Pages

Moh Follow ANAK JATI MALAYA

AMARAN ANAK JATI MALAYA

~Penulisan, foto, grafik dan lain-lain imej yang dipaparkan dalam blog ANAK JATI MALAYA ini adalah merupakan pandangan peribadi sebagai rakyat Malaysia yang bebas bersuara dan tidak mewakili mana-mana pihak

~Pengurusan blog tidak akan bertanggungjawab atas sebarang tuntutan, kerugian, kelemahan dan ketidakpuashatian mana-mana pihak yang bakal terjadi disebabkan artikel yang disiarkan di sini.
Terima Kasih.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
© ΘRIGINAL AJM PRΘFILE
✔ Verified Θfficial by BLOGGER
© Profile Θriginal & Θfficial®
Real ██████████ 1ΘΘ%

Monday 25 March 2013

Polis Malaysia di Iktiraf Di mata dunia ...



Penyetarasan gaji dan gred anggota Polis Diraja Malaysia (PDRM) dengan penjawat awam merupakan antara langkah penting ke arah pelaksanaan strategi Kepolisian Kelas Dunia (WCP).

Strategi itu adalah sebahagian daripada usaha Kementerian Dalam Negeri dan PDRM menyediakan orang ramai dengan perkhidmatan kepolisian lebih baik di bawah Program Transformasi Kerajaan (GTP).

Ia juga merupakan penanda aras yang akan memantau input dan hasil PDRM berbanding dengan pasukan polis di negara maju seperti United Kingdom, Amerika Syarikat, Jepun dan Hong Kong, dan berfungsi sebagai garis panduan untuk pegawai kanan polis dan pembuat dasar berkaitan perkara yang perlu diperbaiki dan bidang utama yang diberi keutamaan.

Langkah Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak mengumumkan penyetaraan gaji dan gred PDRM dengan Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA), melibatkan 109,209 anggota dan pegawai polis, dilihat mampu menyuntik semangat dan kesiapsiagaan anggota PDRM dengan mendapat imbuhan setimpal tanggungjawab mereka.

Penolong Pengarah Pengurusan Maklumat Sumber Manusia Bukit Aman, Datuk Aishah Mohammad dalam temu bual dengan Bernama berkata selain penyetaraan gaji dan gred, PDRM juga akan mengkaji deskripsi tugas yang lebih mesra rakyat selari dengan visi dan misi menjadikan PDRM "agensi peneraju" dalam penguatkuasaan undang-undang.

Klik SINI untuk Berita Penuh

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...