Pages

Moh Follow ANAK JATI MALAYA

AMARAN ANAK JATI MALAYA

~Penulisan, foto, grafik dan lain-lain imej yang dipaparkan dalam blog ANAK JATI MALAYA ini adalah merupakan pandangan peribadi sebagai rakyat Malaysia yang bebas bersuara dan tidak mewakili mana-mana pihak

~Pengurusan blog tidak akan bertanggungjawab atas sebarang tuntutan, kerugian, kelemahan dan ketidakpuashatian mana-mana pihak yang bakal terjadi disebabkan artikel yang disiarkan di sini.
Terima Kasih.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
© ΘRIGINAL AJM PRΘFILE
✔ Verified Θfficial by BLOGGER
© Profile Θriginal & Θfficial®
Real ██████████ 1ΘΘ%

Saturday 23 February 2013

China Town diwujudkan lagi...Malay Town Bila???



Satu lagi China Town akan diwujudkan di Malaysia, kali ini di Kota Bharu. Harakah. 

“Pada masa yang sama kita berharap masyarakat Cina di negeri ini dapat membangun, merancang atau juga sebagai zon perniagaan seperti di negara China.

“Kerajaan negeri akan mempertimbangkan hasrat itu demi untuk sosio ekonomi masyarakat terbabit khususnya di jalan tersebut,” kata Takiyuddin.

Sebelum anda teruskan pembacaan, sila betulkan kedudukan minda dulu ya - INI BUKAN ISU POLITIK. Jadi sebarang komen Pas, Umno tidak akan disiarkan sebab bagi saya kedua nya SAMA saja.

Untuk apa perlu diwujudkan China Town ? Hampir setiap negeri dah ada China Town. Biasanya China Town ni kita jumpa di negara2 didunia dimana terdapat konsentrasi penduduk yang merupakan IMIGRAN dari negara China, dan mereka jadikan kawasan itu beridentitikan KAMPUNG ASAL mereka bla bla bla.... 

Dari satu sudut, bolehlah kita anggap kewujudan China Town adalah untuk mengingatkan orang cina asal usul datuk moyang mereka yang asalnya IMIGRAN  dan kampung asal usul mereka di negara CHINA.....  

Kalau kita sebut begitu pastinya orang cina marah tapi tidakkah kewujudan China Town itu sendiri merupakan satu statement / kenyataan yang sama ?

Lagi:Artikel Penuh:Din Turtle

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...