Pages

Moh Follow ANAK JATI MALAYA

AMARAN ANAK JATI MALAYA

~Penulisan, foto, grafik dan lain-lain imej yang dipaparkan dalam blog ANAK JATI MALAYA ini adalah merupakan pandangan peribadi sebagai rakyat Malaysia yang bebas bersuara dan tidak mewakili mana-mana pihak

~Pengurusan blog tidak akan bertanggungjawab atas sebarang tuntutan, kerugian, kelemahan dan ketidakpuashatian mana-mana pihak yang bakal terjadi disebabkan artikel yang disiarkan di sini.
Terima Kasih.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
© ΘRIGINAL AJM PRΘFILE
✔ Verified Θfficial by BLOGGER
© Profile Θriginal & Θfficial®
Real ██████████ 1ΘΘ%

Friday 22 February 2013

Letak calun Melayu di kawasan Majoriti China??Rasis tu


Begini Ceritanya Di Malaysia, kalau calon-calon Melayu diletakkan di kawasan bermajoritikan Cina, ia akan dianggap sebagai PERKAUMAN dan cubaan Melayu untuk menunjukkan yang mereka tuan di negara ini. Tetapi kalau calon-calon Cina daripada parti-parti politik yang bertanding diletakkan di kawasan bermajoritikan Melayu, ianya akan dianggap muhibbah, toleransi dan terbuka.

Begitu jugalah, kalau ada peniaga atau penjaja Melayu yang tiba-tiba masuk berniaga di kawasan Petaling Street, sudah pasti akan adalah gerombolan Cina yang mengutuk Dewan Bandaraya Kuala Lumpur kerana telah bertindak 'kejam' terhadap para peniaga Cina. Tetapi kalau peniaga Cina berniaga di kawasan penjaja Melayu, ia akan dianggap sebagai satu kebiasaan dan kebebasan yang menunjukkan 1Malaysia.

Hakikatnya, Melayu dan Bumiputera di negara ini seringkali cuba dipinggirkan dengan apa cara sekalipun. Mujurlah kerajaan yang memerintah sekarang, masih mampu mempertahankan hak Melayu dan Bumiputera, biarpun pada masa yang sama, kerajaan yang sama jugalah terpaksa melonggarkan banyak sekatan bagi membolehkan negara ini terus bergerak maju terutama yang membabitkan hak Melayu-Bumiputera.

Artikel Penuh: SINI

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...