamatan penduduk Felda dengan lebih berkesan rentetan peristiwa ini (pencerobohan)," katanya sambil menambah keanggotaan Rela di kawasan itu akan ditambah daripada 200 kepada 400 orang.

Dalam pada itu, Ahmad meminta warga peneroka sentiasa berwaspada dan jangan bersimpati serta berkompromi dengan kumpulan pengganas militan. - BERNAMA

(SUMBER)

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...