Pages

Moh Follow ANAK JATI MALAYA

AMARAN ANAK JATI MALAYA

~Penulisan, foto, grafik dan lain-lain imej yang dipaparkan dalam blog ANAK JATI MALAYA ini adalah merupakan pandangan peribadi sebagai rakyat Malaysia yang bebas bersuara dan tidak mewakili mana-mana pihak

~Pengurusan blog tidak akan bertanggungjawab atas sebarang tuntutan, kerugian, kelemahan dan ketidakpuashatian mana-mana pihak yang bakal terjadi disebabkan artikel yang disiarkan di sini.
Terima Kasih.

█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
█║▌│█│║▌║││█║▌║▌║▌║█
© ΘRIGINAL AJM PRΘFILE
✔ Verified Θfficial by BLOGGER
© Profile Θriginal & Θfficial®
Real ██████████ 1ΘΘ%

Saturday 23 March 2013

Terkini !!!! Markas pejuang Lahad datu digegar pengganas???


KOTA BHARU - “Markas kami diserang hendap ketika menyertai Op Daulat, awal pagi 10 Mac lalu,” kata Lans Koperal Mohd Zariman Ibrahim, 31, menceritakan pengalamannya ketika bertugas dalam operasi terbabit di Lahad Datu, Sabah.

Mohd Zariman berkata, dalam kejadian itu, dia mengalami kecederaan di kaki kanan selepas terkena serpihan peluru pengganas yang dilepaskan dari arah belakang ketika bersama rakan-rakanya mengawasi kawasan sekitar.

“Memang pada ketika itu, saya langsung tidak menyangka akan ditembak dari arah belakang dan terkena kaki kanan saya. Mujurlah saya masih selamat dan selepas terkena serpihan peluru itu saya terus dirujuk di Hospital Miri untuk rawatan susulan,” katanya selepas tiba di Lapangan Terbang Sultan Ismail, semalam.

Turut menyambut ketibaan beliau, Ketua Cawangan Khas Kelantan, Asisten Komisioner Aziz Salleh mewakili Ketua Polis Kelantan, yang turut diiringi Pegawai Memerintah Batalion 12, PGA Miri, Supritendan Mohd Sar’ie Fauzi serta beberapa badan bukan kerajaan (NGO) Kelantan.

Sementara itu, ibu Zariman, Noraini Mohamad, 53, berkata, anak kedua dari sembilan beradik itu, begitu meminati pasukan beruniform dan menyertai Pasukan Gerakan Am (PGA) di Kem Miri, Sarawak sejak tiga tahun lalu.

“Apa pun saya bersyukur anak saya selamat dan hanya mengalami kecederaan di bahagian kaki," katanya.

Norani berkata, walaupun terkejut dengan kejadian yang menimpa anaknya, namun dia amat berbangga di atas keberanian Zariman yang menyertai operasi terbabit demi mempertahankan negara,” katanya.

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...