Pages

Moh Follow ANAK JATI MALAYA

AMARAN ANAK JATI MALAYA

~Penulisan, foto, grafik dan lain-lain imej yang dipaparkan dalam blog ANAK JATI MALAYA ini adalah merupakan pandangan peribadi sebagai rakyat Malaysia yang bebas bersuara dan tidak mewakili mana-mana pihak

~Pengurusan blog tidak akan bertanggungjawab atas sebarang tuntutan, kerugian, kelemahan dan ketidakpuashatian mana-mana pihak yang bakal terjadi disebabkan artikel yang disiarkan di sini.
Terima Kasih.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
© ΘRIGINAL AJM PRΘFILE
✔ Verified Θfficial by BLOGGER
© Profile Θriginal & Θfficial®
Real ██████████ 1ΘΘ%

Tuesday 22 January 2013

#LISTEN KEZALIMAN MALAYSIA TERHADAP HAK RAKYAT!



Betul ke Malaysia ni negara yang kolot serta mundur dari segi pendidikan tinggi? Wajarkah anda berfikiran sedimikian? Anak Jati  berasakan Malaysia merupakan antara hab pendidikan rantau asia tenggara yang paling maju dan paling berpatutan, sehinggakan mampu menarik pelajar-pelajar asing dari negara Afrika dan Asia yang lain. 

Pikir-pikir lagi

Malaysia negara yang zalim? Tidak memberi bantuan yang sewajarnya kepada penduduk-penduduk seperti pendidikan percuma? Sejak bila United States of America memberi pendidikan percuma kepada mereka yang masuk ke pendidikan tinggi tanpa biasiswa? Dan di UK pendidikan percuma hanya di peringkat sekolah namun cukai yang ditagih dari rakyat UK berjulat 20-40% setiap bulan. Fikirkan lagi zalimkah Malaysia ini yang menawarkan pinjaman boleh ubah dan pelbagai bentuk biasiswa untuk pelajar yang cemerlang? 

Fikirkan lah wahai orang Malaysia, sekiranya zalim Malaysia, anda tidak akan mampu memperoleh seorang satu komputer, satu smartphone, satu tablet, dan pelbagai lagi kemudahan dan prasarana yang membantu pendidikan. Jangan disogok dengan kemajuan negara Jepun, US dan Eropah yang lain, haruslah kita sedar di kelompok mana Malaysia berada, dan kita berbangga Malaysia antara pemacu kelompok tersebut!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...