Pages

Moh Follow ANAK JATI MALAYA

AMARAN ANAK JATI MALAYA

~Penulisan, foto, grafik dan lain-lain imej yang dipaparkan dalam blog ANAK JATI MALAYA ini adalah merupakan pandangan peribadi sebagai rakyat Malaysia yang bebas bersuara dan tidak mewakili mana-mana pihak

~Pengurusan blog tidak akan bertanggungjawab atas sebarang tuntutan, kerugian, kelemahan dan ketidakpuashatian mana-mana pihak yang bakal terjadi disebabkan artikel yang disiarkan di sini.
Terima Kasih.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
© ΘRIGINAL AJM PRΘFILE
✔ Verified Θfficial by BLOGGER
© Profile Θriginal & Θfficial®
Real ██████████ 1ΘΘ%

Friday 1 March 2013

Insiden Lahad Datu:Tian Chua anggap satu lakonan?Cerdik nya ??


Kenapa sampai isu sebegini pon  dipersoalkan.pe hal bro ?,kenapa sampai mengganggap insiden berdarah sebagai satu lakonan.Padahal pejuang negara Di Lahat datu begitu berusaha mempertahankan kedaulatan Bumi Malaysia.Hal negara pon kau masih nak politikkan.

Wahai Ahli Parlimen Batu masihkah kau ingat kisah ni kejadian yang berlaku pada 13 Mac 2010, kenderaan yang membawa Tian Chua telah melanggar seorang ASKAR MELAYU yang menunggang motosikal hingga maut. Puncanya, kerana Tian Chua tergesa-gesa hendak mengejar program ceramah politik.




JOHOR BAHRU: Seorang anggota tentera maut apabila motosikal yang ditunggangnya bertembung dengan kereta yang dinaiki Ahli Parlimen Batu, Tian Chua, di KM49 Jalan Johor Bahru-Mersing berhampiran Hutan Lipur Panti, dekat Kota Tinggi, malam tadi. 

Mohd Salleh Hamdan, 22, yang koma akibat cedera parah dalam kemalangan itu, meninggal dunia dua jam selepas tiba di Hospital Kota Tinggi. 

Ketua Polis Daerah Kota Tinggi, Superintendan Osman Mohammad Sebot, berkata kejadian kira-kira jam 9 malam itu berlaku ketika anggota tentera yang bertugas di Kem Iskandar, Mersing itu dalam perjalanan ke Kota Tinggi. 

Beliau berkata, Tian Chua pula menuju ke Mersing selepas menghadiri majlis ramah mesra di Kota Tinggi. "Pemandu Tian Chua, Zaharuddin Ayob, 45, yang juga Ketua Penerangan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Bahagian Batu, dipercayai gagal mengawal kereta Mercedes yang dipandunya lalu masuk di laluan bertentangan sebelum melanggar motosikal yang dinaiki anggota tentera itu," katanya ketika dihubungi di sini, hari ini. Osman berkata, sebuah motosikal lain yang datang dari arah Mersing turut melanggar motosikal Mohd Salleh.


Pernahkah Tian Chua rasa bersalah selepas kejadian ini?


Jawapannya tidak! Bila dua orang parajurit negara terkorban, Tian Chua menganggapnya sebagaidrama. 



Bagi Tian Chua, darah parajurit Melayu boleh menjadi bahan senda gurau.



Masih berdiamkah orang Melayu dengan kenyataan biadap Tian Chua???



*Darah di kereta Tian Chua ni darah siapa?



Jangan buat2 lupa k..

Baca Lagi DISINI


No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...