Pages

Moh Follow ANAK JATI MALAYA

AMARAN ANAK JATI MALAYA

~Penulisan, foto, grafik dan lain-lain imej yang dipaparkan dalam blog ANAK JATI MALAYA ini adalah merupakan pandangan peribadi sebagai rakyat Malaysia yang bebas bersuara dan tidak mewakili mana-mana pihak

~Pengurusan blog tidak akan bertanggungjawab atas sebarang tuntutan, kerugian, kelemahan dan ketidakpuashatian mana-mana pihak yang bakal terjadi disebabkan artikel yang disiarkan di sini.
Terima Kasih.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
© ΘRIGINAL AJM PRΘFILE
✔ Verified Θfficial by BLOGGER
© Profile Θriginal & Θfficial®
Real ██████████ 1ΘΘ%

Saturday 23 February 2013

Biadap,Kepala penerima BR1M ditukar kepala binatang??



Bila kita kata mulut Nik Aziz celupar, ada pulak yang kata kita ni jahil tukil. Ada pula yang kata, kita ni menghina orang yang begitu cintakan Allah dan Rasul. Bahkan ada pula yang menganggap kita ni serupa macam pintu keluar mereka ke dunia ini yang dimiliki oleh emak masing-masing.

Kita kata mulut Nik Aziz celupar pasal dia seorang pemimpin. Seorang pemimpin tidak seharusnya bermain dengan mantik. Tak seharusnya nak bermetafora dan berkias-kias. Dia seharusnya bercakap dengan penuh hikmah sesuai dengan kedudukannya selaku pemimpin. Dia seharusnya buang atau elak daripada bercakap dengan seuatu yang boleh menyebabkan kewajarannya dipersoalkan.

Apabila Nik Aziz cuba menggambarkan kaedah memberi BR1M sama seperti memberi ayam dedak, memberi lembu jerami dan sebagainya sedangkan Islam perlu diberi dengan ceramah dan kelas agama, di situlah kelihatan tidak bijaknya seorang pemimpin seperti Nik Aziz.

Sebabnya, para pecacainya akan bertindak secara keterlaluan dan mengambil langkah bodoh dengan menangkap kata-katanya sepintas lalu. Mereka akan faham secara sehala walaupun Nik Aziz sekadar berkias.

Buktinya seperti dalam gambar di atas.

SUMBER

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...