Pages

Moh Follow ANAK JATI MALAYA

AMARAN ANAK JATI MALAYA

~Penulisan, foto, grafik dan lain-lain imej yang dipaparkan dalam blog ANAK JATI MALAYA ini adalah merupakan pandangan peribadi sebagai rakyat Malaysia yang bebas bersuara dan tidak mewakili mana-mana pihak

~Pengurusan blog tidak akan bertanggungjawab atas sebarang tuntutan, kerugian, kelemahan dan ketidakpuashatian mana-mana pihak yang bakal terjadi disebabkan artikel yang disiarkan di sini.
Terima Kasih.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
© ΘRIGINAL AJM PRΘFILE
✔ Verified Θfficial by BLOGGER
© Profile Θriginal & Θfficial®
Real ██████████ 1ΘΘ%

Wednesday 16 January 2013

Kubur digali semula !!!

Kubur digali semula, keluarga syaki unsur jenayah

NILAI – Kubur seorang lelaki di Tanah Perkuburan Islam Kampung Jijan, di sini digali semula petang semalam selepas keluarga mangsa mengesyaki kematian mangsa bulan lalu ada unsur jenayah.

Allahyarham Fazil Abdullah, 37, sebelum ini disahkan meninggal dunia akibat dirempuh sebuah kereta di Kampung Lembah Paya, Salak, Sepang, antara jam 9 dan 10 malam pada 23 Disember lalu.

Mangsa disahkan meninggal dunia sehari selepas kejadian itu.

Bagaimanapun, salah seorang saudara mangsa dikatakan terlihat kesan kecederaan pada tubuh mangsa sewaktu memandi jenazah sehingga menimbulkan kemusykilan, namun mereka dikatakan tidak tahu berbuat apa-apa selain membuat laporan polis beberapa hari selepas itu.

Berikutan itu, semalam, selepas mendapat perintah mahkamah, kubur Allahyarham Fazil digali semula oleh ahli keluarga serta penduduk kampung kira-kira 3 petang, dengan dipantau Jabatan Forensik Polis Diraja Malaysia dan Timbalan Mufti Negeri Sembilan, Nor Azamir Alias.

Kakak mangsa, Azizah Abdullah, 45, berkata, dia sekeluarga mengesyaki ada unsur jenayah terhadap kematian adiknya itu berikutan kecederaan dialami.

“Kami sekeluarga tidak tahu secara terperinci tentang kemalangan itu berlaku. Tetapi, ada saudara melihat kesan tetakan pada tangan kiri dan dadanya, selain kesan lebam di beberapa bahagian badan ketika memandikan jenazah.

“Jenazah adik tidak dibedah siasat, bagaimanapun dikebumikan pada 25 Disember lalu kerana kami sekeluarga kurang pasti apa yang perlu dilakukan ketika itu," katanya ketika ditemui pemberita ketika kerja penggalian di tanah perkuburan berkenaan, semalam.

Azizah berkata, selepas dikebumikan, ahli keluarga mereka membuat laporan polis kerana mahu bedah siasat dilakukan bagi mengenal pasti punca sebenar kematian.

"Sebelum ini, lelaki yang menaiki kereta jenis Perodua kancil yang merempuh adik saya membuat laporan polis mengatakan mangsa secara tiba-tiba terjatuh di atas bonet depan keretanya.

“Kami yakin ada perkara lain yang berlaku sebelum Fazil dilanggar kereta itu. Sebab itu, kami mahu pihak polis menyiasat,” katanya.

Mayat Allahyarham dibawa ke Hospital Kuala Lumpur (HKL), semalam untuk dibedah siasat dan kes dikendalikan Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Sepang.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah Nilai, Superintendan Mohd Yusoff Awang mengesahkan penggalian semula itu.

Menurutnya, proses penggalian dilakukan mengikut prosedur menerusi kebenaran mahkamah.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...