Pages

Moh Follow ANAK JATI MALAYA

AMARAN ANAK JATI MALAYA

~Penulisan, foto, grafik dan lain-lain imej yang dipaparkan dalam blog ANAK JATI MALAYA ini adalah merupakan pandangan peribadi sebagai rakyat Malaysia yang bebas bersuara dan tidak mewakili mana-mana pihak

~Pengurusan blog tidak akan bertanggungjawab atas sebarang tuntutan, kerugian, kelemahan dan ketidakpuashatian mana-mana pihak yang bakal terjadi disebabkan artikel yang disiarkan di sini.
Terima Kasih.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
© ΘRIGINAL AJM PRΘFILE
✔ Verified Θfficial by BLOGGER
© Profile Θriginal & Θfficial®
Real ██████████ 1ΘΘ%

Thursday 18 October 2012

~Syarat DAP sokong Islam~


Alor Setar: DAP berpendapat garis panduan papan iklan ditetapkan kerajaan negeri PAS Kedah, hanya diguna pakai untuk umat Islam dan tidak membabitkan orang bukan Islam.


Perlu perbincangan 

Pengerusinya, Lee Guan Aik, berkata DAP tidak menentang peraturan berunsurkan Islam jika mahu dilaksanakan, namun menegaskan ia perlu dibincangkan dalam sesama parti pakatan pembangkang sebelum diamalkan. 
“Saya ingin tegaskan bahawa saya tiada halangan untuk kerajaan negeri melaksanakan pendekatan Islam tetapi ia haruslah dibincangkan dulu sesama parti lain dalam pakatan,” katanya di sini, semalam. 

Baru-baru ini, beliau dilaporkan berkata, DAP Kedah menentang undang-undang yang berunsurkan Islam jika ia mahu dilaksanakan di negeri itu.

Isu itu timbul selepas kerajaan negeri memutuskan garis panduan baru papan iklan, antaranya menggunakan model berpakaian sopan dan jika beragama Islam perlu memakai tudung.



Harus dipersetujui semua 
“Sebarang perkara berkaitan peraturan Islam perlu dipersetujui semua parti dalam pakatan pembangkang di peringkat pusat dan negeri,” katanya.

Guan Aik, berkata kenyataan beliau mengenai papan iklan sebelum ini diputar belit hingga menggambarkan beliau dan DAP sebagai anti-Islam hingga menjejaskan keselamatannya.

Katanya, beliau terpaksa membuat laporan polis kelmarin kerana bimbang keselamatan dirinya dan keluarga serta ahli DAP Kedah diganggu mana-mana pihak yang marah dengannya berkaitan isu itu.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...