Pages

Moh Follow ANAK JATI MALAYA

AMARAN ANAK JATI MALAYA

~Penulisan, foto, grafik dan lain-lain imej yang dipaparkan dalam blog ANAK JATI MALAYA ini adalah merupakan pandangan peribadi sebagai rakyat Malaysia yang bebas bersuara dan tidak mewakili mana-mana pihak

~Pengurusan blog tidak akan bertanggungjawab atas sebarang tuntutan, kerugian, kelemahan dan ketidakpuashatian mana-mana pihak yang bakal terjadi disebabkan artikel yang disiarkan di sini.
Terima Kasih.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
© ΘRIGINAL AJM PRΘFILE
✔ Verified Θfficial by BLOGGER
© Profile Θriginal & Θfficial®
Real ██████████ 1ΘΘ%

Saturday 2 March 2013

Bukti Kukuh Penglibatan Nuar dalam Insiden Lahat Datu.



Memetik dari sumber Blog Belia Bangkit ,beliau dalam  entri yang bertajuk BONGKAR!!!!! Bukti Kukuh Penglibatan Anwar Al Juburi Di Sebalik Krisis Di Lahad Datu mendedahkan siapa yang sebenarnya yang terlibat dalam insiden Lahad Datu.

Menurutnya ,Bukan untuk menuding jari, bukan juga mencari kesilapan orang lain. Tetapi fakta serta bukti yang ada di depan mata, tak akan kubiarkan begitu saja. Ketika sedang melawat saudara (anggota tentera) yang pernah bertugas di lokasi krisis, aku mendapat sms yang meminta aku merujuk kepada link yang diberikan. Kandungannya, seperti yang aku kongsikan di bawah ini.

Menurut dari pada sumber Tuaran.tv didalam entrinya yang bertajuk Dalang Disebalik Pencerobohan Di Lahad Datu,beliau telah mengenalpasti dalang disebalik insiden tersebut.

Menurut sumber ,

Malaysian security forces have surrounded about 100 armed men believed to be from a breakaway rebel faction in the southern Philippines, Malaysian police and a government official said on Thursday, but a Philippine official said they were unarmed Filipinos who had been promised land. - Reuters, Thu Feb 14, 2013 4:20am EST

Macam yang aku highlight dalam petikan tu, HAD BEEN PROMISED LAND.. So, pencerobohan ni memang sesuatu yang dirancang or what? Konspirasi? My answer is YES.. Tapi siapa pula man behind the scenes yang menjanjikan tanah kepada penceroboh ni?





Another Philippine military officer said the men were followers of the heirs of the Sultan of Sulu - an island group off the southern Philippines - who had been invited to Sabah by a Malaysian opposition politician to discuss land issues.- Reuters, Thu Feb 14, 2013 4:20am EST

Dengan laporan akhbar Reuters ni, jelas kemasukan penceroboh ni ke Lahad Datu adalah untuk memenuhi undangan " seseorang " atas urusan yang belum selesai antara mereka.. Cuma mungkin lawatan itu terlalu awal dari tarikh yang " dijanjikan ", atau mungkin lawatan pada waktu yang tepat tapi dapat dihidu oleh Pihak Berkuasa..
 
Baca Lagi DISINI

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...