Pages

Moh Follow ANAK JATI MALAYA

AMARAN ANAK JATI MALAYA

~Penulisan, foto, grafik dan lain-lain imej yang dipaparkan dalam blog ANAK JATI MALAYA ini adalah merupakan pandangan peribadi sebagai rakyat Malaysia yang bebas bersuara dan tidak mewakili mana-mana pihak

~Pengurusan blog tidak akan bertanggungjawab atas sebarang tuntutan, kerugian, kelemahan dan ketidakpuashatian mana-mana pihak yang bakal terjadi disebabkan artikel yang disiarkan di sini.
Terima Kasih.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
© ΘRIGINAL AJM PRΘFILE
✔ Verified Θfficial by BLOGGER
© Profile Θriginal & Θfficial®
Real ██████████ 1ΘΘ%

Monday 13 May 2013

BUDAK LAKI 6 TAHUN JADI BATMAN???



KOTA BAHARU – Tindakan pantas Afiq Hadi Mohd Hakimi yang hanya berumur enam tahun, berjaya menyelamatkan nyawa tiga adiknya apabila rumah papan yang didiami mereka terbakar di Kampong Tanjong Mas di sini, hari ini.
Dalam kebakaran kira-kira 1.30 tengah hari itu yang memusnahkan dua buah rumah, Afiq Hadi telah mendukung keluar ketiga-tiga adiknya iaitu, Alif Hazim, 5, Aufa Imtiyaz, 3, dan Aqil Imtiyaz, setahun,
Bagaimanapun Alif Hazim cedera ringan apabila bahu kanannya melecur semasa didukung keluar oleh abangnya.
Ibu kanak-kanak berkenaan, Wan Syarifah Shahrizat Wan Idris, 37, berkata ketika kejadian dia meninggalkan keempat-empat anaknya di rumah untuk mengambil anak sulungnya, Alia Insyirah, 8, di Sekolah Kebangsaan Chempaka dengan motosikal.
“Belum pun sampai ke sekolah, saya nampak kepulan asap hitam yang tinggi, kira-kira 100 meter dari rumah dan terus berpatah balik kerana bimbangkan keadaan anak-anak yang ditinggalkan,” katanya kepada pemberita ketika ditemui di tempat kejadian.
Beliau bersyukur kerana kesemua anak-anaknya selamat, walaupun rumah dan kereta yang diparkir di tepi rumah tidak dapat diselamatkan.
Pemilik sebuah lagi rumah yang turut musnah dalam kebakaran itu, Nur Aini Awang Mat, 50, berkata dia menyedari mengenai kebakaran tersebut apabila mendengar jeritan daripada jiran-jiran lalu membuka jendela untuk melihat keadaan yang berlaku dan mendapati api sedang marak di rumah jiran sebelah.
Beliau, yang keluar dari rumah sehelai sepinggang, berkata rumahnya musnah dengan sekelip mata sahaja.
Ketua Balai Bomba dan Penyelamat Kota Baharu, Mohd Sabri Ismail berkata, pihak bomba menerima panggilan pada kira-kira 1.57 tengah hari dan bergegas ke tempat kejadian bersama lima jentera dari Balai Bomba dan Penyelamat Kota Baharu dan Pengkalan Chepa.
“Pihak bomba tiba lebih kurang lima minit kemudian dengan kekuatan 21 anggota dan api telahpun marak dengan cepat, namun pihak bomba berjaya mengawal kebakaran tersebut,” katanya.
Beliau berkata, ketika pihak bomba tiba di tempat kejadian, hampir 90 peratus rumah terbabit hangus dijilat api dan menurutnya punca kebakaran dan kerugian sedang disiasat.
- Bernama

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...