Pages

Moh Follow ANAK JATI MALAYA

AMARAN ANAK JATI MALAYA

~Penulisan, foto, grafik dan lain-lain imej yang dipaparkan dalam blog ANAK JATI MALAYA ini adalah merupakan pandangan peribadi sebagai rakyat Malaysia yang bebas bersuara dan tidak mewakili mana-mana pihak

~Pengurusan blog tidak akan bertanggungjawab atas sebarang tuntutan, kerugian, kelemahan dan ketidakpuashatian mana-mana pihak yang bakal terjadi disebabkan artikel yang disiarkan di sini.
Terima Kasih.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
© ΘRIGINAL AJM PRΘFILE
✔ Verified Θfficial by BLOGGER
© Profile Θriginal & Θfficial®
Real ██████████ 1ΘΘ%

Monday 18 March 2013

Terkini !!! Penembak Tepat dari golongan wanita dijumpai???




Percaya atau tidak, kumpulan penembak tepat pengganas Sulu dipercayai turut melibatkan wanita.

Satu sumber memberitahu, kumpulan wanita Sulu yang berusia lingkungan awal 20-an itu difahamkan amat arif dalam penggunaan senjata dan mereka hanya mengambil masa singkat untuk mempelajari selok-belok penggunaan senapang.

“Kumpulan pengganas itu didakwa menggunakan tenaga penembak tepat wanita bagi memberi laluan kepada golongan lelaki untuk bertempur dengan pasukan keselamatan,” kata sumber itu kepada Kosmo! di sini semalam.

Kata sumber itu lagi, senjata yang digunakan oleh pasukan penembak tepat pengganas Sulu itu kebanyakannya daripada jenis rifel M14 dan M1 yang turut digunakan oleh askar-askar Amerika Syarikat.

Saiz peluru yang digunakan bagi rifel M14 dan rifel M1 adalah sebesar 7.62 milimeter.

“Mungkin ada antara kumpulan penembak tepat wanita itu mengalami kecederaan ketika bertempur dengan pasukan keselamatan,” tambah sumber itu.

Bagaimanapun, jelas sumber itu lagi, sehingga semalam belum ada mayat pengganas wanita ditemui.

Sementara itu Sultan Sulu palsu, Sultan Jamalul Kiram III mengarahkan pengikut-pengikutnya supaya tidak berganjak dari Sabah dan melancarkan serangan gerila terhadap pasukan keselamatan Malaysia.

 Menurut laporan media, Kiram berkata berundur dari Sabah bukanlah satu pilihan untuk tentera-tenteranya.

"Mereka sudah di tanah air mereka jadi mengapa kembali?" kata Kiram kepada pemberita di kediamannya di Taguig, menurut laporan 'The Philippine Star'.

Sementara itu, jurucakap Sultan Sulu palsu, Abraham Idjirani yang menyifatkan tindakan memasuki Sabah sebagai satu 'perjuangan' berkata tenteranya akan meneruskan 'perjuangan' mereka.

Katanya, kesultanan Sulu telah menarik balik perintah gencatan senjata yang dikeluarkan dan tentera-tentera Diraja telah diarahkan melancarkan operasi secara "serang dan lari" terhadap pasukan keselamatan Malaysia.

Menurut laporan, Kiram berkata adik lelaki kepada Sultan Sulu, Agbimuddin Kiram dan pengikut-pengikutnya masih berada di Sabah dan ini bertentangan dengan laporan dari Malaysia yang mendakwa mereka telah melarikan diri.

Idjirani juga mendakwa Agbimuddin dan kumpulan pengikutnya masih kuat berdasarkan perbualan telefon dengan Agbimuddin pada malam Sabtu.

Katanya, tentera Diraja yang pada masa ini mempunyai 170 orang telah berpecah kepada tiga kumpulan bagi mengelak daripada pesawat pengintip yang berlegar di sekitar Lahad Datu.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...