Pages

Moh Follow ANAK JATI MALAYA

AMARAN ANAK JATI MALAYA

~Penulisan, foto, grafik dan lain-lain imej yang dipaparkan dalam blog ANAK JATI MALAYA ini adalah merupakan pandangan peribadi sebagai rakyat Malaysia yang bebas bersuara dan tidak mewakili mana-mana pihak

~Pengurusan blog tidak akan bertanggungjawab atas sebarang tuntutan, kerugian, kelemahan dan ketidakpuashatian mana-mana pihak yang bakal terjadi disebabkan artikel yang disiarkan di sini.
Terima Kasih.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
© ΘRIGINAL AJM PRΘFILE
✔ Verified Θfficial by BLOGGER
© Profile Θriginal & Θfficial®
Real ██████████ 1ΘΘ%

Friday 12 April 2013

Warga Emas 76 Tahun Terlampau Ratah Anak Sendiri!


Warga Emas 76 Tahun Terlampau Ratah Anak Sendiri!-Seorang bekas nelayan berusia 76 tahun yang melakukan sumbang mahram terhadap anak tirinya enam tahun lepas, akan menghabiskan sisa umurnya di dalam penjara.

Panel tiga hakim Mahkamah Rayuan diketuai Datuk Seri Mohamed Apandi Ali mengekalkan sabitan dan hukuman penjara 18 tahun terhadap lelaki itu oleh Mahkamah Sesyen Kota Baharu.

Ketika mengetepikan rayuan lelaki yang kelihatan lemah itu terhadap sabitan dan hukuman itu, Apandi berkata hukuman penjara adalah bersesuaian dengan jenayah yang dilakukan.

“Lebih baik awak duduk di dalam penjara dan soal perubatan awak akan diuruskan,” katanya kepada tertuduh yang mempunyai 13 anak hasil tiga perkahwinan.

Satu-satunya perkara yang ‘menyenangkan hati’ tertuduh daripada Mahkamah Rayuan adalah tarikh hukuman penjaranya bermula dari 21 Januari 2007, iaitu tarikh dia ditangkap.

Dia ditahan reman kerana gagal membayar wang jaminan.

Dua lagi hakim yang menganggotai panel rayuan itu ialah Datuk Linton Albert dan Datuk Alizatul Khair Osman Khairuddin.

Mahkamah Sesyen, yang mendapati tertuduh bersalah, menjatuhi hukuman 18 tahun tetapi memerintahkannya supaya menjalani hukuman mulai 17 Disember 2009, iaitu tarikh mahkamah sesyen membuat keputusan.

Dia melakukan kesalahan itu terhadap mangsa yang ketika itu berumur tujuh tahun, di sebuah rumah tidak bernombor di daerah Tumpat pada 19 Januari 2007.

Tertuduh gagal dalam rayuannya di mahkamah tinggi. Menurut fakta kes tertuduh mengahwini ibu kanak-kanak perempuan itu dan pada malam kejadian, dia mengadakan hubungan kelamin dengan isterinya.

Rock On With Meng From Love Me Butch!  
Tertuduh selepas itu mengadakan pula hubungan seks dengan anak tirinya dengan bantuan ibu kanak-kanak itu yang memegang kedua-dua tangan dan menutup mulutnya.

Kanak-kanak itu mengadu tentang penderaan seks itu kepada neneknya yang kemudian membuat laporan polis sebelum menghantarnya ke hospital untuk pemeriksaan perubatan.Ibu kanak-kanak itu didakwa bersubahat dan dijatuhi hukuman penjara 18 tahun oleh mahkamah sesyen.

Terdahulu Timbalan Pendakwa Raya Ahmad Bache berhujah mahkamah rayuan perlu mengambil masa dalam membatalkan keputusan mahkamah prbicaraan yang turut dikekalkan oleh mahkamah tinggi.

Beliau berkata pembelaan tertuduh adalah semata-mata penafian, dan menambah tertuduh mendakwa mati pucuk tetapi dia tidak mengemukakan bukti perubatan untuk menyokong dakwaannya.

Peguam Ahmad Nizam Mohamed yang mewakili tertuduh berhujah terdapat percanggahan penting dalam keterangan kanak-kanak perempuan itu dan faedah kesangsian perlu diberi kepada anak guamnya.sumber-http://minahmurai.blogspot.com

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...