Pages

Moh Follow ANAK JATI MALAYA

AMARAN ANAK JATI MALAYA

~Penulisan, foto, grafik dan lain-lain imej yang dipaparkan dalam blog ANAK JATI MALAYA ini adalah merupakan pandangan peribadi sebagai rakyat Malaysia yang bebas bersuara dan tidak mewakili mana-mana pihak

~Pengurusan blog tidak akan bertanggungjawab atas sebarang tuntutan, kerugian, kelemahan dan ketidakpuashatian mana-mana pihak yang bakal terjadi disebabkan artikel yang disiarkan di sini.
Terima Kasih.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
© ΘRIGINAL AJM PRΘFILE
✔ Verified Θfficial by BLOGGER
© Profile Θriginal & Θfficial®
Real ██████████ 1ΘΘ%

Monday 25 February 2013

Sebab Utama mengapa perpaduan antara UMNO PAS sukar dibentuk??



Tiadanya rasa hormat dan musuh bersama menyebabkan kerjasama politik antara Pas dan Umno demi perpaduan ummah di negara ini sukar dibentuk, apatah lagi dalam keadaan sekarang.

Penganalisis Politik terkemuka tanahair Profesor Dr Ahmad Atory Hussain berkata, kedua-dua faktor itu menyebabkan Pas merasa tidak ada keperluan bagi mereka menjalin kerjasama politiknya dengan Umno.

"Kali ini memang susah. Dalam politik memang susah bagi orang Melayu untuk bergabung kerana parti cauvinis cina DAP sentiasa menjadi pemerhati kepada pergerakan Pas agar jangan bergabung dengan Umno.

"Kalau kita hendak bergabung dengan satu kumpulan, kita mesti hormat dia, dia juga hormat kita. Tetapi penghormatan mereka terhadap Umno itu tidak ada," katanya

Menurut Atory, sikap yang dipamerkan Pas menunjukkan parti itu merasa "selamat" dengan kerjasama dalam Pakatan Rakyat disamping cina DAP dan PKR yang dipimpin oleh pemimpin yang penuh masalah moral meskipun dahulu bermusuh dengan salah satu sekutunya dalam perikatan pembangkang itu.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...